Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:15

Ik versta frans zoals ze in frankrijk spreken wel maar het frans wat ze hier preken valt niet te verstaan.. :\

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:46

Hier praten veel mensen ook erg binnensmonds. Erg lastig te verstaan en dan ratelt het ook maar door... Of mensen die een heel zwaar buitenlands accent hebben zijn soms ook erg moeilijk te volgen. Het went wel al een beetje moet ik zeggen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:55

Zo, bijna 2 weken geleden de vlucht al geboekt en heb vorige week mijn LOI gehad :)
Ik vlieg dus 10 april voor, als het goed is, een jaartje naar Canada :D
Zal voornamelijk in de omgeving van Goderich etc blijven hangen en voor de rest zien we t wel :)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:36

Mandiiy__ schreef:
Super dat je gaat Plagom! Ik wil volgend jaar gaan, maar zie nou door de bomen het bos al niet meer met alle reisorganisaties...Via welke heb jij geboekt?

We hebben gewoon tickets geboekt via Airtransat.com. We zaten niet echt vast aan een datum dus we konden daar flink mee schuiven tot er voordelige opties waren gevonden. We zijn in November voor het eerst op zoek gegaan naar tickets en nu dus uiteindelijk in februari geboekt. Tickets waren ondertussen toch wel zo'n €150 duurder geworden.
Dat de franse taal niet helemaal hetzelfde is had ik al begrepen ja, we zullen zien hoe we dat gaan doen maar gelukkig zitten we dus bij vrienden dus helemaal hulpeloos zullen we niet zijn.
We hebben net een creditcard ontvangen zodat we een auto kunnen huren wanneer we vanuit Montreal naar Toronto gaan rijden en zullen binnenkort contact op gaan nemen met bekenden uit de omgeving van Toronto om te zien of zij ons kunnen helpen met de rest van de overnachtingen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:44

Weet iemand trouwens of het simpel is voor de drie maanden dat ik ga, een sim only iets te kunnen koppen voor mijn mobiel? Zodat ik in Canada wat goedkoper kan bellen, of is dat niet mogelijk? En zo ja, waar doe je dat dan?

Nog 21 nachtjes, het komt zoooo dichtbij :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:56

Ja hoor, ze zijn erg klantvriendelijk met telefoonkaarten enz. in Canada. Gewoon een telefoonwinkel binnenwandelen en uitleggen wat je wil, een prepaidkaartje is makkelijk te krijgen :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:35

@ zusjacobs, waar ga je ook alweer precies heen in Canada?

Maar inderdaad, naar een telefoonwinkel gaan en vragen voor een pas as you go telefoon. Ik heb hier toen een moviel gekocht voor 50 dollar (ik vroeg om de goedkoopste telefoon die ze hebben ;) ), en dan koop je een telefoonkaart bij het tankstation ofzo. Bijv. met 25 dollar deed ik ca. 2 maanden, en kocht ik een smsbundel van 250 smsjes per maand mee en dan had ik nog iets van 30 min local calling time per maand.

De prepaid sim-only zoals we die in NL kennen hadden ze hier toen niet voor mij telefoon. Misschien tegenwoordig wel nu iedereen een iphone of iets heeft.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:52

Je kan bij de 7/11 wel goedkope simkaarten en beltegoed kopen. Dat is prepaid. Heeft een vriendin van mij ook gedaan toen we net naar Vancouver verhuisd waren. :)

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:02

ZusJacobs schreef:
Weet iemand trouwens of het simpel is voor de drie maanden dat ik ga, een sim only iets te kunnen koppen voor mijn mobiel? Zodat ik in Canada wat goedkoper kan bellen, of is dat niet mogelijk? En zo ja, waar doe je dat dan?

Heb je een dual telefoon? Anders werkt het alsnog niet. Dus met een oude tel. lukt het niet. ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:24

Ik heb nog een Nokia liggen, maar gebruik nu een iPhone. Thanks iedereen daar heb ik wat aan :D

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:22

Toen we net in Canada waren hebben we bij de Walmart een telefoon met prepaid kaart gekocht. Via internet moet je je dan even aanmelden en dan kun je bellen. Later pas abonnement afgesloten, maar zo was het een prima uitkomst.

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:43

Wij hadden een (oude) Nokia en een smartphone. Wij moesten dus een nieuwe telefoon aanschaffen omdat de Nokia niet dual huppeldepup was. Pre paid was nogal onvoordelig elke maand dat je de $10 of een deel daarvan niet gebruikte, gingen de belminuten toch 'op'. Niet zoals in NL dat je het kunt bewaren voor een volgende maand ofzo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:11

Je moet inderdaad een triband telefoon hebben, maar tegenwoordig zijn zowat alle telefoons dat.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:31

Ligt er waarschijnlijk aan welke telefoonbedrijf je neemt. Bij mijn prepaid telefoon behield je het bedrag zolang je nieuw geld erop zet voor de verloopdatum.

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:13

Hmm,dat is handig, maar hier in Vancouver niet hoor. Bij geen van de 5 belcompanies waar we geïnformeerd hebben. :) Misschien dat het in een andere provincie anders is? Dit was 10 maanden geleden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:39

ZusJacobs schreef:

Vlieg jij 9 april?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:54

Yess! :) Hoezo?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:58

Ik vlieg de 10e :p
Wie weet hadden we anders miss wel bij elkaar in t vliegtuig gezeten x)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:19

Haha ja ik zag het laatst voorbij komen :P Hoe laat vertrek je? Ik vertrek rond 17.00 en kom dus pas ergens middernacht aan helaas (dan moet ik ook nog met de taxi naar mijn verblijf voor die nacht, en dan de volgende dag met de bus naar Meadowlake).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:18

Ik vertrek om 14.00u dus ben er rond kwart voor 7 plaatselijke tijd (Toronto). Zit bij familie dus wordt gelukkig opgehaald en zijn daar dan wrs wel ergens rond een uurtje of 10/11 afhankelijk van hoe lang t evt bij douane enzo duurt (nog zo'n 2/2,5u rijden naar hun huis). Dus das op zich wel fijn, gelijk je bed in en dan de volgende morgen wakker worden met hopelijk zo min mogelijk jetlag :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:30

Blacky94 schreef:
Ik vertrek om 14.00u dus ben er rond kwart voor 7 plaatselijke tijd (Toronto). Zit bij familie dus wordt gelukkig opgehaald en zijn daar dan wrs wel ergens rond een uurtje of 10/11 afhankelijk van hoe lang t evt bij douane enzo duurt (nog zo'n 2/2,5u rijden naar hun huis). Dus das op zich wel fijn, gelijk je bed in en dan de volgende morgen wakker worden met hopelijk zo min mogelijk jetlag :)

Goed geregeld!

Ik ben waarschijnlijk echt dood na die 2 dagen :P Nog nooit gevlogen ook dus dat wordt ook leuk :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:34

Haha naja, het kwam kwa tijden (gelukkig) toevallig zo uit :)
Vliegen is leuk :) vlieg je rechtstreeks of moet je ook nog ergens overstappen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:51

Ik moet overstappen in Amerika :( Rechtsstreeks naar Saskatoon deed hij niet, dan moest ik hem in twee keer boeken (overstappen moest ik sowieso maar wilde dan liever in Canada overstappen, maar dat kon dus niet).

Maar goed, heb er wel heeeeeeeel veel zin in :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:57

Ooh das wel balen! Wij vliegen via ijsland :) dus volgens mij iets van 3u en daarna iets van 5/6u vliegen. Op zich ook best wel chill :)

Ja ik heb er ook echt heel veel zin in! Ben al een tijdje de dagen aan het aftellen tot mijn laatste werkdag en tot we vliegen :) Moet nog t/m volgende week zaterdag werken en ga dan 's middags naar friesland en het weekend daarop nog naar vriendinnen in groningen. Kom dan zondagavond een keer thuis en vliegen woensdagmiddag. Alles is dus wel lekker volgepland maar heb dus nog een leuke week van te voren dus denk dat als ik straks klaar ben met werken dat die 1,5e week echt omvliegen :)
Wel heel raar om dan te denken dat ik nog maar iets meer dan een week echt thuis ben en dan gewoon allemaal mensen wrs ruim een jaar niet ga zien..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:06

Jij gaat echt een jaar! Ik ga ''maar'' drie maanden, nog te overzien dus (kan mijn pony's niet langer laten staan haha :P ). Ik ben nu ook al een poos aan het aftellen, maar de laatste weken gingen echt niet normaal snel, eerst was het nog dat het toch nog 4 maanden duurt en nu is het gewoon bijna zover! Heel vreemd :P

Ik moet tot 5 april werken, dan 6/7 april naar Armin van Buren met de familie en een vriend van mijn broer en dan is het nog maar 2 nachten slapen haha :P Stap ik haast brak het vliegtuig in :D