Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:24

... TERWIJDE :') Ik haal het echt elke keer door elkaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:48

:)) :P

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, ik snap alleen niet waarom de sprinter naar DH er niet stopt. Er is een extra sprinter naar woerden, die wel stopt. Maar er is niet genoeg ruimte voor 4 sprinters per uur. Maar er rijden er toch nu 4 per uur langs, waarvan er maar 2 stoppen? Waarom stoppen die andere twee niet _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:00

Oh, stopt die naar DH er niet nee? Dacht juist dat die er wel zou stoppen, dat is wel frapant ja!

Over 3 weken is er weer een OV zomer stop, nu nog even goed misbruiken dus :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:12

Ik dacht ook dat die naar Den Haag er gewoon stopte? Van LC naar Terwijde is ook echt 2 minuten verder met de trein :') Maar alsnog is het voor mij allebei evenver vanaf mijn huis.. Net als dat de bus daar ineens stopt "Station Utrecht Leidsche Rijn" :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:16

nee is dus een aparte sprinter naar woerden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:18

Ik kom ook mee kletsen, yay treinen!

Tot februari studeerde ik in Utrecht en woonde ik in Almere, toen ik in Almere woonde had ik ook nog eens een vriend in Den Haag (tot afgelopen woensdag dan). Ben dus wel wat gewend qua treinen :)) Nu ga ik elke woensdagochtend trouw met het boemeltje van Utrecht naar Amersfoort!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:26

^ Ik had een vriend (met grote dikke nadruk op had :') ) in Rotterdam, pfoeh. Dat was me ook een pretje. Al lijkt DH CS mij iets vervelender om s'avonds te staan dan Rotterdam :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:59

Ja bij mij dus ook had :') Nja ik ben niet zo heel vaak 's avonds met de trein teruggegaan, als ik wel terug ging stapte ik op op HS, niet zo'n fijn station en het is ook nog eens een stukje lopen van de tramhalte naar het station zelf.. Maar ach, werd meestal netjes afgezet haha. Het naarste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik vanaf HS de trein naar A'dam moest hebben, en daar moest overstappen op de allerlaatste sprinter naar Almere. Op HS net op tijd de trein in geschoten, dacht ik, bleef hij nog een kwartier op het perron staan. Kom ik aan op Amsterdam om 1:25, zie ik net de sprinter van 1:19 wegrijden. Pappie moeten bellen of hij me even kon komen ophalen :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:12

Courses schreef:
^ Ik had een vriend (met grote dikke nadruk op had :') ) in Rotterdam, pfoeh. Dat was me ook een pretje. Al lijkt DH CS mij iets vervelender om s'avonds te staan dan Rotterdam :')

Met Den Haag CS is toch niets mis? :')
HS vind ik persoonlijk een stuk onprettiger...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:31

Emmaa_ schreef:
Nu ga ik elke woensdagochtend trouw met het boemeltje van Utrecht naar Amersfoort!

Moet je niet vanaf Utrecht CS? Anders kan je toch beter de intercity nemen ipv het boemeltje? :+

Ik zou ook liever op Den Haag CS moeten wachten dan op Rotterdam CS, net zo min als Den Haag HS. :j
Weet nog wel een keer dat ik niet 's avonds laat op Utrecht CS wilde wachten, terwijl er genoeg (ook normale :+ ) mensen liepen.
Toen heb ik de stoptrein naar Gouda gepakt, ipv de intercity, die ging eerder. Hele lege trein, raar figuur bij mij in de coupe,
en toen kwam bij Gouda Goverwelle de intercity langs gesjeesd die alsnog eerder was (wist ik niet), nou dat was voor mij een hele wijze les. :Y)

Overigens is het voor mij alweer een heeeeele tijd geleden dat ik met de trein ben geweest! Eind april ergens denk ik? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:33

Ik zou juist veel liever op RTD staan.. dat station is nu zo licht en mooi, veel fijner dan DH :+

Gouda sta ik echt niet graag _O-

Wij zijn allebei uit de omgeving van Gouda weggetrokken Marleen :P ik kom er echt alleen nog als ik een keer met de trein naar mijn ouders ga ipv met de auto :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:40

Jans schreef:
Ik zou juist veel liever op RTD staan.. dat station is nu zo licht en mooi, veel fijner dan DH :+

DH telt nog niet helemaal, want dat is nog in de verbouwing :)) En wordt ook zo mooi licht als Rtd met een glazen dak!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:44

Hanafubuki schreef:

Gouda sta ik echt niet graag _O-

Wij zijn allebei uit de omgeving van Gouda weggetrokken Marleen :P ik kom er echt alleen nog als ik een keer met de trein naar mijn ouders ga ipv met de auto :')

Klopt Jans, haha. Wij zijn stiekem de auto toch gaan verkiezen boven de trein, sinds we een paar keer met de auto moesten om spullen te verhuizen. :+
Het is sneller, en bijna nog goedkoper als we met z'n tweeën reizen. :j Verder kom ik er ook bijna niet meer!

Ik moet zeggen dat ik RTD nog niet heb gezien sinds het af is, dus misschien zou dat mijn mening bijstellen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:45

Ja ik heb een treinabbonement waardoor ik tussen Houten en Utrecht gratis mag _O- en dan met korting naar Nieuwerkerk haal ik er toch niet meer uit met de auto, maar verder pak ik naar de rest van de (schoon)familie wel de auto :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:46

MarrieLeen schreef:
Ik moet zeggen dat ik RTD nog niet heb gezien sinds het af is, dus misschien zou dat mijn mening bijstellen. :Y)

Oh, dan moet je echt eens een kijken nemen. Het is prachtig geworden :D

En eindelijk een station met genoeg OV-cipkaart paaltjes in de spits!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:58

Ben ook erg benieuwd hoe Utrecht CS er inmiddels bij ligt, daar ben ik voor het laatst geweest eind maart,
althans, in de stationshal, daar moest ik al flink zoeken naar de Smullers, hele verandering. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:58

Nou.. _O- _O- Utrecht is een rommeltje.. en echt heel druk. ik kom er vrijwel dagelijks.

Er is wel veel eetgelegenheid tegenwoordig :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:03

Ze gaan morgen ook beginnen rond Den Bosch hè, daar geen treinen met bussen, mijn god, je zou het elke dag maar moeten reizen. :=

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:03

Utrecht is een drama := Veel te doen, dat dan weer wel, maar op het spoor is er altijd wel wat mis. Hoe het uiteindelijk word moet wel mooi zijn :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:10

Rotterdam is heel mooi geworden, Utrecht is rommelig en veel veranderende looproutes. Gouda heeft nu wel eindelijk roltrappen en liften, helaas weinig winkeltjes. Woon er gelukkig op 5 minuten fietsen vandaan dus hoef er niet erg lang te zijn, anders ga ik wel weer terug naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:00

MarrieLeen schreef:
Emmaa_ schreef:
Nu ga ik elke woensdagochtend trouw met het boemeltje van Utrecht naar Amersfoort!

Moet je niet vanaf Utrecht CS? Anders kan je toch beter de intercity nemen ipv het boemeltje? :+

Ik zou ook liever op Den Haag CS moeten wachten dan op Rotterdam CS, net zo min als Den Haag HS. :j
Weet nog wel een keer dat ik niet 's avonds laat op Utrecht CS wilde wachten, terwijl er genoeg (ook normale :+ ) mensen liepen.
Toen heb ik de stoptrein naar Gouda gepakt, ipv de intercity, die ging eerder. Hele lege trein, raar figuur bij mij in de coupe,
en toen kwam bij Gouda Goverwelle de intercity langs gesjeesd die alsnog eerder was (wist ik niet), nou dat was voor mij een hele wijze les. :Y)

Overigens is het voor mij alweer een heeeeele tijd geleden dat ik met de trein ben geweest! Eind april ergens denk ik? :=

Haha ja ik neem ook de IC, alle treinen zijn in mijn hoofd boemeltjes :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:35

Haha oké. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 02:13

Jans schreef:
:)) :P

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, ik snap alleen niet waarom de sprinter naar DH er niet stopt. Er is een extra sprinter naar woerden, die wel stopt. Maar er is niet genoeg ruimte voor 4 sprinters per uur. Maar er rijden er toch nu 4 per uur langs, waarvan er maar 2 stoppen? Waarom stoppen die andere twee niet _O-

De kans dat de sprinter naar Zuidhorn in Utrecht Leidsche rijn stopt is inderdaad erg klein :D :D . Maar ik ben woensdag toch echt met mijn sprinter naar Den Haag CS (GVC :P ) op Leidsche rijn gestopt :j .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:01

Wat gek, want de NS reisplanner stuurt je via Woerden en geeft aan dat er geen directe trein tussen Den Haag en Leidsche Rijn is :+
Niet helemaal handig, lijkt me.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:59

Ik mag zo weer lekker met de trein maar Utrecht en daarna naar Hilversum :') Ben benieuwd, haha.