Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:54

Ik heb 15 min op het cs gezeten en het werd om de 5 minuten omgeroepen.

Haha ja vanaf wapse duurt de reis nog even lang als gewoon vanauit groningen dus zoveel maakt het allemaal niet uit ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:49

Ik zat vandaag in de trein van 15:56 ( Zwolle - Emmen )
hadden we vertraging omdat er geen personeel was,
komt na 10 minuten een machinist de trein in rennen.
begint driftig te fluiten.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:55

Machinisten fluiten toch niet? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:07

Dit keer wel denk ik?
want er was echt maar een iemand..
en geen conducteur..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:08

Dat is dom geen personeel haha :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:11

Als de trein niet te lang is, mag een machinist bij gebrek aan conducteur, alleen rijden. En soms worden machinisten ook ingezet om alleen de deuren te sluiten als er geen conducteur is en de trein is te lang voor alleen de rijdende machinist om te kunnen overzien. Multifunctioneel dus, die machinisten :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:15

Weer wat geleerd :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:16

M'n eerste berichtje hier :+ ;

Ik reis best wel vaak met de trein enzo.
En ik heb nog 1 boete openstaan die nu waarschijnlijk heel duur is :').
Ik moest met de trein naar m'n vorige woonplaats, want ik was naar school geweest.
De kaartjesautomaat deed het niet, dus ja, ik stapte maar in. In die trein zit toch nooit controle.
Opeens : 'Mag ik je kaartje zien?' Dus ik ging het heel netjes vertellen dat ik geen kaartje had gekocht omdat de automaat kapot is. Ging ze eerst tegen me schreeuwen... Maar , wat kan ik er aan doen dat de automaat kapot is ? Eigenlijk zou ik tegen HUN moeten schreeuwen.. En tja, toen kreeg ik een boete. Ik zei het adres, en het nummer, woonplaats, geboorteplaas, enz. En toen kreeg ik dat bonnetje, en alles wat verkeerd geschreven. En ik was geboren in Winsvoten ipv Winschoten. Nou, ik heb hem mooooi niet betaald! Heb overigens ook nooit meer wat ervan gehoord. En de andere 2 kinderen die een boete kregen en waar foute gegevens opstonden ook niet. :')

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:20

Dat had ik laatst ook en toen heb ik een foto met mijn mobiel gemaakt van wat er op het scherm stond toen hadden ze nios te zeggen want kon ook aantonen welke datum de foto was gemaakt haha.
Kun je niet aanspannen dat het automaat kapot was ofzo? Normaal worden ze daar wel van op de hoogte gesteld toch?
Dom dat ze alles verkeerd op geschreven heeft dat vind ik persoonlijk erg slecht.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:25

Ik dacht op dat moment niet na om een foto te maken , maar laatst deed de automaat het ook niet, en toen ging ik wel een foto maken, maar toen was er geen controle. :+
Ja, 't is ook slecht !
Maarja, zo is Arriva.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:13

Arriva faalt sowieso helemaal. :') Met die MerwedeLingelijn A.K.A. Trein In Weiland BV. :+

Ik heb wel eens gezien dat de machinist die ook echt reed floot en de sleutel draaide, want de conductrice was helemaal achterin de trein bezig met een zwartrijder beboeten. :')

Conductrice van de heenweg vandaag was trouwens echt tof! Liep fluitend door de trein iedereen goedemorgen te wensen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:19

Ik vind die vrolijke conducteurs ook altijd zo fijn :) Beter dan chagrijnige types :P

Ik had vandaag weer een gekoppelde trein :Z 1 ging naar Rotterdam Centraal en de ander naar Den Haag centraal, maar k kon het deel van Den Haag niet vinden := Ben uiteindelijk maar bij t deel van Rotterdam Centraal ingestapt :Z Anders zou de trein wegrijden xD Gelukkig kan k dan op Gouda overstappen op een sprinter naar Den Haag centraal! Maar toch niet fijn. Je hebt helemaal geen tijd om te zoeken naar het juiste deel van de trein.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:22

Als het druk is op het perron heb je inderdaad echt niet de kans in het juiste stuk te gaan zitten en kun je maar beter gewoon instappen op hoop van zege. :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:27

1234 schreef:
Ik vind die vrolijke conducteurs ook altijd zo fijn :) Beter dan chagrijnige types :P

Ik had vandaag weer een gekoppelde trein :Z 1 ging naar Rotterdam Centraal en de ander naar Den Haag centraal, maar k kon het deel van Den Haag niet vinden := Ben uiteindelijk maar bij t deel van Rotterdam Centraal ingestapt :Z Anders zou de trein wegrijden xD Gelukkig kan k dan op Gouda overstappen op een sprinter naar Den Haag centraal! Maar toch niet fijn. Je hebt helemaal geen tijd om te zoeken naar het juiste deel van de trein.

Ik neem aan dat je het over de trein hebt die in Utrecht word gesplitst? Het voorste deel gaat naar Den Haag, Het achterste naar Rotterdam. Meestal staat het voorste gedeelte het verste van de stationshal af :) .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:29

Klopt. Op Utrecht Centraal stapte ik op :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:31

Ik probeerde mijn klasgenoten net uit te leggen hoe je weet dat je achterin de trein zit (we moeten allemaal achterin instappen voor de excursie), maar ze snapten het niet. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:31

:') nou, gewoon kijken welke kant ie opgaat en dan gewoon de achterste nemen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:33

Ja, alleen hoe je weet welke kant 'ie op gaat, dat was dus wat ze niet snapten, "want dat zie je toch niet als 'ie stil staat?" :o?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:36

Hmm dat zou ik eigenlijk ook niet zo snel weten :+
Ff kijken waar de machinist zit, ff zwaaien en dan snel naar achteren rennen _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:39

_O- Die vind ik wel creatief. :D

Je kunt naar de lichten kijken, maar als 'ie dan daarna kopmaakt ben je bedrogen uit, of je kijkt naar de perronnaam (geleerd van Inoterry, waarvoor dank! :D) A ligt altijd richting Amsterdam (behalve in Roosendaal, maar Roosendaal is een raar gat :+) en als je weet dat je trein van Amsterdam weg rijdt, staat z'n neus aan de B-kant en z'n kont bij de A. Dus dan moet je bij de A instappen. :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:41

Op welk station moet die klasgenoot instappen :) ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:42

Hahah das beetje te ingewikkeld :') als je daar aankomt zou ik zelf niet nog helemaal gaan beredeneren met die A's en B's en naar Amsterdam toe of van Amsterdam af.... Voordat k dan heb besloten welke kant ie op gaat, rijdt ie alweer weg :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:45

Op allerlei stations, Inoterry. :P Den Haag HS, Rotterdam C, Dordt, Delft, Breda, Tilburg... Allemaal in dezelfde trein, dat wel, dus als er eenmaal één iemand in zit kan 'ie naar de rest zwaaien als het rustig is op het perron. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:50

....en die gaat dan verder door naar Eindhoven, Helmond, deurne, Blerick en eindpunt Venlo :D .
Op al die stations komt de trein gewoon binnen gereden, en zou het dus duidelijk moeten zijn wat de voor en de achterkant is :j . Als het richting Venlo is, is de achterkant in elk geval op GV, RTD en DDR aan de A zijde :D .

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:51

Konstantine schreef:
_O- Die vind ik wel creatief. :D

Je kunt naar de lichten kijken, maar als 'ie dan daarna kopmaakt ben je bedrogen uit, of je kijkt naar de perronnaam (geleerd van Inoterry, waarvoor dank! :D) A ligt altijd richting Amsterdam (behalve in Roosendaal, maar Roosendaal is een raar gat :+) en als je weet dat je trein van Amsterdam weg rijdt, staat z'n neus aan de B-kant en z'n kont bij de A. Dus dan moet je bij de A instappen. :))

He, pas op he! Ik ben van oorsprong een Rsd'er! :')