USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:34

Wat leuk om dat samen met je moeder te doen Toekie!
Leuke route heb je uitgestippeld, zo krijgt ze meteen een hele brede indruk van het land!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:44

Dankjullie. :D We gaan van 12 tot 28 mei. :) Mijn moeder heeft het echt zo verdiend. :+:

Inderdaad Nadir, ik dacht precies hetzelfde hihi. New York moet je gewoon gezien hebben. :D En Tennessee is echt heerlijk qua natuur en muziek. <3 Ook al heb ik er al het één en ander gezien, ik ben er afgelopen zomer ongepland gauw naartoe gereden vanuit Texas en dat voelde zo goed! Ook deze keer weer een bezoekje aan Graceland en Dollywood en we willen graag naar een show in de Grand Ole Opry (Nashville). *\o/* We boeken alles zelf los, incl. de vlucht (2 lossen vluchten).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:10

Wat gaaf zeg dat je het met je moeder doet! mooie route, veel indrukken :j

Mijn moeder weigert verder dan Europa te vliegen... Met dank aan mijn zus die zo nodig in Mexico moest trouwen en mama heeft het niet echt leuk gevonden :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:49

Ai dat is wel jammer. Mijn moeder is ook nog nooit zo ver geweest. Bijkomend voordeel van deze reis: we hebben een retour Amsterdam-New York en binnenlandse retour New York-Asheville waarbij we de vliegreis dus in tweeën splitsen en dus meevalt. :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:23

Geweldig leuk dat jullie naar Tennessee gaan, Toekie!
Ik hou je reisplannen/route even in de gaten omdat ik daar ook nog eens heen wel (kan ook niet anders met mijn favoriete ras ;))

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:44

hey Toekie dan kan je wel even langskomen :-) de (vieze usa LOL) koffie staat klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:50

Me loves USA coffee :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:51

Ik kom alleen voor de thee langs, english blend haha

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:31

Heb wel rooibos :-)
ja Starbuck maar doorsne koffie is hier niet te z..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:32

Dan blijf ik wel thuis :j :P

T is jammer dat mijn vriend niet op een paard wil stappen...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:42

Zat andere leuke dingen te doen hier hoor. De grot, het meer, miles of trails ........:-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:45

Ik geloof het direct :j

Ik zit alleen met mijn hooikoorts, geloof dat ik alleen vakanties door moet brengen aan de kust. In Florida amper last gehad namelijk, uniek :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:42

Oh die foto's MontyRulez! Ik vond de trailride in Saratoga al gaaf, maar dat lijkt me nog veel mooier :))

Mooie route Toekie en wat leuk dat je moeder mee gaat :D

Ben wel jaloers op alle plannen hier, ik heb niemand die een roadtrip door USA mee kan of wil doen..
Zat te kijken naar een singlesreis (afgelopen zomer zo'n reis naar Indonesië gedaan), maar rondreis van 16 dagen in de Oostkust kost in de zomer ruim 3200 euro (excl eten, drinke, extra excursies en uitgaven) 8)7
En ik ben zo'n type dat niet alleen op reis durft :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:44

Grootste nadeel van alleen reizen zijn de kosten omdat je een huurauto en hotelkamer niet kunt delen. Als je in hostels slaapt heb je al heel snel contact met anderen en kun je vaak ook samen met die mensen op pad gaan om dingen te doen. Alleen reizen is écht niet eng en super leuk.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:47

wij gaan misschien ook :) NY hebben we al gezien dus het word, LA, San Francisco en Las Vegas volgens mij die laatste weet ik niet zeker :P maar daar hoop ik wel op

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:51

vuurneon schreef:
Ik zit alleen met mijn hooikoorts, geloof dat ik alleen vakanties door moet brengen aan de kust. In Florida amper last gehad namelijk, uniek :j

Er zijn in USA ontzettend goeie medicijnen, ik kreeg er halverwege de vakantie last van en had niets meegenomen, dus daar gehaald en ze zijn helaas bijna op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:02

Weet iemand van jullie wat een standplek voor een camper gemiddeld kost aan de westkust? In juli?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:11

urselin schreef:
Oh die foto's MontyRulez! Ik vond de trailride in Saratoga al gaaf, maar dat lijkt me nog veel mooier :))

Mooie route Toekie en wat leuk dat je moeder mee gaat :D

Ben wel jaloers op alle plannen hier, ik heb niemand die een roadtrip door USA mee kan of wil doen..
Zat te kijken naar een singlesreis (afgelopen zomer zo'n reis naar Indonesië gedaan), maar rondreis van 16 dagen in de Oostkust kost in de zomer ruim 3200 euro (excl eten, drinke, extra excursies en uitgaven) 8)7
En ik ben zo'n type dat niet alleen op reis durft :+

Zo zit ik dus te dubben over de westkust, dat wil ik ook niet alleen doen omdat dat gewoon te link is. Maar met een groep wil ik ook niet en een hostel staat ook niet op de kaart :D.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:46

Liek_ schreef:
Weet iemand van jullie wat een standplek voor een camper gemiddeld kost aan de westkust? In juli?

Kan je dat niet opzoeken op de site van de camping waar je heen zou willen? Wij hebben het 10 jaar geleden gedaan, dus aan die prijzen heb je niets :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:54

meeste prijzen staan op websites van de campgrounds.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:21

liberty schreef:
vuurneon schreef:

Er zijn in USA ontzettend goeie medicijnen, ik kreeg er halverwege de vakantie last van en had niets meegenomen, dus daar gehaald en ze zijn helaas bijna op :+

Haha ja, ik uit de vs ook een apotheek meegenomen. Al die leuke pilletjes in de supermarkt :D

Ik durf pas de rondreis aan als mijn immunotherapie is aangeslagen. Maar goed,zijn ook nog wel mij-proof plekken waar ik heen kan gelukkig!

(al de spaarrekening weer opgevuld is haha)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:52

Hahaha ja hooikoorts ik had er in Florida juist meer last van! En vriendin die daar woont zei dat het in Florida juist erger is vaak. Maar is ook maar net waar je allergie door getriggerd wordt natuurlijk. Ik heb me goed gehouden met de Benadryl pillen en ook meteen voorraadje mee naar huis genomen. :D :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:02

HCRanch schreef:
hey Toekie dan kan je wel even langskomen :-) de (vieze usa LOL) koffie staat klaar

Hmmm nice :9k :D
Hee maar zit jij zo dichtbij Knoxville-Nashville joh, dat wist ik niet! Ik heb ook al een date met een andere bokker, in Arkansas die zit weer "vlakbij" (2 uur) Memphis. *\o/* Je ligt anderhalf uur van de route, weet nog niet of dat haalbaar is om dat erbij te doen. :o Misschien op de terugweg (Nashville - Burkesville - Pigeon Forge). Is dat een mooie omgeving om te rijden? Een grote western tackstore onderweg is genoeg om mij over te halen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:58

Haha ja, waar jij zat in Florida zou ik ook niet kunnen zitten hahaha.
Maar Miami beach was ideaal voor mij :j kust, weinig gras etc. Maar 1 dag uitgeschakeld geweest, verrekte gemaaide golfbaan waar ik langs liep :+

Oeeee ik wil weer terug! Sinterklaas maar eens lief aankijken :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:03

Katja schreef:
Grootste nadeel van alleen reizen zijn de kosten omdat je een huurauto en hotelkamer niet kunt delen. Als je in hostels slaapt heb je al heel snel contact met anderen en kun je vaak ook samen met die mensen op pad gaan om dingen te doen. Alleen reizen is écht niet eng en super leuk.

Ik wil heel graag geloven dat het echt super leuk is :j
Maar ik ben gewoon schijterig, durf niet eens alleen te vliegen (soort van angst voor het onbekende?).
Ik zou een eerste keer roadtrip liever samen met iemand doen, voelt wat 'veiliger'.

Lovely schreef:
Zo zit ik dus te dubben over de westkust, dat wil ik ook niet alleen doen omdat dat gewoon te link is. Maar met een groep wil ik ook niet en een hostel staat ook niet op de kaart :D.

Lastig is dat hè? Groepsreis heb ik op zich geen problemen mee (vooral zo'n singlesreis), behalve dat het vrij prijzig is.. :\

Hooikoorts is echt vervelend, in Californië had ik er ook veel last van (even erg als in Nederland). Gelukkig heb ik sindsdien betere medicatie gekregen. Hebben ze in de USA zwaardere medicijnen voor hooikoorts in de 'vrije verkoop'?