Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogicJarig

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:41

Ik keek net even bij Air transat maar die vliegen niet vaak. In mei kan een retourtje wel voor totaal $2800,- voor 2 volwasssen en een 2 jarige. De tax + fee is groter dan de vluchtkosten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:51

De eerste keer ging ik met Condor naar Canada aangezien die het goedkoopst was, maar dat was echt inleveren hoor.. Niet je eigen scherm, minder beenruimte, zelfs drinken moest je zelf halen.. Doei, volgende keer gewoon weer KLM, dan maar wat duurder. :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:00

Ik ben gevlogen met british airways via londen, beviel me eigenlijk best goed.
Ondanks de overstap sloot dat eigenlijk prima aan, en heb amper hoeven wachten.
Was op dat moment het goedkoopste , rechtstreeks was minimaal € 400/500 duurder toen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:33

M'n zus had haar vliegticket geboekt voor mei op een vrijdag, de maandag erna had KLM de wereldweken actie. Hetzelfde ticket 150 euro goedkoper!! Helaas kon KLM er niks aan doen.

@ anthea, hihi zelfs je eigen drinken halen! Ik zou dan ook liever ietsjes meer betalen dan zoveel inleveren voor een goedkopere vlucht.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:34

ik had het met omboeken, op aantal dagen verschil ... zat zo'n € 450 verschil tussen.. te belachelijk voor woorden soms

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 04:58

Tja, als student neem ik maar het risico van geen tv voor een verschil van €400 pp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 05:06

Vind KLM echt ontzettend fijn vliegen. Leuk personeel, wc's werden elk uur schoon gemaakt, eten is oke en vond m'n eigen tv/schermpje toch wel fijn haha. Bij Condor hebben ze 2 of 3 schermen, en de laatste 3 uur waren het allemaal oude zwart/wit films. Super als je dat leuk vindt, maar ik vond het verschrikkelijk. :+

En ja, zelf je drinken halen.. 8)7

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 06:35

Mijn ouders zijn nu hier en ze zijn naar Calgary gevlogen met KLM voor 590 euro per ticket. Geen slechte deal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 06:43

Geloof dat wij ook zoiets kwijt waren 3/4 weken geleden. :) En dat voor retour tickets :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:52

Ja dat is het m.. 3 a 4 weken geleden. Ik heb al begin december mijn vakantie aangevraagd omdat ik de tickets zag dalen..maar pas afgelopen week definitief toestemming gekregen.grrrrrrrrr!
Zoals het er nu naar uitziet haken we voor dit jaar af.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:09

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:58

Wow, indrukwekkend. Hoewel die weg er goed onderhouden en stevig uitziet zou ik het toch spannend vinden daar te rijden, de eerste keren. :=

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:00

wow dat is een gaaf filmpje! Wat een weg!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:15

Ik heb een poos geleden hier nog wat gepost over toekomstige plannen om naar Canada te gaan, inmiddels ben ik al een heel eind. Ticket is geboekt, ik vertrek 9 april en 9 juli ga ik dan terug :D

Nu kon het niet anders dan via Amerika te vliegen, ik had mevrouw (van waar ik heb geboekt) nog gevraagd, heb ik dan niks nodig bij die tussenstop, nee nee niks nodig). Gelukkig heb ik een goede kennis die me er op wees dat ik wel wat nodig heb, zij had het over een greencard, maar dat is volgens mij echt voor in Amerika te verblijven. Ik ga verder niet van het vliegveld af, moet alleen overstappen. Wat heb ik dan wel nodig? (google wordt ik niks wijzer van, zal wel verkeerd zoeken!)

Nu had ik nog een vraagje, ik land uit eindelijk in Saskatoon om 23.50, de volgende dag vertrekt pas de Greyhound bus, nu wilde ik graag de nacht doorbrengen in een goedkoop hosteltje a B&B iets, weten jullie wat goedkoops/betrouwbaars? Ik kan alleen maar 1* of meer vinden voor veel geld haha..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:11

Is er geen HI Hostel in de buurt?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:12

Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden, wat is dat precies?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:09

Als je via de States vliegt hoef je alleen een Esta te hebben.

In Saskatoon kun je rondom het vliegveld goedkoop slapen in motels of zoeken of de motor inn.. is onder de 100 dollar per nacht.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:46

Esta idd

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:34

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:19

Wat een verassing dat de WHPs nog niet online zijn. Las eergisteren al dat iemand op een ander forum een mailtje had gestuurd naar de ambassade en daarop antwoord had gehad dat ze nog dingen vanuit Canada moesten krijgen en het dus nog wel een paar weken kan duren voor de procedure open gaat. Daarnaast had iemand anders daar op een mailtje antwoord gehad dat het wrs zo'n 6-8 weken (na opsturen) duurt voor je weet of je je LOI krijgt. Mochten ze dus niet verrekte snel die procedure open gooien moet ik wrs mijn plan omgooien en kan ik niet in april weg, maar wordt het op zijn vroegst september/oktober. Pff, echt top dit... ;(

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:10

Een paar weken nog? Nooo :(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:23

Op de site hebben ze nog niks veranderd maar t zou me niks verbazen....

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:22

Daarnet wel. Staat nu dit.

Citaat:
Als  de eerste fase met behulp van uw IEC-Kompass account  is afgerond, ontvangt u een brief van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en Internationale Handel  van Canada, die uw voorlopige acceptatie van het IEC programma  bevestigd.  Daarna wordt U  gevraagd  een “conditionele goedkeuringsbrief” te uploaden op uw MyCIC account van Citizenship and Immigration Canada, om de tweede fase van de aanvraagprocedure af te ronden.Houdt u  er rekening mee, dat het initiatief van de IEC voor 2013 nu nog niet open is voor aanmeldingen. Meer informatie over de online procedure zal dan ook op deze website beschikbaar komen.  Stay tuned!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:30

In saskatoon is het lastig om hostel te vinden, ik zou inderdaad in een motel slapen zoals lenny al zei, of eventueel couchsurfing.

Frustrerend voor de WHPers dat ze zo langzaam zijn met al de vernieuwingen, hopelijk hoeven jullie de plannen niet helemaal om te gooien. Ik vraag me af of je wel al naar canada kan gaan als je die voorlopige goedkeuring hebt.

Voor degene in Canada zijn en die de canadian cowboy country magazine krijgen, artikel op pagina 30-32 gaat over onze ranch.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:36

Ik ga wrs pas in oktober ipv in het geplande april. Oa ook door de zomervakantie en dat mijn moeder de eerste 2 weken mee wil om me weg te brengen en die ook vanwege haar werk niet altijd weg zou kunnen.

Ben nu voor de tussentijd op zoek naar een baantje op een stal, zowel op vacatures over trainen en stalwerkzaamheden als over strandritten begeleiden gereageerd en ook al een aantal reacties gehad. Miss dat ik dus eerst nog een half jaar naar duitsland, italie, spanje of australie ofzo ga (aangezien je voor dat laatste binnen een week weet of je visum wordt goedgekeurd :')) Nu heb ik nog wel werk, en als t zou moeten kan ik daar ook nog wel prima tot oktober zitten, maar een zomer waarin ik dan iig nog iets doe wat ik leuk vind (of iig leuker dan in de supermarkt werken, heb t op zich prima daar en is hartstikke gezellig) en er geld mee verdien is dan toch ''leuker'' om die tijd te overbruggen :)