Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:23

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar aangezien dit het wintersport topic is kunnen jullie me misschien wel helpen.
Ik ben 3 weken (nu nog 2) vrij van school (Uni) Ik ben 3 jaar geleden 5 dagen naar Winterberg geweest en heb daar voor het eerst geskied. Dit is mij super bevallen, maar aangezien niet iedereen van het gezin het leuk vond zijn we daarna niet meer geweest. Nou zei mijn moeder: kijk anders of je nu nog op wintersport kunt met een groep mee ofzo. Dus ik ben gaan zoeken op internet, maar dat valt nog niet mee! Ik dacht misschien heeft iemand hier nog tips, of zelfs nog een plekje vrij voor een (onervaren) skier :+

capopjekop

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:26

Husk is mss wel iets? Das best betaalbaar en een groepsreis.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:08

Ja, maar is het daar niet zo dat je dan met een zelf samengestelde groep moet opgeven? Ik ben dus alleen zeg maar

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:14

Ik kom, als dat mag, ook nog even binnenvallen in dit topic!
Ik ga de tweede week van maart naar Noorwegen om te skieën, superveel zin in! Ik heb vorig jaar in Noorwegen gestudeerd, en heb daar ook zo heerlijk geskied dat ik dit jaar maar weer voor een weekje het Scandinavische op zoek.
Ik twijfel nog of ik schoenen ga kopen. Ik huur tot nu toe altijd, maar eigen schoenen is natuurlijk wel fijn als je vaker gaat..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:14

Volgens mij niet, je hebt wel groepsreizen, die zijnwel voor groepen,maar als je gewoon een vakantie boekt kan je ook alleen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:28

Beterschap MitchBeauty.

Ik weet helaas niks Phylos.

Hoe hebben jullie je skies verzekerd? Vallen die onder je reisverzekering? (mocht iemand het nodig vinden om ze mee te nemen terwijl ik zit te eten/drinken oid).

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:39

capopjekop schreef:
Volgens mij niet, je hebt wel groepsreizen, die zijnwel voor groepen,maar als je gewoon een vakantie boekt kan je ook alleen.

Ja maar ik wil juist niet alleen :P Ik ben nog niet zo'n ervaren skier en zou graag met een groep gaan. Maar het is nu ook wel erg kortdag hoor. Heb er één gevonden maar dan kom je al met al zo aan 1000 euro.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:45

Ik kom ook even binnenvallen. We zouden dit jaar niet op skivakantie. Maar ben tóch gezwicht.
Wij gaan 25 Februari een week naar Flachau. Hmmmm. Heerlijk. We hebben een hotel geboekt
die op de piste zit en naast de Apréski bar (Hofstadll) zit. Super toch?! Voor allen die gaan.
Een hele fijne, prettige vakantie toegewenst! :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:12

Phylos schreef:
capopjekop schreef:

Ja maar ik wil juist niet alleen :P Ik ben nog niet zo'n ervaren skier en zou graag met een groep gaan. Maar het is nu ook wel erg kortdag hoor. Heb er één gevonden maar dan kom je al met al zo aan 1000 euro.

Volgens mij moet je dan zoeken op single reizen...
http://www.singlereizen.nl/singlereizen ... 3godwWVJsA

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:31

LETS schreef:
Ik ga de tweede week van maart naar Noorwegen om te skieën, superveel zin in! Ik heb vorig jaar in Noorwegen gestudeerd, en heb daar ook zo heerlijk geskied dat ik dit jaar maar weer voor een weekje het Scandinavische op zoek.
Ik twijfel nog of ik schoenen ga kopen. Ik huur tot nu toe altijd, maar eigen schoenen is natuurlijk wel fijn als je vaker gaat..

Wat gaaf, welk gebied ergens? en hoe zijn de prijzen dan?

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:13

@Pytje, dankje! Wij hebben wintersportdekking bij onze reisverzekering nu aangezet, kost iets van 1.50 per maand dacht ik :) mijn spullies zijn nu dus mooi verzekerd :D zou even kijken of je dit al 'aan' hebt staan.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:22

capopjekop schreef:
Een kind van 4 kan ook nog wel wat hebben. In dat geval snap ik het ook wel. Maar ik vind babys in een rugzak levensgevaarlijk.

Ik heb mijn cameraatje binnen,grappig ding. Hoe hebben jullie hem op de helm bevestigd?
Heb 'm ook net binnen gekregen :D Had alleen een partij ruzie met t geheugenkaartje (lees: camera had 'm opgeslokt := en kreeg 'm er daarna niet 'ingeklikt' maar het is goed gekomen :+ )
Er staat mij iets bij dat Fanta iets met klittenband had gefabriceerd? Vraag me alleen af of dat wel goed blijft zitten? Zeker als je valt ofzo..

Ik zag sneeuw bij Sterre <3

Phylos er is in dit topic ergens aan het begin geloof ik ook wat gepraat over studentenreizen. Weet de site niet meer en weet ook niet meer of dat voor mensen is die alleen zijn, maar misschien kun je er nog wat over vinden :) Zou het ook niet zo 1,2,3 weten. Hopelijk kom je wat leuks tegen :D

Hmm weet eigenlijk ook niet of ik m'n spullen verzekerd heb := ook wel handig om even te checken :+

Oja ik kreeg trouwens weer een berichtje dat er weer sale is bij Duijvestein :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:33

Ik heb m'n jas binnen! Hij is echt tof. :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:34

Showen :D :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:41

Ga ik ff proberen dan. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:57

Niet zo duidelijk maar gaat om het idee. :')
AfbeeldingAfbeelding

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:59

Marije__ schreef:
LETS schreef:

Wat gaaf, welk gebied ergens? en hoe zijn de prijzen dan?

Gautefall, anderhalf uur vanaf de boot bij Larvik, dus ideaal. Ligt iets ten zuidwesten van Oslo.
Ik ben vorig jaar een aantal keer in Voss geweest, een uur vanaf Bergen (waar ik dus studeerde). Dat was ontzettend mooi en fijn skiën, dus ik hoop dat dat in Gautefall ook het geval is. Heb het appartement via vakantieveilingen, dus de accomodatie viel qua prijs mee :D. Noorwegen is wel erg duur verder, maar dat ben ik wel gewend na 6 maanden. Gewoon veel boodschappen van thuis mee haha.

Die jas is erg mooi! :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:01

Hij is tof Fee!! :D

Aah Noorwegen, hoe gaaf! <3

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:11

Leuke jas Fee +:)+ !

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:22

Thanks, vind 'm zelf ook wel tof ja. :))
Ik ben er dus helemaal klaar voor nu. Laat maar komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:20

Hoeveeel km pistes praat je over in Noorwegen? Hoe ziet zo'n gebied eruit?

Wij zijn terug. Chaos in t Ruhrgebied dus we zijn er met een S doorheen gereden :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:37

Nou heb heel internet afgespeurd voor een groepsreis/singlereis wintersport last minute. Maar het is niet meer te vinden. Helaas geen wintersport voor mij dit jaar...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:51

Fee_ schreef:
Ik heb m'n jas binnen! Hij is echt tof. :D

Heb je die ook snel binnen :)

En hij is leuk hoor!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:53

Ja klopt! Had verwacht dat ik 'm na het weekend pas zou krijgen, maar hij was er zowaar vandaag al. Nog bedankt voor de link trouwens. :D Zeker een aanrader, heeft me ook weer een paar tientjes bespaard.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:38

Phylos, ben je een beetje extrovert?
Dan zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en alleen gaan :j ! Zeker als je een redelijk "populair" wintersportoord uitzoekt en je daar ook eens 's avonds naar een après-ski bar gaat, leer je al snel mensen kennen.
Misschien de eerste keer niet een hele week gaan (maar bijv. 4-5 dg), dan ben je ook niet zo heel lang alleen als het overwachts tegen valt.
Mocht je niemand vinden om mee te gaan skien, kan je je natuurlijk altijd nog in een klasje aanmelden :) .