[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:25

Die mandjes zien er echt heerlijk uit!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 15:12

Prairy schreef:
Die mandjes zien er echt heerlijk uit!

Zijn ze ook, komen van Ali.

De paarden vandaag, gezamenlijk aan het hooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er lag aardig wat mest in de schuilstal, dus ze hebben wel binnen gestaan met al die regen.
De regen loopt de berg af, zo de schuilstal in, dat is min, veel blubber. We hadden al een geultje met rand gemaakt, maar de paarden lopen dat natuurlijk kapot. Dus ben ik vandaag weer gaan scheppen. Mega zwaar, die modder us super zware klei, en ook nog eens glad. Maar het is gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou eigenlijk mudcontrol platen kopen, maar niet gedaan omdat we de grond huren. En dat geld ben je dan wel kwijt als je ooit weg gaat. Ze zijn ook nog eens hartstikke duur.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:20

Mudcontrolplaten kun je natuurlijk wel weer weghalen en meenemen. Maar heb je dan ook je schuilstal van eigen geld op huurgrond gebouwd?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 19:01

Ja schuilstal hebben wij gebouwd en betaald. Mudcontrol platen zouden op hetzelfde bedrag uitkomen als de schuilstal. Milko heeft al gezegd dat ie ze niet eruit gaat halen als we verhuizen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:58

Tinka schreef:
Ja schuilstal hebben wij gebouwd en betaald. Mudcontrol platen zouden op hetzelfde bedrag uitkomen als de schuilstal. Milko heeft al gezegd dat ie ze niet eruit gaat halen als we verhuizen.

Maar jullie gaan toch niet verhuizen,zo mooi wonen zal je niet snel meer vinden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 20:09

Over een jaar of 5 waarschijnlijk. Naar iets vlakker gedeelte, en iets warmer in de winter, maar niet te warm in de zomer. De Dordogne ofzo. Milko wordt ook een dagje ouder en op een gegeven moment gaat het werk op de berg niet meer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:24

Tinka schreef:
Over een jaar of 5 waarschijnlijk. Naar iets vlakker gedeelte, en iets warmer in de winter, maar niet te warm in de zomer. De Dordogne ofzo. Milko wordt ook een dagje ouder en op een gegeven moment gaat het werk op de berg niet meer.

Gelijk heb je, toen we jullie daar voor het eerst ontmoetten een jaar of 5 of 6 geleden, toen het nog vakantiehuis was, zeiden jullie al dat je zoiets zou gaan doen. Kan het zeker aanraden. Wij woonden zo schuin als jullie en zijn zo blij dat we hier dat niet meer hebben.

De dordogne is een fijne provincie voor jullie, wordt veel engels gesproken en wonen veel nederlanders en engelsen. Ook erg mooi en fijn paardrijden daar!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 22:05

Dat klopt, ik hoor dat het een goede omgeving is. We willen niet op plat land wonen zoals in Nederland, maar ook weer niet zo bergachtig als hier. Hoewel er hier ook genoeg stukken zijn waar het niet zo steil is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:10

Ik ben heel benieuwd waar jullie terecht gaan komen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:37

Ik wist de plannen ook al natuurlijk, maar was vergeten te vragen toen. Waarom over 5 jaar en niet nu al op zoek of over 8/10 jaar of langer. Ik verbaas me altijd over stricte data en tijden. Je weet nooit hoe iets over langere tijd gaat lopen. Ik zou zelf niet fijn wonen in de wetenschap dat ik ergens binnen best afzienbare tijd er weg moet. Heb dat lang gehad onvrijwillig maar zou me dat zelf nooit aandoen :n dan maar meteen de knoop doorhakken als ik de keuze had dan zo lang al weten dat je er weg moet. -O- je gaat er onbewust toch mee bezig blijven.

Wat betreft de modder, je hebt ook grasplaten voor parkeerplaatsen. Lichte kunststof honingraat stuctuur dingen. Die mep je in de grond, het gras groeit er gewoon doorheen en zijn relatief eenvoudig te verwijderen en niet zo heel prijzig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 11:58

We gaan nu nog niet op zoek naar iets anders, wonen hier veel te mooi en zijn nog lag niet uit gekeken. Over 10 jaar vind Milko zich te oud denk ik. Dus vandaar over een jaar of 5, maar dat is natuurlijk niet precies , kan ook eerder of later zijn. We waren ook van plan over 5 jaar pas naar Frankrijk te gaan toen we vertrokken, 2 jaar geleden.
Maar dat liep anders ondat iemand een heel hoog bod op ons huis deed.
Ik had eigenlijk nog wel een paar jaar willen werken, hoewel ik nu ook wel blij ben dat dat niet meer hoeft.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:38

Hoe gaat het met jullie?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 14:38

Woensdag zat ik er even helemaal doorheen. Het is heel erg modderig bij de paarden en er lag heel veel mest rond de hooi plaats. Heb zoveel mogelijk weg geschept. Het regende ook nog eens de hele tijd.
Gisteren was het mooi weer en ging het wat beter. Heb 4 balen hooi richting paarden gebracht en zelfs een verdieping hoger waar nog geen modder was. En 2 daarvan in de schuilstal.
Vannacht weer heel veel regen gehad en vandaag ook, de komende 2 dagen ook nog. Elke keer als het begint te drogen gaat het weer veel regenen, heel irritant.
Nog wat foto's van gisteren.

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je in de verte op de achtergrond ons huis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinka op 08-12-23 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:39

Ja rot als je er dan alleen voor staat. Fijn dat het toch gelukt is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 14:42

Monique1963 schreef:
Ja rot als je er dan alleen voor staat. Fijn dat het toch gelukt is.

Ja ik heb nu wel weer veel pijn in mijn rug. Als het nou niet zo nat en modderig was zou het wel een stuk makkelijker gaan. Even aftikken, gelukkig nog geen sneeuw.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:26

Dat is inderdaad echt wel een eindje, naar jullie huis toe. Vervelend dat je nu weer last van je rug hebt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 16:54

Prairy schreef:
Dat is inderdaad echt wel een eindje, naar jullie huis toe. Vervelend dat je nu weer last van je rug hebt.

500 meter ongeveer, valt wel mee hoor. Ik ga wel altijd met de auto naar de wei.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:36

Ach gosh heel zwaar in je eentje, maar gelukkig nog geen sneeuw.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 19:07

Net bij de paarden geweest, was al bijna donker, maar gelukkig eindelijk droog. Dacht 1 baal hooi is wel genoeg, ze hadden er gisteren 5. Maar alles opgegeten, in de modder getrapt of ondergepoept. Dus nog maar 1 extra gaan halen, heb beide van mijn kleine voorraad kunnen pakken. Het was echt spekglad om het stukje op te komen naar de 2e verdieping. Iets van 5 cm modder, maar elke keer weg glijden, met elke stap glij ik 30 cm weg, 1 keer zelfs 1 meter, gelukkig stond mijn andere voet stevig. Dus was baal stukje omhoog gooien, dan stapje en zo weer herhalen. Zo toch 2 balen op zijn plek gekregen. En nog de geul weer gemaakt voor de schuilstal met mijn laars.
Naar beneden was het engst, ben als de dood dat ik val, vooral 2e keer in het donker.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:10

Tinka schreef:
Net bij de paarden geweest, was al bijna donker, maar gelukkig eindelijk droog. Dacht 1 baal hooi is wel genoeg, ze hadden er gisteren 5. Maar alles opgegeten, in de modder getrapt of ondergepoept. Dus nog maar 1 extra gaan halen, heb beide van mijn kleine voorraad kunnen pakken. Het was echt spekglad om het stukje op te komen naar de 2e verdieping. Iets van 5 cm modder, maar elke keer weg glijden, met elke stap glij ik 30 cm weg, 1 keer zelfs 1 meter, gelukkig stond mijn andere voet stevig. Dus was baal stukje omhoog gooien, dan stapje en zo weer herhalen. Zo toch 2 balen op zijn plek gekregen. En nog de geul weer gemaakt voor de schuilstal met mijn laars.
Naar beneden was het engst, ben als de dood dat ik val, vooral 2e keer in het donker.

Brr,zou niks voor mij zijn met slechte rug en knie,dapper hoor hoe je het doet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:13

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 19:37

Sneeuwijzers heb ik wel liggen, gebruik ik alleen bij sneeuw en vorst.
Het gaat wel hoor, gewoon kleine stapjes doen, en niet meer in het donker naar beneden lopen. Ik wachtte nu tot het droog werd, maar anders desnoods maar in de regen naar de paarden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:10

ik heb een paar laarzen waar ik ze standaard de winter onder heb zitten. Supermakkelijk. Als je ze al hebt, zou ik ze gewoon lekker onder doen, geeft een stuk meer zekerheid. Als jij ook valt, zijn jullie allebei krukken ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:00

Klinkt knap bewerkelijk zo....om 4 paarden te onderhouden ook wel een klusje inderdaad. Hooi vertrappen (en wegwaaien) en onder piesen en kakken is altijd zó zonde, kan je daar niet een oplossing voor vinden...?

Ik vind het ook wel knap dat je niet meteen gaat zoeken naar een vlakker gelegen huisje, als dat toch over een paar jaar de bedoeling is. Dan zou ik denken van ik profiteer liever nu meteen al van de voordelen en investeringen die ik er toch in zal moeten doen. Maar jullie hebben vast je redenen waarom je eerst hier wilde landen :)

Is het wel het idee om zeg maar tot het eind in Frankrijk te blijven...?
En komt het nog een beetje van de grond met de gasten...?

Wat liggen die hondjes er heerlijk bij zeg :+:

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:15