[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 16:14

Sneeuw ijzers is niet handig, dan moet ik ze de hele tijd af en om doen en dat gaat nogal lastig. Ik loop er ook mee op straat en auto rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:20

Ik heb voor ieder doeleind andere dingen. Ik heb meerdere paren regenlaarzen. En onder een van hen heb ik de ijzers gedaan. Autorijden doe ik weer met andere schoenen.

Ik vind trouwens het om en af doen niet moeilijk. Het is flexibel rubber, ik trek het er in een paar seconden omheen en nog sneller er weer af. Maar goed, ik doe ze dus niet af en laat ze om een paar laarzen zitten die ik draag bij de paarden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 01:15

Ik rij in de auto naar de paarden met die laarzen. Heb 1 paar goede laarzen voor bij de paarden als er zoveel modder is. Die waren duur genoeg trouwens.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 01:18

pmarena schreef:
Klinkt knap bewerkelijk zo....om 4 paarden te onderhouden ook wel een klusje inderdaad. Hooi vertrappen (en wegwaaien) en onder piesen en kakken is altijd zó zonde, kan je daar niet een oplossing voor vinden...?

Ik vind het ook wel knap dat je niet meteen gaat zoeken naar een vlakker gelegen huisje, als dat toch over een paar jaar de bedoeling is. Dan zou ik denken van ik profiteer liever nu meteen al van de voordelen en investeringen die ik er toch in zal moeten doen. Maar jullie hebben vast je redenen waarom je eerst hier wilde landen :)

Is het wel het idee om zeg maar tot het eind in Frankrijk te blijven...?
En komt het nog een beetje van de grond met de gasten...?

Wat liggen die hondjes er heerlijk bij zeg :+:

Het plan was een hooi ruif/huisje te maken, alles ligt er al klaar voor. Maar dat is nu dus uitgesteld.
We wonen hier nog hartstikke mooi, dus willen voorlopig nog niet weg hier. Dit huis hebben we natuurlijk al 9 jaar.
En verhuizen zie ik voorlopig echt niet zitten, de laatste verhuizing was al een hel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:37

Verhuizen is pittig zat ja :j Ik vind vooral het klussen dat er meestal bij komt kijken, iets om tegenop te zien.... vandaar dat ik dan denk van liever niet te oud / krakkemikkig willen worden voordat we op zoek zullen gaan naar een senioren proof huisje zeg maar :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 16:47

Maandag kwam Carole op visite met haar nieuwe vriend. Eerst nog het huis schoon gemaakt, daarna hooi brengen naar de paarden. Toen eten koken en lunchen. Na het eten zijn we nog naar de paarden geweest. Vriend had goed geholpen, tilde de accu op alsof het een veertje was, die kan er weer een week tegenaan. En nog geholpen met mest en modder scheppen. Ondanks de hulp was ik helemaal kapot en gisteren ook nog. Toch nog 6 balen hooi naar boven gesjouwd, het was niet zo heel modderig meer, dus toen ging het nog. Vandaag weer veel regen en gaat nog wel even door. Was weer spekglad overal en veel mest, ook in de stal. Maar werk voor vandaag is weer gedaan.
Door al die regen staat het riviertje weer vol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eergisteren weer een waterval bij de wei. Vandaag komt er amper wat uit, maar over een dag of 2 zal het wel weer volop stromen, dat duurt even voordat het door de berg wordt opgenomen.

Afbeelding

En coco in het mandje wat eigenlijk te klein is voor haar.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:50

Wat leuk dat ze haar nieuwe vriend is komen voorstellen. Dit keer wel op de handrem gezet dus ;-) Kan die vriend ook paardrijden? Dan kunnen jullie met zijn drietjes weg. Rijdt Milko trouwens geen paard?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 17:35

Dit keer op de handrem en in de versnelling gezet en ergens anders geparkeerd.
Milko heeft wel een tijdje paard gereden, maar kreeg een blessure omdat pathos in galop ging en nu durft ie niet meer.
De nieuwe vriend rijdt ook geen paard maar kan wel op de fiets 9f quad mee eventueel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:13

We komen er net achter dat ons paardengedoetje wat we hadden in Den Bommel onderdeel wordt van een grote nieuwbouwwijk, ongeveer de helft van her hele dorp in grootte. We wisten dat diegene het kocht voor zijn dochter, die heeft paarden. Het huis stond na 1 jaar al te koop zonder de grond en is inmiddels verkocht. Maar het land van de paarden, plus de omliggende landbouw grond, de ijsbaan en de volsktuinen wordt dus nieuwbouw wijk.
We maakten er al grapjes over, hij kocht het ongezien. Nou die man isnu dus lekker rijk geworden over onze rug.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:36

Tinka schreef:
We komen er net achter dat ons paardengedoetje wat we hadden in Den Bommel onderdeel wordt van een grote nieuwbouwwijk, ongeveer de helft van her hele dorp in grootte. We wisten dat diegene het kocht voor zijn dochter, die heeft paarden. Het huis stond na 1 jaar al te koop zonder de grond en is inmiddels verkocht. Maar het land van de paarden, plus de omliggende landbouw grond, de ijsbaan en de volsktuinen wordt dus nieuwbouw wijk.
We maakten er al grapjes over, hij kocht het ongezien. Nou die man isnu dus lekker rijk geworden over onze rug.

Merde, da's niet funny. Hij had wel een goed inzicht. Het was dus een projectontwikkelaar, dat zijn slimme mensen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:07

Ja, die heeft goed onderzoek gedaan dan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:22

Tja, het is maar hoe je het bekijkt... ja, die heeft goed onderzoek gedaan, maar aan de andere kant heeft het er ook voor gezorgd dat je nu eerder zit waar je zit. En is dat voor jullie erger dan dat je langer daar had gezeten en er uiteindelijk misschien meer geld aan over had gehouden?
Wat maar de vraag is overigens, want als je het niet handig weet te spelen, dan houd je er als burger vaak helemaal niet veel aan over als je uitgekocht wordt bijvoorbeeld.... en het levert een hoop stress en gedoe op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 23:01

Tja het is lastig te zeggen wat er was gebeurd als we er nog hadden gezeten, of we dan bijvoorbeeld verplicht uitgekocht waren en er misschien wel veel minder voor hadden gekregen. Het huis was los dan ook veel minder waard geweest vanwege geen vrij uitzicht meer. Maar we voelen ons toch een beetje genaaid, het was zo wel veel meer waard geweest.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:14

Vandaag hadden we een controle afspraak in het ziekenhuis, nou ja Milko dus. Nog een misverstand over de foto vooraf, maar gelukkig ging de afspraak nog door, met 2 uur vertraging, dat is vrij normaal voor Frankrijk.
Het bot zit weer goed aan elkaar en hij mag weer rustig aan alles gaan doen. En hij moet fysiotherapie.
Na afloop nog net kunnen lunchen bij de wok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:24

Jouw vest! Te lekker!

Fijn dat het bot weer goed aan elkaar zit. Op naar het herstel!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:30

Dat vest valt een beetje tegen hoor, zag er op de foto's heel dik en warm uit, maar is maar een dun enkele laag stofje. Maar voor niet te koude dagen wel lekker. Wou hem al een hele tijd, zag steeds reclames op Facebook, maar dat zijn gewoon dropshippers blijkt, nu voor de helft van de prijs op Ali gekocht.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:49

Wat fijn voor jullie,kan hij weer beetje bij beetje gaan aansterken.
Wij proosten er op we zijn onderweg met de camper naar Spanje
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:49

Ja echte wol is wel lekkerder.... Wat fijn dat het herstel goed gaat +:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 16:27

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:31

Ja het werkt! Mooi dat het zo uit de rotsen komt!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:21

Nog een paar leuke foto's van de paarden Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:36

Wij zijn nu in Valence,op een camperplaats vlak naast de Rhone gelukkig op gepaste afstand man wat gaat dat water tekeer.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:09

Ja het riviertje wat hier 2 maanden geleden nog droog stond is ook weer veranderd in een brede kolkende massa, gaat als een gek tekeer.
Als ik genoeg energie heb morga ik bij het andere riviertje kijken. En dan meteen wat dennentakken verzamelen voor kerststukjes.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 15:38

Het lijkt wel zomer hier, 20 graden in de zon en droog, heerlijk. De paarden vinden het ook fijn, geen modder meer. Slopertje Rory speelt met de voerbakken. Foto's van vandaag en gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:43

Wat heerlijk dat maakt het werk een stuk makkelijker.
In Spanje is het ook heerlijk we genieten volop van wandelen in de zon.