Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:27

a.s zaterdag vertrekken wij richting kirchberg, heb er echt veel zin in! Net mijn lesjes afgerond op die skirollerbaan, dus ik hoop dat ik het in de sneeuw kan toepassen.

Gister ook een nieuwe skihelm gekocht een Poc, hij zit heerlijk.
Afbeelding

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:30

Hij is echt gaaf Fee!

Ik zou inderdaad een paar daagjes alleen gaan Phylos, zonde om hiervoor je wintersport te laten schieten! En zeker in een klasje ontmoet je vaak hele leuke mensen :D

Waaaah, hoe vet zo'n helm invisible!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:09

Joolien schreef:
Hoeveeel km pistes praat je over in Noorwegen? Hoe ziet zo'n gebied eruit?

Wij zijn terug. Chaos in t Ruhrgebied dus we zijn er met een S doorheen gereden :')

Waar ik nu heenga is 15 km, dus niet zo groot. In Voss heb je 2 gebieden, een van 55 km en een van 40 km. Dus daar kan je wel goed uit de voeten. Geilo is 35 km aan piste, en dat is eigenlijk het meest bekende gebied. Ben daar nog nooit geweest om te skiën, maar wel een aantal keer met de trein langs gekomen en werkelijk waar; PRACHTIG.
Ik ben verliefd geworden op het land, het is zo ontzettend mooi! Ook qua skiën; de uitzichten zijn adembenemend, veel mooier dan in de Alpen vind ik persoonlijk. Daar staat tegenover dat je denk ik beter naar de Alpen kunt gaan als je van snelheid, veel zwarte pistes en uitdagingen houdt. Voor de recreatief skier zoals ik is Noorwegen ideaal. Er zijn ook wel genoeg zwarte pistes, maar die zijn over het algemeen minder uitdagend (eng, vind ik :P) dan in Oostenrijk of Frankrijk bijv. Helemaal mijn ding dus :D

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:26

ik ben vanmorgen weer heel thuis gekomen, wintersport was echt zeer geslaagd.
ben de eerste dag wezen snowboarden alleen een paar keer te hard gevallen dus met de leiding besloten om de volgende dag mijn board in te ruilen voor skii's.
volgende dagje smorgens met de les groep mee geweest alleen beheerste ik het skiën nog wel goed genoeg om met een andere groep vrij te gaan skiën
en alle andere dagen ook nog les gehad en vrij wezen skiën
niemand heeft wat gebroken of iets dergelijks, wel bij het rodelen moesten er twee naar het ziekenhuis en er ene nachtje blijven maar voor de rest wil ik volgend jaar zeker weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:27

Ja dat is dus het nadeel. Ik ben deze week in een gebied met 300 km geweest en toen ik vrijwel alles had gehad begon ik me nog net niet te vervelen :') Dus dan zijn die gebieden me veel te klein ;)
Ik zoek juist de uitdaging op, hoe gekker hoe beter :D

Wat is er met rodelen gebeurd dan Gonny? Je hoort zo vaak dat het fout gaat :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:29

MargrietJonk schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. We zouden dit jaar niet op skivakantie. Maar ben tóch gezwicht.
Wij gaan 25 Februari een week naar Flachau. Hmmmm. Heerlijk. We hebben een hotel geboekt
die op de piste zit en naast de Apréski bar (Hofstadll) zit. Super toch?! Voor allen die gaan.
Een hele fijne, prettige vakantie toegewenst! :)

WIJ GAAN DAN OOOK *\o/* _/-\o_ Skiën altijd in Flachau, zitten in altenmarkt :=

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:30

Ik zat me net te bedenken, mijn board is in de winkel al geslepen en gewaxt maar moet ik dit zelf ook nog een keer doen voordat ik ga? Dacht van niet toch?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:32

Mitch_Beauty schreef:
Ik zat me net te bedenken, mijn board is in de winkel al geslepen en gewaxt maar moet ik dit zelf ook nog een keer doen voordat ik ga? Dacht van niet toch?

Nee hoor ;)

Wij doen het meestal 1x per jaar, dus zegmaar de dag dat we aankomen laten we ze slijpen,v ervolgens skien we een week en gaan ze weer voor een jaar de kast in.
Echter heb ik nu ook nieuwe ski's, en die zijn al goed geslepen *D

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:42

Joolien schreef:
Wat is er met rodelen gebeurd dan Gonny? Je hoort zo vaak dat het fout gaat :n

jonge en meisje zaten met zen 2en op die slee en moesten rechtsaf, alleen gingen ze rechtdoor.. toen is de jonge over t meisje heen gekukelt en ze weet niets meer van het moment af, daarbij had zij klachten van haar rug waarbij der waarschijnlijk iets met der spier is.
en op de terug weg moeten we altijd het laatste stuk lopen waarbij het donker ijs en sneeuwig is, daarbij is een meisje achterover op der hoofd gevallen en even buiten bewustzijn geweest en later toen ze stond weer weg zakte

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:43

@Celiien, Okee gelukkig (: dat scheelt weer!

Anoniem

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:52

Zo dat is neit niks Gonny.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:44

Sterre schreef:
Phylos, ben je een beetje extrovert?
Dan zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en alleen gaan :j ! Zeker als je een redelijk "populair" wintersportoord uitzoekt en je daar ook eens 's avonds naar een après-ski bar gaat, leer je al snel mensen kennen.
Misschien de eerste keer niet een hele week gaan (maar bijv. 4-5 dg), dan ben je ook niet zo heel lang alleen als het overwachts tegen valt.
Mocht je niemand vinden om mee te gaan skien, kan je je natuurlijk altijd nog in een klasje aanmelden :) .

Nee dat is een beetje het 'probleem' ik ben niet zo extrovert, vandaar het ideale van een groepsreis voor mij. Het is dan georganiseerd en je bent al met een groep. Verder heb ik geen eigen auto oid en heb ik ook nog te weinig ski ervaring om alleen pistes af te gaan enzo. Daarnaast vind ik het ook gewoon niet zo gezellig om alleen te gaan en ben ik nog nooit helemaal alleen op vakantie geweest (21). Maar een goede les voor volgend jaar, eerder gaan rondkijken. Helaas weet ik altijd pas vrij laat, zo rond november, of ik wel of niet vrij ben eind januari

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:50

Hey Celine, jij ook hier :))

Wij doen idd ook als we daar aankomen, boarden wegbrengen naar vrienden van ons die ze dan waxt. Volgende ochtend voordat we naar de piste gaan, halen we ze dan op. Weekje boarden om vervolgens weer een jaar in de kast te verdwijnen.

Had mn nieuwe board toen ook weggebracht. Gewoon voor de zekerheid :))

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:53

Zo vriendje heeft ook een leuke nieuwe skibroek, was sale bij de intersport dus voor 45 euro was ie klaar!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:54

Heeee fee!
Waar ga jij heen :)) ?

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:28

Wel handig dat je daar iemand hebt zitten die het kan Fee!

Kunnen jullie het ook zelf? Voor de boarders (en misschien ook wel de skiërs) onder ons?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:07

Nouja, wij hebben niet zo'n apparaat staan thuis. Anders haadden we het ook vast zelf gekunt :))

Celine, ik ga naar Gerlos, Zillertal Arena. Zoals al 13 jaar lang :D

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:08

Je kan het ook met de hand doen, of nou ja iig het waxen haha. Het slijpen wordt denk ik wel moeilijk :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:10

Waxen doen ze daar volgens mij ook met een apparaat . :))

Wij laten het lekker doen bij die mensen, weten we in ieder geval dat het goed gedaan wordt :D

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:19

Je hebt ook groot gelijk :D Als je die kans hebt moet je hem zeker aangrijpen!

Hij is bij aankoop gewaxt en geslepen dus hoop dat het zo goed is, desnoods breng ik hem in Oostenrijk nog wel even naar de winkel :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:21

Ik wil altijd alles goed geregeld hebben. Liever een keer te veel dan te weinig. Het is namelijk erg poedersuiker als je op de berg staat en dat je dan niet vooruit komt. *ervaringsdeskundige :\*

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:24

Is ook zo inderdaad, ga woensdag indoor boarden dus dan zal ik als het goed is wel merken of ik vooruit kom of niet :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:25

Oh maar dat zou ik ook niet vertrouwen. Sneeuw in een baan is heel anders dan de echte sneeuw. O:)
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 29-01-12 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:30

Goed punt! Uhmmm dan misschien toch nog maar een keer laten doen :')

Stiekem wil je mij gewoon laten betalen he? }:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:32

Nee hoor, je moet het zelf weten natuurlijk. _O-
Maar ík zou me daar gewoon niet fijn bij voelen. :')