[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:18

Tinka schreef:
Ik had juist gelezen dat een 0 grams niet goed is omdat hun haren dan plat liggen. Bij 100 gram hebben ze dan nog warmte van de voering, vandaar dat ik 100 gram heb en geen 0. Als het de hele dag regent, dan krijgen ze het juist koud, niet als het droog en koud is.

O wat een tegenstrijdige info staat er dan op internet. In ieder geval als je vandaag nog iets bestelt bij Amazon prime heb je het snel in huis.

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 15:35

Ik haal veel informatie uit de denken over paarden Facebook groep. En daar zijn heel veel mensen die dat beweren.
Ik denk dat ik Rory maar lekker zonder deken laat, het is ook nogal een rauwdouwer, denk niet dat die deken lang heel blijft.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:59

Ik zou ze zeker zonder dekens laten als ik zie hoe lekker ze in het haar zitten!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 16:04

Echt heel dik zitten ze niet in het haar vind ik, behalve Rory dan. En Angie die heeft het snel koud, staat dan hevig te bibberen. Ze mag oom niet altijd de schuilstal in, omdat ze de laagste in rang is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:06

als callas bibbert, tinker, dan doe ik haar haar regendeken op, moet ze wel eerst droog voor zijn.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:09

Als ze gaat bibberen, ja, dan is een deken wel fijn voor Angie natuurlijk. Bij de anderen afwachten en kijken wanneer het nodig wordt? En Rory kan een winter wel zo aan lijkt me. Met eerst regen en dan kou zijn ze ook wel weer snel droog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:26

Ik zou geen dekens doen zolang het niet per-sé nodig is. Als het lang achter elkaar nat èn koud is, waarbij ze tussendoor niet op (kunnen) drogen, dan vind ik het sneu worden. Hier krijgen ze dus zelden een deken op. Maar ik heb er wel zelfs 1 voor de mini Shet liggen. Ook al kunnen ze binnen eten en schuilen.

Ik ga voor een hele lichte voering om dezelfde reden: wil ze niet warm houden. Maar wil ze wel droog houden. En mocht je inderdaad de vacht een beetje plat drukken, dan hoop ik dat die dunne voering compenseert.

Mochten ze echt staan te beven als een rietje dan doe ik er nog een wollen of fleece dekentje onder tot ze weer droog en warm zijn :(:)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 16:51

Vorig jaar stonden ze te bibberen toen het aanhoudend regende, nu gaat het weer de hele dag regenen, 3 dagen achter elkaar, en daarna dus nog sneeuw. Rory gaat wel in de stal staan, die is nogal bijdehand. Ze pikt ook gewoon eten van de andere paarden en komt overal mee weg. Angie zou dan echt in elkaar getrimt worden. Omdat Rory zo jong is mag ze alles denk ik.
Nog iets raars, met black friday heb ik bij hypostore een airbag vest gekocht met veel korting. Ik ben er nu dus achter dat het vest aan het zadel bevestigd moet worden met een koord, die je aan de stijgbeugelophanging moet bevestigen. Een gesloten koord dus, die je er omheen schuift. Groot probleem is dat ik een western zadel heb, die hebben een gesloten ring waar de fenders met beugels aanhangen. Heb gebeld met hypostore, mag alles terug sturen, maar dan heb ik nog geen nieuw airbag vest. Mag dan zelfs een andere uitzoeken met dezelfde korting, maar al hun airbag vesten hebben dezelfde bevestiging. Baal dus echt als een stekker. Dan ben ik verzendkosten van hun, en van mij vanuit Frankrijk kwijt en heb nog niets. Heb de fabrikant ook een mail gestuurd, hoop dat hun een oplossing hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:00

Dekens waren voor mij om paard droog te houden zodat hij bleef eten, net an 50gr voering of fleeceliner, maar warmhouden is ten eerste hooi (of stro als ze te vet staan). Zou Angie wel iets meer deken op doen, zonder schuilstal en duidelijk last heeft wat meer nodig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 17:10

Misschien staat Angie wel in de schuilstal hoor, ben er dan natuurlijk niet bij. Ze krijgen 3 balen hooi per dag, dat is lang niet altijd op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 19:05

Wij zijn klaar voor de sneeuw, vooraadje hooi, dan kunnen we altijd naar de paarden lopen als de weg onbegaanbaar is door sneeuw.
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:16

Tinka schreef:
Wij zijn klaar voor de sneeuw, vooraadje hooi, dan kunnen we altijd naar de paarden lopen als de weg onbegaanbaar is door sneeuw.
[ [url=m/buPTvg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zeggen wel eens goed voorbereid is het halve werk!
Bahhh sneeuw,voor 1 dag leuk maar ook hoop gedoe.
Ik geniet van de 19 graden in Spanje.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:17

Tinka schreef:
[ [url=m/buPTvg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zeggen wel eens goed voorbereid is het halve werk!
Bahhh sneeuw,voor 1 dag leuk maar ook hoop gedoe.
Ik geniet van de 19 graden in Spanje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:48

Hier ook koud weer voorspeld. Ik zet ze onder dekens. 100 grams en 0 grams.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:24

Tinka schreef:
Vorig jaar stonden ze te bibberen toen het aanhoudend regende, nu gaat het weer de hele dag regenen, 3 dagen achter elkaar, en daarna dus nog sneeuw. Rory gaat wel in de stal staan, die is nogal bijdehand. Ze pikt ook gewoon eten van de andere paarden en komt overal mee weg. Angie zou dan echt in elkaar getrimt worden. Omdat Rory zo jong is mag ze alles denk ik.
Nog iets raars, met black friday heb ik bij hypostore een airbag vest gekocht met veel korting. Ik ben er nu dus achter dat het vest aan het zadel bevestigd moet worden met een koord, die je aan de stijgbeugelophanging moet bevestigen. Een gesloten koord dus, die je er omheen schuift. Groot probleem is dat ik een western zadel heb, die hebben een gesloten ring waar de fenders met beugels aanhangen. Heb gebeld met hypostore, mag alles terug sturen, maar dan heb ik nog geen nieuw airbag vest. Mag dan zelfs een andere uitzoeken met dezelfde korting, maar al hun airbag vesten hebben dezelfde bevestiging. Baal dus echt als een stekker. Dan ben ik verzendkosten van hun, en van mij vanuit Frankrijk kwijt en heb nog niets. Heb de fabrikant ook een mail gestuurd, hoop dat hun een oplossing hebben.

Goed dat je dit zegt want ik heb er ook naar staan kijken, maar dat wil dus niet met een westernzadel? Ik dacht eigenlijk dat je dat bevestigt aan de d ring of dat het mss om die knop kon?

Dekens vind ik altijd moeilijk, ik was grote fan van mn bucas smartex 100gr. Die was mooi licht met een stay dry voering en een brede temp range, waardoor ze zelden meer opmoesten. Helaas heeft er een hem gesloopt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:34

Cemlys schreef:
Tinka schreef:

Goed dat je dit zegt want ik heb er ook naar staan kijken, maar dat wil dus niet met een westernzadel? Ik dacht eigenlijk dat je dat bevestigt aan de d ring of dat het mss om die knop kon?

Dekens vind ik altijd moeilijk, ik was grote fan van mn bucas smartex 100gr. Die was mooi licht met een stay dry voering en een brede temp range, waardoor ze zelden meer opmoesten. Helaas heeft er een hem gesloopt.

Als je een ring hebt waar een clip/musketon een kan waar die je niet in de weg zit ergens voor aan je zadel, dan moet dat gewoon bevestigd kunnen worden. Bij een engels zadel kan dat gewoon aan de ringen voor een voortuig bv.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:38

Ja dat dacht ik nl, volgens mij heeft mn freemax die gewoon, ik maak er ook altijd mn halstouw aan vast

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 21:09

Ik heb mijn hitair vest met een clip aan zo'n D ring vast inderdaad, dus misschien kan dat wel. Maar ik wil wel zeker weten dat het veilig is en dat ie dus opblaast als ik eraf val. Je moet het met een speciaal koord op 2 plekken vast maken, aan de beugel ophanging dus. Dat koord is dys gesloten. En laat ik er daar nu net geen 2 van besteld hebben omdat ik dacht dat je het vest met het snoer wat aan het vest zelf vast zit moest bevestigen. Best zonde, dat snoer had ik er dus wel 1 extra van besteld en kostte 50 euro.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:33

Heb je zoiets?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 21:53

Ja zo moet het bevestigd worden, maar bij een western zadel zit een gesloten ring waar de fenders en beugels aan vast zitten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:27

aan 1 kant door de ring halen en door het lusje terugsteken en aan de andere kant een musketon er op dezelfde manier aan vastmaken

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:34

Daar kun je zelf inderdaad wel iets op verzinnen. Als de musketon niet kan dan een klein riempje ofzo?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 22:47

YvonneV schreef:
aan 1 kant door de ring halen en door het lusje terugsteken en aan de andere kant een musketon er op dezelfde manier aan vastmaken

Aan de beugel ophanging een musketon lijkt mij niet fijn, dat zit dan lekker in je been te drukken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:56

Tinka schreef:
YvonneV schreef:

Aan de beugel ophanging een musketon lijkt mij niet fijn, dat zit dan lekker in je been te drukken.

een sporenriempje

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 23:17

Dat zou nog een idee zijn. Mijn voorkeur gaat wel uit naar bevestiging aan de voorkant van het zadel.