Hotel in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: Hotel in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:37

In principe is het in Londen niet zo'n punt als je iets buiten het centrum zit, omdat de metro toch prima vervoer biedt. Ik heb er nog nooit in een hotel gezeten, maar wel in youth hostels net buiten het centrum (10 of 15 minuutjes met de metro) en dat was echt heel goed te doen. Zeker aangezien het dan soms maar 8 pond per nacht kost; dan kan een tube ticket er wel van af. Haha!

Tip als je met de metro wilt, trouwens: koop een Oyster Card (kan bijv. op Victoria Station). Kost je 5 pond, maar daarna kun je er geld opzetten en het is echt VEEL goedkoper dan gewoon met de metro reizen, die 5 pond haal je er zo uit. Een enkeltje kost dan 1,50 ofzo, terwijl het normaal 4,50 is, en als je met je enkeltjes over het tarief van een dagkaart heen komt rekenen ze automatisch alleen een dagkaart dus je hoeft niet van tevoren te bedenken hoeveel je met de metro wilt gaan reizen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:40

Nog goedkoper is om thuis een toeristenkaart voor een aantal dagen te kopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:43

Wij zaten in een Hollyday Inn hotel,
je liep even 5 min en je was bij de metro Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:07

Katja schreef:
Nog goedkoper is om thuis een toeristenkaart voor een aantal dagen te kopen.

Het wisselt een beetje wat er goedkoper is. Met een Oyster Card betaal je voor zone 1-2 maximaal 6,30 per dag, en dat is dus het maximum (in de off peak uren is het minder, 5 pond ofzo). Een TravelPass kost 7 pond, maar die 7 pond ben je dan gegarandeerd kwijt. Hij wordt wel wat goedkoper voor meerdere dagen, maar dan moet je al die dagen 'vol' maken om goedkoper uit te komen en ik denk dat de meeste mensen geen 7 dagen lang elke dag minstens 5 keer met de metro gaan.

Ik reis zelf meestal niet alle dagen een dagkaart vol, soms doe je maar twee ritjes met de metro (heen en terug naar je hotel) en loop je de rest. Dan kost het je met een Oyster Card 3 pond, maar zonder moet je gelijk een dagkaart kopen omdat een enkele reis al 4,50 is en zelfs twee ritjes dan al duurder zijn dan een dagkaart.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:32

Ook ik heb mijn travelkaart al online bestelt voor Londen.
Ik betaal voor 6 zones kaart en dan off peak 26 euro voor 3 dagen.
Ik heb speciaal voor off peak gekozen vanwege dat je in het weekend
je dan wel voor 9.30 mee mag reizen en toevallig vallen 2 dagen van de
3 in het weekend...

Ik heb speciaal voor 6 zones gekozen omdat ik naar het Wembleystadion moet en
dan zijn 4 zones Haha!

Ik vertrek overmorgen en heb der zin in Go jij! Go jij!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:06

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:22

Haha, dat ook stelletjes van hetzelfde geslacht er een kamer mogen boeken, zonder dat ze een gelofte van kuisheid moeten afleggen?