[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 11:59

Spannend. Fijn dat je in ieder geval vast een datum hebt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 12:15

TinkerTreas schreef:
Spannend. Fijn dat je in ieder geval vast een datum hebt

Ja heel erg spannend. Ik dacht, laat ik maar vast plannen en dan hebben zij nog 2 wkn de tijd om die voeten op tijd te bekappen.

Aardige vrouw die dierenarts. Ben wel erg benieuwd naar de kosten, zal wel schrikken worden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:18

Ja, het is fijn dat er dierenartsen zijn, maar van de rekening wordt je meestal minder blij :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 12:20

TinkerTreas schreef:
Ja, het is fijn dat er dierenartsen zijn, maar van de rekening wordt je meestal minder blij :D

Ja ik denk dat met het vervoer naar hier, de dierenarts en achterstallig onderhoud van tandarts en hoeven (want mijn smid komt begin jan en dan neem ik Diego gelijk mee natuurlijk) dat ik er nog wel een 1000je bovenop mag doen op zijn aanschafsprijs.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 12:32

O ik krijg net een sms van de eig dat ze met vakantie is op die datum, maar dat haar vader er wel is en dat ze Diego gaan bekappen binnen een week en dat zij hem nog zal rijden voor haar vakantie zoals beloofd en dat ze hem zal galopperen. Netjes dat ze reageert.

We gaan het zien. Nog 2 wkn met een knoop in mijn buik. What if...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:28

Nou dat vind ik harstikke netjes van haar! Hopelijk bekappen ze hem een beetje fatsoenlijk :P

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 13:36

Sintara schreef:
Nou dat vind ik harstikke netjes van haar! Hopelijk bekappen ze hem een beetje fatsoenlijk :P

dank je, ik vind het ook netjes. Ik hoop dat hij weet hoe je moet bekappen voor blote voeten, want hij heeft altijd zelf beslagen. En dat is toch wel een verschil. Blote voeten of bekappen tbv een ijzer.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:27

Klinkt toch helemaal goed ! Ik vind het alvast een mooi signaal dat ze bevestigt, dat ze nog wat gaat trainen met Diego. Afgaande op hoe je jouw ervaringen met hen beschrijft en hoe ze hun paarden lijken te behandelen, denk ik dat er geen probleem meer zal volgen ! Op de foto's zag de ganse bende Comtois er in ieder geval tip top in orde uit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 15:24

Marilu schreef:
Klinkt toch helemaal goed ! Ik vind het alvast een mooi signaal dat ze bevestigt, dat ze nog wat gaat trainen met Diego. Afgaande op hoe je jouw ervaringen met hen beschrijft en hoe ze hun paarden lijken te behandelen, denk ik dat er geen probleem meer zal volgen ! Op de foto's zag de ganse bende Comtois er in ieder geval tip top in orde uit.

Dank je Marilu, ik heb een beetje mijn vertrouwen in Franse paardenmensen verloren, eerlijk gezegd. Ik vind het fijn dat ze blijf communiceren, dat is alvast winst. Maar alle andere dingen die ze beloofd kan ik uiteraard niet checken. Maar goed, het is ook niet zo erg als ze niet gaat werken met hem, ze had namelijk een zere rug waardoor ze dat niet meer had gedaan de afgelopen jaren. Dus het lijkt me sterkt dat ze dat nog even oppakt.

Maar dat is ook niet zo'n drama, dat kan ik hier wel oppakken. Hij stuurde heel licht, zeker voor zo'n slagschip, dus dat was alvast heel fijn. Hij is helemaal op stemcommando's getraind, dus ook dat is fijn, maar dat is meer naar stap en draf en weer terug en achterwaarts en opzij. Galop zit daar niet bij. Maar ik vond het al erg fijn dat hij voice controlled was ;-)

Het is nu afwachten.

Ondertussen ben ik weer eens naar niet lederen waterdichte laarzen mét stalen neus aan het zoeken. Die heb ik gehad als rijlaars, maar toen ik mijn been brak bij de val van Callas, hebben ze die kapotgeknipt. En ik heb het nooit meer kunnen vinden. En met dit schatje Diego van ik denk toch wel 800 kilo dacht ik, kom ik ga die laarzen weer eens kopen.

Niet te vinden! Iemand?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:31

Ik heb een paar liggen, ze zitten mij niet fijn omdat ik een plaat in mijn enkel heb.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 15:35

Tinka schreef:
Ik heb een paar liggen, ze zitten mij niet fijn omdat ik een plaat in mijn enkel heb.

O met stalen neuzen? Welke maat heb jij?

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:44

Zou zo'n stalen neus dan echt dat gewicht kunnen opvangen ? Ik zou dan eerder vrezen, dat die stalen neus inklapt en je tenen nog erger plet ...
Maar ... geen ervaring mee, dus weet het niet met zekerheid, hoor !

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 15:48

Met S5 zou het moeten kunnen, daar kan een auto overheen rijden, zag ik op de reclamefilmpjes.

Het lastigste is dat ik geen leer wil. En ik wil ook waterdicht. En stalen neuzen. En slechts maatje 36-37.

Maar ik denk dat ik nu toch echt wat gevonden heb. Ik ben echt al 3 uur aan het zoeken vanaf de lunch! ik denk dat dit wel interessant is, het ziet er niet uit, maar wel veilig.

https://www.amazon.fr/Portwest-FW75-36- ... =8-10&th=1

EDIT hij krijgt zulke slechte reviews, dat ik maar weer verder ga zoeken

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:03

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 16:08

Aha, die eerste link is zeker interessant Prairy! Ja, idd, ik zoek echt laarzen omdat ik er ook 's morgens met de hond mee wandel. Soms door hoog nat gras. Braamtakken die aan je broekspijpen blijven hangen als je geen laarzen hebt.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:33

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 16:42

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 18:23

Die van mij zijn maat 39, dus veel te groot dan.
Ik had ze bij zo'n boeren winkel gekocht.
Muckboots en ariat hebben ook laarzen met stalen neuzen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 18:29

Tinka schreef:
Die van mij zijn maat 39, dus veel te groot dan.
Ik had ze bij zo'n boeren winkel gekocht.
Muckboots en ariat hebben ook laarzen met stalen neuzen.

ow jammer ja dat is echt veel te groot. helaas.
Ik heb inmiddels regenlaarzen van nora gekocht, gewoon groen maar met stalen neus en S5 qua safety. Komen uit Duitsland.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 18:38

Ik heb ook bij Cranenbroek laarzen gekocht, daar hebben ze heel veel keuze, ook in damesmaten. Zijn gevoerde winterlaarzen, die heb ik nog niet nodig gehad hier.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 18:42

Ik heb hier ook nog geen warme laarzen nodig gehad. Maar men waarschuwde me wel dat ik met stalen neuzen altijd koude tenen ga hebben.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:34

Ik heb op mijn werk werkschoenen met stalen neuzen gehad ( nu met dat speciale kunststof) en bij de paarden altijd schoenen van Mountain Horse ( wel van leer), maar ik heb er vrijwel nooit koude voeten in. Ik vind juist dat ik mijn tenen vaak lekker kan wiebelen omdat er wat ruimte zit waar het staal zit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 21:39

Jet schreef:
Ik heb op mijn werk werkschoenen met stalen neuzen gehad ( nu met dat speciale kunststof) en bij de paarden altijd schoenen van Mountain Horse ( wel van leer), maar ik heb er vrijwel nooit koude voeten in. Ik vind juist dat ik mijn tenen vaak lekker kan wiebelen omdat er wat ruimte zit waar het staal zit.

Ha, dat wiebelen is ook een insteek, natuurlijk. Ik ben heel benieuwd. Ik kan me mijn laarzen met stalen neuzen van 2016 toen ik van Callas viel niet meer herinneren qua koud of niet.