Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:34

Echt waar??? Niet te geloven! Beterrr!! En inderdaad dat ze er maar 2x per uur van maken.

Sheran

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:06

De overstap op Zwolle, als je de Hanzelijn wil nemen vanaf Groningen en je hebt niet de rechtstreekse, is eindelijk goed geworden! Ik mis hem nooit meer :).
Het is wel een beetje suf dat er nu vanuit Groningen een rechtstreekse trein naar A'dam Zuid gaat, maar dat ik die nooit neem omdat er bijna nooit internet is in die trein. Dan heb ik liever een keertje overstappen met internet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:30

Ik had nog een vraag :)

Dinsdag ben ik van Den Bosch naar Obdam gereisd. In HHW moest ik overstappen maar door een defecte trein op het traject was er bijna een uur vertraging. Uiteindelijk ben ik door m'n moeder opgehaald en door de kou vergeten op HHW uit te checken, dus heb ik dat een uurtje later nog even in Obdam gedaan.

Maar kan ik nu nog aanspraak maken op geld terug? Of kan dat niet meer omdat ik in Obdam ben uitgecheckt (en een uurtje later)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:33

Je kan sowieso geld terug vragen; je was meer dan een uur later op je bestemming dus heb je recht op een percentage van je treinkaartje terug :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:35

Cayenne schreef:
Ik had nog een vraag :)

Dinsdag ben ik van Den Bosch naar Obdam gereisd. In HHW moest ik overstappen maar door een defecte trein op het traject was er bijna een uur vertraging. Uiteindelijk ben ik door m'n moeder opgehaald en door de kou vergeten op HHW uit te checken, dus heb ik dat een uurtje later nog even in Obdam gedaan.

Maar kan ik nu nog aanspraak maken op geld terug? Of kan dat niet meer omdat ik in Obdam ben uitgecheckt (en een uurtje later)?

Gewoon doen. Volgens mij heb je gewoon recht op geld terug.
het ergste wat je kan overkomen is dat je claim niet toegewezen wordt dus ja.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:42

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:02

Bedankt!
Ik keek al online via NS maar er staat geen aanvullend veld bij hoe je dat allemaal moet invullen en je er opmerkingen bij kunt plaatsen, dus dat is me nog een beetje onduidelijk.
Misschien een stomme vraag, maar er staat bij: 'wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling'.
Bedoelen ze dan voordat de vertraging kwam (dus de tijd dat de trein eigenlijk moest rijden) of de tijd dat de trein na vertraging pas reed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:03

Vertrektijd volgens de dienstregeling is hoe laat jouw eerste trein ging, dus die op Den Bosch, zoals beschreven op de gele borden :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:10

Ah thanks. Dat is dan mooi makkelijk :) Omdat ik in HHW dus moest overstappen was het me niet helemaal duidelijk.
Dank! Ik ga even invullen. Het was toch ruim 45 min vertraging en ik stond met een half herstelde longontsteking in de kou. Was er dus niet zo blij mee -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:13

Er rijden geen treinen tussen Rotterdam en Den Haag door een aangereden spoorviaduct.
Ben maar via Gouda gegaan, heb zo een afspraak en de conducteur wist ook niet hoe of wat. Dus deze maar gepakt, de laatste optie waarmee ik nog op tijd kom.

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:22

Wat grappig dat ik dit topic tegen kom.
Ik ben doodbang voor treinen, heb zondag m'n angst overwonnen om een reis van 30 min te maken naar Zwolle, pfoe wat vond ik dat spannend.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:47

Wat goed van je Jainy! En wat vervelend dat je er bang voor bent. Wat vind je spannend aan treinreizen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:50

Knap Jainy :j Deze week was er ook een vrouw op televisie die niet met de trein durfde te reizen, door het idee dat ze er niet uitkon. Ze voelde zich overgeleverd aan de trein en vond dat helemaal niets (durfde ook niet met de auto over de snelweg, in vliegtuig, etc. om dezelfde reden). Is dat ook wat jij spannend vind, of iets anders?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:19

Die vechtdallijn treinen hebben gewoon allemaal een naam eh.. Ilse de lange, Herman Brood, Daniel Lohues..

Is jullie dat ook wel eens opgevallen? Zag het net toevallig toen mn trein weg reed uit Zwolle.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:25

Arriva treintjes zeker? In groningen hebben de Arriva treintjes allemaal ook namen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:37

De oude syntusjes in doetinchem ook; had je ook de Bennie Jolink :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:38

Vroeger was ik ook als de dood voor treinen, wilde er ook echt niét mee reizen. Maarja, toen ging ik in Rotterdam studeren en had ik geen keuze.. Toen was het ook snel klaar met de treinenangst. Bij mij was het meer dat ik het zulke enorme imposante dingen vind.. Vind ze nu niet eng meer (op deze na, brrr) maar vind treinen nu best wel interessant :)

Die Spurts die op Rotterdam CS soms staan hebben ook namen. En die loc's van NS die ik hierboven ook in een link gezet hebben hebben soms plaatsnamen :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:55

Dit meisje is niet bang voor treinen, echt te schattig. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:22

Kun je als je een studenten Ov. Heb, gewoon inchecken op de dagen dat je met korting reist en heb je dan gewoon automatisch je korting?

En je mag 2 mensen mee met korting toch, moeten die gewoon nog een kaartje met korting kopen?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:25

Jap je kunt gewoon inchecken en de korting zit er dan al op. :)

Gefeliciteerd BTW. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:31

Dank voor beide.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:39

Je mag zelfs 3 mensen meenemen met korting :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:38

Als je weekendOV hebt, heb je niet automatisch korting, pas na 9 uur. Met weekOV heb je automatisch korting als je OV niet 'geldt'. Je mag inderdaad 3 mensen meenemen met korting (na 9u en in het weekend & zomervakantie). Volgens mij kan je tegenwoordig iets op je OV chipkaart laden dat je meereiskorting hebt, moet je even proberen bij de automaat. En je kan ook een papieren kaartje met korting kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:41

Ik heb een weekOV, en reizen in 't weekend pas na 9 uur, dus dat zal wel goed zitten.
Maar als ik nog een papieren kaartje kan kopen, voor de andere die meereizen, dan vind ik dat wel makkelijker :D

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:26

Szan schreef:
Knap Jainy :j Deze week was er ook een vrouw op televisie die niet met de trein durfde te reizen, door het idee dat ze er niet uitkon. Ze voelde zich overgeleverd aan de trein en vond dat helemaal niets (durfde ook niet met de auto over de snelweg, in vliegtuig, etc. om dezelfde reden). Is dat ook wat jij spannend vind, of iets anders?

Sheran schreef:
Wat goed van je Jainy! En wat vervelend dat je er bang voor bent. Wat vind je spannend aan treinreizen?

Ik vind het instappen en uitstappen vooral erg eng, ben bang dat de trein opeens wegrijd ofzo en dat je er dan onder ligt. Weet wel dat het niet gebeurt maar maak het voor mezelf gewoon eng. En als ik er eenmaal inzit ben ik bang dat ik er telaat of te vroeg uitstap, of dat ik de verkeerde trein neem. Je bent wel afhankelijk van degene die de trein bestuurd, hij zorgt tenslotte dat dat ding gaat rijden. Beetje apart misschien, maarja.