Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 15:05

Oooh wat een heerlijk vooruitzicht!!!!
Ik heb zo'n last van heimwee <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 15:10

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:08

haha toevallig, dat is precies de plek waar ik heel erg graag heen zou willen! Helaas wordt er niet gereageerd op mijn berichtje :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 09:17

casperzazoe schreef:
haha toevallig, dat is precies de plek waar ik heel erg graag heen zou willen! Helaas wordt er niet gereageerd op mijn berichtje :=

Hahaha dat is heel toevallig! Wel heel balen dat je niks hoort.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 14:31

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:34

Ja Knysna en Plettenberg Baai worden/zijn ontruimd hoorde ik van mijn vriend, door de branden. :\ Heftig hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 15:19

Jorinda schreef:
Ja Knysna en Plettenberg Baai worden/zijn ontruimd hoorde ik van mijn vriend, door de branden. :\ Heftig hoor.

Ja echt :(
Al die prachtige natuur bij Knysna ook. (en vreselijk voor de mensen natuurlijk!)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:22

Wat natuur betreft hoef je niet rouwig te zijn om die branden, die zorgen dan juist voor een kickstart en zijn in bepaalde ecosystemen juist noodzakelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 15:29

Nou de oerbossen bij Knysna zijn prachtig. Zou die niet graag afgebrand zien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 01:04

Pff die storm in Kaapstad en de branden .. -O- Gek dat er zo'n verschil is in het land. In de Free state sneeuwt het op sommige plekken en aan de kust brand het af door de droogte

Een vraag wat hier waarschijnlijk al 100x is gevraagd, maar krijg het niet gevonden. In welke wijken hebben jullie fijne ervaringen gehad in Kaapstad? Ik moet nog een hostel boeken maar er is zó veel keuze dat het lastig wordt omdat ik niet weet welke wijken veilig zijn en waarbij het handig is om dichtbij te zitten? Wat zijn jullie ervaringen? :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:18

Tamboerskloof of Gardens, zegt mijn vriend. Tamboerskloof is dichtbij Longstreet, veel eettentjes en relatief ( :+ ) veilig. Gardens ook in de binnenstad en relatief veilig. :) Woodstock en Soutrivier is niet zo veilig.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:18

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 00:28

De beelden van de branden zijn echt afschuwelijk. Vreselijk!!

Heerlijk weer die herkenbare foto's!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:03

Dankjulliewel ! Heb een hostel geboekt in Gardens :) Zenuwen beginnen nu al flink te komen, dit nog doen, dat nog kopen.. Maargoed ik mag eigenlijk helemaal niet zeuren :))

Die branden vind ik wel erg eng.. Nu ook Port elizabeth in de fik ..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:46

Mini update hier :)

Nou bijna twee weken hier en lekker rondgetrokken met mijn 'het is ingewikkeld soortvan maar niet echt relatie man' uit zuid Afrika :P

Vanuit kaapstad naar jhb gevlogen, geslapen in Kaapsehoop waar de wilde paarden zijn, door naar Graskop (big swing gedaan), Blyde river canyon, 3 dagen kruger en 2 nachten gekampeerd in het kruger. Zaten letterlijk een meter van het hek af :D hyena kwam nog even op visite :) daarna bij vrienden in polokwane(?) gebleven in limpopo, toen richting witbank in Kwazulunatal en de laatste nacht in een backpackers in Soweto gebleven. Was super awesome, hele avond gejammed met inwoners daar. Geweldig! Hebben een leuke 12 dagen reis gehad en vertrekken morgen richting Gansbaai waar hij woont en waar ik ook kan blijven :) plek bezoeken waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan, paarden weer zien en natuurlijk vrienden weer zien na 5 maanden!

Dit was afgelopen zondag:

Afbeelding

Natuurlijk nog veel en veel meer gedaan maar veel te lang om dat allemaal te typen en ben een beetje lui op m'n telefoon :)

Maar ben zo blij om weer terug te zijn!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 23:29

Klinkt fantastisch LL!!!! Heerlijk!!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 02:59

Klinkt goed LaughterLine! Lijkt me erg lastig om daar iemand te hebben die je écht leuk vind, maar natuurlijk wel een goede reden om sneller terug te gaan :):)

Ik vertek morgen al naar Kaapstad, ben zooo benieuwd! *\o/* wel last-minute stress, kan iemand van jullie me helpen? Ik vlieg met Turkish airlines, met een tussenstop op Istanbul. Nu heb ik voor de eerste vlucht m'n boardingpass online kunnen krijgen, maar voor m'n 2e vlucht niet. (Ist - Kaapstad), wel online kunnen inchecken.
Krijg ik m'n boardingpass op het vliegveld morgen of moet ik in Istanbul opnieuw inchecken etc..? Het is op 1 ticket geboekt zegmaar met dezelfde airine. Help? :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:39

Gewoon even vragen bij de balie van Turkish Airlines, die kunnen je vast meer info geven. Je hebt al ingecheckt dus dat moet vast goed komen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:40

Ik ben ook via Istanbul gevlogen met Turkish airlines, gewoon bij de balie vragen idd. De bagage komt dan ook gewoon automatisch mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 09:14

Zou het inderdaad even vragen.
Ik had het vorig jaar terug uit J'burg. Toen konden we pas op het vliegveld inchecken en eenmaal daar lukte het de baliemedewerkster ook niet om onze 2e en 3e boardingpas te printen (moest 2x overstappen). Was wel even stress want we moesten dat dus tijdens de overstap in Nairobi gaan regelen terwijl we niet veel tijd hadden, maar is allemaal goedgekomen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:35

Dankjullie wel nog voor het antwoord :) kreeg inderdaad mijn boardingpass bij het inchecken voor de 1E vlucht dus alles is goed gekomen. Ben nu 4dagen in Kaapstad, lovely! Lionshead vandaag geklommen en vond het nóg ooier dan de Tafelberg <3 morgen een tour langs de Bo kaap, boulders beach en cape of Good Hope. Goede manier om veel snelte zien :)
Maandag met de Bazbus door naar Hermanus, hopelijk dit jaar wel goed weer om de walvissen te zien!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:11

Heb paar dagen geleden in Gansbaai (30min van Hermanus) nog een humpbay gezien casperzazoe! (m'n eerste, yes!! haha) dus dat moet vast wel goed komen :) Veel plezier!!

Ik heb nou heerlijk een paar dagen tijd om foto's te editen, en over iets langer dan een week vertrek ik voor een paar daagjes naar Iriscope in Namibie! :D

De tijd gaat verder echt veel en veel te snel... heb 6 weken in totaal, maar t vliegt echt voorbij...na Namibie nog maar 1,5 week.... :(

Even een paar fotootjes die ik vast wil delen. Heb er nog een hoop te gaan :+ Maar gelukkig kan ik snel kiezen :P

Kaapsehoop:
Afbeelding

Kruger park:
Afbeelding
Afbeelding

Noordhoek CPT:
Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:28

Wilke, jouw foto's!!!! <3 echt zo mooi! Hoe is het in Namibië?

Even weer wat leven in dit topic blazen...
Ik zit erover te denken om na mijn afstuderen (augustus/september 2018) een paar maanden naar Zuid Afrika te gaan om stage te lopen of vrijwilligerswerk te gaan doen en te backpacken. Nu heb ik wel wat gesnuffeld op internet via WorkAway e.d. maar daar komt het toch vaak ook neer op aupair spelen, backpackers runnen en stallen scheppen... ik zou graag wat meer doen met mijn beroep (psychiatrisch verpleegkundige) óf mijn paardrijervaring (Z2 dressuur en endurance gericht trainen). In een ziekenhuis/verslavingskliniek/ggz stage lopen of vrijwillig (strand)ritten begeleiden lijkt mij gaaf. Hebben jullie tips? :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:03

Als je dressuur en endurance ervaring hebt en buitenritten wilt doen dan zou hier misschien wel een optie zijn.
Ik heb het nog steeds geweldig naar mijn zin, rij erg veel, heb mn eerste 40km endurance gedaan en van het weekend en eind juli nog 2 wedstrijden op de planning. Ik train de endurance paarden dus ook dressuurmatig maar ga ook als gids op buitenritten mee, safari's dus.

We hebben wel wat eisen qua ervaring etc, maar als je interesse hebt kunnen we zeker eens contact hebben!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 08:57

Ben thuis en lig nog heerlijk naar Safari Live te kijken. Echt een aanrader!
2x per dag live gamedrives van een paar uur. Krijg er geen genoeg van hahaha.