Griekenland

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:41

hele snelle misschien wel stomme vraag:

Als ik nou bijv. thuisfront wil bellen kan ik niet gewoon zomaar op bellen drukken bij telefoonnummers die in mijn telefoon staan? Dan moet er toch eerst 0031 voor?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:17

Ja 0031 en dan de 0 daarna weg laten. Bv bij een 06 nummer 0031-61234567...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:42

Wieldop schreef:
Ik had dus echt helemaal niks met Zakynthos.. := . Linkerkant van het eiland vond ik op zich wel leuk om te scooteren. Rechterkant druk en vooral Engels georiënteerd. Even naar het schildpaddenstrand geweest maar daar was amper wat te zien :x.

Wij zijn nu aan het twijfelen om of naar Italië te gaan dit jaar of toch Griekenland.. Zou het eerste jaar in 10 jaar tijd worden dat ik niet 1 x naar Griekenland ga..

Dan heb je toch niet het juiste gezien. Wij hebben toch aan een hoop mooie stranden gelegen.

Iemand bekent met Fteri beach op Kefalonia? Lees over een 40min wandeling (bergaf, dus die moet ook weer bergop) om er te komen. Is het te doen met zomers weer?

Ik ben met 35 graden ook zo'n anderhalf uur echt wezen hiken bovenaan Navagio beach in Zakynthos, maar dat was op plekken echt stijl naar beneden/boven. Weet niet of ik dat nog eens ga doen, laat staan mijn moeder :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 06:31

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:31

Die had ik gezien ja, maar werd er nog niet veel wijzer van. Moet daar nog beetje dieper op de omgeving in gaan. Ben nu alleen nog wat plekken op een kaart aan het zetten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:09

5 dagen thuis en wil nu alweer terug naar Griekenland {:} {:} {:}

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:10

Morgen gaan we naar Chersonissos :D can't wait!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:26

Veel plezier!! Duurt nog 2 mnd voor mij.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:28

Ik zocht op 'kefalonia' en kwam hier uit! :) Ooit wel eens meegepraat (of gelezen :P) maar dat is alweer even geleden.

Ik ben nou 2 keer in Griekenland gezien maar ben echt verkocht. 1x lang geleden in Kreta en 3 jaar geleden in Rhodos, daar heb ik echt m'n hart aan verloren <3

Vorig jaar wilde ik graag naar Corfu gaan maar dat is er niet meer van gekomen helaas.

Ik vertrek over 9 dagen voor een hele maand naar Kefalonia in m'n eentje. Vrijwilligerswerk doen en veel tijd over hebben om het eiland te ontdekken. De eerste keer dat ik in m'n eentje ga reizen! Ben echt heeeel benieuwd! Volgens mij is het echt een prachtig mooi eiland!! <3 Ik zit wel een beetje in een uithoek; Chavriata, maar dacht dat ze daar wel mooie stranden in de buurt hebben. Ben benieuwd of het een beetje te doen is met de fiets want denk niet dat ik een auto ter beschikking heb :') Wellicht dat ik die een keer een dagje kan huren om rond te touren.

Word al helemaal enthousiast van al die Griekenland verhalen haha!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:40

Wauw! Wat voor vrijwilligers werk ga je doen?

En rhodos, daar wil ik ook nog eens naar toe... is dat zo mooi???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 06:28

Ik ben ook wel benieuwd wat je daar gaat doen. Heb je wel een fiets ter beschikking?
Zeker een auto huren, het zou zonde zijn als je niet meer ziet dan Chavriata, het eiland is op andere delen zoveel mooier dan waar jij verblijft.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:31

Ik ga daar bij mensen thuis voor de dieren zorgen in ruil voor kost en inwoning :) ze hebben iets van 6 paarden, 11 honden, 2 ezels en een paar schapen/geitjes en nog wat katjes. Dus eten geven etc.

Ja ik heb een fiets ter beschikking, dus hoop dat de omgeving in ieder geval met de fiets te doen is :') als de eigenaresse tijd over heeft gaat ze me het eiland laten zien. Anders wil ik zelf een dagje (of eigenlijk meer dagen) rondtouren.

Rhodos vond ik geweldig. Van kiezelstranden tot zandstrand, bossen, vlaktes, en rode rotsen... Leuke dorpjes..Vond het zo verschillend allemaal :)

Edit: ts ik lees dat je al vaker op kefalonia bent geweest, al die grote toeristische dingetjes heb ik vast al wel over gelezen, maar als je nog zoiets hebt van: dáár moet je echt eens naar toe als je de kans hebt? Let me know :D zou graag ook de grot van melissani willen zien, is dat de moeite waard? fiskardo en assos staat ook op het lijstje.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:24

Wij zijn inmiddels al weer 2 daagjes op Aegina en het is weer heerlijk! Nu eerst even op mijn gemak het luchtbed uittesten, voor dat straks de rest van de familie het water in komt :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:37

DewiRox schreef:
Wij zijn inmiddels al weer 2 daagjes op Aegina en het is weer heerlijk! Nu eerst even op mijn gemak het luchtbed uittesten, voor dat straks de rest van de familie het water in komt :')

Zwaai. :wave: daar was ik een paar dagen terug nog.

Wij zijn nu in het zuiden van de Peloponessos. Yerakas. Morgen richting Kythera

Edit... Oh nee al meer dan een week terug.
Ben de tijd een beetje kwijt....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:20

Geniet van jullie vakantie, ik snak naar Griekenland. Nog even geduld.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:21

Oh ik ook, duurt helaas nog 2 mnd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 17:18

Klinkt goed, Natasja en DewiRox.

Ik moet ook nog even geduld hebben.

Laughterline, hier een stukje voor heb ik al tips gegeven. Het ondergrondse meer van Melissani in combinatie met de Drogerati grotten en een bezoek aan Sami en Agia Efimia is best een leuke dagtrip.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:50

Ah thanks! Ik zal je berichten eens doorlezen :))

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:31

irryproppy schreef:
Hoihoi
Wij (gezin met 2 kids) gaan 19 augustus een weekje naar Anaxos op Lesbos
Hebben jullie nog leuke tips wat we zeker moeten doen/bezichtigen?
Valt er nog iets te beleven in Anaxos?
Heb wel leuke dingen over Petra gehoord,dat kan je lopend bereiken vanaf Anaxos
Ik hoor het graag van jullie! {:}

Ik zou zeker naar het Tokmakia island gaan, weet niet zeker of het goed geschreven is maar prachtig! De boot vertrekt vanuit Petra of Molyvos. Hele dag zonnen op de boot, af en toe een duik en een prachtige route er naar toe. Kan er heerlijk snorkelen en wij hadden ook een bbq aan boord.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:57

Ik ben terug van een heerlijke week Zakynthos. Erg genoten en veel mooie dingen gezien, heerlijk eiland. Ons appartement lag op een supermooie plek en je kon er heerlijk eten, hele fijne mensen!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:16

Hallo allemaal! Even een vraagje.. ik vlieg eind augustus voor 10 weken naar Athene om daar stage te lopen. Ik vroeg mij af wat voor eten en drinken ze daar eigenlijk in de supermarkten verkopen? Is het vrijwel hetzelfde als in Nederland en wat hebben ze dus echt niet daar? Ik weet bijvoorbeeld dat ze daar ook de lidl hebben, maar weten jullie welke bekende winkels daar nog meer zijn? Dan kan ik alvast gaan bedenken wat voor eten in vanuit Nederland mee ga nemen :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:26

In Athene kan je in de grote supermarkten vrijwel alles kopen.
Alleen,...het meeste is wel naar smaak van de Grieken. En verwacht geen Indonesische reisttafel, dat is een Nederlands dingetje.
(Zoals dat in NL zondermeer op ons in afgestemd)

In kleinere supermarkten is het aanbod kleiner en zijn het vooral Griekse producten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:06

btjeetje schreef:
Hallo allemaal! Even een vraagje.. ik vlieg eind augustus voor 10 weken naar Athene om daar stage te lopen. Ik vroeg mij af wat voor eten en drinken ze daar eigenlijk in de supermarkten verkopen? Is het vrijwel hetzelfde als in Nederland en wat hebben ze dus echt niet daar? Ik weet bijvoorbeeld dat ze daar ook de lidl hebben, maar weten jullie welke bekende winkels daar nog meer zijn? Dan kan ik alvast gaan bedenken wat voor eten in vanuit Nederland mee ga nemen :o

Je kan in principe alles krijgen (behalve drop), zelfs pindakaas of chocopasta, alleen vaak van een voor ons onbekend merk. Coca Cola en Pepsi hebben ze gewoon, veel vruchtensappen en Icetea.
Verse groenten is wel minder keus dan bij ons.... behalve natuurlijk uien, tomaten, aubergine enz.
Koffie is wel anders.... maar nescafe (oploskoffie) kan je overal krijgen . Ook (Gouda) kaas, smeerkaas enz. Jam.

De vraag is.... wat zou je mee willen nemen? Waar kan je niet zonder?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:09

Morgenavond zijn onze 8 daagjes cherso alweer om en vliegen we terug, jammer! Wil nog niet naar huis haha :p :(

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:54

__Rianne schreef:
Ik ben terug van een heerlijke week Zakynthos. Erg genoten en veel mooie dingen gezien, heerlijk eiland. Ons appartement lag op een supermooie plek en je kon er heerlijk eten, hele fijne mensen!

Oeh nog tips? Wij (vriend en ik) gaan over 16 dagen! Ben niet aan het aftellen hoor O:)
Lees het topic nog even door over wat we echt moeten doen/zien/eten op Zakynthos. Dit wordt mijn 4de Griekse eiland en mijn vriend zijn eerste dus ik kan niet wachten om hem net zo verliefd te laten worden!

Nog even een algemeen vraagje: Wij zitten met ons hotel vlak bij Agios Sostis en Laganas. Kun je daar op de dag zelf, dus zonder van te voren te reserveren, een auto huren? Of een scooter/quad? Wij willen namelijk wel iets meer zien van het eiland, maar wilde niet van te voren al vast zitten aan een reservering.

Oh ik kan niet wachten tot het 17 augustus is *\o/*