Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:39

Morgen sta ik eindelijk op mijn board :D al is het dan indoor... Woeeeeh, ik heb er zin in *\o/*

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:40

Je zit al een week te stuiteren joh :+

Capopjekop; happy bday!

Ik ga heeeel langzaam maar een beetje een paklijst maken :Y)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:44

Dat doet mijn moettie. O:) Hahaha! :D

Veel plezier alvast Mitch!

Gefeliciteerd Cap! *\o/*

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:45

Het heeft ook meer te maken met voorpret hihi O:) :))

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:47

I know diel, erg he? :')

Voorpret is geweldig haha, ik maak nooit een paklijst, doe het op de gok :+

Dankje Fee!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:47

Haha. Ja zo kan je het ook bekijken. Ik haat inpakken dus voor mij is het geen voorpret. :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:49

Hahah _O- inpakken vind ik wel leuk..uitpakken daarentegen :=

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:52

Mijn koffer staat nog altijd dagen onuitgepakt in de gang :') maar als je hem eenmaal uitgepakt hebt is het echt over...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:56

Vooral dat laatste inderdaad, dat het dan echt over is :Y) (+ dat ik dan gewoon wil chillen in plaats van zooi opruimen :') )
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 31-01-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:56

Hoi,

Ik meld me even! Ik ski al jaren elk jaar met mijn ouders maar ga dit jaar misschien even met mijn vriend een paar dagen skieen in Val Thorens. Voor mij totaal onbekend gebied want ik ski altijd in de zwitserse alpen, maar goed zal vast leuk zijn. Maar die plaats is zo mega groot dat ik niet weet wat ik moet boeken qua hotel/apparement edg hebben jullig nog tips?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:01

Leuk!!
Wat hotels enz. betreft kan ik je niet helpen. Gewoon heel veel rondkijken en reviews lezen bij de hotels die je aanspreken? Zo zijn wij er uiteindelijk uit gekomen :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:23

Mitch_Beauty schreef:
Mijn koffer staat nog altijd dagen onuitgepakt in de gang :') maar als je hem eenmaal uitgepakt hebt is het echt over...

Mijn tas zit nog steeds half vol, en dat terwijl ik toch al ruim 4 weken thuis ben :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:27

:oo

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:34

haha t zijn wel allemaal schone kleren hoor, ik neem altijd veel te veel mee :Y)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:49

_O-

Het begint eindelijk op winter te lijken in Nederland *\o/*

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:49

ValTho vond ik maar een klein dorpje hoor! T ligt op de piste dus zoveel ruimte is er niet ;)
Wij boeken meestal via interhome of soort gelijke organisatie (vrijuit ook regelmatig) dus daar zou ik zeker even kijken Jonur! Wel lekker dat je nog even een paar dagen die kant op kan!

Heeft er iemand nog tips voor gebieden (voor volgend jaar alvast :P )?
Liefst een plek waar niet te veel nederlanders komen, ruim skigebied (minimaal 250 km piste en vooral veel rood en zwart), voorkeur voor zwitserland en evt. Frankrijk, plekken waar we al geweest zijn (en waar t dus een beetje vergelijkbaar mee moet zijn): Davos, Val Thorens, Zermatt, Chamonix, St. Moritz en dit jaar voor t eerst Tignes.

Pytje

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:57

Tsja, wel aardig wat Nederlanders, maar wel een heel mooi gebied: Flachau.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:44

Helaas bij ons (http://www.gg-resort.at) slechts ruim 100 km piste, maar wel heerlijk weinig Nederlanders (anders had ik net zo goed in NL kunnen blijven wonen) en geen extreme hoempa apres ski zoals in (Noord) Tirol in de bekende ski-oorden.
Dus geen enorm gebied, maar je skiet dan wel in werkelijk in het mooiste stukje natuur in Oostenrijk (nationalpark Hohe Tauern) met uitzicht op de Grossglockner.
De meeste faciliteiten zoals liften zijn allemaal gewoon nieuw en modern.

Joolien zullen we hier dus zeker niet zien veel, want we hebben niet genoeg piste :D :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:46

Margreet, ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring, foto ziet er gaaf uit!! Lapland klinkt wel echt super vet :)

Nog 3,5 week :D
Mennnn wat heb ik er weer een zin in!

Wij gaan altijd naar Damuls, kleiner gebied met 100km piste, maar hee mn ouders vinden t leuk dus wij gaan elk jaar nog braaf mee :D maar moet zeggen dat ik de grotere gebieden ook echt wel ben gaan waarderen!

Ik denk dat er ook maar eens een goede indoorbaan moet komen in t noorden des lands...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:58

Laat oostenrijk ons nou net niet liggen, gingen dr vroeger wel altijd heen (lermoos), maar vinden er nu echt niets meer aan. Zwitserland en Frankrijk zijn echt de enige opties :)
100 km is echt te weinig, we houden van lange tochten maken en niet om de 10 minuten na 1 piste gelijk weer in een lift te moeten :P

Die indoorbaan in t noorden ben ik voor!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:11

Misschien richting Portes du Soleil? Dat ligt in zowel Zwitserland als Frankrijk.
Qua dorpjes kun je dan denken aan Avoriaz, Chatel en zo zijn er nog wel wat meer dorpen.

Overigens zou je als je vooral lange afdalingen wilt maken moeten zoeken naar gebieden met veel hoogteverschil. Dat is in een gebied met veel kms nog niet gegeven.
In Solden (maar dat is dan ook weer Oostenrijk) kun je van 3200m terug naar 1300?m skien, kijk dan heb je gewoon een afdaling van 15km!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:34

CrazyCat schreef:
Helaas bij ons (http://www.gg-resort.at) slechts ruim 100 km piste, maar wel heerlijk weinig Nederlanders (anders had ik net zo goed in NL kunnen blijven wonen) en geen extreme hoempa apres ski zoals in (Noord) Tirol in de bekende ski-oorden.
Dus geen enorm gebied, maar je skiet dan wel in werkelijk in het mooiste stukje natuur in Oostenrijk (nationalpark Hohe Tauern) met uitzicht op de Grossglockner.
De meeste faciliteiten zoals liften zijn allemaal gewoon nieuw en modern.

Joolien zullen we hier dus zeker niet zien veel, want we hebben niet genoeg piste :D :+

Haha :+ Nja zal ook wel meevallen hoor :D

Ik ben dus in Les Gets geweest in portes du soleil, ligt tegen Morzine aan, en volgens mij is dat deel het grootst aangesloten deel van het gebied.
Chatel kun je in zowel Frankrijk als Zwitserland skien :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:42

De regio waar Lermoos ligt trekt ons ook niet hoor we zijn niet voor niets helemaal tegen Italië aan gaan wonen.
Hoogteverschil is hier groot (van 2800 naar 900 meter) dus de afdalingen zijn wel wat langer dan 10 minuten. Ik denk alleen dat als je zoveel km piste zoekt er er definitie ook veel Nederlanders zijn, want zo'n gebied moet hun investeringen in faciliteiten toch terug verdienen. :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:31

Joolien: Tsjechie is indd niet heel erg bijzonder maar wel erg leuk! :) Niet zoveel pistes indd als in Oostenrijk maar wel gezelig en goedkoop! Het langste dat wij meestal in de rij staan voor een ski lift is ongeveer een kwartier :+ Meestal is het maar vijf minuutjes ! :)
En wij vinden het altijd gezellig om elke avond uit eten te gaan, denk dat we dat iin Oostenrijk niet kunnen betalen aangezien we ook elk jaar een verre reis willen maken :+

Mams wil misschien wel over 2/3 jaar naar Oostenrijk en dan van die trek tochten maken *D

Mag ze eerst over dr angst van dieptes heen :+ ( Dat was de rede voornamelijk dat ze Oostenrijk niet meer wilde... En Bulgarije was het zelfde probleem :( )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:33

Pffff ik wil echt niet langer dan 5 minuten wachten voor een lift... dan word ik echt chaggie!
Wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie, maar kunnen echt altijd zo de lift in!