Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:37

TamaraFloor schreef:
Ik heb 18 september mijn Griekenland vuurdoop!
Ik ga naar Kos Atlantis beach hotel!
Ben benieuwd!

Oh je bent er nog nooit geweest? In die periode heb je in elk geval de ergste drukte gehad... Hoewel het nu ook niet overdreven druk is.

Binnenstad/oude stad van Kos vind ik mooi... veel winkeltjes en fietsen op Kos is echt prima te doen

TamaraFloor

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:52

Nee nog nooit geweest!
Afgelopen jaren in Turkije geweest.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:19

Afbeelding

Yamas! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:58

Kalimera. 29 graden lekker windje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 09:23

Zit jij ook al in Griekenland, Natasja?
Welke route varen jullie dit jaar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:03

Ik ben net terug.
Ik heb 2 weken vrijwiligers werk gedaan op Skiathos bij de Skiathos Cat Welfare Association.

Erg leuk en wil volgend jaar graag terug en dan wat langer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 05:34

Wat goed, Cowgirl.
Toch heb ik wel het idee dat het stapje bij beetje iets beter gaat met de manier waarop Grieken met hun dieren omgaan. Maar dat zal jij vast niet zo ervaren hebben.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:38

irryproppy schreef:
Hoihoi
Wij (gezin met 2 kids) gaan 19 augustus een weekje naar Anaxos op Lesbos
Hebben jullie nog leuke tips wat we zeker moeten doen/bezichtigen?
Valt er nog iets te beleven in Anaxos?
Heb wel leuke dingen over Petra gehoord,dat kan je lopend bereiken vanaf Anaxos
Ik hoor het graag van jullie! {:}

We zijn afgelopen jaar naar de schildpadden op zoek geweest. Was wel apart om te zien.

In Petra heb je als je rechterdoor de 'winkelstraat' in loopt bij het kleine piertje, de ijswinkel voor bij loopt een heerlijk eettentje zitten.
Jaren terug heb ik bij molyvos weleens een ezeltour gemaakt. Was toen leuk maar ook wel beetje zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:46

NatasjavE schreef:
Kalimera. 29 graden lekker windje.

Kalimera :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:28

Fitzroy schreef:
Wat goed, Cowgirl.
Toch heb ik wel het idee dat het stapje bij beetje iets beter gaat met de manier waarop Grieken met hun dieren omgaan. Maar dat zal jij vast niet zo ervaren hebben.

Er zijn goede grieken en slechte grieken :D

Op mijn laatste dag nog een kitten opgehaald bij de bakkerij. Die was daar gedumpt in de vuilnisbak. Maar de eigenaar van de bakkerij had hem voor de nacht mee naar huis genomen.
En ik geloof dat de Grieken best meehelpen met het vangen tijdens de TNR actie.
Sinds 2007 zijn er al ruim 4000 katten gefixt :P +:)+ . En volgens de mensen die daar het jaar rond wonen is dat heel erg te merken. De populatie is enorm gedaalt. Houd niet in dat er nog veel moet gebeuren.

Ik moet nog even met mijn foto's aan de gang maar zal hopelijk een dezer dagen een eigen topic openen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:35

Hier aan het aftellen! Nog een paar nachtjes slapen en 1 nacht doorkomen met vliegen en dan is het toch zo ver!!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:06

Ik zit zaterdag ook lekker in Zakynthos!! Iemand nog aanraders voor mooie plekken? We willen in ieder geval naar shipwreck beach en misschien nog naar turtle island.
Is er ook de mogelijkheid van een jeepsafari ofzo?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:18

Ben ik dan 1 van de weinige die het schreepswrak echt vond tegenvallen? Misschien omdat het zo vreselijk massaal is..

Schildpadden eiland zou ik op eigen gelegenheid doen... in laganas een waterfiets huren.. snorkel mee en gaan {:}

Jeepsafari kan volgens mij ook op meerdere plekken. .

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:30

Ik vond het schipwreck ook niet zo spannend. De scooter rit erheen was een stuk leuker haha

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:54

Op Zakynthos vond ik de weg langs de oostkust echt prachtig. Als je een auto of scooter huurt zou ik je zeker aanraden die te nemen en dan bij Taverna Faros of bij de windmolen in het uiterst noordelijke puntje wat te eten/drinken.

Een keer een bootje huren is altijd leuk. Kan je gelijk het schildpaddeneiland en de blue caves meenemen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:47

Zakynthos: Porto Selinas! Ligt in het noordwesten. Even zoeken met de auto, locals sturen je er zo heen. Geweldig strandje bij een rotswand, een aardig goede weg leidt je erheen en stopt aan het water. Zal er weinig mensen vinden. Hoek om zwemmen (flink zwemmen), dan heb je prachtig wit kiezelstrandje voor jezelf. De foto laat de schaal niet zien, maar je voelt je er heel klein haha!

Afbeelding

's Avonds eten bij Tasos Traverna in Laganas! Heerlijk eten en super eigenaren.

Dafni beach, Porto Zorro (wel druk), Kampi, Limnionas (ook wel druk), uhm... De boottocht langs blauwe grotten is het ook waard, zeker eruit om te snorkelen!

Na twee jaar Zakynthos gaan we nu naar Kefalonia! Iemand aanraders? Stadjes, restaurants, strandjes, snorkelen, routes? We verblijven in Lassi en hebben een huurauto.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:58

Op Kefalonia absoluut Assos.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:50

Daar zaten wij inderdaad net naar te kijken, dat ziet er echt super uit!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:36

Bedankt voor alle tips! Is shipwreck beach alleen te bereiken met een boot of ook met een scooter?

Tasos taverna is volgens mij het restaurant bij ons appartement! Las daar al positieve verhalen over

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:32

Alleen per boot! Je kunt het wel van bovenaf bekijken. Wij hebben ook een stuk gewandeld (poeeee met 40 graden niet chill), wel gaaf, waardoor je het vanaf de andere kant ziet.

Afbeelding

Tasos is heerlijk! Eigenaresse is Nederlandse en zijn echt super gastvrije mensen, personeel vriendelijk etc!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:33

Hoe lang gaan jullie, Denise?
Wij gaan nu voor het derde jaar op rij en eigenlijk Is het hele eiland de moeite waard. Ik zou gewoon een aantal dagtochten maken. Een keer richting het noorden met onderweg Assos, Myrtos Beach naar Fiskardo.
Zeker ook naar Mount Aenos gaan, een prachtige weg ernaar toe en een mooi uitzicht bovenop de berg richting Zakynthos. Onderweg heb je nog het klooster en daarachter de Robola winery, ook leuk om even binnen te lopen.
Bij Sami heb je Melissani, het ondergrondse meer en de druipsteengrotten.
Agia Efimia en Poros zijn leuke plaatsjes.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:43

Dat klinkt goed Fitzroy! Die ga ik even opschrijven!
We gaan een week. We moeten de auto nog huren, maar ga er vanuit dat we gewoon de 8 dagen auto hebben.

In Zakynthos hebben wij ook dagtouren gedaan. Auto in - strand, even zwemmen - auto in, ergens eten - strand, even zwemmen en weer naar huis, 's avond thuis eten. Dat is eigenlijk hoe wij het liefst vakantie vieren :))

Willen ook hotel eigenaren even vragen. Dat hebben we in Zakynthos gedaan en dat is voor ons echt de oplossing geweest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:15

Een week is eigenlijk tekort voor Kefalonia, althans, dat vind ik. Kefalonia is best groot. Veel groter dan Zakynthos.
Hoe doe je dat dan met zwemmen en weer in de auto? Heb je een tweede setje kleding bij je of zo? Ik zit altijd met een natte bikini en vraag me altijd af hoe mensen dat dan doen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:21

Handdoek over de stoel en een oude Vitara huren :))

Een week zal inderdaad te kort zijn...

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:23

Ik had dus echt helemaal niks met Zakynthos.. := . Linkerkant van het eiland vond ik op zich wel leuk om te scooteren. Rechterkant druk en vooral Engels georiënteerd. Even naar het schildpaddenstrand geweest maar daar was amper wat te zien :x.

Wij zijn nu aan het twijfelen om of naar Italië te gaan dit jaar of toch Griekenland.. Zou het eerste jaar in 10 jaar tijd worden dat ik niet 1 x naar Griekenland ga..