USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:06

Dit lijkt mij zeker een haalbare planning. :j
Je kunt The Empire State building zeker combineren met die wijken. Ik had die wijken zelf vrij snel gezien...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:21

Ik ben vanmiddag even het reisbureau binnen gelopen. Weet niet wat haalbaarder zou zijn. Als ik zou vliegen met Continental vlieg ik heen om 9.15 en terug om 18.00. Zou 7 goed zijn of 8 dagen daar?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:19

Je hebt aan 7 dagen Manhattan wel genoeg hoor :)
Maar is dat inclusief of exclusief je reisdagen?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:59

BarBosa schreef:
EvaC schreef:
@Barbosa Zou je me willen laten weten hoe het Carter hotel bevalt? Ik ga er in december ook heen met een vriendin.

Als ik jou was zou ik trouwens kijken of je kaartjes kan krijgen voor the Rockettes in Radio City. Wij gaan er ook naartoe en het lijkt me echt super! Helemaal als je een beetje in de kerstsfeer wil komen.

De ouders van een vriendin van mij zijn er vorige maand geweest. Het is een vrij "simpel" hotel. Maar voor dat geld in Times Square kun je denk ik ook niet meer verwachten. Voor ons was locatie en prijs, belangrijker dan luxe. Je slaapt er uiteindelijk toch alleen maar. Na volgende week kan ik je mijn eigen ervaring met je delen ;).

Ik hoor heel verschillende verhalen. De vriendin waar ik samen mee ga is er in april ook geweest en vond het opzich meevallen. We zitten er om precies dezelfde redenen als jij net aangeeft. Ben erg benieuwd naar een heel recente ervaring. Alvast heel erg veel plezier!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:00

purny schreef:
Ik ben vanmiddag even het reisbureau binnen gelopen. Weet niet wat haalbaarder zou zijn. Als ik zou vliegen met Continental vlieg ik heen om 9.15 en terug om 18.00. Zou 7 goed zijn of 8 dagen daar?

Wij hebben exact dezelfde vliegtijden als jij aangeeft en gaan 8 dagen, dat is inclusief de reisdagen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:48

Charles wat neem jij prachtige foto's!! pfuh! Wat een verlange krijg ik om daar zelf eens te staan bij de viva las vegas foto

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:52

Dankjewel Lesilla! :) Ik ben nu bezig met mijn andere foto's te verkleinen en te uploaden dan ga ik een fotoverslagje plaatsen hier op BEU!

Als je trouwens ooit naar Vegas gaat, de foto is genomen van voor het Venetian Hotel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:59

Ik wacht vol spanning :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:07

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:02

Leuk verslag Charles! Het plezier straalt er vanaf!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:36

Zit alweer op Seatac, wil niet naar huis :(

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:16

En weer thuis ;(

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:28

MissAnnemijn schreef:
En weer thuis ;(

Dieptepunt is dat he? Ik weet hoe je je voelt! Heb je geen vertraging gehad met al die mist?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:30

Nee helemaal niet :) 10 minuutjes misschien :P Dieptepunt vooral omdat ik weer vriendje moest achterlaten in Amerika, en nu weer alleen thuis ben ;) Maar over 5 weekjes komt hij weer definitief thuis gelukkig..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:32

Ja snap ik, bah! Ook daarmee weet ik hoe je je voelt. 5 weken is nog te overzien. 10 minuten valt idd super mee, gelukkig maar!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:46

Ja heb er al 9 op zitten :D Komt vast goed. Het was echt heel erg mistig ja, dacht eerst hoe erg kan het zijn maar die wolk hing helemaal tot de grond ja :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:46

Haha dat lijkt me zo raar met landen dat je denkt we moeten al bijna op de grond zijn maar ik zie alleen maar wolken :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:51

Ik dacht dat we er nog lang niet waren en toen kwam opeens de grond heel dichtbij :')

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:59

BarBosa schreef:
Is dit wat een haalbare planning, denken jullie? Is Empire State Building goed te combineren met Chinatonw, Little Italy, Soho en Central Park?

Heeft iemand nog meer info over kaartjes op Broadway? Als je naar een avondvoorstelling wilt, moet je dan 's ochteds al kaartjes kopen?

Sunday
 Statue of Liberty + Ellis Island
 Battery Park
 Ground Zero
 Wall street
 Brooklyn Bridge

Monday
 Empire State Building
 Chinatown
 Little Italy
 Soho
 Central Park
 Broadway

Tuesday
 United Nations
 Rockefeller Center
 Grand Central Station
 New York Public Library
 Time Square

Wednesday
 Fifth Avenue
 Eventueel activiteiten waar geen tijd voor was

Wauw. mooie overzicht ! hier gaan wij zoiezo heen

Donderdag (Tevens aankomstdag rond 5 uur smiddags)
Time square(grenst bijna aan ons hotel)
en de buurt rond ons hotel(hotel pensylvennia)
dus macy`s etc ligt bij ons op de hoek

Vrijdag
Ground zero
Battery park
vrijheidsbeeld
en de wijk er omheen

Zaterdag
central park
Dylans candybar !! (jum JUm)
empire state building( als het haal baar is )
5th avenue

Zondag
Moet er een 1 of andere markt zijn????..in de buurt van 7th avenue
en waar we dan nog graag heen willen gaan we nog heen
en we vetrekken om 22.30 weer vanaf JFK naar AMS

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:39

Hoi Iedereen, ik zit er aan te denken om eerst vrijwilligers werk te doen in Florida voor ong 3 weken en daarna verder te trekken door de USA.
Nadeel: Ik ben te jong om een auto te huren.
Het lijkt mij heel leuk om ook nog voor een tijdje op een ranch te werken en verder gewoon een aantal steden te zien.
Weten jullie hoe het zit met het vinden van werk daar? Want volgens mij is dat wel moeilijk...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:18

Betaald werk kun je wek vergeten, een visum krijgen daarvoor is onmogelijk eigenlijk...
Maar vrijwilligerswerk is er wel, daar loopt ook een topic over dat je in florida bij de wilde katachtigen zit.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:39

MontyRulezz, willen jullie dus alleen dingen bekijken die bijna op dezelfde route liggen of ben je bereid een beetje van de route af te wijken? Boek je alles zelf of via een reisbureau?

LA naar San Diego. (dat lukt prima)
Dan via Joshua Tree Park naar Williams. (onwijs lange rit, zou ik veranderen. Ben er zelf nooit geweest, maar weet wel dat je niet naar JTP hoeft om Joshua Trees te zien. Misschien iets om te overwegen?)
Van Williams naar Tusayan. (waarom Tusayan? In GC is handiger)
Tusayan naar Kayente/Monument Valley. (zelfde als hierboven. Wij vonden MV niet bijzonder, maar de goedkope camping bij Gouldings Lodge was super en dan zit je vlakbij)
Monument Valley naar Page.
Page naar Bryce Canyon.
Bryce Canyon - Vegas.
Vegas via Death Valley naar Bakersfield (heb je een overnachting in DV? Dat is zeker een aanrader)
Bakersfield- three Rivers, Three Rivers via touristische route (door Kings en Sequioa Park) naar Yosemite Park. Yosemite - San Francisco (geen ervaring met dit deel dus hier kan ik niks over zeggen)
daarna via de Pacific Coast Highway naar LA met een tussenstop in San Simeon (als je tijd hebt kan je makkelijk onderweg 2 overnachtingen plannen, want er is zoveel te zien)

Met 25 dagen heb je ruim de tijd, zeker als je al eens eerder geweest bent. Kan je ergens een paar dagen vanaf halen, zodat je Moab kan toevoegen? Die hele route is echt de moeite waard!

Moab toevoegen: Eerst even route omgooien en vanaf Grand Canyon naar Page (met onderweg stop in Lees Ferry), ipv andersom. Dan Page -> Monument Valley -> Moab (minimaal 2 overnachtingen) -> Torrey -> Bryce

Op mijn blog staan foto's (wij reden andersom en gingen via Cortez, CO maar je kan ook direct van MV -> Moab): foto's en verslag.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:51

Welkom thuis vuurneon, MissAnnemijn en Charles! Tijd om een volgend reisje te plannen? :P

BarBosa, gaan jullie alleen naar het ESB? Top of the Rock is ook heel leuk! Wij vinden het juist leuker omdat je niet hoeft te wachten en er geen hekken je zicht belemmeren.

7 Dagen New York lijkt me meer dan genoeg. Ik ben echt een natuurmens, dus na 3 dagen word ik gillend gek haha. Maar er zijn ook mensen die het lieft 2 weken in NY blijven en er is zeker genoeg te doen. Als je eventueel een uitstapje wil maken kan je met de bus 1 of meer dagen naar DC (veel groener en ruimer dan NY).

Citaat:
Kaartjes voor Broadway kun je inderdaad op de dag zelf nog bemachtigen. Er is een verkooppunt op Times Square maar daar is het altijd erg druk. Er schijnt ergens anders nog een verkooppunt te zijn maar dat weten een aantal anderen uit dit topic wel.
TKTS in South Street vlakbij Battery Park! Vrijwel geen wachttijd, klein binnen gedeelte voor als het regent en groot aanbod +:)+

Lieke123, hier werken is inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Misschien heeft TravelActive een leuk programma voor je?

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:51

vuurneon schreef:
Betaald werk kun je wek vergeten, een visum krijgen daarvoor is onmogelijk eigenlijk...
Maar vrijwilligerswerk is er wel, daar loopt ook een topic over dat je in florida bij de wilde katachtigen zit.

Ik wilde daar naar toe idd..
En dat van dat visum dacht ik al, mijn vriendin zit nu ook in de usa en het was voor haar onmogelijk om die te krijgen dus ze werkt nu zwart

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:55

Hahaha jaaaaa ik wil weer op vakantie! :D
Maar op zich wel weer fijn om thuis weer in het normale ritme te zitten :j

Rondreis maken lijkt mij geweldig! Maar ik wacht even tot mijn vriend de 25 is gepasseerd... Scheelt geld haha

Maar ja, eerst even weer de rekening spekken want het was een dure vakantie! Dus ik geniet eerst wel van al jullie verhalen :j