Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:16

Hahaha ja bij een aanval van heimwee zet ik die ook wel eens aan :D
Nog 101 dagen aftellen tot ik weer ga. Zodra het onder de 100 dagen is dan wordt het meestal wat draaglijker...

manzano

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:20

Kijk het echt vaak (of stukjes terug op FB).... zegt genoeg over mijn heimwee :')
Ergens half oktober dus?? Oooh wat een fijn vooruitzicht!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 12:57

Ze filmen nu trouwens ook vanuit de Masai Mara..... momenteel is de grote migratie bezig. Echt ongelooflijke beelden. Wat een hoeveelheden dieren!

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:35

manzano schreef:
Ben thuis en lig nog heerlijk naar Safari Live te kijken. Echt een aanrader!
2x per dag live gamedrives van een paar uur. Krijg er geen genoeg van hahaha.

Waar kan je dat kijken?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 13:38

Joolanda schreef:
manzano schreef:
Ben thuis en lig nog heerlijk naar Safari Live te kijken. Echt een aanrader!
2x per dag live gamedrives van een paar uur. Krijg er geen genoeg van hahaha.

Waar kan je dat kijken?

Facebook (SafariLive volgen, of Africa Geographic, die linken er ook naar).
Hun site is https://wildearth.tv
En volgens mij kan het ook via Youtube

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:53

Dit is ook een leuk youtube kanaal wat ik volg: https://www.youtube.com/channel/UCYJvmP ... NReVy74J8w
Niet alleen over Zuid Afrika maar meer zuidelijk Afrika. De eerste vlogs gaan over een gebied waar ik volgend jaar heen ga en de rest van de vlogs tot nu toe maken dat ik in 2019 dus naar Botswana moet :roll: _O-
Niet best dat kijken op youtube en facebook enz...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 13:55

MarijeR schreef:
Dit is ook een leuk youtube kanaal wat ik volg: https://www.youtube.com/channel/UCYJvmP ... NReVy74J8w
Niet alleen over Zuid Afrika maar meer zuidelijk Afrika. De eerste vlogs gaan over een gebied waar ik volgend jaar heen ga en de rest van de vlogs tot nu toe maken dat ik in 2019 dus naar Botswana moet :roll: _O-
Niet best dat kijken op youtube en facebook enz...

Oooooh ik ga er niet op klikken..... :D :D :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:14

Sowieso een hoop facebook groepen (Kruger, Kgalagadi enz) volgen is niet zo handig. Heb dagen dat ik meer foto's zit te kijken op kantoor dan dat ik aan werk toe kom geloof ik :+
Ergste is, ik hoef maar 1x ja te zeggen en ik kan er voor het werk regelmatig heen maar dat komt prive niet goed uit op het moment...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 14:25

MarijeR schreef:
Sowieso een hoop facebook groepen (Kruger, Kgalagadi enz) volgen is niet zo handig. Heb dagen dat ik meer foto's zit te kijken op kantoor dan dat ik aan werk toe kom geloof ik :+
Ergste is, ik hoef maar 1x ja te zeggen en ik kan er voor het werk regelmatig heen maar dat komt prive niet goed uit op het moment...

Ik wil wel voor je gaan. Komt goed!! :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:16

25 juli vertrek ik naar Zuid - Afrika :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:52

Dat is al snel sureido!
Waar ga je allemaal heen?

Manzano, ik houd de optie nog ff open voor volgend jaar hahaha.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:35

*\o/*

Hier ook bijna geboekt voor februari (volgend jaar pas maar goed). Bedankt voor alle eerdere tips.

Het worden een paar dagen Jo'burg bij familie, dan een week richting regio Durban/St. Lucia en dan nog een paar dagen bij familie. Aangezien we met avondvlucht aankomen en mijn familie op leeftijd is, zoek ik nog een optie om vanaf Jo'burg OR Tambo - overnachting in de buurt van luchthaven met pick up service. Familie haalt ons de volgende dag dan op (uur rijden voor hen).

Heeft iemand toevallig een tip voor pickup service en overnachting Jo'borg OR Tambo voor 1 nacht? ~ anders komen we uit bij reisbureau :o Liever niet.

Thanks!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 13:36

Willekes schreef:
*\o/*

Hier ook bijna geboekt voor februari (volgend jaar pas maar goed). Bedankt voor alle eerdere tips.

Het worden een paar dagen Jo'burg bij familie, dan een week richting regio Durban/St. Lucia en dan nog een paar dagen bij familie. Aangezien we met avondvlucht aankomen en mijn familie op leeftijd is, zoek ik nog een optie om vanaf Jo'burg OR Tambo - overnachting in de buurt van luchthaven met pick up service. Familie haalt ons de volgende dag dan op (uur rijden voor hen).

Heeft iemand toevallig een tip voor pickup service en overnachting Jo'borg OR Tambo voor 1 nacht? ~ anders komen we uit bij reisbureau :o Liever niet.

Thanks!

Marije kan je wel een tip geven daarvoor. Ik zag er van de week nog best veel via Booking.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:51

xLoki schreef:
Ik zat in Gardens, vond het een prettige wijk en heb me er niet onveilig gevoeld!

Hoe gaat het met de mensen die nu in Kaapstad en omgeving zitten? Iedereen hier ongedeerd?

Wilke, hoe heb jij het? Je foto's op FB en insta zijn jaloersmakend :oo <3

Nou ik heb dus eindelijk mijn foto's af. Ben echt super blij ermee!!! :D
Uiteindelijk 122 foto's bewerkt, oeps :')

[BEU] [FOTO] Zuid-Afrika, de wereld in één land (deel 1)
[BEU] [FOTO] Zuid-Afrika, de wereld in één land (deel 2)

Fantastische foto`s!! Mag ik vragen wat voor objectief je gebruikt hebt? Wij gaan November naar Afrika :-)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:59

Willekes schreef:
*\o/*

Thanks!

Ik boek altijd bij Southern Sun direct bij het vliegveld, meestal heb ik de volgende ochtend een binnenlandse vlucht dus dan is daar overnachten wel makkelijk.
Heel net hotel met 24/7 goede en gratis shuttle service van en naar OR Tambo. Is ook maar een paar minuten rijden en geen probleem als je laat landt, sommige hotels hebben maar een shuttle service tot 22.00 bv.
In de aankomsthal rechts aanhouden, langs de autoverhuur naar buiten en dan staan daar de busjes van hotels te wachten.
Boeken kan gewoon via booking.com.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:15

MarijeR schreef:
Dat is al snel sureido!
Waar ga je allemaal heen?

Manzano, ik houd de optie nog ff open voor volgend jaar hahaha.

Johannesburg naar Kaapstad via de kust (Durban) en dan via het binnenland terug naar Johannesburg. we slaan het krueger park over! We gaan naar andere parken :)

Tips voor leuke stadjes op de route naar Johannesburg vanuit Kaapstad zijn fijn, we hebben alles tot Kaapstad al geboekt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 19:30

Het kruger over slaan??????
Franschhoek en de rest van het wijngebied zijn leuk.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:55

Kruger overslaan?? Krijg je spijt van.... Die andere parken zijn vaak prive parken waar dieren bijgevoerd worden of van een fokkerij af komen. Kruger is echt gaaf!!

Franschhoek, lunchen bij Roca, heerlijke wijnen en super lekker eten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:31

Kruger overslaan zou ik ook zonde vinden.
Maar ja, ben daar aan verslaafd. Al sla ik volgend jaar ook voor het eerst sinds 2011 een keer Kruger over :oo
(Of niet, volgende week even met de oppas overleggen voor een weekje op een ander moment in het jaar)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:42

Alenthe05 schreef:
Kruger overslaan?? Krijg je spijt van.... Die andere parken zijn vaak prive parken waar dieren bijgevoerd worden of van een fokkerij af komen. Kruger is echt gaaf!!

Franschhoek, lunchen bij Roca, heerlijke wijnen en super lekker eten.

Nou dat eerste is niet helemaal waar. Er zijn nog best andere parken waar de dieren echt wild zijn.

Maar desalniettemin zou Kruger het laatste zijn om over te slaan voor mij.
Heen en weer Jburg-Ctown-Jburg kost ook wel erg veel tijd vermoed ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:43

MarijeR schreef:
Maar ja, ben daar aan verslaafd. Al sla ik volgend jaar ook voor het eerst sinds 2011 een keer Kruger over :oo
(Of niet, volgende week even met de oppas overleggen voor een weekje op een ander moment in het jaar)

Ik weet het antwoord al wel :))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:10

manzano schreef:
MarijeR schreef:

Ik weet het antwoord al wel :))

Ligt aan de oppas :P
Maar die gaan zelf in maart/april een tijd naar ZA dus eens kijken of ze dan ergens tussen mei en augustus een weekje hier op de paarden zouden willen passen...
Breekt het wachten tot m'n trip in oktober een beetje O:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:13

Wij gaan een beetje budget op reis, drie studenten, Krueger is heel duur. Ik kom er vast nog wel eens ;) We wouden als we naar Krueger gingen het goed doen en die lodges midden in Krueger zijn hartstikke duur, en om 3 dagen buiten de poort te slapen heeft geen zin omdat je dan niet zo ver komt. := ook hoorde we dat kwa dieren zien je in krueger minder ziet als andere parken!

We hebben van best wat mensen in omgeving gehoord dat ze Krueger veel te duur vonden en dat andere parken (pilanesberg bijv) mooier is. Wat vonden jullie mooie parken dan? Buiten Krueger om :)

We hebben eigenlijk alle hotels al geboekt behalve van kaapstad naar pilanesberg - en dan johannesburg. En kwa tijdsplanning vinden we het goed te doen in 3.5 week. Terugvliegen van kaapstad en heen op johannesburg was veel duurder (200 euro pp duurder).. We zoeken alleen nog hotels om te slapen als we van kaapstad naar johannesburg gaan door het binnenland :=

edit: ik wou heel graag naar krueger maar de andere twee wouden niet zoveel geld eraan uitgeven helaas :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 03:34

Kruger heel duur??? Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar de restcamps kunnen heel lowbudget. De private lodges zijn duur maar dat hoeft helemaal niet dus.
Vorig jaar zat ik buiten de gates op 30 min van Kruger en dat werkt ook prima. Je hoeft niet enorme afstanden te rijden ofzo. Hadden we een huisje voor 20e per persoon per nacht. 'S ochtends heel vroeg het kruger in en einde dag er weer uit.

Hluhluwe is ook mooi park.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:39

Pilanesberg is mooi maar Kruger is afwisselender omdat het ook veel groter is.
Voor mij is Kruger iig mooi genoeg om ieder jaar 2 tot 3 weken heen te gaan :D
Ben in '99 in Pilanesberg geweest maar mijn vader gaat er regelmatig heen. Is mooi dichtbij Pretoria waar hij regelmatig is.
Volgend jaar ga ik wel weer 2 dagen kamperen in Pilanesberg maar dat komt dan goed uit met de route vanaf Kgalagadi via Vryburg terug naar J'burg. Dan is Kruger niet te doen.