Blond naar Egypte, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:38

KarinvdM schreef:
Egypte is wel een stuk erger Twiggy.

Ik durfde daar niet alleen over straat. Op het terrein van de resorts heb je geen last, maar op straat is het een ander verhaal.

Karin, ik ben in de struiken getrokken, achterna gerend en lastig gevallen, er stonden 's nachts kerels van de crew op mijn deur te kloppen (Grieks-Italiaanse veerbotendienst Knipoog ) met de raarste voorstellen en zo kan ik nog wel even doorgaan Knipoog . Denk je dat ik me daarbij veilig voelde? Dan heb ik het gewoon over Europa. In Turkije ben ik vaak in mijn eentje het dorp in gegaan (de eerste keer was ik er met mijn ouders, een jaar of 8 terug). Nergens last van, wel van aandacht, maar ze waren niet handtastelijk. Op het strand ging ik niet topless liggen, wat ik op Ibiza wel doe. Haha!

Ik geloof zeker dat de Egyptenaren heel, heel erg zijn Ja . Maar vast niet erger dan de Italianen met gierende hormonen. Haha!
Verder denk ik dat je in zo'n land als Egypte altijd rekening moet houden met te blote kleding, als je buiten het resort gaat. Het is daar nou eenmaal geen Europa, er heerst een hele andere cultuur en daar hoor je je aan aan te passen. Ik ben heel erg van de vrijheid met je kleding, draag zelf graag kort, strakke jurkjes, maar in zulke landen pas ik me in elk geval wel wat meer aan.........

Verder heb ik er ook een hoop voordelen van gehad, hoor. Ik zou liegen als ik zou doen alsof veel aandacht altijd negatief is. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:40

Twiggy2008 schreef:
[Verder heb ik er ook een hoop voordelen van gehad, hoor. Ik zou liegen als ik zou doen alsof veel aandacht altijd negatief is. Knipoog

Dat is zeker waar. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:45

KarinvdM schreef:
Dat is zeker waar. Ja

Hahaha, ik kan er nu juist heel erg om lachen om al die zotte dingen die ik heb meegemaakt, zeker de keren dat ik met mijn eveneens hoogblonde vriendin op vakantie was. We halen die herinneringen nog graag op samen. Knipoog
Moet je als twee jonge, leuke blondjes eens gaan rondtrekken door Italie. Wat we daar allemaal meegemaakt hebben, daar kan je een hele leuke reality soap van maken, hoor. ROFL
De negatieve dingen vallen eigenlijk in het niet bij de positieve dingen....... En verder gewoon zorgen dat je samen sterk bent. Ik vergeet onze avonturen echt nooit meer. Kunnen veel mensen met donker haar niet eens bevatten, denk ik. Haha!
Misschien maar goed ook. Vork

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:45

dan geef je je haar toch een andere kleur Haha! .

ff zonder dollen ben er ook geweest als blondine, in het resort alles ok maar erbuiten vond ik maar niks. Verder veel gedoken daar. Zo veel gebedel etc. en de egyptenaren daar radde met klem af iets te geven aan die mensen omdat dan de problemen nog groter werden. Al die zielige jongetjes zaten daar of kwamen op je af. vreselijk vond ik dat ben weer gezellig bij het zwembad gaan liggen. De taxi's vond ik ook niet geweldig die van ons deed de meter het niet van de snelheid en hij reed echt hard kris kras door het verkeer, stopte zomaar ergens bij een museum we kregen thee??? was niet te zuipen maar moesten het opdrinken. (heb het in de plantenbak gegooid) Toen verder naar de stad en niet snel daarna waren we het al zat en gingen dus terug. Verder heb ik het heerlijk gehad. ik ben niet geruild voor een kameel Knipoog

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:47

Twiggy2008 schreef:
Ik vergeet onze avonturen echt nooit meer. Kunnen veel mensen met donker haar niet eens bevatten, denk ik.
Misschien maar goed ook.

Komt me heel bekend voor Knipoog
Ik heb zowel in Italië als in Egpte als op Corfu een geweldige vakantie gehad met mede blondines. Die herinneringen zijn goud waard!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:48

Thee is daar over het algemeen niet te zuipen ROFL
En met de auto keihard scheuren en kriskras door het verkeer is ook vrij normaal daar geloof ik. Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:49

Myrdal, Corfu!!! Jaaaaaaaaaa, de maand augustus, een en al Italiaan daar. Wat een geweldige tijd hebben we daar gehad. Knipoog
Jij dus ook, dus jij weet waar ik het over heb........ Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:50

Het verkeer is sowieso anders in die landen. Dat weet je, als je wat rond gereisd hebt. Net als de thee. Niet te vergelijken met de Engelse thee van hier. Vind ik allemaal niet zo opzienbarend, hoor. Overigens trekt Egypte mijn persoonlijk niet zo.....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:51

Ligt er ook aan hoe je er zelf op reageert (niet in alle situaties natuurlijk).

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:52

ach italianen, die vinden alle buitenllanders leuk, zelfs ik ( met mijn bruine haren )
werd steeds maar lastig gevallen,
Ze zien het gelijk dat je buitenlander ben, wat langer etc etc, de uitstraling,
egypte is gaaf land lijkt me, als je het keer wil zien moet je het gwoon doen,
tenzij je echt niet tegen zulke mensen kan, maar daar moet je dan maar de humor van in zien zeg ik maar Tong uitsteken

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:53

Twiggy2008 schreef:
Moet je als twee jonge, leuke blondjes eens gaan rondtrekken door Italie. Wat we daar allemaal meegemaakt hebben, daar kan je een hele leuke reality soap van maken, hoor. ROFL

Dat heb ik gedaan met een donkerharige vriendin. Zij vond dat allemaal wat minder grappig. Haha!
In NL kreeg zij vaak de meeste aandacht, maar nu zagen ze haar niet echt staan. Nagelbijten / Gniffelen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:53

In Italie had ik in het hotel tegenover mij ook een Italiaan die naakt voor het raam ging staan en mij gebaarde dat ik dat ook maar eens moest gaan doen.
Na een tijdje stomd mijn hele klas voor het raam *LOL*
Leraar had de oplossing: raam dicht Clown

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:55

Twiggy2008 schreef:
Myrdal, Corfu!!! Jaaaaaaaaaa, de maand augustus, een en al Italiaan daar. Wat een geweldige tijd hebben we daar gehad. Knipoog

Haha, ja was er ook in augustus, ben er zelfs nog jarig geweest, wat een feest Haha!
Ben je ook in dat zuidelijke Engelse dorp geweest? Moet nog lachen als ik weer terugdenk aan al die strippende mannen Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:57

gelukkig heb ik mijn lichtblonde haar nu choco kleur bruin geverft haha kan dus met een gerust hart op vakantie

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:58

Mijn zus (héél erg blond) is vorig jaar met haar vriend naar Egypte gegaan, en heeft het geweldig daar gehad, en ook niks over gehoord dat ze vervelend waren. Als dat echt zo erg was had ik het wel gehoord.
Zelf ben ik jaren naar Turkye geweest, en als blond meisje had ik alleen sjans met de barmannen in het hotel. Maar verder echt nog nooit ergens last van gehad.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:58

Egypte, heerlijk!
Ik ben er 2x als jong meisje geweest, met mijn 2 broertjes en ouders. Ik was toen 12 en 14. Uiteraard wel eens een opdringerige Egyptenaar achter me aan gehad, maar dat was ook snel weer klaar, als mijn vader of ikzelf ze boos aan keek of zei dat we niets van ze moesten hebben Knipoog. Ik zou de gok wel wagen als ik jou was, het is zo'n heerlijk land, met zoveel moois om te bekijken of om heerlijk in de zon te zitten Lovers. Ik zou zo weer gaan Ja.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:02

nikita_benno schreef:
gelukkig heb ik mijn lichtblonde haar nu choco kleur bruin geverft haha kan dus met een gerust hart op vakantie

haha zeg dat maar niet te hard :p ik heb dr zelfs nog last van met mijn donkere haar toen in italie Tong uitsteken

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:41

Zeker aan te raden.
Ik ben nu 2 keer in Egypte geweest en als er iemand blond is..Haha! ben ik het wel Knipoog
De eerste keer was met me vriend, dus dan durven ze amper, tweede keer liep ik gewoon met me zusje en die is ook hartstikke blond en amper last gehad.
Ja natuurlijk word je nagekeken, maar dat is nou eenmaal zo je kan ook gewoon je hoofd wedraaien en weglopen.
En ag wat aandacht is ook niet mis Haha!
Verder is Egypte een prachtig land, waar je zeker heen moet Lovers

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:24

Haha ja maar aandacht van Nederlandse mannen is leuker vind ik, die doen het wat subtieler en het is meer een compliment om van hen aandacht te krijgen dan van die irritante buitenlanders, die lonken namelijk naar zowat ieder meisje.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:31

hey lin

lekker dat je naar egypte wilt. ik ben er 4x geweest met me ouders als duikvakantie.
De egyptenaren vinden je wel erg interessant. Ze willen je kopen, met je trouwen of je het land laten zien.
als je er geen aandacht aanschenkt valt het mee.
Ze roepen en fluiten naar je. Je doet net of je neus bloed en je loopt gewoon door.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:40

ik ben nu voor de 2e keer naar Egypte geweest, en als 16 jarige bruinharige heb ik het misschien minder te voorduren gehad.. Bij mij en mijn zusje was het vooral nageroep, grapjes maken en indd; het bekende ruilen tegen ik weet niet hoeveel kamelen! Maar ik heb me geen moment bedreigt gevoeld, het is gewoon hun 'rare' manier van doen tegen de europese vrouwen denk ik. en tsja wat wil je, hun vrouwen lopen allemaal compleet in kleden en burqa's. Komen wij aan met onze korte broeken en hempjes Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:26

Zelfs in Zwisterland en Frankrijk zit iedereen al vet te kijken als je blond bent. Nagelbijten / Gniffelen (en in NL trouwens ook soms Sigaar ) Ben nooit in Egypte geweest, maar kan me niet voorstellen dat het zo erg zou zijn dat het je vakantie verpest (als je iig niet in steegjes gaat lopen enzo 's nachts. Clown
Is het in Spanje trouwens ook erg? Want daar ga k in de herfstvakantie heen met een vriendin en we zijn beide blond.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:35

Ik ben 1x 14 dagen wezen duiken in Sharm, totaal geen last gehad.

Ik ben ook 1 week samen met een vriendin naar Sharm el Sheikh geweest, en in het hotel helemaal geen last. In Na'ama Bay (stad) wordt je aangesproken, en willen ze je allemaal de winkel laten zien. En ze roepen inderdaad dat ze je willen hebben voor een kudde kamelen, maar echt als vervelend ervaren heb ik het nooit.

Ik heb het wel als vervelend ervaren toen wij terug kwamen van een avondje oude stad, en toen kwam er een man naast ons lopen die vanalles liep te vertellen. Op een gegeven moment liepen wij stug door, en begon hij met ; Sex Sex Sex, en op dat moment legt hij zo zijn hand op mijn kont waarop ik hem meteen een klap verkoop en mijn vriendin stond al klaar om hem met de net gekochte flessen cola knockout te slaan, toen koos die viezerik eieren voor zijn geld.

Ik heb dus goede, maar ook een slechte ervaring. Maar ik zou zo weer terug gaan Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:39

Myrdal schreef:
Twiggy2008 schreef:

Haha, ja was er ook in augustus, ben er zelfs nog jarig geweest, wat een feest Haha!
Ben je ook in dat zuidelijke Engelse dorp geweest? Moet nog lachen als ik weer terugdenk aan al die strippende mannen Haha!

Benitses bedoel je Haha! ? Jaaaa, ik ken Corfu op mijn duimpje, hoor Knipoog . Ben er zo'n 5 a 6x geweest en heb er nog bevriende Griekse kennissen zitten, die ik altijd op ga zoeken als ik er ben. In Benitses ben ik inderdaad wel eens uitgeweest en heb er veel sieraden gekocht enzo, bij al die kraampjes Knipoog . Maar ben blij dat ik daar niet zat qua appartement, pffffff, het is daar 24 uur per dag PARTY. Clown
Ik hield/hou van een feestje, van dansen, van flirten en gek doen, maar in de vakantie wil ik ook rust en natuur.
Daarbij viel ik toch meer op de passionele macho-achtige, maar oh zo gevoelige Italianen i.p.v. die dronken, bleke, ongezonde Engelsen. Vork
Geef mij maar een bord goede pasta met een heerlijke wijn i.p.v. een bord fish and chips met bier. Vork

(Heb er mijn vroegere Italiaanse vakantieliefde ontmoet met wie ik 4 jaar heel gelukkig samen ben geweest. Lekker cliche, he, blonde Hollandse meid met Italiaan, hahaha.... Haha!. Heb dus hele bijzondere herinneringen aan dit prachtige eiland Knipoog .)

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:44

Misschien kun je het probleem op lossen door je haar te verfen? Clown
Tegenwoordig heb je haarverf die met een paar wasbeurten al weer vervagen. Knipoog