USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chillse

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 01:53

Hallootjes! Ben op dit moment 1 dag in Amerika en ik wil iedereen bedanken voor het advies mbt de parken, heb uiteindelijk Island of Adventure gekozen en dat was geweldig! hele dag vermaakt, was niet zo druk dus dat was wel fijn. zo een graadje of 30 met zon en een paar wolkjes, tot zes uur toen ging het los met de regen! alles stond blank. Gelukkig toen pas, ze voorspelde het al in de middag en dat is toch wel jammer bij zo een park.
dus ieder bedankt, ga nu weer verder genieten :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 03:19

Nefertarie schreef:
Ik zit op dit moment in Utah.

We hebben al een hele rondreis gemaakt.
Begonnen in Denver met een RV (upgrade gehad) en naar boven gereden richting Black Hills, Rapid City en omgeving.
Daarna richting Yellowstone, waar het 's nachts lekker koud was. Geen beren gezien helaas.
Yellowstone is prachtig! Echt een aanrader om heen te gaan als je van natuur houdt.

In Grand Teton hebben we paardgereden.
Dit was niet heel spectaculair, ik had gehoopt op een mooi Amerikaans paard te mogen, maar ik moest op een kleine Haflinger en m'n vriend op een Draft Horse.
Ondanks dat was het een prachtige rit, waarbij we veel info kregen over de natuur en de omgeving.

Langs Salt Lake City naar Zion gereden. Salt Lake City vonden wij echt een hel om langs te rijden met zo'n grote camper!
5 baans verschrikkelijke weg, waar iedereen hard rijdt. Klotsende oksels!

Zion vond ik ook echt bijzonder mooi. Wel erg heet, rond de 100F. We hebben de ultieme wandeling gedaan: Angels Landing en die dag ook nog Hidden Valley.

Daarna zijn we 1 dag naar de North Rim van de Grand Canyon geweest. Ik vond het wel indrukwekkend, maar Zion toch echt wel spectaculairder!!

Bryce vond ik ook mooier. Wij hebben ook twee x gegeten in de Ruby's Inn bij Bryce, waar veel Nederlanders waren.

Ergens in Grand Teton hebben we op een verlaten natuur camping aan de rivier gestaan, samen met 1 ander gezin.
Twee mannen hebben ons veel info gegeven over echt prachtige locaties in Utah, waar weinig andere toeristen heen gaan.

Zo hebben we vlakbij Escalante gekampeerd op Calfs Creek campground en de Calfs Creek Falls bezocht.
De dag erna heb en we een ATV (dirt road buggy) gehuurd en hebben we de Hole in the Rock road gereden naar Peek-a-Boo en Spooky Canyon. Dit zijn slot canyons, heel smal.
Deze hike is de mooiste tot nu toe geweest.
Zoiets als Antelope Canyon, alleen hier waren we bijna alleen. Echt een hele grote aanrader als je van avontuur en hiken houdt. http://kepeusa.files.wordpress.com/2012/10/dsc00637.jpg

We staan nu in Green River en vertrekken morgen naar Moab.
De woestijn is prachtig, maar ik snak nu wel weer een beetje naar groene bergen, met meertjes en watervallen: Rocky Mountain NP.

Wat leuk, ik geniet bijna mijn eigen vakantie na van jaaaaren geleden ;)
Ook al deze parken in geweest, en indd, ook wij vinden Bryce en Zion veel spectaculairder dan Grand Canyon. Waarschijnlijk ook omdat iedereen dit al een beetje kent, en de andere parken niet.

Ook zijn wij in Antelope Canyon geweest, echt prachtig mooi!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:18

Oeewww nog 3 maanden (minder zelfs) en dan zitten wij ook in Amerika voor 3 weken :D

Wij gaan ook naar de Bryce en Grand Canyon en ook naar Zion. Heb tijd terug hier een lijstje geplaatst.
We gaan in ieder geval de westkust af, te beginnen in San Fransisco en dan zo rond om weer te eindigen in San Fransisco.

Ik blijf lekker meelezen met alle avonturen hier, erg leuk!!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:28

hier nog precies 2 maanden wachten :D *\o/* *\o/* *\o/*

_Nancy: dan gaan wij ongeveer hetzelfde rondje doen :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:29

Ik ben stiekem al aan het inpakken ik ga vrijdag!:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:38

Wij gaan over een paar weken onze reis boeken voor september :D Heb er nu al zin in :D

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:12

Ooh spannend Stephanie :D

Leukk Keet, waar gaan jullie heen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:13

Wij doen een vergelijkbare route Nancy, wij starten ook in SF maar eindigen in LA. Heb er zo veel zin in! :):)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:35

Plan is: New York, Washington, Boston, Niagra Falls, Amish County, misschien een stuk Cape/Main
Maar wie weet heeft het reisbureau wel goede andere opties in datzelfde gebied.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:15

Wauw wat gaaf keet!
Hoelang ga je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:19

Keet schreef:
Plan is: New York, Washington, Boston, Niagra Falls, Amish County, misschien een stuk Cape/Main
Maar wie weet heeft het reisbureau wel goede andere opties in datzelfde gebied.

Wij hebben dezelfde reis gedaan in een andere volgorde met hier en daar wat andere dingetjes, maar is echt een aanrader! Weet niet of je met Cape, Cape Cod bedoelt, maar dat is erg leuk in de zomer :j Vooral Provincetown, heel fijn sfeertje hangt daar!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:28

Volgorde staat ook niet vast nog hoor. Cape Cod inderdaad. Zal provincetown op het lijstje zetten.
Denk een dag of 17

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:30

Veel plezier nog Chillse!

Leuk Keet!
Amish Country wil ik ook nog een keer naar terug :j
Vanuit Provincetown kun je mee met boottochten om walvissen te spotten (ook vanuit Boston).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:47

Reisbureau, Keet?
Regel je niet alles zelf? De VS is wel het laatste land waar ik voor naar het reisbureau zou gaan. Ik ga eigenlijk sowieso nooit meer naar een reisbureau, dat is zo jaren tachtig :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:57

Ja, vinden we fijn :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:27

Ik ben ook blij dat wij naar een reisbureau zijn gegaan, de losse zaken die we wel zelf regelen leveren al genoeg gedoe op.
Vooral als je dan weer tegenstrijdige informatie krijgt. Hier in het topic wordt genoemd dat je voor de telefonie prima iets voor een maand kan aanschaffen, maar een familielid die in de afgelopen jaren ook regelmatig in de VS is geweest zegt juist dat dat heel lastig is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:40

Ik heb toch echt binnen een kwartier iets voor een maand aan weten te schaffen de vorige keer dat ik naar de VS ging dus zo heel moeilijk is het niet ;)

Grootste nadeel van een reisbureau vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding. Je krijgt in de regel hotels die hele matige reviews op Tripadvisor krijgen voor een prijs waarvoor je iets veel beters kunt krijgen. Of je betaalt gewoon veel geld.
Er zijn absoluut uitzonderingen zeker voor mensen die goed kunnen onderhandelen wil Exit nog wel eens een positieve uitzondering zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:43

Ik vergelijk altijd tussen zelf regelen en exit. Afgelopen oktober waren wij goedkoper uit via exit en komende oktober is het weer goedkoper om zelf te regelen

En ik vind het totaal geen gedoe om het zelf te regelen. Juist leuk alle hotels vergelijken. En qua telefonie is het simpel om een simkaart voor een maand aan te schaffen, zeker via AT&T of T-mobile

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:05

Zo heeft iedereen zijn voorkeuren natuurlijk :) De ene reis regelen we zelf, de andere besteden wij uit.
Hebben goede ervaringen met dit bedrijf, dus gaan daar heen voor een afspraak. Als het ons niet zint of we vinden het te duur, dan kunnen we het altijd nog zelf regelen :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:12

Keet schreef:
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren natuurlijk :) De ene reis regelen we zelf, de andere besteden wij uit.
Hebben goede ervaringen met dit bedrijf, dus gaan daar heen voor een afspraak. Als het ons niet zint of we vinden het te duur, dan kunnen we het altijd nog zelf regelen :)

Let er goed op dat je wel hotels hebt bij de bezienswaardigheden en niet een uur/anderhalf uur d'r vandaan. Dat is vooral de grootste valkuil!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:25

Komt allemaal goed :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:25

Waar gaan jullie altijd zitten in het vliegtuig? Aan het gangpad, bij een raampje?
Ik kan het vanaf 24 uur voor de vlucht gratis aangeven, maar heb geen idee wat handig is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:29

Liefst bij een nooduitgang ivm de beenruimte :) bij het raam of aan het gangpad, liefst niet de middelste stoel

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:31

Ekeif96 schreef:
Waar gaan jullie altijd zitten in het vliegtuig? Aan het gangpad, bij een raampje?
Ik kan het vanaf 24 uur voor de vlucht gratis aangeven, maar heb geen idee wat handig is.

Vlucht naar Londen maakt me niet uit, maar naar LAX heb ik even een stoeltje nooduitgang geboekt:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:34

Als je weet met welk vliegtuig je gaat kan je vast spieken op seatguru.com.
vb:
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KL ... _combi.php
Hier zie je welke stoelen het best zijn en welke je beter niet kan hebben en waarom.

Nooduitgang-plaats in een 747 betekent meestal hordes mensen voor je die bij de WC staan te wachten.