Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:19

Ik boek vluchten altijd op voorhand omdat ik zeker wil zijn dat ik kan vliegen op het moment dat ik kan vliegen. Er zijn heel veel airlines die dat traject vliegen, kijk eens op http://www.expedia.com Ik heb het toen gewoon met American Airlines gedaan en een vriendin met Alaskan Airlines.

Saskiaatje

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:21

Oké, dankjewel!
Weten jullie of er nog een andere plaats is waar je ijsberen kunt zien naast Churchill?
Dit is vanaf Toronto echt moeilijk te bereiken. Vanaf alle plaatsen eigenlijk. :')

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:58

Eindelijk ! Heb ik vandaag een beschikbare periode voor de vakantie doorgekregen en kunnen we op zoek naar tickets..ondertussen bijna onbetaalbaar natuurlijk, scheelt 300 euro met een maand geleden, per ticket!
Dus wie heeft er tips om met max 1 overstap, zo goedkoop mogelijk in vancouver te geraken? Scheelt een bepaalde dag en tijdstip bij het boeken? Ons plan is te vertrekken op 25 juli, en terug op 15 augustus. Alleen vliegtickets, en evt een huurauto, de rest gaat op de bonnefooi met een tentje.
Bedankt voor het meedenken alvast!

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:17

Je kunt zelf googlen op goedkope vluchten of langs het reisbureau gaan om te informeren (en eventueel dan die vlucht zelf boeken).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:20

eponine schreef:
Eindelijk ! Heb ik vandaag een beschikbare periode voor de vakantie doorgekregen en kunnen we op zoek naar tickets..ondertussen bijna onbetaalbaar natuurlijk, scheelt 300 euro met een maand geleden, per ticket!
Dus wie heeft er tips om met max 1 overstap, zo goedkoop mogelijk in vancouver te geraken? Scheelt een bepaalde dag en tijdstip bij het boeken? Ons plan is te vertrekken op 25 juli, en terug op 15 augustus. Alleen vliegtickets, en evt een huurauto, de rest gaat op de bonnefooi met een tentje.
Bedankt voor het meedenken alvast!

Retour Amsterdam - Los Angeles boeken en dan een retour Los Angeles - Vancouver boeken, dat is volgens mij het voordeligst. :j
Daarnaast is vliegen in het weekend vaak duurder.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:21

Volgens mij is Icelandair niet heel erg duur, weet alleen niet hoe ze vliegen op Vancouver omdat ik ''maar'' tot Toronto hoef en dat is met 1 overstap...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:43

We zijn al weken aan het speuren op diverse sites, op dat idee waren we al wel gekomen... We hoopten echter dat er hier mensen andere, wellicht betere ideeën zoudenhebben, iets minder bekende, concurrerende sites?
We willen bewust op donderdag vliegen, dit is veel goedkoper dan het weekend.
Misschien scheelt het nog op welk tijdstip je boekt?
Een maand geleden waren de tickets nog geen 700 euro, nu vind je ze haast niet meer onder de 1000!
Zojuist springen de prijzen van KLM voor onze ogen even 70 euro omhoog!

Dus, wie heeft er tips? ( midden in de nacht kijken ofzo?)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:24

Boeken bij de vliegmaatschappij zelf. :j
En anders via vliegtickets.nl of cheaptickets.nl.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:56

Ik heb wel eens gehoord dat de prijzen op die sites omhoog gaan elke keer als je er weer een prijs checked.
Misschien is het het proberen waard om op iemand anders zijn pc te kijken of je daar nog goedkoop kunt boeken.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:18

@sadie, dat klopt inderdaad, had ik ook al gehoord en vanmorgen bij mijn schoonouders gecheckt..lang leve de cookies! Bij mijn schoonouders waren ze goedkoper als bij ons, we kijken het nog een paar dagen aan en dan toch maar duur boeken denk ik...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:37

Ik weet niet hoeveel ''toekomstige'' WHPers/YPers er meelezen, maar op de site van het IEC staat dat de aanmeldprocedure vóór 1 februari online komt. Echter hebben ze voor dit jaar alles veranderd en moet alles online geregeld worden dmv 2 verschillende accounts en is het dus nog even afwachten wat er allemaal nodig is en hoe het in zn werk gaat...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:56

Ik heb het gezien, ik wacht met spanning af...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:44

Vraagje..wanneer je van Amsterdam naar vancouver vliegt, met een overstap in Amerika, heb je dan een esta nodig? Aangezien je in principe het vliegveld niet verlaat? Ook twijfelen we nu ivm de vliegkosten om op Seattle te vliegen, autohuur scheelt ook enorm momenteel! Op Seattle hebben we sowieso een esta nodig..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:14

Ja, je hebt een ESTA nodig als je via de US vliegt, je kan volgens mij wel aangeven dat je in 'transit' bent naar Canada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 03:09

ESTA kost toch ook maar een tientje ofzo? Gewoon doen, geen moeite. :)

Ik heb geen idee hoe lang ik nog in Canada blijf. Heb een request opgestuurd om mijn visitor visa te verlengen maar geen antwoord, duurt volgens de meneer aan de telefoon rustig 3-4 maanden en zolang er geen besluit is, mag ik blijven. Oke. :=

Overigens, in Nederland hebben we knorr wereldgerechten enzo. Zit dan marinade en saus in waar je alleen maar water of olie bij moet doen. Ben ze hier nog niet tegen gekomen, weet iemand waar ik ze kan aankomen? Ze hebben wel iets wat er een beetje op lijkt bij Safeway, maar echt maar heel weinig en ook weer datgene wat ik totaal niet lekker vind. :+ Oh, en ik mis fanta haha. Zit hier een klein supermarktje in de buurt waar ze af en toe blikjes fanta verkopen, maar voor de rest is het overal orange crush. :')

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 04:22

@ Anthea, de laatste keer dat ik verlenging aanvroeg duurde het maar 1,5 maand ofzo, of misschien wel minder. Hopelijk lukt je verlenging, van wat ik heb gelezen lijken hun enkel verlenging te geven als je bijv. in het proces bent voor PR of een werkvisum onderweg. Voor knorr zou ej de nederlandse winkel in Calgary kunnen proberen. Maar in de canadese supermarkten heb je niet zoveel keuze voor dergelijke gerechten. Ik mis het ook wel, zeker omdat het handig was om snel en eenvoudig een lekker gerecht op tafel te zetten ;) .

@eponine, je hebt zeker een ESTA nodig, ze laten je nog niet eens aan boord in NL als je het niet hebt ingevuld. Het is heel simpel, en je kunt inderdaad 'in transit' invullen als het enkel een overstap is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 04:52

Als ik dingen op internet lees denk ik ook niet dat ze m'n visitor visa verlengen, maar volgens de site van immigratie zijn ze nu bezig met requests van september 2012 en duurt het gemiddeld iets van 110 dagen.. Hopen dat het zo lang duurt haha.

Thanks voor de tip! :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:04

eponine schreef:
Vraagje..wanneer je van Amsterdam naar vancouver vliegt, met een overstap in Amerika, heb je dan een esta nodig? Aangezien je in principe het vliegveld niet verlaat? Ook twijfelen we nu ivm de vliegkosten om op Seattle te vliegen, autohuur scheelt ook enorm momenteel! Op Seattle hebben we sowieso een esta nodig..

Nu boeken!! bij KLM voor 650 euro rechtstreeks naar Canada.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:22

Yarrah, zojuist nog gekeken, bij klm was de betreffende vertrekdatum van 25-7 1145 euro...
Heb je een link? Anders ga ik direct boeken!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:29

En Seattle is 988... Vanaf Antwerpen dan wel, want dat is vaak goedkoper dan rechtstreeks vanaf Schiphol.. Vrees dat het een rondje Zweden-Noorwegen wordt ( ook geen straf..maar het is geen canada..;-))

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:21

eponine schreef:
Yarrah, zojuist nog gekeken, bij klm was de betreffende vertrekdatum van 25-7 1145 euro...
Heb je een link? Anders ga ik direct boeken!

Oeps, ik wist je vertrekdatums niet. De aktie gaat tot 15 juni. Ik dacht dat je binnenkort zou gaan.... sorry.

Voor volgend jaar (als je dan nog gaat) houd vooral de KLM site in de gaten omstreeks oktober. Dan zijn de tickets het goedkoopst.
Maar Noorwegen is ook te gek!!!! Daar gaan we volgend jaar ook weer heen *\o/* .

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:36

yarrah schreef:
Nu boeken!! bij KLM voor 650 euro rechtstreeks naar Canada.

Zo'n dealtje heb ik volgend jaar nog eens nodig... kan ik misschien een keertje op visite komen :+

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:25

Omgekeerd is het ook duur. KLM heeft hier in januari de beste deals.
Twee volwassenen en een 2 jarige is toch nog altijd $3000,- als minimum. :roll: Dat is het goedkoopst wat ik vind als we feb/maart naar NL zouden willen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:30

Wij gaan altijd met air transat. Vorig jaar $800 pp. En op de heenweg hadden we een nieuwer model vliegtuig dan van klm :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:11

Voor 800 dollar twijfel ik niet eens! Air transat heeft ook een beetje de voorkeur, omdat je hier gratis je kampeerspullen mee mag nemen..