Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:55

Couchsurfing is ook een goede, nog mensen hier die iemand weet in de buurt en evt. zin heeft in een NLse toerist? :P Zou wel graag ''bekende'' willen hebben, zomaar een vreemde zou ik wel eng vinden!

Motels e.d. zijn wel duur zeg (was even vergeten dat Canada echt duur is!), ik ga nog eventjes verder zoeken. Thanks voor de hulp iig!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:18

Van een ander forum:

Citaat:
Een vriend van mij wil ook naar Canada. Hij heeft vandaag contact gehad met de ambassade in Nederland. Zij vertelde hem dat ze niet wisten hoeveel weken het nog zou duren voor het WHP online komt. Er schijnen heel veel banen bij overheidsinstanties in Canada geschrapt te zijn ; ook bij IEC. Daarom duurt het allemaal zo lang. Nog steeds geen goed nieuws dus, helaas.

Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 02:18

Haha, voor mij alleen maar goed nieuws. := Laat alles maar lekker lang duren, dan kan ik hier nog even zitten. :=

Balen voor iedereen die op de WHP wacht!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 03:34

Ik heb wel een kamer over.. maar ik woon wel erg uit de richting!
Ik ben net weer thuis van de Rocky Mountains, ze blijven adembenemend, ook in de winter! De Icefields Parkway was ook weer super!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:48

Joepie! We hebben alsnog geboekt, kregen fikse korting op de auto, en zijn nu niet heel veel duurder uit als een maand geleden, pffff. Dus eind juli lekker weer naar bc! En san Juan, voor de orca's. Nu nog op zoek naar een hotelletje voor de eerste en laatste nacht, vooral op de terugweg hebben we een erg beroerde vertrektijd...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:20

lennylenny schreef:
Ik ben net weer thuis van de Rocky Mountains, ze blijven adembenemend, ook in de winter! De Icefields Parkway was ook weer super!

Wauw!! volgend jaar gaan we ook voor twee weken naar de Rockies in de winter *\o/* !!
Ook ergens in februari/maart.

De hotels zijn overal wel open, maar hoe zien de wegen eruit op de Icefieldsparkway?
Heb foto's!!!!! :-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:28

Mocht iemand nog tips hebben voor een (vooral goedkope) overnachting in de buurt van de luchthaven, dan houden we ons aanbevolen..;-) we landen pas om 8 uur s'avonds, dus willen niet te ver meer rijden. E de volgende morgen eerst op zoek naar een canadian tire voor kampeerspulletjes!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:30

En idd, foto's van de icefield parkway zijn altijd welkom, ben ook wel benieuwd naar winterfoto's hahaha

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:04

eponine schreef:
Mocht iemand nog tips hebben voor een (vooral goedkope) overnachting in de buurt van de luchthaven, dan houden we ons aanbevolen..;-) we landen pas om 8 uur s'avonds, dus willen niet te ver meer rijden. E de volgende morgen eerst op zoek naar een canadian tire voor kampeerspulletjes!

Welke luchthaven :+ ?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:15

Ow ja..vancouver ;-)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:13

Dan zou je naar de YMCA kunnen gaan. Deze YMCA heeft een goede naam in Vancouver.
Ik zou voor kampeerspullen naar een Walmart superstore gaan..... veel goedkoper en een grotere collectie.

Wat voor kampeerspulletjes zoek je eigenlijk?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:57

De parkway was geweldig, zoals altijd hihi... De wegen waren fair/poor. Soms sluiten ze de weg af, maar ze waren open en alleen het gedeelte vanaf afslag Rocky Mountain House - Lake Louise was erg slecht. Zie hier de foto's :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:58

Nog eentje!

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:00

Woow woow wat mooi zeg!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:18

yarrah schreef:
Dan zou je naar de YMCA kunnen gaan. Deze YMCA heeft een goede naam in Vancouver.
Ik zou voor kampeerspullen naar een Walmart superstore gaan..... veel goedkoper en een grotere collectie.

Wat voor kampeerspulletjes zoek je eigenlijk?

Hoi, ymca is een hostel toch? We willen wel graag een gewone kamer voor twee personen.
Dat van walmart wist ik niet, zijn die ook zo veel aanwezig als canadian tire?

We zoeken slaapmatjes/ luchtbedden, hoofdkussens, haringen en zeil. En een koelbox.
Tent enz nemen we mee.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:48

Wauw, mooie foto's! :)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:38

Is het inmiddels een kletstopic geworden of.. ? :p

Ik kom om het jaar tot elk jaar in Canada! :D (zomervakantie)
In Calgary om precies te zijn. We gaan dan standaard naar Spruce Meadows (springwedstrijd, kent iemand van jullie dat?) en de Calgary Stampede! Super leuk dus! :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:05

Elk jaar wordt een beetje te veel van het goede vrees is ik...dat kan mijn bank niet aan! Anders wist ik het wel! We zijn voor het laatst geweest in 2010, toen zijn we van Calgary, via Yellowstone naar de westkust gereden, echt een geweldige reis en onwijs veel wild gezien. Maar wij gaan speciaal voor de walvissen dus blijven we steeds voor de westkust kiezen... Al zou ik wat graag eens een rodeo meemaken! Wie weet trouwens of je op vancouver island, of tussen vancouver en whistler, trailrides kunt doen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:06

O ja, en dit jaar willen we ook de sunshine coast meepakken.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:48

Ik ga elk jaar naar Spruce Meadows om de masters te zien! Geweldig. Calgary Stampede is ook 1 groot evenement! En Eponine, gave reis hebben jullie gemaakt. Je kan genoeg trailrides maken rondom Vancouver!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:13

Gave foto's!! Ik ga eind Maart stiekem hoop ik op een beetje sneeuw, want de winter heb ik dit jaar in Californie je door gebracht zonder sneeuw, dus een beetje zou wel leuk zijn!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:42

WAUW wat een gave foto's!!!!!!
Nog een jaartje en dan hopen we dat we het ook mogen bewonderen.

Wij gaan ook bijna jaarlijks :oo .
Vorig jaar Van Calgary naar Yellowstone en weer terug, dit jaar van Calgary naar de Rockies Banff, Jasper, Waterton en Glacier en volgend jaar 2 weken naar Banff, Jasper en Waterton in de winter. 2015 is alweer ingepland voor Yukon en Alaska.

Mijn website met de vakanties naar de USA en CANADA
www.rwndbr.nl

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:16

Gezien er hier een boel NLers tussen zitten die met regelmaat naar Canada gaan :P Is de hoeveelheid spullen die je mee mag nemen afhankelijk bij welke vliegtuigmaatschappij je vliegt of? Ik reis met KLM hoofdzakelijk, maar het is me een beetje onduidelijk.. Er staan dat je 1x 25 +_ kg mee mag nemen* En dan onderaan staat er bij dat * dat je 2x 25kg mee mag nemen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:11

Bij mijn weten 1x 23 kg per persoon, plus handbagage. Bij airtransat mag je wel kosteloos kampeerspullen meenemen, maar daar zijn de tickets weer duurder.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:55

Ah oké! Misschien dat ik morgen gewoon even bel, maar ze vliegmaatschappij had zei ook dat ik niks nodig had om door Amerika te gaan en dat heb ik dus wel nodig :P Die weten natuurlijk ook niet alles..