Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:09

Ik Heb in Canada een wolf gezien in banff national park op de 1A vlakbij lake Louise en de overige 5 wolven in yellowstone NP.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:53

Er zit anders een roedel op Cortes island, en quadra island ook. Op vancouver island worden ze ook gezien, maar dat gebied is te groot om voor ons om af te speuren... Dus willen we naar Cortes. In Yellowstone hebben we ze wel gezien.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:08

Ik heb het dus over vancouver island wolven. Banff etc is niet te vergelijken natuurlijk ;)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:57

Ik heb het Canada topic al een tijdje niet bezocht, mijn laatste verblijf was alweer in 2006. Tjeez, wat gaat de tijd toch snel :+

De reden dat ik een bezoekje breng is dat kennissen van mij in Alberta de volgende advertentie hebben staan op yardandgroom.nl: http://www.yardandgroom.com/jobs/Canada ... ider/19631

Misschien dat iemand met plannen voor een verblijf in 2013 (of daarna) hier wat aan heeft. Zijn echt fantastische mensen! Toen de zoons nog ukkies waren en de paarden nog gewoon hun hobby was, heb ik meerdere zomers op hun boerderij doorgebracht. Vorig jaar zijn ze 'professioneel' de paarden ingegaan. Ik gun ze een leuk, enthousiast en goed persoon die ze komt helpen!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 05:38

Wauw, ziet er goed uit! Misschien volgend jaar als ik niet meer naar school moet om in Canada te blijven, wil ik weer zoiets doen! :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:22

@ Tessa, je kennissen wonen ongeveer 30 min van ons vandaan. Wij hadden laatst een mail van 2 meiden die hier wilden komen, maar we hebben al hulp. Ik zal hun die advertentie doorsturen (ze moesten voor school 5 wkn stage doen).

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:09

vivian_ve schreef:
Wauw, ziet er goed uit! Misschien volgend jaar als ik niet meer naar school moet om in Canada te blijven, wil ik weer zoiets doen! :)

De website in de advertentie onthouden dus ;)

_Linda schreef:
@ Tessa, je kennissen wonen ongeveer 30 min van ons vandaan. Wij hadden laatst een mail van 2 meiden die hier wilden komen, maar we hebben al hulp. Ik zal hun die advertentie doorsturen (ze moesten voor school 5 wkn stage doen).

Dat is voor Canadese begrippen om de hoek! Doen zou ik zeggen :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:20

WHP is online :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:05

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 03:33

Is er iemand in Ontario die hier misschien verstand van heeft?
Met mijn NLse rijbewijs mag ik als het goed is tot 3 maanden in Ontario rondrijden. Met een internationaal rijbewijs hoor ik meerdere dingen. Van langer dan 3 maanden (waarbij niet staat tot hoe lang wel) tot 4/6 maanden maar er wordt ook meerdere keren genoemd dat je daarmee een jaar mag rijden.
Wil ik voor een Ontario rijbewijs gaan hoor ik via wereldwijzer dat ik naar Toronto of Ottawa moet om een brief die stelt dat het om een geldig rijbewijs gaat, terwijl een ander daar weer zegt dat ik naar het CBR of RDW moet terwijl ik op internet nergens iets kan vinden.
Maargoed, al is dat geregeld, dan heb ik nog een groter ''probleem''. Mijn scooterrijbewijs heb ik wel al zo'n 3 jaar en daarmee ook die 3 jaar rijervaring tussen de auto's, maar mijn autorijbewijs heb ik pas sinds november (in augustus begonnen met lessen). Nu rij ik regelmatig naar grote steden en naar het noorden van het land op en neer, dus kilometers tussen het verkeer in Nederland ben ik wel aan het maken, en volgens mij is het in Canada nog 10x makkelijker, maar dat maakt hen natuurlijk niet zoveel uit. Tegen de tijd dat de 3 maanden ''toerist'' voorbij zijn zou ik dus zo'n 8 maanden officieel mijn rijbewijs hebben en zo'n 11/12 maanden rijervaring (als ik de les er wat ruim bij zou rekenen :')).
Er daarnet maar even een tweetje tegenaan gegooid aangezien ze op twitter zitten en anders morgen ofzo evt nog maar even mailen. Tante gaat wel even bij haar verzekeringsmaatschappij wat proberen te checken over hoe en wat, maar ik zie door de bomen het bos momenteel even niet meer...

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 04:51

Nou, wij hadden een "internationaal rijbewijs" gehaald voor vertrek naar Canada (emigratie). Tien euro voor niets aan de ANWB gegeven. Het maakte hier niets uit voor ons: wij hadden dat internationale rijbewijs helemaal niet nodig. *zucht* Hoe het zit als je naar Ontario gaat weet ik niet hoor. Scooterrijbewijs kennen ze hier volgens mij helemaal niet.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 05:09

zo wat is je vraag nu eigenlijk? :o

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:40

Een internationale rijbewijs is niet meer dan een vertaling van je huidige rijbewijs. Voor als je een chineese rijbewijs hebt o.i.d. Voor de rest kun je er geen rechten aan ontlenen.
Maar op de onze staat gewoon driving license. Niets aan het handje.
Dat je er langer mee mag rijden dan 3 maanden is dus onzin.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:03

Internationaal rijbewijs is zeker handig om te hebben. Mijn verzekeringsmaatschappij voor de auto verzekerd mij niet zonder dat internationaal rijbewijs. Ook al stelt het voor ons niks voor en is het enkel een vertaling, m'n verzekeringsmaatschappij hier in Alberta denkt dat het een heel belangrijk papiertje is.

Iedere provincie heeft z'n eigen regels, voor Ontario check: http://www.ontario.ca/driving-and-roads ... o-visitors

Citaat:
Visiting: more than 3 months

If you will be visiting from another country for more than 3 months, you will need an International Driver's Permit (IDP) from your own country.

This is a special licence that allows motorists to drive internationally when accompanied by a valid driver’s licence from their country.

You need to have this permit with you when you arrive in Ontario. You cannot apply for one once you are here.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 06:09

Ik heb een internationaal rijbewijs maar vergeten mee te nemen, wel mijn gewone roze pasje bij.

Hoe vinden jullie het auto rijden vergeleken met in Nederland? Ik wil binnenkort een auto huren maar ik vind down town Calgary maar stom 'gemaakt' met al die stoplichten. :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:39

Ik vind het rijden in canada een verademing vergeleken met nederland. Automobilisten houden zich goed aan de regels zeker in de stad en verkeershufsters kom je maar zelden tegen.
Het valt me wel op dat ze in Canada het gaspedaal wel weten te vinden :-) dikke beladen trucks halen je links en rechts regelmatig in dat is even wennen. De "keep your lane" regel vind ik heerlijk moeten ze hier in nederland ook introduceren. Enne, down-town Calgary moet je niet met een auto doen. Gewoon de Gratis tram nemen :-).

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:45

Nou er zijn hier ook een aantal chauffeurs die ze best van de weg mogen halen. Buitenspiegels zijn er om in te kijken. :roll: Maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.
En even naar 'links gaan om een invoeger er tussen te laten' als het kan, doen ze ook niet of even ruimte maken.

Idd vrachtwagens overschrijden rustig de max snelheid en halen links en rechts in.
Ik vind het wel fijn dat er veel respect is voor de stopborden. :j Over het algemeen best oké rijden hier in Vancouver.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:49

Heb inmiddels met behulp van familie uitgevonden dat ik met een WHP gewoon een jaar op een IDP mag rijden (ze heeft zo ongeveer alles en iedereen gebeld, en werd uiteindelijk naar het CAA gestuurd). Das wel fijn, zit ik ook niet met dat ik een tijdje niet kan rijden :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:10

Nou zoals het er nu uitziet ga ik mijn eerste nacht doorbrengen bij een totale stranger voor mij :D Couchsurfing bij een familie (met 1 dochter) in Saskatoon. Ben benieuwd :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:43

@ Anthea, toen ik een auto huurde, wilden ze als ik mij goed herinner enkel m'n officieele rijbewijs zien.

Autorijden vind ik hier een stuk gemakkelijker, grote parkeerplaatsen, brede wegen etc (m'n man toen we in NL waren: het lijken wel allemaal eenrichtingswegen hier). Niet al die fietsers die tussendoor crossen. En al die stoplichten in de stad vind ik juist handig, geen gedoe over wie mag eerst etc. En verder is het natuurlijk lang niet zo druk dan in NL, niet zoveel file rijden. En verder halen mensen inderdaad links en rechts in.

@ zusjacobs, fijn dat je een plek gevonden hebt!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:50

Ik heb ook nooit een internationaal rijbewijs gehad. Ben in Amerika met onze huurauto ook eens tegengehouden door de politie voor routinecontrole en die aanvaardden mijn Belgisch rijbewijs gewoon.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:53

Deze zomer ga ik voor het eerst naar Canada, ik ben zo benieuwd! Zit al de hele avond dit topic door te lezen maar deze zal nu bijna gaan sluiten. Bij deel twee ga ik ook zeker weer verder lezen. Ik ga samen met me vriend naar Montreal (we verblijven daar ruim twee weken bij vrienden) en daarna gaan we samen door richting Toronto. We blijven dus een beetje rondom de grote meren hangen. Ik verwacht een hoop mooie dingen te gaan zien en tot die tijd ga ik mijn Frans bijspijkeren. Tips zijn meer dan welkom!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:58

Ik ben daar nog nooit geweest :-).
Het gaat vast een fantastische reis worden.
Enne Canadees frans en wel andere frans die we gewend zijn.

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:15

Super dat je gaat Plagom! Ik wil volgend jaar gaan, maar zie nou door de bomen het bos al niet meer met alle reisorganisaties...Via welke heb jij geboekt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:38

Canadees Frans is inderdaad verraderlijk. Mijn familie is tweetalig (NLs-Frans) en wij hadden ook soms moeite om het te verstaan.