Zij raadt aan met de bus ipv metro te gaan. Binnen het 'toeristisch centrum' zijn de Hop on / Hop off bussen niet erg duur en je kunt ongelimiteerd in- en uitstappen binnen 24 uur met je ticket. Vooral handig als je dus veel van plan bent heen en weer te reizen binnen een dag.
Maar ook voor de buitenwijken kun je goed met de bus, er zijn geloof ik dagkaartjes en maximale bedragen (kan haar blog hierover niet terugvinden dus de precieze details moet ik jullie schuldig blijven).
Maar zij doet dit vaker dan met de metro, omdat het kosten bespaart.
Dus het bekijken waard om met de bus te gaan

Voor de mensen die met de trein komen: vanaf Cambridge kon ik altijd een trein + metro combiticket kopen voor een dagje Londen, dat was veel goedkoper dan het apart nemen (en is meteen voor alle zones geldig, dus ook als je wat verder van het centrum gaat). Ik weet niet of dit ook vanaf Stansted of andere locaties mogelijk is, maar vraag naar de mogelijkheden bij het loket als je toch de trein neemt.
Als je met meerderen met de trein gaat, bestaan er ook gezinstickets etc (vooral in de weekenden hebben de Engelse spoorwegen veel aanbiedingen). Kan ook veel schelen.