Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:16

Birgit; begin mei ben ik een weekje naar Zakynthos geweest. Ik zat toen in Agios Sostis. Wij hebben toen 's ochtends optijd een scooter gehuurd voor 2 daagjes. Er was toen nog zat, maar ik weet niet hoe dat nu in het hoogseizoen is.

Wel zou ik aanraden om voor een wat sterkere motor te gaan. Wij hadden daar een 100 (of 120?) cc, vanwege de toch wel aardige klim die je moet maken als je wat meer wilt rond touren.

Wij zitten nu een klein weekje op Aegina en eigenlijk vond ik het allemaal dagen goed te doen qua warmte. Veel wind gelukkig! Maar vandaag geeft de thermometer 38 graden aan en ook de wind is matig. Toch wel erg warm dan hoor!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:13

In het zuiden is het net iets minder warm deze week. 32 graden. Lekker windje.

Wij hebben vandaag gezwommen met een zeeschildpad. Hij kwam de haven/baai in( of een zij uiteraard)
Wij konden zo het water in springen en de schildpad kwam zo naar ons kijken.
Helemaal niet bang. Hij heeft wel een uur rondgezwommen.

Zooooo gaaf was dat.

Verder een auto gehuurd en rond gereden. Naar een hele mooi grot geweest met daarin fresco's en zelfs een kerkje erin.(meer een cappeletje)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:47

Klinkt goed Natasja! Gaaf :))

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:26

Wij hebben ter plaatse bij Ionian Rentals (Laganas) een Vitara kunnen huren, maar keuze waren bij de rentals wel erg beperkt. Vooral quads zijn moeilijk te krijgen merkten wij.

Wij hebben daar twee jaar op rij een Vitara (dezelfde auto, grappig genoeg :)) ) gehuurd en dat ging allemaal hartstikke goed.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:39

Wij zijn ondertussen terug van Kos. Heel mooi eiland al vind ik het wel jammer dat er zo veel rotzooi overal ligt. Met een mountainbike zowel naar old Pili als Zia geklommen. 8-)
Boottripje was ook erg leuk! Enkele dolfijnen gezien die wel een beetje geconditioneerd waren en dus in de buurt van de viskweek bleven.

Enige echte nadeel was dat in ons hotel ook een hele groep van GOGO zat. Wat een vervelende pubers waren dat! Aantal keer dus ook de bewaking erbij gehaald omdat de buurtjes dus om half 6 in de ochtend liepen te scheeuwen en het apartementje aan het verbouwen waren. |o

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:05

Vraagje over Lesbos,zijn er geldautomaten/flappetappers in Petra?
Of moeten we cash geld meenemen?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:11

In Petra zijn 2 pinautomaten.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:31

Birgit__ schreef:
__Rianne schreef:
Ik ben terug van een heerlijke week Zakynthos. Erg genoten en veel mooie dingen gezien, heerlijk eiland. Ons appartement lag op een supermooie plek en je kon er heerlijk eten, hele fijne mensen!

Oeh nog tips? Wij (vriend en ik) gaan over 16 dagen! Ben niet aan het aftellen hoor O:)
Lees het topic nog even door over wat we echt moeten doen/zien/eten op Zakynthos. Dit wordt mijn 4de Griekse eiland en mijn vriend zijn eerste dus ik kan niet wachten om hem net zo verliefd te laten worden!

Nog even een algemeen vraagje: Wij zitten met ons hotel vlak bij Agios Sostis en Laganas. Kun je daar op de dag zelf, dus zonder van te voren te reserveren, een auto huren? Of een scooter/quad? Wij willen namelijk wel iets meer zien van het eiland, maar wilde niet van te voren al vast zitten aan een reservering.

Oh ik kan niet wachten tot het 17 augustus is *\o/*

Wij hebben een boottocht naar shipwreck beach en de blue caves gedaan, erg mooi! Ook hebben we een boottocht gedaan om schildpadden te spotten, maar het schildpad spotten zelf viel een beetje tegen. We hebben er welgeteld 1 gezien en daarna gewoon verder gevaren. Er waren wel 2 zwemstops op mooie plekken, ook bij een grot, dat was wel erg leuk!
Verder hebben we zelf nog een bootje gehuurd en zijn we rond turtle Island gevaren, was ook erg leuk.
En we zijn nog naar Zakynthos stad geweest, is ook leuk om daar eind van de middag heen te gaan. Aan de haven zijn allerlei restaurantjes en je hebt een gezellige hoofdstraat.

Eten bij Tasos Taverna!! Super lekker en uitgebreide kaart en hele leuke mensen! Hebben wij 5 avonden gegeten haha, ook omdat hij van ons appartement was.

En als je in Laganas zit: bij de haven is een oud mannetje die elke ochtend van half 8 tot half 9 schildpadden voert, is heel leuk om eens te kijken en de schildpadden te zien. Je kunt ze dan ook aaien als je wil.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:47

Gisteren een reis geboekt naar Kreta, in de buurt van Heraklion. We gaan in september. Reis met huurauto (corsa of vergelijkbaar). Zijn de wegen (of zandpaden) met een gewone auto te berijden? Er is een klooster in het zuiden, las ik, maar daarheen rij je door de bergen en laatste 28 km is zandweg. afstand is ca 70 km, maar wat is dan de tijdsduur?

Zou graag wat tips willen betreft leuke stranden in de buurt, bezienswaardigheden, restaurantjes etc.

We zijn niet van de geweldige lopers, maar een tocht door een kloof lijkt me wel erg mooi, welke is dan te doen en binnen redelijke afstand vanaf Heraklion?

We hebben er zin in.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:19

Parga is super! Sinds een aantal jaar is er een nieuwe weg aangelegd waardoor het een prima uitvalbasis is om dingen te bezoeken.
Ander voordeel is dat het druk is, maar vooral met grieken die vakantie komen vieren. De sfeer is heerlijk relaxed, de mensen supervriendelijk, het hotel geweldig.

Nog 1 jaar hoogseizoen en dan buiten her seizoen eilandhoppen. Ik heb er nu al zin in om alles te plannen terwijl ik nu heerlijk op mijn bakonnetje zit.
Gelukkig gaat thuis ook alles goed, stalgenootje viert vakantie in ons huis en met mijn hoogbejaarde kwakkelen kat gaat het ook goed.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:14

Wij hebben Stoupa geboekt. Iemand daar geweest? :D

Wij zitten paar jaar geleden in de buurt van Heraklion en dan iets meer het binnenland in. Vrij groot eiland. We aten voornamelijk in Heraklion of een plek iets ervoor, want daar was nog een plek met winkeltjes en Taverna's. (Weet alleen niet meer hoe dat heette.)
Wij gingen altijd linksaf bij Heraklion langs de kust en daar waren mooie stranden. Helaas niet alles gezien, omdat bij de tankstations de benzine niet bijgevuld werd. We hebben toen nog wel 1 tocht gemaakt door het westen en dat was prachtig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:11

Wij nu in Mesologngion. Onweersbui in aantocht.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:37

Wij in Kefalonia! Gisteravond was het erg benauwd en warm, wat gelukkig nu flink bijgedraaid is.
We crossen met onze Jimny rustig wat paden af, 't gaat hier allemaal stijl omhoog en je bent zo boven! Gisteren bij Vouti beach gezwommen:

Afbeelding

Morgen op naar het noorden richting Assos!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 17:41

Wieldop, wij zijn 4 x in Stoupa geweest. Wat wil je weten?

Klinkt goed, Denise! Wij moeten nog even wachten voor we weer richting Kefalonia gaan.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:33

Ik zou graag de leuke - moet je gezien hebben - plekjes horen en natuurlijk de beste taverna. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 05:57

Het nadeel van Stoupa vind ik dat het best wel afgelegen ligt. Je moet dus echt al een auto huren om het achterland te bezichtigen.
Richting het zuiden heb je het stadje Areopolis, dit is echt een leuke stad. Rijd je iets verder door, dan kom je bij de Diros grotten. Deze zijn erg mooi en zeker een bezoek waard. Als je bij Areopoli naar het oosten rijdt rijd je door een prachtige vallei naar Gythio. Gythio is een schattig plaatsje waar de inktvissen over de lijn hangen te drogen.
Kalamata, waar je misschien op vliegt (?) is een mooie grote stad waar je voldoende kunt shoppen.
Verder is het fietspad richting Agios Nikalaos een must. Ook het dorpje voor Stoupa, Kardamili, is leuk om te bezoeken.

Qua taverna waren wij altijd fan van Akrogiali, dit zit aan het eind van de boulevard.
Het is daar altijd erg druk, dus grote kans dat je moet wachten op een tafeltje.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:53

Bedankt voor de tips. We hebben er een auto bij, dus dat komt mooi uit. Ga de plekjes noteren.
Meestal moet je bij de goede restaurantjes wachten, dus daar hebben we alle geduld voor hihi. Gaan het zeker proberen :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:19

Groetjes uit Kefalonia! Zit er nu net ruim een week en nog 3 te gaan, ben hier voor vrijwilligerswerk, binnenkort wat meer van t eiland zien. Vind t nu al prachtig! Zit bij Lixouri in de buurt :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 18:17

Mooi eiland, he?
Ik mag weer bijna naar Kefalonia, wij zitten dit jaar vlakbij de hoofdstad, Argostolion.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:42

Net thuis gekomen.... -O- kkkkoud man. :brr:

Wij zijn er dit jaar langs Kefalonia gevaren. We zijn rond de Peloponnesos gegaan. Het was een erg winderig seizoen en hebben en hebben op het laatst gekozen niet naar de Cyclades te gaan.

We hebben echt weer prachtige dingen gezien.

Op Kythera gezwommen met een Caretta Caretta.
Nog een paar keer een schildpad gezien.
Hele mooie grot met Fresco's gezien. Ook op Kythera.
Laatste dag nog dolfijnen gespot.

We zijn naar Aegina, Hydra, Yerakas, Kythera, Limeni, Methoni, Zakynthos(town), Ithaca(Kioni) Mesologhion, Trizonia geweest.(en nog een paar tussenstops.)

Laatste dag thuis bij de eigenaar van de boot gegeten. Was super gezellig.

Het was echt weer geweldig.

Nog 11 maanden aftellen.....

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:55

Wat lijkt me dat prachtig, met de boot zo rondvaren. Dat is echt vakantie, of niet!
Echt genieten, op het terras van Fiskardo, kijkend naar de mensen die de ankers lossen en de boel klaar maken om weer verder te gaan.
We hadden het er zelf over, Kefalonia leek ons ook perfect daarvoor, volgens mij kom je op de mooiste plekken alleen met de boot :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:28

Welkom terug Natas.... Het zag er weer heerlijk uit !!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 14:39

Klinkt weer goed, Natasja.
Blijven jullie altijd in de haven of huren jullie ter plekke ook nog wel een auto om wat meer te zien van het binnenland ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:12

Fitzroy schreef:
Klinkt weer goed, Natasja.
Blijven jullie altijd in de haven of huren jullie ter plekke ook nog wel een auto om wat meer te zien van het binnenland ?

Nee we blijven niet altijd in de haven. Soms huren we een auto en soms gewoon een flink stuk met de benenwagen. Sommige dorpjes zijn ook goed te bereiken met de bus.

We proberen altijd wel op een x aantal dagen wat langer te blijven opdat je juist ook wat meer kan zien.
Die afwisseling maak het super interessant. Ook veel leuker voor de kinderen.

Dit was de grot die wij bezocht hebben.
http://www.greeka.com/ionian/kythira/ky ... a-cave.htm

Op Hydra hebben een onderwater expositie bekeken. Erg grappig. Maar op Hydra zijn geen auto's. Lekker in een uurtje naar toe gewandeld.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:03

Ik vertrek over anderhalve week naar Corfu, nog aanraders? Ben er een weekje :)

Ga het topic nog even doornemen