USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:08

WHOOP WHOOP!!! Nog 100 dagen wachten!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:21

purny schreef:
Dat word leuk aangezien ik ook nog eens een binnenlandse vlucht van SF naar LA geboekt heb.

Ik zou je geen zorgen maken. De vlucht die jij hebt geboekt vliegt bijna altijd op tijd. Ik heb de laatste keer ook geen problemen gehad met deze vlucht. Het enige is dat ze op het moment een landingsbaan aan het vernieuwen zijn op SFO en dat het misschien iets langer kan duren voordat je kunt landen. Maar ja dan ben je toch al terug dus dan maakt het niet uit :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:54

Purny, ik denk ook dat je je echt druk maakt om niks. Je hebt nog 3 maanden, als ik jou was zou ik gewoon genieten van de voorpret en plannen ipv je druk te maken om mogelijke vertraging.

Voorlaatste dag in Amerika alweer -O- We zijn nu in Philadelphia, gisteren spontaan voor $20 (ipv $95) tickets gekocht voor How to Succeed in Business Without Really Trying. Wat een gewéldige musical. Echt een aanrader! Morgen gaan we terug naar NYC en dan gaan we nog kaartjes halen voor een musical voor morgenavond, onze laatste avond.

Het is echt ondraaglijk heet hier. Overdag 35° en 's avonds onweer. Typisch Amerika {:}

mayniac_val

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:57

Klinkt goed Yasmine :D

Ik moet nog 23 dagen, thank god. Iedereen op mijn werk (onderwijs) begint een beetje op te raken in aanloop naar de vakantie (vooral de kids) en het idee dat ik de eerste dag van de vakantie meteen in het vliegtuig zit, houd mij aardig op de been :+ :Y)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:10

Ah, tijd gaat snel he Yasmine.

Het weer is inderdaad erg benauwd. Welke musical wil je bezoeken in NYC?

@Mayniac_val; Dat geloof ik! Dat houdt mij hier ook op de been. Moet nog 51 dagen au pair zijn en dan kan ik eindelijk reizen.. en dan is het weer op weg naar huis.

Ben vandaag 304 dagen in USA. Die tijd gaat..
Uiteindelijk zullen het er 379 dagen zijn. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:19

Vertraging komt soms door de raarste dingen, ongeacht de maatschappij. Ik ging er nooit vanuit dat ik de eerste week van december in Parijs vertraging zou hebben omdat het sneeuwde als een gek (toen we uiteindelijk aankwamen in NL hoorden we dat er geen aansluitende vluchten meer vertrokken die dag, iedereen die verder moest dan Schiphol gestrand, oeps! Mazzel gehad dat we nog wegkwamen uit Parijs!).

Of een paar uur vertraging omdat een vliegtuig dat al op de startbaan stond ineens terugmoest omdat er een koffer aan boord was zonder bijbehorende passagier (meestal is het andersom!).

Ergste vond ik recent nog, belachelijke vertraging voor een vlucht naar Norfolk (nog kortere afstand dan naar Londen!), want... de catering kwam maar niet. Jawel, voor een bakje mineraalwater en een mini zakje met iets eetbaars. Kom op zeg! Was de vertraging niet waard, hoor! ;-)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:21

Neeeeeeeeeeeeeeeeee..!! -O-
Godnondeju, mijn zoontje heeft een dubbele oor ontsteking te pakken!
Hij zit nu aam de antibiotica en volgende week naar de kno arts(hij heeft dit al vaker gehad)
Ik begrijp er niets van,ik ben vorige week nog met hem naar de dokter geweest om naar zijn oren te laten kijken, maar er was niets aan de hand.
Nu maar hopen dat onze kleine man opknapt, anders word het geen vakantie ;(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:47

Wanneer zouden jullie vertrekken, Wendy? Beterschap voor je zoontje!

Vertraging kan altijd gebeuren en bij elke maatschappij. Vervelend maar je doet er niets aan. Daar maak ik me niet zo druk om, neem wel een extra pil. :+
Wij stonden ook al eens klaar om te starten op die hele verre baan op Schiphol toen de de-icing machine kapot bleek en we weer 20 minuten terug konden taxiën. Heel fijn. En dan moet er weer een nieuwe slottime aangevraagd worden en ben je zo een paar uur verder.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:09

Bedankt, nu maar hopen dat de antibiotica aanslaat!

De24ste vliegen we, nog anderhalve week. :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 02:00

hallo ik kom me ook weer even melden (heb wel altijd meegelezen). Met oud en nieuw wil ik graag naar Canada om daar bij mn familie te zijn. Nu is Canada vrij ver vanaf Australië, en vooral duur. :+
Maar met een klein beetje zoeken zag ik al dat tickets van Los Angeles naar Calgary niet zo duur zijn, en vanaf Sydney naar Los Angeles ook niet. Maar omdat ik met knip en plakwerk te werk ga (dus niet 1 ticket boeken) wil ik een stopover in LA maken, zowieso wil ik daar altijd al een keer heen, dus dat komt goed uit!
Ik ben gek op films en wil graag de filmstudio's zien. Hoeveel dagen raden jullie aan zodat ik een mooi globaal beeld krijg van LA? Ik kan niet te lang blijven, want ik wil voor Oud&Nieuw in Calgary zijn, dus ik moet dan al ongeveer met Kerst gaan vliegen (liever niet vlak voor kerst, gezien de prijzen van de tickets dan weer omhoog schieten).
Ik las wel dat je in december mooi weer kunt hebben, dus dat is fijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 02:05

Sydney - LA valt mee, 14u ofzo toch? En het is een rechtstreekse vlucht dus dat scheelt!

LA studio's, dan moet je sowieso de Warner Brothers Studios doen. Dan krijg je echt een rondleiding langs de studio's, kan je de sound stages op waar gefilmd wordt, krijg je uitleg over filmproductie enzo. Erg interessant :j
In totaal denk ik dat je aan 4 dagen zeker genoeg hebt, maar het is heel persoonlijk. Ik vind niet echt heel veel aan LA buiten pakweg Venice Beach en een namiddagje rondhangen, maar anderen vinden het dan weer geweldig :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 02:11

Inderdaad, daarom viel mn oog ook op LA, het is een rechtstreekse vlucht. :j Anders heb je vluchten via China, en nog een stopover ergens anders.

Maar ik krijg een beter idee, ik kan beter een lange stopover doen als ik begin januari weer terugga, dan heb ik meer tijd en maakt het niet uit welke dag ik terugvlieg. En dan kan ik tussen kerst en o&n gewoon de gunstigste prijs pakken en dan 1 nachtje een hotel om bij te komen.

Oke 4 dagen lijkt me ook wel een mooie tijd. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:18

Vier dagen in LA is echt zat ja :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:58

Nog maar een weekje en dan zit ik in het vliegtuig!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:26

Leuk!
Al een beetje zenuachtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:00

Stephanie_M schreef:

Ik ook! Vanaf waar vlieg je?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:05

Angela_ schreef:
Stephanie_M schreef:

Ik ook! Vanaf waar vlieg je?

Amsterdam - London - LAX

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:05

Wendybrian schreef:
Leuk!
Al een beetje zenuachtig?

Valt mee wel heel veel zin!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:45

Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle. *\o/*
Stephanie, hoelaat vlieg jij van Amsterdam naar Londen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:05

Ekeif96 schreef:
Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle.

Oh leuk! Washington state is zooooo gaaf! :-)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:13

Ik ook nog maar iets meer dan een weekje wachten *\o/*

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:36

Ekeif96 schreef:
Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle. *\o/*

7.15 in de morgen haha!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:32

Dallista schreef:
Ekeif96 schreef:
Ik had al een keer eerder in dit topic wat geplaatst, maar ik vlieg over precies een week naar Seattle.

Oh leuk! Washington state is zooooo gaaf! :-)

Goed om te horen :D Heb je toevallig nog tips kwa bezienswaardigheden?

Stephanie_M schreef:
Ekeif96 schreef:

7.15 in de morgen haha!

Dan zitten we in het zelfde vliegtuig :j
Ik vertrek ook om 07:15 van Schiphol naar Londen :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:11

Ekeif96 schreef:
Goed om te horen :D Heb je toevallig nog tips kwa bezienswaardigheden?

Ga je alleen naar Seattle, of ook rondreizen in Washington? Seattle heeft de bekende sightseeing spots, Pike Place Market, Space Needle, het aquarium, vliegtuig gerelateerde museums enz.
Zelf ben ik dan meer van de buitensteden van Seattle, omdat je dan meer van de prachtige natuur ziet. De hele Puget Sound is formidabel. Als je tijd hebt is het bijvoorbeeld ook heel leuk om een ferry te pakken en een stukje over de Sound te varen.
Eigenlijk alles ten westen van de Cascades is mooi. Ten oosten komen de meeste toeristen niet, daar is de droge hete woestijn, maar het westelijk deel is een en al bomen en bergen, yummy!
Mijn favoriete plekken zijn Mt Rainier en Mt St Helens, en de Olympic Peninsula; de Peninsula heeft alles naast de bergen ook een prachtige kust, en een regenwoud. ;-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:20

Ben net 50 tinten aan het lezen :+ herken de helft van de locaties die je noemt :D