Emigreren, de hoe en de wat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Emigreren, de hoe en de wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 03:21

Als de vraag komt of ik wil emigreren, komt als antwoord dat ik dat al achter me heb. En dan niet zo drastisch als van NL naar verwegistan, maar ik ben in Duitsland geboren, heb mijn jeugd daar doorgebracht en mijn opleiding daar gedaan, om op de leeftijd van 27 naar NL te verhuizen. Nu ben ik Nederlands, sprak ik de taal en kwam ik in een regio waar veel familie zat en nog steeds zit, maar ik heb ook gemerkt dat ze hier beslist niet op me zaten te wachten. Ik had geen partner, geen werk, geen woonruimte, en het heeft echt zeker 5 jaar geduurt voordat ik het allemaal op de rail had staan.

Dus als ze nu roepen: ik ga emigreren, dan heb ik zoiets van: doe vooral wat je niet laten kunt, maar mij krijg je zo gek niet meer. Of er moet echt een baan aan vasthangen waar flink wat geld aan vastzit, en dan nog moet ik serieus overwegen of het dat allemaal wel waard is.

Ik reis graag, ben helemaal verslingerd aan Nieuw Zeeland, maar of ik daar definitief zou willen zitten weet ik nog zo net niet. Niet in mijn uppie iig, en niet als ik hier familie en paarden heb die ik bijv. niet mee zou kunnen nemen....

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 03:39

thanks mandy
cassidy daarom wil ik ook liever binnen europa blijven Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:06

Ik heb mijn paarden (een volwassen dier en een veulen) door Potijk laten overbrengen naar zwitserland. Ze kwamen behoorlijk blij en uitgerust aan en waren binnen twee dagen helemaal op hun gemak op hun nieuwe stek.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:59

Ook ik heb emigratieplannen.... en die komen met de dag steeds dichterbij!
Mijn toekomstig land wordt Zuid-Afrika!!
Het enige wat me nu weerhoud is Almiro, hem kan ik gewoon niet meenemen, maar als ik ooit een lief baasje voor hem vind dan ja zal het niet lang meer duren denk!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:20

Marleen_ schreef:
Het enige wat me nu weerhoud is Almiro, hem kan ik gewoon niet meenemen, maar als ik ooit een lief baasje voor hem vind dan ja zal het niet lang meer duren denk!

Heb momenteel helaas geen geld voor n eigen paardje, maar wat n lekker ding is t zeg!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:33

Marleen_ schreef:

Als je nog ff 4 jaar geduld hebt, dan ben ik klaar met m'n opleiding en dan wil ik 'm best van je overnemen hoor Knipoog

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:58

ja ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een eigen paard wil gaan kopen, dus dan moet ze wel mee kunnen. Nee naar afrika zou ik mijn paard ook niet meenemen, in tanzania hadden die paarden het best zwaar, door het eten enzo maar werden wel super verzorgd

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 01:38

ik ben in de zomer van 2006 voor 3 maanden naar ijsland gegaan, ik heb daar met paarden gewerkt, was echt helemaal geweldig. dus mei 2007 ben ik weer terug gegaan naar dezelfde boerderij, eigenlijk weer alleen voor de zomer, maar toen heb ik mijn vriendje ontmoet en ben ik gebleven. die winter heb ik gewerkt op die boerderij en de volgende zomer ook. nu zitten we in reykjavik en ben ik begonnen aan de universiteit hier, om de taal te leren. het gaat allemaal heel goed, maar ik heb echt dagen dat ik m´n familie en NL heel erg mis. ik ben er ook nog steeds niet over uit of ik hier echt wil blijven. voorlopig wel, ik maak m´n plannen maar niet te ver vooruit...

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 01:41

nee denk ook niet dat je dat voor heel lang vooruit kan plannen toch. wel gaaf hoof lijkt me ijsland!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:55

IJsland lijkt me erg mooi!