waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:38

Ha ha, ik ook. Rome lijkt met trouwens heel mooi. Maar ik ben er nooit geweest.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:40

Ryanair is echt super vind ik.. Tong uitsteken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:43

Het is erg jammer dat ze niet vanaf Schiphol vliegen. De familie van mijn man zijn begin dit jaar bij ons langs geweest (vanuit Ierland). Zij vlogen met Ryan Air en kwamen aan in Eindhoven. Prima natuurlijk, maar vanaf Alkmaar is Eindhoven een aardig eindje weg.
Dan betaal ik liever ietsje meer en vlieg lekker vanaf Schiphol met Aer Lingus.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:39

Ik heb afgelopen zomer met Ryanair gevlogen naar Barcelona voor 3 daagjes. We stapten op in Bremen, daar zijn we met de bus heen gegaan vanaf groningen (20 euro retour). Vliegen was ook heel goedkoop, maar vond de beenruimte wel wat weinig. Maar voor de rest goede service en vliegt comfortabel.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:30

manzano schreef:
Vroeger was Ryan-air iig een stuk voordeliger dan tegenwoordig Ja Ja

Nou, dat valt wel mee hoor. Ze hebben nu meer extra kosten, maar de vluchten zijn wel veel goedkoper. Ik ben pas voor 16 euro inclusief tax en creditcardkosten retour naar Ierland geweest. Veel goedkoper dan dat kan het niet worden, lijkt me. Knipoog

Je betaalt de vlucht en de tax, en ze hebben tegenwoordig aanbiedingen inclusief tax. Per boeking betaal je 5 euro voor het gebruik van een creditcard (Mastercard), en daarnaast betaal je inderdaad nog wat als je een tas wilt inchecken. Dat is vrij duur, maar als je niet te lang gaat, kun je makkelijk zonder incheck-bagage toe. Je kunt dan van tevoren online inchecken en je boarding card printen, en dat kost je dan niks én je hoeft niet zo vroeg op het vliegveld te zijn.

Prima maatschappij vind ik, weliswaar geen luxe vliegtuigen en geen eten aan boord, maar dat kun je voor dat geld ook niet verwachten. Over het algemeen vliegen ze tegenwoordig ook wel redelijk op tijd en ze hebben een hoop leuke bestemmingen.

Mbkaatje, vanaf Schiphol kun je ook nog vliegen met BMIBaby (naar de UK) en FlyBe (ook naar Ierland), die hebben ook nog weleens aardige aanbiedingen. AirArann is ook nog wel de moeite om naar te kijken, geloof ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:33

Die vliegtax komt iig geen vliegmaatschappij onderuit, daar hebben ze allemaal mee te maken. Dat je apart moet betalen voor incheckbagage vind ik juist heel goed. Ik vlieg vaak met alleen handbagage en dan vind ik het wel zo prettig dat ik niets extra's hoef te betalen. Ik betaal liever voor iets waar ik gebruik van maak dan voor iets waar ik geen gebruik van maak. Knipoog

En vliegmaatschappijen zijn tegenwoordig verplicht om bij hun prijzen de extra kosten te vermelden. Misschien dat het daarom idd lijkt alsof het 'vroeger allemaal veel goedkoper was'.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:38

Karin, RyanAir heeft dus aanbiedingen inclusief tax, dus dat is erg gunstig. Ik vind het ook geen punt om apart te betalen voor incheck; liever daardoor ook regelmatig heel goedkoop kunnen vliegen als ik maar een paar dagen ga, dan altijd 20 euro meer moeten betalen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:41

Nimue schreef:
Mbkaatje, vanaf Schiphol kun je ook nog vliegen met BMIBaby (naar de UK) en FlyBe (ook naar Ierland), die hebben ook nog weleens aardige aanbiedingen. AirArann is ook nog wel de moeite om naar te kijken, geloof ik.

Over BMIBaby ben ik ook erg tevreden, paar keer mee op Birmingham gevlogen. FlyBe één keer, op Southampton, ging ook prima. Verder vlieg ik eigenlijk altijd met EasyJet. Je hebt ook nog Jet2.com. En er gaat zelfs een lijnvlucht van Groningen naar Aberdeen die goedkoper is dan een KLM-vlucht van Schiphol naar Glasgow. Bijna ieder gat in de UK is inmiddels wel voor een leuk prijsje te bereiken. Bloos!

[Edit] Nimue, klopt. Die aanbiedingen inclusief tax ken ik, heb een tijdje geleden een vlucht van Weeze naar Stansted geboekt voor 15 euro incl. die 5 euro boekingskosten. Echt geen geld. Ben eerder dit jaar een keer met EasyJet voor 22.50 (15 + 7.50 boekingskosten) naar Gatwick gevlogen, dat was nog voor de invoering van de vliegtax. EasyJet heeft regelmatig bepaalde vluchten 'in het geel' staan, ook de moeite waard om daarnaar te kijken.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:53

Ik wist niet dat EasyJet ook echt goedkoop was, goeie tip! Ik heb er in het verleden wel eens naar gekeken, maar dan waren ze toch altijd nog behoorlijk prijzig (80 euro voor de vlucht excl. belastingen enzo).

Ik vraag me wel af hoe ze het voor elkaar krijgen, zo goedkoop. Iemand moet daar toch voor opdraaien, denk je dan... Ik zit in een RyanAir vlucht altijd wel zo om me heen te kijken van 'okay, wie is de arme sul die 120 euro heeft betaald voor deze vlucht'.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:03

EasyJet gaat uit van standaard prijzen voor een bepaalde vlucht van A naar B. Die kunnen hoger of lager worden naarmate je vroeger of later boekt, of bijvoorbeeld in vakantieperiodes. Bij EasyJet is het echt een kwestie van elke dag even op de site kijken of de bestemming en datum van jouw keuze 'in het geel' staat. Soms is een bepaalde vlucht ineens 4 euro duurder en een week later ineens weer 10 euro goedkoper. Geen idee waar ze dat op baseren. Met EasyJet naar Londen heb je echt behoorlijk wat keus, ze vliegen op drie luchthavens met vier vluchten per dag.

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:36

manzano schreef:
Nou wij gaan ook met Ryanair, maar vond de kosten echt tegenvallen............ heenreis komen gewoon nog 80,- bij aan belastingen enzo......... Uiteindelijk waren we nog 180,- verder voor een retourtje rome

Dan heb je niet helemaal handig geboekt hoor Nagelbijten / Gniffelen
Vorig jaar vloog ik retour naar Londen voor 25 euro en dit jaar voor 70 ofzo, toen had ik een extra koffer mee.
Inmiddels 2x met Ryan Air naar Londen (Stansted) gevlogen en prima bevallen Lachen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:40

Ik heb al erg vaak met Ryanair gevlogen en ben er altijd heel tevreden over! Nooit of slechts enkele minuten vertraging gehad en bagage altijd snel terug! En inderdaad lekker goedkoop Ja

Voor steden vind ik Barcelona een echte aanrader! En dan zeker de cava-proeverij Can Paixano bezoeken Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:07

Mijn vader gaat wekenlijks naar spanje ivbm met zijn huisje daar, hij gaat ook altijd met ryanair, super voordelig, vorig week nog is hij voor een 10tje gegaan en is opgestapt in duitsland.
voor hem dicht bij omdat hij vlak bij de grens woont.
ik ga begin volgend jaar daar ook voor 2 weekjes heen en ga zeker met ryan air, ik hoor er goede verhalen over.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:03

EasyJet is duur tegenwoordig, net een enkeltje Gatwick-Schiphol geboekt voor 38 euro inclusief boekingskosten. Dat heb ik wel eens goedkoper gedaan. En het was nog een 'gele' prijs ook. Tong uitsteken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:14

Annash schreef:
manzano schreef:
Nou wij gaan ook met Ryanair, maar vond de kosten echt tegenvallen............ heenreis komen gewoon nog 80,- bij aan belastingen enzo......... Uiteindelijk waren we nog 180,- verder voor een retourtje rome

Dan heb je niet helemaal handig geboekt hoor Nagelbijten / Gniffelen
Vorig jaar vloog ik retour naar Londen voor 25 euro en dit jaar voor 70 ofzo, toen had ik een extra koffer mee.
Inmiddels 2x met Ryan Air naar Londen (Stansted) gevlogen en prima bevallen Lachen

We hebben voor 0,- heen geboekt. Handiger kan bijna niet gok ik Knipoog
Belasting is exact 80,-
Terug was 19,- pp en de belasting totaal 30,-
Dan zit je al op 150,-
We nemen 1 koffer mee, maar dan moet je beiden ter plaatse inchecken............... dus geen korting. Dan nog 20,- voor creditcard betaling.

edit: vorig jaar was er nog geen vliegtax......... dat scheelt ook enorm natuurlijk
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-10-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:26

Wij vliegen met ryanair op Madrid vanaf charleloi
Ik vind teneerste de luchthaven super en ten tweede ging deze vlucht zelfs iets eerder weg.We hebben nog nooit zo op tijd gevlogen.
Daarvoor hadden we Jetair ten eerste duurder, ten tweede hadden we 22 uur vertraging.1 vakantiedag weg en geen compesatie
We betalen voor 4 personen net geen 250 euro een retourvlucht

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:41

Deze zomer (eind augustus) met Ryanair naar Ballaton in Hongarije gevlogen.
Wel zonder koffers. Voor ons samen waren we retour € 105,00 kwijt.

In mei zijn we samen naar Marrakech (Marokko) geweest. Dit keer wel met koffers. We waren toen € 240,00 totaal kwijt.
We hebben daar een heel mooi Riad geboekt incl. ontbijt. Onze vakantie koste ruim de helft minder dan wanneer we het via een reisorganisatie geboekt hadden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:59

manzano schreef:

Jawel, dus. Je kunt namelijk ook voor 1 of 5 euro inclusief belasting boeken, en dat is toch wel íets handiger dan nog 80 euro belasting te gaan betalen. Knipoog Als je een goedkope vlucht boekt en wel belasting gaat betalen, is het een stuk voordeliger om vanaf Brussel te vliegen dan vanaf Eindhoven, omdat de belasting daar veel lager is.

Ik snap niet waarom jij 20 euro creditcard moest betalen, bij mij was het maar 5 (per boeking, dus niet eens per reis of per persoon) en ik heb gewoon MasterCard. Ik kwam dus met twee losse vluchten op 16 euro totaal, alleen had ik dan geen koffers mee - met koffers was het 56 euro geweest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:02

Bij Ryanair betaal ik 5 euro boekingskosten, bij EasyJet 7.50 (alles per boeking idd, ik heb overigens Visa). Dat zijn IMO standaard kosten (iig voor Visa), ik sta dus ook een beetje te kijken van die 20 euro, ik zou dan haast denken dat je voor twee personen heen- en terugvluchten alle vier apart geboekt hebt (maar ik gok zo dat dat niet zo is).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:56

Nimue schreef:
manzano schreef:

Jawel, dus. Je kunt namelijk ook voor 1 of 5 euro inclusief belasting boeken, en dat is toch wel íets handiger dan nog 80 euro belasting te gaan betalen. Knipoog Als je een goedkope vlucht boekt en wel belasting gaat betalen, is het een stuk voordeliger om vanaf Brussel te vliegen dan vanaf Eindhoven, omdat de belasting daar veel lager is.

Ik snap niet waarom jij 20 euro creditcard moest betalen, bij mij was het maar 5 (per boeking, dus niet eens per reis of per persoon) en ik heb gewoon MasterCard. Ik kwam dus met twee losse vluchten op 16 euro totaal, alleen had ik dan geen koffers mee - met koffers was het 56 euro geweest.

Die vluchten zijn er dus niet naar Rome........ 1 euro incl. belasting
En idd is Brussel goedkoper, maar dan moet je er wel kunnen komen Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:57

Even gekopieerd uit de bevestigingsmail:

********51.96 EUR Total Fare
*******121.56 EUR Taxes, Fees & Charges
********20.00 EUR Passenger Fee: BAG
********20.00 EUR Passenger Fee: Airport Check in
********20.00 EUR Passenger Fee: CC
*******233.52 EUR Total Paid

Creditcard is dus echt 20,- kan er niks anders van maken Verward

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:59

Tarieven vanaf eindhoven:

vanaf Eindhoven Tarieven zijn inclusief belasting, kosten en toeslagen. vanaf vanaf vanaf
10,00Barcelona Girona

10,00Marseille

10,00Milan (Bergamo)

10,00Pisa (Florence)
10,00Stockholm

40Dublin

40London

40Madrid
40Rome (Ciampino)

40Valencia

Blijkbaar verschilt het dus enorm per bestemming en is Rome gewoon 40,- Nou ja, dat hebben we er ook voor betaald (0,- + 80,- belasting (voor 2 personen)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:03

Wat ik begrijp van de site is het tegenwoordig 5,- per persoon per enkele reis boekingskosten........ dan kom je idd op die 20 euro uit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:11

En dat klopt zo te zien ook.

Heb ff een testboeking gedaan voor 1 persoon. Als je dan aan het einde je soort creditcard selecteerd (heb Visa en Mastercard gedaan), dan komt er 10,- bij.

Bij mijn testboeking van 3 personen komt er 30,- bij

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:01

Dat hebben ze wel flink omhoog gegooid dan. Vorig jaar was het 3 euro creditcard kosten voor een hele reis. Ik weet alleen niet meer of dat 3 p.p. was of samen.