USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:14

Bij arke moet je toch voor bijna alles bijbetalen? Eten en drinken en entertainmensysteem?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:15

Ja.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:28

Ik ben sinds gister terug uit NY en vloog met KLM. De terugvlucht was volgens mij in samenwerking met Delta. Ik vond het een prima toestel. Niet gigantisch veel beenruimte maar ach, dat verwachtte ik ook niet.
Er werd in elk geval genoeg eten en drinken aangeboden plus een deken met kussen, dus ik was tevree. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:40

Oh wat heb je allemaal gedaan Kana?? :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:36

Fitzroy schreef:
Wij vliegen meestal met United via Washington, Katja. Laatste keer Arkefly en dat was in comfort class ook prima, ook al weet ik dat Douraque het niet met me eens is.
Zie je maar weer hoe persoonlijk is. Met United heb ik mijn slechtste vlucht ooit gehad. Personeel was zo schandalig dat mensen weggelopen waren als we niet op 10km hoogte hadden gezeten :=
Moet zeggen dat ik op mijn volgende vlucht wel weer super aardig personeel had.

Arke vlieg ik niet mee. Weet dat die veel piloten hebben die ergens anders niet aan de slag komen en ik zit liever veilig dan voor een paar tientjes minder.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:12

Ik vlieg liever ook niet met KLM naar Amerika, vaak oude toestellen en traag met drinken etc. 4x met KLM en 4x met BA gevlogen en BA beviel mij persoonlijk stukken beter. Niks gaat op tegen de Aziatische maatschappijen uiteraard.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

Wij vliegen wel met arke, ik zit alleen niet voor een paar tientjes minder maar voor €550-'( zo uit mijn hoofd)
Dusja. Dat scheelde wel.

Op de website van arke staat dat je voor je voedsel voor je kind mee mag nemen, maar mag je voor jezelf ook wat meenemen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:56

Ik vlieg meestal KLM ivm werk en mijn ticket naar USA was bijna gratis met inwisselen van miles, dus boeien... Ik vond er niet zo veel verkeerd aan. Beenruimte is mij ook niet echt opgevallen en volgens mij had ik op de heenweg een lege stoel naast me. Niks van meegekregen in ieder geval :D

Nu in September met Austrian Airlines aka Tyrolean Airways. Geen idee wat ik daar van kan verwachten, maar goedkoop ticket, dus boeien.

Overigens was mijn 1 jaar Amerika dingetje een eventueel work exchange programma met ons HQ in NY, maar dat ging helaas niet door :( Andere kandidaten waren kennelijk geschikter. Nou ja, hoef paard en hond niet een jaar te missen, dat scheelt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:21

Ik vind Arke voor kleine vluchtjes van 3 a 4 uur goed. Langere vluchten vind ik het echter asociaal dat je voor veel dingen moet betalen, maar ja daarom konden ze ook de 787 betalen.
Ik vind als je een intercontinentale vlucht maakt het niet meer dan normaal dat je onbeperkt drinken en een gratis schermpje krijgt om je films op te kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:41

Is iemand eigenlijk bekend met vreemde valuta bestellen via GWK?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:55

Ik heb ooit geprobeerd maar dat was voor Argentinië en daar doen ze niet aan.
Als je veel cash mee wilt nemen schijnt het de moeite waard te zijn om die op het damrak te bestellen bij een zaakje. Zou even op moeten zoeken hoe het heet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:58

Ik heb niet zoveel meer nodig. Maar toen der tijd was er bij het GWK een actie dat je geen provisie hoefde te betalen als je een voucher had. En dat is helaas afgeschaft. Maar dan zou ik ook nog de treinreis erheen moeten betalen dus dat komt mij niet voordeliger uit.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:47

Hoop verschillende verhalen over maatschappijen dus.
Ik vlieg heen met British Airways en terug met American Airlines. Allebei geen ervaring mee, maar lees hier ook verschillende dingen. Was liever met United, Delta/KLM gevlogen maar die waren veel duurder. Dus maar hopen dat dit een beetje bevalt en dat ik m'n lange benen kwijt kan :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:52

Ik heb vrij veel met BA naar Amerika gevlogen en dat beviel me prima. Vaak wat verouderde toestellen maar prima eten en heel vriendelijk personeel.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:19

Ik ben echt niet zo kieskeurig als het op vliegen aankomt als wat ik hierboven lees :+ Ik ga gewoon voor het goedkoopste, ik zit met plezier wat krapper als het betekent dat ik daarmee enkele honderden euro's uitspaar. Ik geef liever m'n geld uit aan een paar extra dagen vakantie dan aan extra beenruimte of wat meer luxe. Heb 24u naar Australië gevlogen in een behoorlijk krap zitje en dat heb ik ook overleefd. Zo onoverkomelijk vind ik het niet. Geen entertainment vind ik ook geen drama, dan kijk ik wel op m'n laptop of lees ik een boek. Ik kies nooit niét voor een maatschappij omdat het eten niet lekker was of er niet genoeg beenruimte of geen persoonlijk schermpje was. Maar goed, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:32

Als je verder fit bent en geen lichamelijke problemen hebt dan is wat krapper zitten ook niet zo'n enorm probleem. Mijn lijf werkt alleen niet altijd even fijn mee, en 10-12 uur niet goed/te krap zitten kan voor mij m'n vakantie verpesten. Ik ben net weer herstellende van een zware rugblessure omdat m'n paard wat te woest was en een aanhechting verropte. Bij een 'normaal' mens een ongemak, bij mij anderhalve maand niet rijden, niet sporten, niet.. nou ja, niks eigenlijk :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:43

Wij hebben beide lange benen en ik haat krap opgesloten zitten. Sowieso heb ik een hekel aan vliegen. Wat mij betreft is de huidige economy comfortklasse een uitkomst, wel meer beenruimte en iets meer betalen maar verder economyservice en prijzen. Wij betalen graag wat meer daarvoor. De vakantie begint bij mij op Schiphol en dus is het onderdeel van de vakantieplezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:15

ik ben vorig jaar heen gevlogen met een toestel van Allitalia en daar was ik niet zo tevreden over. was een vrij klein vliegtuig en er was geen entertainment aan boord. natuurlijk is dat een gunst en geen verplichting van de vliegmaatschappij, maar op een 10 uur durende vlucht is het wel vervelend

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:19

Vliegen zie ik als een 'necessary evil'. Ik houd van verre vakanties, en met de boot duurt het zo lang, *grin*, dus dan maar vliegen.
Verstand op nul, me compleet vervelen terwijl ik een miljoen dingen zou kunnen doen (om de een of andere reden heb ik nooit ergens zin in tijdens het vliegen), en als je maar lang genoeg ongeduldig wacht, is de vlucht uiteindelijk toch een keertje voorbij.
En dan begint voor mij de vakantie pas. ;-)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:21

Ik vind vliegen super leuk, vooral het opstijgen en landen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:22

ik beleef ook totaal 0.0 voorpret aan vliegen :n een klein beetje turbulentie en ik verwacht al dat we neer gaan storten en ik vind er gewoon geen zak aan. krijg altijd gigantisch veel last van mijn oren en voel me vrijwel altijd duizelig en gedesoriënteerd ook

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:23

Douraque schreef:
Ik vind vliegen super leuk, vooral het opstijgen en landen.

Oo ik haat juist opstijgen en landen haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:28

Ik heb zelfs vliegangst en heb daar training voor gehad, maar toch is het een onderdeel van de vakantie. En als ik het vliegen dan zo comfortabel mogelijk kan doen zonder direct de hoofdprijs voor business class te betalen dan doe ik dat graag.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:34

Ik vond vliegen ook echt leuk, opstijgen en landen dan vooral, alleen vorig jaar was ik zwanger toen we naar Florida vlogen... En dat was niet zo'n succes kan ik je vertellen...
verder betalen wij ook liever iets meer zodat we een iets comfortabelere reis hebben

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:10

Ik vond vliegen leuk totdat ik uit Marrakech 4 uur lang zware turbulentie heb gehad met een vliegtuig wat 3 uur vertraging had door een mankement. Bleh. Dikke stress ook omdat we maar tot een bepaalde tijd op Weeze mochten landen en anders door moesten naar Frankfurt. En paps zou ons ophalen op Weeze. Vreselijk. En ál die mensen die níet opschoten en gewoon al brabbelend hun bizarre bagage rustig opbergden, babbelden, NIET gingen zitten en de piloot maar 'mensen, GA ZITTEN.'
Nou en toen had ik dat bijna verwerkt en toen hadden we een luchtzak toen ik weer eens terug vloog van Londen. Sindsdien is de lol er wel vanaf :')