Dat is wel vervelend van je auto de dieven zullen hopelijk weg blijven dan kun je je auto daar toch nog gewoon neerzetten zit je niet met je abbo enzo. Ik ga morgen weer een poging doen om s'middags naar enschede te gaan.
Heee, een topic over treinen, wat leuk! Ik ben (meestal) best wel fan van het treinen, ik woon op kamers dus moest best nog wel eens heen en weer ([woonplaats] - Ede-Wageningen ). Alleen moet ik wel zeggen dat dit niet het meest ideale traject is..
Ik hou ook echt van de trein, vroeger zat ik er elke dage en uur heen en een uur terug in naar kantoor.. Nu dus niet meer ivm verhuizing.
Zijn nu wle aan het bedenken wat we nu voortaan doen.. we gaan niet meer met de auto naar Overvecht namelijk.. dus ben nu allerlei alternatieven aan het zoeken..
Ik weet weer waarom ik nooit de Beneluxtrein neem. Hij is NOOIT op tijd!!!
Hoi Ruth!
NienSCHaap
Geplaatst: 24-11-11 11:12
Ik hoop dat jullie snel goede alternatieven vinden. Dat is dan een zorg minder.
Ik vond treinen vroeger niks maar ik vond het openbaar ook helemaal niks. Werd altijd met de auto overal heen gebracht en ondanks dat ik een uur en toen ik verhuisde anderhalf uur moest fietsen om op school te komen maakte me niks uit weer of geen weer ik stapte braaf op me fietsje. Maarja dan word je ouder en moet ik nu iedere keer naar enschede of veder vanaf groningen tja dat gaat deze gek niet op de fiets doen
Vanaf volgende week woon ik in wapse, ben benieuwd hoe ik dan in enschede ga komen
RelarDevi
Geplaatst: 24-11-11 11:15
Konstantine schreef:
Opties zijn nu met de bus vanaf huis.. maar dan zit je met de files op de A2. Of naar Nieuwegein en de tram pakken.. en dan de trein. Dat lijkt voor nu de grootste kanshebber.
Inoterry
Geplaatst: 24-11-11 11:20
MoonChloe schreef:
Konstantine schreef:
Hoi Ruth!
Hohoho, BIJNA nooit bedoel je
Klopt, soms rijdt hij helemaal niet
Anoniem
Geplaatst: 24-11-11 11:22
Ik vond het vroeger al leuk om met de trein te gaan, vooral toen we nog geen syntus hadden maar een 'echte' trein.. Mijn ouders lieten me op mijn twaalfde ook gewoon naar Nijmegen gaan, in m'n eentje (kende het meisje ook alleen maar van internet).. Maar dat vond ik niet spannend, alleen maar heel leuk.
Moet zeggen dat de lol wel minder word als je iedere keer halverwege strand.. Bus is voor mij ook wel een optie vanaf Utrecht, maar ik heb dan weer een hekel aan bussen. En dan doe ik er zeker langer over, ook inderdaad met files..
Ja files pff gekkigeheid. Heb al gezien dat ik vanaf wapse de bus eerst moet pakken en ik kan in beilen, hoogeveen opstappen naar zwolle met de intercity van schiphol en anderd in steenwijk opstappen richting zwolle.
Weet je wat ik soms nog wel eens heb? Bang dat ik een verkeerde trein stap laatst in enschede stond de trein niet op spoor 1 maar spoor 3 haha dat brengt gelijk verwarring.
Konstantine
Geplaatst: 24-11-11 12:01
Inoterry schreef:
MoonChloe schreef:
Hohoho, BIJNA nooit bedoel je
Klopt, soms rijdt hij helemaal niet
1-0!!!
_Mara_
Geplaatst: 24-11-11 13:03
Vanuit Wapse ergens heen met he OV? Aii, dan heb je het wel enigszins slecht getroffen. Maar gelukkig rijd er inderdaad nog een busje naar Steenwijk of Beilen. Al zijn de tijden wanneer die busjes rijden ook niet altijd even ideaal. Vooral jammer dat ze niet op zondag rijden, in ieder geval niet in Diever.
Ik ga morgen met me zusje naar Aachen met de trein, fingers crossed dat er geen vertragingen zijn ofzo. Ben nu al een paar keer op 'vakantie' geweest met de trein en het is eigenlijk nog nooit soepel gegaan met als toppunt Berlijn vorig jaar zomer toen we in Meppel opstapte en in Zwolle al strandde doordat er storm was in nederland en precies de bliksem was ingeslagen op het traject zwolle-deventer. De internationale trein naar Berlijn reed ook niet meer maarrrr we zijn er wel gekomen! Met bussen naar Bad-Bentheim, een stoptrein naar Hannover en uiteindelijk 'maar' 4 uur vertraging. Nu ga ik heel hard duimen dat morgen alles soepel gaat. ^^
NienSCHaap
Geplaatst: 24-11-11 13:14
Haha dankje ik voel de moed nu al flink zinken in me schoenen ach red me er vast wel mee en anders maar flink door fietsen 25 km naar meppel ofzo.
Ik ben ooit een keer met de trein naar Den Helder geweest voor een weekje texel maar veder nooit echt voor vakantie.
Ik zal voor jullie duimen dat alles goed gaat zonder vertragingen of erger
_Mara_
Geplaatst: 24-11-11 13:24
Whahaha, in de zomer is het nog wel te doen fietsen naar Meppel. Heb ik ook wel gedaan toen ik daar naar de middelbare school ging, maar echt alleen met mooi weer. Maar je kan altijd nog naar Diever fietsen, dan heb je al iets meer keus qua buslijnen. Neem je bijvoorbeeld lijn 20 naar Meppel, duurt een half uurtje en vanaf daar heb je wel goeie aansluitingen naar Utrecht Centraal en verder. Om je even wat meer moed in te spreken, haha.
Haha kijk dat doet me goed toch nog hoop. Ja Diever valt gelukkig mee op de fiets gewoon binnendoor dat scheelt alweer. Ik zal me zo eens even op de fiets naar CS Grunn gaan
Ik ben in oost europa met trein op vakantie geweest.. Daarna heb ik nooit meer gezeurd over vertragingen in NL. Peulenschil vergeleken met oost europa Uren vertraging, uren stilstaan in middle of nowhere, slechte aansluitingen (Een nacht op een station doorgebracht. Aansluiting die pas na 4 uur zou komen maar uiteindelijk na 8 uur kwam, 4 uur + 4 uur vertraging. Uren wachten op treinen die vastgekoppeld moesten worden aan de onze. ) En als het kan ga ik weer eens
Konstantine
Geplaatst: 24-11-11 14:08
Haha, ik ben ooit met de trein van een boerenhol in Tsjechië naar Praag gereisd en wij stonden ook om de haverklap stil. Zei die begeleider zo "Ja, niks om je zorgen over te maken hoor... Het is eerder heel vreemd als het goed gaat."
Ik ga volgende week ook naar Aken. Ik stap in Eindhoven pas op, dus dat komt wel goed, maar de rest komt vanaf Rotterdam e.o., daarover maak ik me wel zorgen, want die hebben op Eindhoven maar 2 minuten voor de overstap en die Venlotrein heeft vaak bij Rotterdam al flink vertraging, vandaag al 10 minuten... Ben bang dat ik straks wèl in de goede trein zit en de rest niet.
Ik heb 1 keer citynightline gehad vanaf praag naar Amsterdam, maar ging wel lekker rustig aan daar en ik heb genoten van het uitzicht, langs het water met ondergaande zon. We hebben af en toe wel om onverklaarbare redenen stilgestaan, ook in Nederland en in Duitsland. Uiteindelijk was de trein nog best op tijd in Amsterdam.