Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:24

Esta

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:42

@ eponine; uh ticket bij airtransat duurder dan klm? Jammer genoeg niet..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:47

eponine schreef:
Esta

Ja dat hadden de mensen me hier inmiddels verteld! :D

Vanochtend paspoort aangevraagd, het gaat er steeds meer op lijken! *\%/*

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:52

Wij willen wrs vliegen met Iceland air en daarbij staat op de site dat als je vliegt naar Amerika of Canada je 2x 23kg per persoon mee mag nemen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:19

Op de site van KLM staat dit:
1 stuk ruimbagage*, tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)

Maar er onder staat dus de betekenis van de *, namelijk:
* U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs), max. 158 cm (62 inch) l + b + h: op KLM- en AIR FRANCE-vluchten vanaf en naar: VS & Canada (en veel meer landen)

Daarom snap ik het niet zo.. :P Ik denk dat ze dus bedoelen dat het voor overige landen maar om 1 stuk gaat, en de genoemde landen je dus 2 stuks mee mag van allebei 23 kg (tezamen dus 56 kg?)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:20

Nog best veel Calgary-bezoekers dus! :D

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:22

lennylenny schreef:
Ik ga elk jaar naar Spruce Meadows om de masters te zien! Geweldig. Calgary Stampede is ook 1 groot evenement!

Ik vind Spruce Meadows heel leuk! Fijne sfeer, iedereen komt er! Van de 'kakkers' tot de 'tattoo's' :D
Volgensmij is de eigenaresse ook oorspronkelijk een Hollander? Zoiets dacht ik dan.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:24

yarrah schreef:
WAUW wat een gave foto's!!!!!!
Nog een jaartje en dan hopen we dat we het ook mogen bewonderen.

Wij gaan ook bijna jaarlijks :oo .
Vorig jaar Van Calgary naar Yellowstone en weer terug, dit jaar van Calgary naar de Rockies Banff, Jasper, Waterton en Glacier en volgend jaar 2 weken naar Banff, Jasper en Waterton in de winter. 2015 is alweer ingepland voor Yukon en Alaska.

Mijn website met de vakanties naar de USA en CANADA
http://www.rwndbr.nl

Banff en Jasper ben ik ook geweest! :)

Alvast, erg vroeg, heel veel plezier!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:54

@vivian, klopt, air transat is goedkoper dan klm, maar nog altijd duurder dan met een overstap..anders hadden we direct bij air transat geboekt! Juist vanwege de mogelijkheid om campingspul mee te nemen... Nu mogen we minder meenemen, en hebben een overstap in Chicago ( is dat een beetje een fijne overstapplek?) ... Alles bij elkaar zijn we aan tickets en autohuur nu net zoveel kwijt als in 2008. Mede omdat men bij de autoverhuur een foutje in ons voordeel heeft gemaakt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:31

Ik mocht met KLM 1 koffer van 23kg meenemen, 2e heb ik bijgeboekt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:43

Zucht, jaloers op alle mensen die in Canada zitten of dit jaar naar Canada gaan of er gewoon wonen :+
Ik moet nog ruim een jaar wachten :+ En dan is het nog maar voor 3 weken :=

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 05:01

@anthea, zelfde bij mij..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:24

Icelandair mag je idd 2 koffers van 23Kg meenemen :)

Mijn ouders vlogen daarmee toen ze hier heen verhuisde, scheelt toch wel dat je een hoop meer kan meenemen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:29

Net even bij icelandair gekeken, zou het dubbele per persoon aan ticketprijs kwijt, denk dat een extra koffer dan goedkoper is...
Wie is trouwens bekend met luchthaven Chicago, is dat een beetje een fijne overstap plek?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:51

Chicago Airport is erg groot, er rijdt zelfs een 'treintje' tussen de terminals, maar alles is wel duidelijk aangegeven. Wij hebben daar vorig jaar een overnachting gehad omdat onze vlucht geannuleerd was.

Ik heb geboekt voor komende zomer! 3 maanden Noord Amerika :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:59

Beter! Wat ga je doen? En waar in Noord Amerika?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:00

Het is dus te vergelijken met Heathrow?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:02

eponine schreef:
Net even bij icelandair gekeken, zou het dubbele per persoon aan ticketprijs kwijt, denk dat een extra koffer dan goedkoper is...
Wie is trouwens bekend met luchthaven Chicago, is dat een beetje een fijne overstap plek?

O'hare (Chicago dus) is gigaaaaantisch. Hoeveel overstap tijd heb je? Onthoud dat je door customs moet, je bagage opnieuw moet inchecken (ook als je een overstap hebt, tijdens je eerste stop in Amerika moet je altijd opnieuw inchecken) en het is inderdaad een grote luchthaven dus je moet vaak wel een eindje. Dus je hebt vaak minstens 1,5u nodig om dat allemaal te doen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:46

eponine schreef:
Het is dus te vergelijken met Heathrow?

Nee! Want daar blijf je in dezelfde terminal.
Ohare moet je naar andere terminals en niet onbelangrijk door de costums (en die is vreselijk heb ik een keer meegemaakt en ik vlieg nooit meer via de USA wat een drama dan maar wat duurder)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:20

Customs hangt er maar vanaf op welk moment je landt. Als er net een ander vliegtuig is geland, kan het makkelijk 1u duren om door customs heen te geraken. Maar ik heb ook al gehad dat ik op een kwartiertje door customs was in O'Hare. Maar ja, als je pech hebt en je zit achteraan in het vliegtuig en al die mensen van je vliegtuig zijn voor jou aan customs... Dan moet je flink lang wachten.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind overstappen in Amerika iig niet zo'n drama. Ben wel gewoon aan customs etc. na 12x Amerika. Gewoon zorgen voor een overstap die lang genoeg is :j Ik vind het iig wel waard als je er honderden euro's mee kunt besparen, maar ik ben dan ook een student die op haar geld moet letten :P

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:26

We hebben zowel heen als terug ruim vier uur de tijd, dus dat moet wel lukken dan, toch?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:53

Vier uur zal zeker voldoende moeten zijn. Overstappen in de US is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan (zeker als je enkel 'in transit' bent zijn de customs vrij gemakkelijk). Mocht het heel druk zijn, en het wordt krap om het vliegtuig te halen, dan even melden aan een van de werkers bij de wachtrijen. Ze laten je dan soms met priority door zodat je de vlucht haalt.
Maak je niet teveel zorgen met overstappen, de borden zijn vaak duidelijk, en anders gewoon even aan iemand vragen. Meestal zijn de mensen erg behulpzaam.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:17

Eponine: 4 uur is meer dan genoeg, kun je ook nog lekker shoppen. Je kunt er ook erg lekker eten bij sommige tentjes :D

Ik ben drie weken bij familie in Portland OR en dan ruim twee maanden bij mensen in de buurt van Edmonton. Ze hebben 15 Tennessee Walking Horses dus ik ga me zeker niet vervelen!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:22

Gaaf!! Wij zijn al druk bezig met onze route die voornamelijk op en rond Vancouver Island zijn, vanwege het vele wild en de orca's! Zojuist gevonden dat er ook wolven zitten, dus het wordt nog een ingewikkelde constructie hahaha

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:37

Kleine kans dat je hier wolven ziet. Ik ken zelfs geen enkele canadees die op vancouver island een wolf heeft gezien. Die blijven ver weg van de bewoonde wereld.