USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 04:00

O wow! Wat een stoere dieren zijn het toch :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 04:11

Wauw heel erg gaaf!

Ik ben ondertussen in Seattle, net een lekkere winterjas gekocht (die ik ga terugbrengen en online ga bestellen, scheelt 100 dollar :o) en net de pizza erin :) Lig koud te hebben hier, net een dekentje gepakt brr

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:45

leuke verhalen weer! Ik hoop in januari naar florida te gaan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:48

Ooh sorry katja! Helemaal gemist!

Ga het nu volledig lezen voor tips, ga straks men vriendje al inlichten over snorkelen met de zeekoeien! Dit wil ik ook!
Is het niet super koud?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:50

Ik denk niet dat Florida ooit echt koud is :P

Missannemijn, hoe is het weer in Seattle? Hier is het de laatste dagen verschrikkelijk. 100km/u wind, hagel, stortbuien. Deprimerend :n

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:35

He bah Yasmine, dat is nog erger weer dan hier in Nederland :brr: .

Seattle klinkt al niet veel beter qua weer. Wel een goeie deal dan met die winterjas :D .

Cool Katja, duiken met de zeekoeien!! Ik blijf het geweldige dieren vinden!

Wauw Charles,wat een mega ervaring :D . Helemaal geweldig :D .

Heerlijk Guinevere, Hawai!!En ook nog een goeie deal om surfles te nemen :) .

Ik ben 3 jaar geleden ook aan de westkust geweest. We zijn begonnen in LA, daarna door naar Vegas voor 1 nacht, van Vegas naar Tusayan/Grand Canyon, daarna Monument Valley waar we een tocht te paard gemaakt hebben. Door naar Page voor 1 overnachting. Toen via Zion Canyon weer naar Vegas. Daar paar dagen geweest, toen via Death Valley naar Bishop. Vanuit Bishop via Tioga Pass naar Yosemite park en als laatste San Francisco waaruit we terug gevlogen zijn. Dat alles in 16 dagen :roll: .

Nu heb ik naar de volgende route gekeken:
La, vanuit La door naar San Diego. Dan via Joshua Tree Park naar Williams. Van Williams naar Tusayan. Tusayan naar Kayente/Monument Valley. Monumen Valley naar Page. Page naar Bryce Canyon. Bryce Canyon - Vegas. Vegas via Death Valley naar Bakersfield, Bakersfield- three Rivers, Three Rivers via touristische route (door Kings en Sequioa Park) naar Yosemite Park. Yosemite - San Francisco, daarna via de Pacific Coast Highway naar LA met een tussenstop in San Simeon.
Dan zijn we in totaal 25 overnachtingen daar :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:16

Wow wat gaaf Charles!

Leuke foto Katja, dat kleintje is nog best groot. := Ik ga zo je blog weer even bijlezen.

Gaaf Guinevere, ga je alleen naar Oahu of ook naar een ander eiland?

MissAnnemijn, dat scheelt een hoop geld!! Have fun!

Leuk Michael! Weet je al waar je naar toe wil in Florida?

Yasmine, dat klinkt niet best!

Mooie route MontyRulezz! Wanneer wil je gaan?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:59

We willen midden september volgend jaar gaan.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:01

Dit is mijn jas
Afbeelding

Weer hier valt best mee, koud, windje maar nu droog, gister wat miezeren :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:53

Ooo een houtje touwtje jas :P hij is wel heel leuk hoor...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:57

Zit ook een rits in hoor :P of bedoelde je dat niet :o
Hier is het trouwens heerlijk, we gaan vanmiddag oa naar de space needle :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:23

Gaaf! (alhoewel het niets voor mij is haha, hoogtevrees. Flatje op de 3e etage is al veel te hoog voor mij!) Geniet van het uitje :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:24

Hoi allemaal! Ik ben weer thuis. Wat een terugreis pfff. Onze vlucht van LAX naar Amsterdam had al een uur vertraging toen we op het vliegveld aankwamen en het duurde maar toen we zaten te wachten op het boarden. Toen kwam op een gegeven moment de captain met een mededeling en ja hoor, een technisch mankement van dusdanige aard dat de vlucht geannuleerd werd :\ Tuurlijk meteen stress, wij eerst onze koffer gehaald, een uur in de rij gestaan bij de check-in balie's om om te boeken maar dat schoot niet op dus wij Delta gebeld, die behandelde dat hele KLM gezeik en die hebben ons na een uur aan de telefoon te hebben gezeten omgeboekt naar avondvlucht van British Airways naar Londen en vanaf daar naar Amsterdam :\ Uiteindelijk met ruim 10 uur vertraging gisteravond geland op Schiphol. Wat een ellende! Ik ga straks een reis-foto-verhaal schrijven hier op BEU over mijn avonturen in Hollywood en bij de opnames van Ellen en The Big Bang Theory!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:28

Wat een pech, ben wel benieuwd naar je reisverhaal :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:31

Jeetje, wat een terugreis zeg! Nou welkom thuis! :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:50

Thanks! Vond het maar koud hihi :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:51

Is het ook :(:)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:59

Wow, dat is geen fijne terugreis Charles!!
Ben benieuwd naar je verslag!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 06:12

Hallo iedereen,

Ik ga zaterdag met twee vriendinnen naar New York! We verblijven in het Carter hotel, in Times Square. We komen zaterdag ongeveer vijf uur ’s middags aan. We zullen dan het hotel opzoeken en ergens een hapje gaan eten.

Zondag willen we vroeg opstaan en alle dagen goed meenemen. We hebben zondag, maandag en dinsdag de hele dag in New York. Woensdag vijf uur ’s middags vertrekt onze bus naar Washington DC. We hebben al uitgezocht wat we allemaal willen gaan doen. Hieronder een lijst met de activiteiten per wijk. Nu moeten we nog een planning maken voor elke dag, kunnen jullie mij helpen?

De activiteiten van Lower Manhattan kunnen we denk ik wel één dag doen. De eerste ferry om 9 uur van Battery Park. De Brooklyn Bridge willen we graag bekijken als het donker is, vanaf 6 uur ongeveer.

De activiteiten van Midtown zijn denk ik teveel op één dag. Ik denk dat het verstandig is om Empire State Building en United Station ’s ochtends vroeg te doen, dus die op aparte dagen. Is er trouwens al een ijsbaan in Rockefeller Center? Dat lijkt me echt geweldig, net als in de film!
Times Square is ’s avonds denk ik ook het leukst, maar dat is dicht bij ons hotel, dus makkelijk in te plannen.

Chinatown, Little Italy en Soho liggen geloof ik ook dicht bij elkaar. Waar zouden we dat mee kunnen combineren? Central Park?

Ik hoorde dat je op Broadway dezelfde dag nog tickets kan krijgen voor een musical? Moet je er dan ’s ochtends heen gaan ofzo? Zijn die tickets dan heel goedkoop?

Woensdag willen we graag wat vrij houden voor shoppen! Waar is de beste plek om te shoppen? Fifth Avenue? Of zijn die winkels allemaal zo duur? Nog leuke winkels, die je niet mag missen in New York? Mochten er nog activiteiten zijn waar we de eerdere dagen geen tijd voor hadden, dan kunnen we dat desnoods woensdag nog doen.

Lower Manhattan
 Statue of Liberty + Ellis Island
 Battery Park
 Ground Zero
 Wall street
 Brooklyn Bridge

 Chinatown
 Little Italy
 Soho
 Broadway

Greenwich Village, East Village & Lower East Side
 Fifth Avenue

Midtown
 Empire State Building
 United Nations
 Grand Central Station
 New York Public Library
 Rockefeller Center
 Time Square

Uptown & Central Park
 Central Park

Winkels
 Bloomingdale’s
 Apple Store
 F.A.O. Schwarz
 Tiffany & Co
 Century 21

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 08:38

Voor Central Park heb je wel minimaal een halve dag nodig. Je zou dat inderdaad kunnen combineren met die kleine wijkjes.

New York is over het algemeen niet goedkoop, dat geldt ook voor de winkels. Echter heb ik daar wel wat 'goedkope' kleding kunnen scoren. De winkels die jij noemt zitten volgens mij allemaal op of rond 5th Avenue, inderdaad the place to be! Daar kun je bijvoorbeeld naar binnen gaan als je richting Empire State Building of Rockefeller Center loopt. Ik denk dat je deze 'torens' niet op dezelfde dag moet plannen. Het uitzicht is dan wel verschillend maar het blijft wel een beetje hetzelfde principe.

Kaartjes voor Broadway kun je inderdaad op de dag zelf nog bemachtigen. Er is een verkooppunt op Times Square maar daar is het altijd erg druk. Er schijnt ergens anders nog een verkooppunt te zijn maar dat weten een aantal anderen uit dit topic wel. :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:47

@Barbosa Zou je me willen laten weten hoe het Carter hotel bevalt? Ik ga er in december ook heen met een vriendin.

Als ik jou was zou ik trouwens kijken of je kaartjes kan krijgen voor the Rockettes in Radio City. Wij gaan er ook naartoe en het lijkt me echt super! Helemaal als je een beetje in de kerstsfeer wil komen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:04

Zelfs in omtober zijn de ijsbanen in Rockefeller Center en Central Park al open, al vallen de mussen soms nog dood van het dak van de warmte.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:32

EvaC schreef:
@Barbosa Zou je me willen laten weten hoe het Carter hotel bevalt? Ik ga er in december ook heen met een vriendin.

Als ik jou was zou ik trouwens kijken of je kaartjes kan krijgen voor the Rockettes in Radio City. Wij gaan er ook naartoe en het lijkt me echt super! Helemaal als je een beetje in de kerstsfeer wil komen.

De ouders van een vriendin van mij zijn er vorige maand geweest. Het is een vrij "simpel" hotel. Maar voor dat geld in Times Square kun je denk ik ook niet meer verwachten. Voor ons was locatie en prijs, belangrijker dan luxe. Je slaapt er uiteindelijk toch alleen maar. Na volgende week kan ik je mijn eigen ervaring met je delen ;).

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:33

MoniqueT schreef:
Zelfs in omtober zijn de ijsbanen in Rockefeller Center en Central Park al open, al vallen de mussen soms nog dood van het dak van de warmte.

Cool! Is dat leuk om te doen als het donker is of maakt dat niet zoveel uit?

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:43

Is dit wat een haalbare planning, denken jullie? Is Empire State Building goed te combineren met Chinatonw, Little Italy, Soho en Central Park?

Heeft iemand nog meer info over kaartjes op Broadway? Als je naar een avondvoorstelling wilt, moet je dan 's ochteds al kaartjes kopen?

Sunday
 Statue of Liberty + Ellis Island
 Battery Park
 Ground Zero
 Wall street
 Brooklyn Bridge

Monday
 Empire State Building
 Chinatown
 Little Italy
 Soho
 Central Park