USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:25

Hartstikke bedankt voor je tips, ik zal er eens naar gaan kijken :j
Ik zal naar Lake Stevens gaan met af en toe een uitstapje ergens anders naar toe.
Mount Sint Helens hoop ik sowieso naar toe te gaan, ben er met aardrijkskunde mee doodgegooid, dus wil het nu wel eens in het echt zien :Y)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:43

Keet schreef:
Ben net 50 tinten aan het lezen :+ herken de helft van de locaties die je noemt :D

:D Klopt ja!

Zo kwam ik ook eens op SeaTac bij het huurauto bedrijf, man vraagt waar we zoal naartoe gaan, nou, Peninsula heh! Hij iets in de trend van "Oh, because of Forks!"
Ehrm... Nee?
Kom ik op een dag in het dorpje Forks, WA (op de Peninsula, dus, lees: redelijk afgelegen, want aan het westen bij de kust, en over de hele peninsula is 1 grote rondweg). En toen klikte het ineens, overal Twilight gerelateerde dingen, zelfs complete winkels. Maf...
Wat bleek, dat dorpje is dus een major tourist spot geworden sinds de boeken. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:02

Ekeif96 schreef:
Hartstikke bedankt voor je tips, ik zal er eens naar gaan kijken :j
Ik zal naar Lake Stevens gaan met af en toe een uitstapje ergens anders naar toe.
Mount Sint Helens hoop ik sowieso naar toe te gaan, ben er met aardrijkskunde mee doodgegooid, dus wil het nu wel eens in het echt zien :Y)

Gaaf hoor, dat is een prachtig gebied! <3
Als je de kans krijgt, Whidbey Island is ook een mooi tripje!
Mt St Helens is overweldigend. Tipje, neem een verrekijker mee. Je kan vanaf de rim hele grote kuddes herten (elk) zien.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:06

Als ik dat zo hoor krijg ik er nog meer zin in! *\o/*
Verrekijker is een goede, zal ik onthoudrn!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:17

Ekeif96 schreef:
Als ik dat zo hoor krijg ik er nog meer zin in! *\o/*
Verrekijker is een goede, zal ik onthoudrn!

Ik ben wel bevooroordeeld, ik houd gewoon erg van de natuur in de Pacific Northwest en heb er veel vrienden, dus dan kom je er natuurlijk ook al graag. :o
Nog een paar maanden en dan mag ik ook weer. Yay!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:10

Ekeif96 schreef:
Ekeif96 schreef:
Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle.

Oh leuk! Washington state is zooooo gaaf! :-)

Goed om te horen :D Heb je toevallig nog tips kwa bezienswaardigheden?

Stephanie_M schreef:
Ekeif96 schreef:
Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle. *\o/*
Stephanie, hoelaat vlieg jij van Amsterdam naar Londen?

7.15 in de morgen haha!

Dan zitten we in het zelfde vliegtuig :j
Ik vertrek ook om 07:15 van Schiphol naar Londen :D[/quote]

Haha echt? Wat grappig! Ik vlieg op Heathrow!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:21

Ik ook! :D op Heathrow maak ik de overstap naar Seattle.

Edit;
dus als je ergens een blond (met een pony) 17 jarig meisje in haar eentje ziet zitten spreek je haar maar aan, vind ik altijd leuk!

Wendybrian

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:40

Jij bent dapper, zo in jje eentje!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:25

Ik ben net geslaagd voor mn havo, dus dit word mijn examenreis :)
Vind het enorm spannend, maar wil mij zelf graag in het diepe gooien en mijn grenzen verleggen :j
Dommer kan ik er sowieso niet van worden, dus hopen dat ik veel mensen ontmoet en mijn engels ook nog kan verbeteren.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:41

Ekeif96 schreef:
Ik ben net geslaagd voor mn havo, dus dit word mijn examenreis :)
Vind het enorm spannend, maar wil mij zelf graag in het diepe gooien en mijn grenzen verleggen :j
Dommer kan ik er sowieso niet van worden, dus hopen dat ik veel mensen ontmoet en mijn engels ook nog kan verbeteren.

Haha ik ga opletten hoor! Als je een pakezel ziet lopen met een roze koffertje heb je mij gespot!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:45

Ik zal ook opletten, haha.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:15

Wat leuk Ekeif - gefeliciteerd!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:53

Dankjewel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:33

Gefeliciteerd, Ekeif!

Ik vlieg vandaag weer naar huis... -O-
Maar we zijn gisteren naar Chicago gaan kijken, wat hou ik toch van Broadway! Goede tip: de TKTS booths waar je tickets kan krijgen voor 50% korting op Times Square zijn altijd ontzettend druk met lange wachtrijen, maar in Brooklyn aan Jaytown Metrotech is er ook een TKTS hokje waar je nooit hoeft te wachten. Ideaal als je snel tickets wil krijgen :)

Gisteren een heerlijke onweersbui op ons dak gehad, het heeft 2u non-stop harder geregend en geonweerd dan ik ooit gezien heb :oo

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:19

Ja, het kan echt met bakken uit de hemel komen he? Kan geen paraplu tegenop..

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 06:19

Ik zit op dit moment in Utah.

We hebben al een hele rondreis gemaakt.
Begonnen in Denver met een RV (upgrade gehad) en naar boven gereden richting Black Hills, Rapid City en omgeving.
Daarna richting Yellowstone, waar het 's nachts lekker koud was. Geen beren gezien helaas.
Yellowstone is prachtig! Echt een aanrader om heen te gaan als je van natuur houdt.

In Grand Teton hebben we paardgereden.
Dit was niet heel spectaculair, ik had gehoopt op een mooi Amerikaans paard te mogen, maar ik moest op een kleine Haflinger en m'n vriend op een Draft Horse.
Ondanks dat was het een prachtige rit, waarbij we veel info kregen over de natuur en de omgeving.

Langs Salt Lake City naar Zion gereden. Salt Lake City vonden wij echt een hel om langs te rijden met zo'n grote camper!
5 baans verschrikkelijke weg, waar iedereen hard rijdt. Klotsende oksels!

Zion vond ik ook echt bijzonder mooi. Wel erg heet, rond de 100F. We hebben de ultieme wandeling gedaan: Angels Landing en die dag ook nog Hidden Valley.

Daarna zijn we 1 dag naar de North Rim van de Grand Canyon geweest. Ik vond het wel indrukwekkend, maar Zion toch echt wel spectaculairder!!

Bryce vond ik ook mooier. Wij hebben ook twee x gegeten in de Ruby's Inn bij Bryce, waar veel Nederlanders waren.

Ergens in Grand Teton hebben we op een verlaten natuur camping aan de rivier gestaan, samen met 1 ander gezin.
Twee mannen hebben ons veel info gegeven over echt prachtige locaties in Utah, waar weinig andere toeristen heen gaan.

Zo hebben we vlakbij Escalante gekampeerd op Calfs Creek campground en de Calfs Creek Falls bezocht.
De dag erna heb en we een ATV (dirt road buggy) gehuurd en hebben we de Hole in the Rock road gereden naar Peek-a-Boo en Spooky Canyon. Dit zijn slot canyons, heel smal.
Deze hike is de mooiste tot nu toe geweest.
Zoiets als Antelope Canyon, alleen hier waren we bijna alleen. Echt een hele grote aanrader als je van avontuur en hiken houdt. http://kepeusa.files.wordpress.com/2012/10/dsc00637.jpg

We staan nu in Green River en vertrekken morgen naar Moab.
De woestijn is prachtig, maar ik snak nu wel weer een beetje naar groene bergen, met meertjes en watervallen: Rocky Mountain NP.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:18

Dat klinkt heerlijk Nefertarie! Nog veel plezier.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:29

Klinkt idd super! Die slotcanyon is mij echt te smal, ik krijg het al benauwd als ik de foto zie. :=
Moab is ook nog veel rotsen ;)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:16

Ik krijg acuut ademhalingsproblemen als ik dat ziet. Bovendien zouden mijn derriere en mijn voorgevel blijven vastzitten..... oei oei.... Ik vraag me af wie zoiets voor het eerst heeft uitgeprobeerd!!!
Wel een hele goede tip om met de mensen zelf daar ideeen uit te wisselen, die weten vaak de weg!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:32

Absoluut waar, de locals weten altijd de beste plekjes. Zo werd ik ooit door iemand in het bezoekerscentrum van de Mormonentempel in St. George, Utah, verwezen naar ook al zo'n natuurpareltje: Coral Pink Sand Dunes state park. Is precies wat de naam zegt. En ook zo'n gebiedje waar ze met de ATVs doorheen mogen.

Moet zeggen, die slot canyons zijn voor mij ook wat te benauwd. Dan toch maar Antelope Canyon. ;-)

Klinkt als een prachtige reis, Nefertarie!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:40

Klinkt super Nefertarie!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:33

Klinkt goed Nefertarie!
Die Canyon is wel heeel erg smal :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:37

weet iemand hoe het vliegveld op Seattle eruit ziet? heb er een overstap van 5 uur.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:40

Ik kan het je vrijdag vertellen StonedRomy ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:49