Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:22

Vandaag de tafelberg beklommen en aquarium bekeken.
Flinke klim zeg die tafelberg poeh
Gelukkig de korte route genomen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:31

Ben je hem opgeklommen? Ik heb destijds de kabelbaan genomen.

Nog naar Robbeneiland geweest?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:24

Ja ik heb hem beklommen.
En terug met de kabelbaan.
Nee ben niet naar robbeneiland geweest want ken nelson mandela niet echt dus koos voor andere dingen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:52

Ik vond Robbeneiland erg, tja, wat is het juiste woord? Interessant? Imposant?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:51

Indrukwekkend denk ik voor wat ik hoorde erover

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:42

Die ja

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:39

Goedemorgen Zuid-Afrika gangers,

Ik kom even jullie topic binnen vallen, lees wel mee.
Een deel van mijn familie woont in Zuid-Afrika, ben er in het verleden regelmatig geweest.
Alle highlights (en non highlights ook hoor) wel reeds gezien, Zuid Afrika doorkruist.

Omdat mijn familie steeds slechter ter been is, willen we eigenlijk dit jaar of begin volgend jaar nog een aantal dagen op bezoek in Johannesburg.
Alleen willen we daar niet continue blijven. Idee is twee dagen, dan 'X' ergens nog heen en eventueel weer de laatste 2 dagen voor vertrek terug.
Of op doorreis een paar dagen langs familie.
Het gaat overigens om dames - zonder partner/man.
Niet dat dat voor mij iets uitmaakt, maar in hun beleving wel qua ''veiligheid''.

Alleen is de vraag, wat gaan we dan doen? En wat is de moeite waard?
Gaat om mensen van begin/halverwege de 70. Zijn nog wel actief, maar kunnen niet hele dagen meer op stap of op hike, etc.

Paar uur rijden vanaf Johannesburg is ok, of evt binnenlandse vlucht.
Lonely Planet, Trip Advisor al gehad, maar misschien heeft iemand anders nog een leuke/alternatieve suggestie.

http://www.chimpeden.com/ t.h.v. Nelspruit is bijvoorbeeld leuk, tour is een uur.

Omgeving Johannesburg, Kruger/Pilanes en omgeving, etc. blijft mooi. Namibie bekend mee, Kaapprovincie, Durban, Lesotho, Port Elisabeth, Garden route, etc.

Any tip welcome :-)
Mag ook via PB.

Bedankt alvast!

Willeke

PS Geniet van jullie South Africa experience!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:45

Het terrein waar ik nu werk :D

Wilke (Laughterline) mag ook gezellig een paar dagen langs komen, dus daar kijk ik erg naar uit! Zit me al te bedenken welk snoep ze mee mag nemen uit NL voor me haha.

Willeke, ik denk dat je de meeste opties al opnoemt, ik zou zelf lekker naar Pilanesberg gaan denk ik. Niet te ver rijden, lekker de natuur in zonder dat die mensen te ver hoeven te lopen steeds. Misschien een avondje Sun City als ze dat leuk vinden. Als je maar voor 2 dagen kunt gaan zou ik zelf niet zo snel heen en weer vliegen. Daarbij is de Pilanesberg goed gevuld, veel dieren, prachtige omgeving en je bent er (afhankelijk van waar in Joburg) met 1,5-2 uurtjes.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:51

Ik heb gisteren mijn slydive gehad.
Was echt onwijs gaaf
Toen ik eruit ging en bij de landing was het even eng maar verder onwij genoten.

Was via skydive capetown

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:52

En ik ben weer thuis.
Mis het nu al zeg :(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:35

Mijn higlights

Afbeelding

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:18

Wat een toffe foto's! :D Vooral die olifant met zonsondergang, wauw! :wow:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het mist; ik kijk ook echt niet uit naar teruggaan naar Europa, en ik heb nog drie maanden. :))

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:21

Deze zijn allemaal met telefoon gemaakt behalve de parachutesprong.
Moet die van mijn camera nog uitzoeken haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 01:30

wauw iris, wat een prachtige plek! <3
Lijkt me dan wel weer eng, stel je valt hier van je paard af en die gaat er vandoor.. Wat voor roofdieren zitten er in de buurt?

Mooie foto's africanlady (ik weet geen namen, sorry!) een olifant zo dichtbij, gaaaaf!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:19

Dat valt wel mee, we hebben enkel luipaarden, cheetah en hyena hier en die vallen in principe geen mensen aan. Daarbij rijden we altijd in een groep en als ik alleen ga heb ik de radio mee, dus ik ben er niet zo bang voor!

Ik ben net terug van een rit in de bergen, was heel tof.
Gisteren de giraffen bij ons in de achtertuin;

Afbeelding

Afbeelding

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:26

Wauw!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:35

Gaaf hoor

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 21:39

Ik hou van giraffen <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:00

Over een weekje mag ik alweer :) heb er onwijs zin in. Maar een heel dubbel gevoel... m'n opa ligt namelijk te vechten voor z'n leven op de intensive care.. kan altijd terug vliegen als t moet maar toch.. raar om zo te gaan :( Als t wel goed gaat dan ga ik Iris ook nog opzoeken in Namibie. :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:05

Uiteindelijk net m'n vlucht moeten wijzigen, ga nou een dagje later. Op de dag dat ik zou gaan, is de begrafenis.. Heel raar allemaal dit... zo druk bezig met alles te regelen daarvoor, en paar uur later zit ik in m'n eentje in het vliegtuig :?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:44

Dat is idd wel raar
Sterkte

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:20

Hii allemaal,

Ik ontdek net dit heerlijke topic! Heb nog niet heel veel door gelezen, maar hier ga ik zeker even voor zitten :)
Zelf ga ik in augustus 23 dagen Kaapstad met mijn moeder. Omdat mijn moeder zelf uit Afrika komt maakt het voor mij extra bijzonder, ik ben er nog nooit geweest.

Mijn moeder komt uit Zimbabwe maar in Kaapstad geboren. Ze is naar Zimbabwe gegaan toen ze werd geadopteerd. En het mooiste van onze reis is dat wij haar biologische moeder gaan ontmoeten. En natuurlijk veel andere familie.

Maar ik ga niet 23 dagen familie bezoeken doen :') Ik heb een nicht die mij een paar keer ergens mee naar toe neemt, zoals tafelberg en nog wat andere hoogte puntjes van Kaapstad. Maar ik fotografeer zelf veel dus ik ben enorm benieuwd of mensen hier echt dingen weten te vinden waar ik echt geweest moet zijn :D

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:54

Heeft iemand tips qua vliegtickets, zit een beetje rond te kijken maar het is duurder dan ik dacht :O.
En hoe is het om daar in je eentje te backpacken?
Ken een meisje die in september in Kaapstad gaat wonen en werken dus wil sowieso bij haar langs maar ook andere dingen zien. Ben van plan zo'n drie weken weg te gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 23:02

Als je overstappen geen probleem vind is Brussel-J'burg met Kenya Airways (is combivlucht met KLM) een goede optie. Is doorgaans rond de 500 euro

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:56

Wauw Naomi wat leuk ! Ik kan je helaas nog geen tips geven over must see plekken in Kaapstad, behalve de standaard toeristen dingen zoals de Tafelberg, Kaap de goede hoop etc.
Maaaaaaar, ik vertrek zeer waarschijnlijk over ongeveer een week voor een maand naar Zuid-Afrika *\%/* *\%/* Heb een hele tijd vrij tussen einde van m'n opleiding en voor ik mijn nieuwe baan kan beginnen en voor 6 weken thuis zitten is geen optie dus ik moet wel terug naar Zuid-afrika.. :))

Wilde eerst graag iets doen via workaway om geld te besparen, maar alle leuke plekken geven geen reactie.. Dus dan maar naar Kaapstad vliegen en dan maar zien wat we gaan doen. Wil in iedergeval met de Baz bus naar Port-Elizabeth en langs Hermanus / Gansbaai om nog een poging te doen om de walvissen en witte haaien te zien. (toen ik daar vorig jaar was, was de zee te onrustig om uit te gaan ;( )

een hostel in Kaapstad boeken vind ik lastig.. Welke wijken hebben jullie als veilig ervaren voor een jong meisje alleen?