[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 18:22

Ik ben via de FCIE gedoken in de stamboom van Diego. Wauw. Je kunt tot 6 moeders teruggaan. Indrukwekkend, hij heeft echt een gigantische stamboom.

En erg leuk zijn overgrootvader was Arlequin en dat is een van de beroemdste comtois dekhengsten met 260 veulens! Kijk wat leuk, de mooie pedigree, en veel beroemde dekhengsten erin.

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:08

Spannend Mo, nog twee! nachtjes slapen en dan is de keuringsdag! Hopen dat hij goedgekeurd wordt.

Even wat tussendoor, gister en vandaag was ik hier:

Afbeelding

Ik heb dus gister en vandaag extra aan jullie gedacht :D .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 21:15

Ha die Jet, wat grappig!!! Dat is echt nieuw, heb ik nog nooit gehoord. Ik weet dat Callas naar Maria Callas is genoemd de opera diva. Maar dat er een wegje is wist ik niet. Ook zo lief, een wegje <3 Leuk dat je dit deelde!

En ja, zo verschrikkelijk spannend. Het lijkt wel of mijn leven ervan afhangt, onzin. Als het niet kan doorgaan, gaan we weer verder denken, maar het houdt me wel bezig, understatement... De dame heeft gelukkig het doorgaan van de afspraak bevestigd. Maar ze zei wel dat ze hem niet meer gereden heeft door de vele regen die daar gevallen is. Tja. En ze hadden hem wel bekapt. Gelukkig.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:33

Dit is een weggetje bij Callantsoog, een dorpje aan de kust dicht bij mij in de buurt. Een wandel en fiets weggetje waar alleen bestemmingsverkeer met auto's ( met trailer in dit geval ;) ) mag komen.

Ik heb daar voorheen veel in de buurt gereden met mijn vorige paard Lou, naar dat weggetje nooit gezien, gaaf dus dat ik daar een taxirit naartoe had en dus ook weer daarvandaan.

Dit kwam ik er nog over tegen: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -58989.pdf . In 2018 was ik al weg van die stal, dus wel logisch dat ik het niet kende...

Fijn dat hij in elk geval bekapt is, dat rijden is dan jammer, maar goed, dat pak je dan maar op als hij wel goedgekeurd is en bij jou is. En mooi dat de afspraak bevestigd is!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 07:50

Ik vind het buitengewoon schattig. Weggetje had ik al cute gevonden als straatnaam, maar Wegje vind ik helemaal lief. En Callas moet in dit geval iets te maken hebben met Callants vermoed ik. Leuk dat je daar bij toeval overheen kwam met je paardentaxi!

Morgen gaat het gebeuren. Pfff. Ja fijn dat hij idd bekapt is, alhoewel ik er geen foto's van heb gekregen zoals ik gevraagd had, maar goed ik moet dan maar vertrouwen dat het eerder dan gisteren gebeurd is.

Qua het werk oppakken bij mij, heb ik bedacht dat ik hem eerst ga "mennen" dus met een schoffie met ringen in ieder geval en daar lange lijnen door omdat hij dat gewend is. En dan erachter lopen en sturen en verkennen.

Ook heb ik een plek in het hondenspeelveld, dat nu weer eveneens rijbak gaat worden, vrijgemaakt waar ik kan longeren. Ik heb geen roundpen, maar mocht longeren te wild gaan kan ik die cirkel in dat veldje wel afzetten met draad zodat hij wel begrenst is.

Ik ben stikbenieuwd naar morgen. Ik moet nu de veearts nog even extra bevestigd krijgen en dan is het goed. Ik heb op haar offerte van 300 euro ok gezegd, maar daar niets op teruggekoppeld gekregen dat de afspraak nu ook echt doorgaat, dus dat zou wel fijn zijn.

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 11:27

En dat je dan bij de paarden komt die je verzorgt en dit vindt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja het blijft een tinker natuurlijk. Wel een hengst maar goed. En zodra ik hem eruit stuurde, ging hij aan de andere kant er weer in. Er is te weinig hooi, maar de buurmanboer komt vandaag een rol erin leggen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:45

Spannende dag morgen, moeten jullie ver rijden?
Hopelijk in de ochtend, ik zal duimen.
Succes!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 11:55

lukka63 schreef:
Spannende dag morgen, moeten jullie ver rijden?
Hopelijk in de ochtend, ik zal duimen.
Succes!

Hi Lukka, ja het is 2,5 uur rijden. Mijn smid woont er vlakbij en hij gaat met ons mee 's middags. Vooraf gaan we bij hem lunchen.

Dus vroeg in de ochtend opstaan want ik moet de paarden van mijn vriendin doen, dan 2,5 uur naar Carcassonne rijden, dan lunchen bij mijn hoefsmid, is een vriend van ons, en dan om 2 uur daar bij Diego zijn.

De keuringsarts is een vrouw, vind ik ook fijn, en ze is Belg, dus moet het nodig zijn dat kan ze wel Nederlands verstaan. Ik denk dat de keuring een uur in beslag neemt, daarna boodschappen nog doen en dan weer 2,5 terug naar huis via de paarden van mijn vriendin. Lange dag.

Erg spannend, ja, dank voor duimen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:55

Fingers crossed voor morgen Monique!
Ik duim mee voor je.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:10

Veel plezier en succes morgen!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 18:22

Dank je Manja en Muga, ik heb net ook herbevestiging van de keuringsarts gehad, dus pfoe hé alle neuzen staan de goede kant op. Niet eenvoudig om 4 partijen bij elkaar te krijgen. Eigenaren met paard, wij, mijn hoefsmid en de keuringsarts. Maar het lijkt te gaan lukken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:45

Wow, nog 1 nachtje slapen :D
Of wakker liggen ;)

Ben erg benieuwd, zoals de meesten hier !

Brrrr, dat ziet er toch maar een gevaarlijke situatie uit, die tinker in die hooiruif ...
Dat kan snel mislopen, denk ik dan !
Hopelijk staat die nieuwe baal er snel in !

En oh ja, ik zag in het emigreren-topic, dat je nog iets gepost had over de film Love Actually ter attentie van mij ;)
Bij het zoeken naar de film, was ik die scène met Hugh Grant al tegengekomen. Ja, mooi dansje dat de man daar tentoonspreidt :D

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:45

Ik duim mee voor een goede reis en keuring morgen, Monique!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:00

Spannend! Kaarsje brandt en ik zal aan jullie denken!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 19:20

Marilu schreef:
Wow, nog 1 nachtje slapen :D
Of wakker liggen ;)

Ben erg benieuwd, zoals de meesten hier !

Brrrr, dat ziet er toch maar een gevaarlijke situatie uit, die tinker in die hooiruif ...
Dat kan snel mislopen, denk ik dan !
Hopelijk staat die nieuwe baal er snel in !

En oh ja, ik zag in het emigreren-topic, dat je nog iets gepost had over de film Love Actually ter attentie van mij ;)
Bij het zoeken naar de film, was ik die scène met Hugh Grant al tegengekomen. Ja, mooi dansje dat de man daar tentoonspreidt :D

Gisterennacht maar 3 uur geslapen, vannacht daarentegen goed geslapen. Ik neem een flinke borrel! Dan slaap ik goed. En ik ga morgen in de auto zitten werken, dus dan heb ik afleiding.

Ik vond de tinker in de hooiruif ook loeilink. Vanaf de zijkant kreeg ik hem er wel makkelijk uit, maar op de lange kant bleef hij met zijn kootholte hangen aan het frame, dus ik stond doodsangsten uit. Ik had op dat moment de eig al aan de foon over de situatie en terwijl ik met haar stond te bellen heb ik hem uit de hooiruif gepraat en zijn voet eruit getild. Was eigenlijk wel hilarisch. Maar gelukkig is haar buurman meteen gekomen en toen ik de middag kwam stond er netjes een nieuwe hooibaal onder het net. En ze waren nu allebei superrustig terwijl ze de afgelopen dagen irritant en gefrustreerd waren.

O had ik Hugh Grant in het emigratietopic gezet, sorry. Ja vond het wel humor, je komt rond kerst overal referenties naar de film tegen had ik net gezegd tegen je en prompt kwam ik dit tegen. Humor.

Veldbloem schreef:
Ik duim mee voor een goede reis en keuring morgen, Monique!

Hi Veldbloempje, dank je, het wordt weer een ervaring rijker en hopelijk een paard rijker...

Kaatastrof schreef:
Spannend! Kaarsje brandt en ik zal aan jullie denken!

Dank je Kaat, alle positieve gedachten zijn welkom.

Maar we moeten wel in gedachten houden, dat het allemaal maar een luxeprobleem is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:19

Succes morgen, hopelijk wordt hij goedgekeurd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 21:21

Dank je Odette, on verra!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:01

Succes morgen, Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 22:03

hey leuk dat jullie allemaal meeleven, dank je Sjonnie!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:49

Succes gewenst morgen. Fingers crossed.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 07:59

Succes vandaag!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 08:41

Veel succes!! Ik ben echt zó hard aan het duimen voor je!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-25 10:01

Hi Senna, Jet en Tilmar, lief dank jullie we zijn al een heel eind onderweg en paarden van vriendin in het stikdonker gedaan met een zaklampje, niet handig, met een lampje kwijlend in je mond en dan mopperen op ze. Ja ik heb een koplamp maar niet aan gedacht mee te nemen en met mijn foon heb ik maar 1 hand vrij, van die dingen... Zit te werken, maar wel zenuwachtig...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:18

Heel veel succes vandaag. Ik duim voor jullie dat hij goed gekeurd wordt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:28

Ik wens je vooral ook veel plezier, het moet ook iets leuks zijn, toch?

En voor ik het vergeet, alvast een heel mooi, gezond en voor jullie lekker warm 2026 gewenst!