Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:51

Voor een andere taal ben ik niet zo bang.. Mijn engels is goed (spreek het al sinds ik 5 was heel goed ivm amerikaanse familie) en heimwee.. nee dat heb ik niet zo.. alleen ik zal mijn lieve hond onwijs missen, maar voor hem is het het beste om hier bij mijn ouders te blijven, dat zal ook het enigste zijn wat me tegenhoud......

Een plekje in Londen lijkt me ook onwijs leuk, ik ken de taal en je bent zo thuis Lachen Het zal a.s. zomer niet worden i.v.m. rijbewijs halen wat ook onwijs veel geld kost, maar waarschijnlijk de zomer daarop Lachen dan ben ik ook klaar met mijn opleiding en heb ik ook meer kansen met werk zoeken en dergelijke... ben nog steeds aan het orienteren want je kan beter teveel dan te weinig weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:44

Ik ben nou wat aan het mailen met iemand uit NL die in Engeland op een kleine spring/eventing stal werkt. Kijken of 't wat word. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:21

Melanie_ schreef:
Ik ben nou wat aan het mailen met iemand uit NL die in Engeland op een kleine spring/eventing stal werkt. Kijken of 't wat word. Lachen

Oh maar dat is leuk! Hahaha.... als je van de zomer gaat en het is leuk neem ik jou plekje in in 2010 Lachen Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:50

Melanie_ schreef:

Heet die toevallig Angelina? Clown

Ik ben 2 keer in Egypte geweest, laatste keer mocht ik met het Animatie team meespelen als Rose in de Titanic, ze hadden gevraagd of ik daar ook kwam werken in het Animatie team, lijkt me heeeeeeel gaaf, maar kan niet zo maar hier alles achterlaten Nagelbijten / Gniffelen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:25

Marieke gaan we in de zomer daar een maand naartoe.. Vork Als we daarna maar wel naar Mexico gaan.. Schijnheilig
En offcourse in februari om nog 's even goed te kijken of het wel allemaal echt zo leuk is wat ze doen.. ROFL

Maargoed, ontopic... Werken in het buitenland voor een maand of wat lijkt me echt heel leuk. Ja Zeker in een warm land.. Maarja, je moet het wel goed treffen want ik hoor hele slechte maar ook hele goede verhalen. Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:07

Mensen hier op mijn werk, vonden het maar 'raar' dat ik mijn droom ook nog steeds in het buitenland ligt. Tja nu kan ik nog mensen ...

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:14

Ik schop dit topic weer even omhoog Nagelbijten / Gniffelen
Omdat ik ook graag zoiets wil doen & hier wat mensen gereageerd hebben die al zoiets gedaan hebben.

Maar even aan degene die al zoiets gedaan hebben:
- Hoe kwamen jullie aan je adresje? (+ wat voor soort werk?)
- Werkten jullie tegen kost en inwoning?
* zoja, waar verbleven jullie tent, appartement, bij een 'gastgezin' of iets dergelijks
* zoniet, hoe kwam je aan je verblijf?
- Degene die extra verdienden (naast of zonder kost en inwoning), hielden jullie er nog iets aan over?
- Oh en niet te vergeten; wat waren jullie kosten?

Dit jaar heb ik examen en zou graag mijn zomervakantie in het buitenland willen werken. Iets als een hotel/camping/restaurant-werk.

Hebben jullie nog een tip? Haha!

-gaat zo nog even op enkele eerder genoemde sites kijken, heb er al een aantal bekeken Vork

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:39

Voornamelijkste is wat je wilt gaan doen in het buitenland en welk land je aantrekt, daarin kan je verder zoeken.
Bij mij (als alles door gaat) wordt het allemaal geregeld, de kost&inwoning. Verder wordt me ticket betaald.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:47

Het lijkt mij ook geweldig, dat roep ik al jaren. Maar eigenlijk durf ik het ook niet door te zetten. Misschien dat ik door dit topic eindelijk eens in actie kom. Kunnen we elkaar aanmoedigen Haha!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:53

Klinkt netjes Samy!
En bedankt voor de tip! Qua land + werk vind ik het wel lastig. Ik zou graag iets in een restaurant doen (horeca spreekt me wel aan), eventueel camping/hotel.
Maar heb geen ervaring in de horeca en dat vragen ze wel op veel plaatsen Nagelbijten / Gniffelen
Qua land spreekt Griekenland mij wel heel erg aan, of anders Italië/Frankrijk. Maar ben bang dat het een probleem kan zijn als je de taal niet kent Haha!

Haha, Narya inderdaad. Laten we elkaar aanmoedigen Huilen van het lachen
Wat zou jij het liefst willen doen & waar?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:40

Je kan ook op een camping gaan, als je goed engels kan spreken zullen ze je wel aannemen + het is een goed iets dat je NL spreekt want dat doen er niet veel !

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:55

Droomster schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog Nagelbijten / Gniffelen
Omdat ik ook graag zoiets wil doen & hier wat mensen gereageerd hebben die al zoiets gedaan hebben.

Maar even aan degene die al zoiets gedaan hebben:
- Hoe kwamen jullie aan je adresje? (+ wat voor soort werk?)
- Werkten jullie tegen kost en inwoning?
* zoja, waar verbleven jullie tent, appartement, bij een 'gastgezin' of iets dergelijks
* zoniet, hoe kwam je aan je verblijf?
- Degene die extra verdienden (naast of zonder kost en inwoning), hielden jullie er nog iets aan over?
- Oh en niet te vergeten; wat waren jullie kosten?

Dit jaar heb ik examen en zou graag mijn zomervakantie in het buitenland willen werken. Iets als een hotel/camping/restaurant-werk.

Hebben jullie nog een tip? Haha!

-gaat zo nog even op enkele eerder genoemde sites kijken, heb er al een aantal bekeken Vork

Ik heb vorig jaar in Blanes in Spanje gewerkt.

We hadden het restaurant op internet gevonden. Er is vanaf maart ong genoeg te vinden op internet. Je stuurt dan een mailtje/brief met je cv erbij (horeca ervaring is wel gewenst). Vervolgens werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek hier in Nederland. Vaak komen de eigenaren van die restaurants enz. als het restaurant dicht is in de winter/voorjaar naar Nederland voor die gesprekken.

Onze baas had een kamer in een hostel geregeld voor al z'n personeel, daar hoefden maar weinig voor te betalen. Het ligt er maar net aan, soms moet je zelf wat zoeken maar beste is als zij het voor je regelen. Ik heb geen idee meer wat ik precies verdiende, maar ik ging met 0 euro naar huis :p. Heb echt veel geld uitgegeven daar. Als ik zuinig had geleefd had ik denk ik iets van 600/700 euro mee naar huis kunnen nemen.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:04

Ik ben van eind augustus tot en met begin november in Amerika op een dressuurstal gewerkt als working student. Hier had ik een appartement, elke dag rijden en minstens 3 prive lessen in de week en 750 dollar per 4 weken. Gevonden via yardandgroom.com heb het in ongeveer 6 weken geregeld van idee tot het moment dat ik wegvloog van Schiphol.
Het is het beste wat ik tot nu toe gedaan heb en ondanks dat het niet altijd leuk was daar, kijk ik er nu echt onwijs tevreden op terug Lachen
Financieel is minder, ik had mijn ticket van 760 euro en ben daar ook nog een paar dagen naar NY geweest en flink geshopt, dus heb nu nog wel een beetje de financiele nasleep ervan. Maar dat ligt ook aan je dingen. Als iemand interesse heeft om heel veel te leren op een Amerikaanse dressurstal, pm maar!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:22

Droomster schreef:
Haha, Narya inderdaad. Laten we elkaar aanmoedigen Huilen van het lachen
Wat zou jij het liefst willen doen & waar?

Ik wil ergens waar het zonnig is en ik wil iets doen waarbij ik de zon niet nooit zal zien Clown
Oftewel, ik heb geen flauw idee. Ik ga zelf al jarenlang met veel plezier naar Turkije, maar ik betwijfel of je daar als meisje wel alleen naar toe moet gaan. Mijn ouders zouden het waarschijnlijk niet eens goed keuren hoor, daar niet van Clown

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:13

@ Narya: Eigenlijk sluit ik me daar helemaal bij aan! Ben bereid hard te werken, maar wil wel wat van de zon zien Haha!

Ik heb al veel rond gezocht via google en de sites die ik daarbij vond. Echt heel veel heb ik nu nog niet kunnen vinden voor 2009. Plus dat sommige dingen per sé vanaf 2½ maand waren, of je moest een rijbewijs hebben, of weer een andere eis waar ik niet aan kon voldoen (goed Duits kunnen spreken bijv. Clown)

Ik heb wel een aantal dingen gevonden voor bijv. Chersonissos, dat leek me opzich wel wat. Maar ik ga sowieso de sites in de gaten houden, wat er allemaal bij komt aankomende tijd.

Plus dat velen zeggen dat je beter gewoon op een camping/restaurant zelf kunt 'afstappen', dan via een organisatie... Maar dat je via een organisatie juist wel weer iets hebt waarop je kunt terugvallen.

Ik houd het in de gaten Vork

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:38

Ik zou via een organisatie doen. Stap je af op het restaurant bv kunnen ze je ontslaan als het ze niet uitkomt, of je loon inhouden.
Ze willen juist minimaal 2,5 maand, omdat ze dan de kosten van je ticket (als je die niet zelf moet betalen, dat is met op een restaurant afstappen wel) eruit kunnen halen.
Ook voor de mensen waar je komt te werken is het makkelijk, omdat je soms ook nog dingen moet oefenen en zo ook aan elkaar kan wennen en niet na 4 weken alweer een nieuwe voor je hebt.
Het ligt er echt aan wat je wilt doen, wil je persee met paarden, dan moet je gewoon bokt goed in de gaten houden. Wil je animatie dan moet je eens (als het binnen nederland is, de campings aanschijven) kijken op oa TopRecreatie en KidsWorld.

Bij een organisatie vergoeden ze 9 van de 10x je ticket en ben je via de organisatie verzekerd, gewoon een Nederlandse baan.

@Nayra; Kan makkelijk hoor, Nederlandse in Turkije, zeker als je in een hotel werkt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:45

Dus jij zou in Turkije wel alleen erop uit durven?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:09

Ja, afgelopen jaar al gedaan en aankomend jaar wordt het waarschijnlijk voor KidsWorld daar zitten. Zo lang jij je niks van ze aantrekt, door te kijken of dergelijke, heb je er niet zo snel last van...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:16

Toch zou ik het ook niet zo gauw doen. Komt denk ik ook omdat ik nog nooit in turkije ben geweest..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:03

samy: kidsworld en toprecreatie werken inmiddels samen. kidsworld vergoedde toen ik voor hun in griekenland werkte het ticket, onderdak, eten en drinken en ik kreeg een leuk loontje.

verder vond ik de lat van het recreatieprogramma erg laag liggen. maar voor een beginnende entertainer miss wel leuk Lachen (en het ligt natuurlijk ook aan je team of die er echt wat van willen maken of niet....)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:10

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:33

Marja1988 schreef:
samy: kidsworld en toprecreatie werken inmiddels samen. kidsworld vergoedde toen ik voor hun in griekenland werkte het ticket, onderdak, eten en drinken en ik kreeg een leuk loontje.

verder vond ik de lat van het recreatieprogramma erg laag liggen. maar voor een beginnende entertainer miss wel leuk Lachen (en het ligt natuurlijk ook aan je team of die er echt wat van willen maken of niet....)

Klopt niet helemaal dat ze samenwerken, ze geven de training uit handen, maar je bent gewoon in dienst van KidsWorld.
Daarbij ik had bij beide gesolliciteerd en KidsWorld wou me wel, Top eigenlijk niet.. Die zoeken een heel ander soort iemand.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:15

klopt, bij kidsworld zijn ze erg snel tevreden. ik werkte ook samen met 2 meiden die ik persoonlijk absoluut geen entertainers vond. Ik werk normaal voor njoy recreatie / top(inmiddels ook ondergebracht bij top Knipoog ) en daar ligt de lat van kwaliteit echt stukken hoger.

maar wanneer krijg je te horen of je aangenomen bent dan?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:28

Heb over 1,5 week dat trainingsweekend, dus ben erg benieuwd.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:58

Ik was bij TOPrecreatie niet eens door de sollicitatie (brief) heen gekomen. Bij NJOY heb ik een selectie avond en een trainingsweekend gehad, helaas niet door vanwege te weinig ervaring/durf met meeleeftheater. En daar richt NJOY zich voornamelijk op. (Ook campings waarbij de hele week in thema moet zijn enzo.)

Ik ben toen bij RCN gaan solliciteren en zo heb ik een zomer bij RCN Zeewolde gewerkt. Erg leuk 8-) Hadden daar een team van 8 man plus nog een recreatie begeleider, waardoor er altijd wel een super programma was.