Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:31

Ik snap ook wel dat heel veel ns personeel er helemaal niks aan kan doen dat de treinen niet op tijd rijden, en dat was ook niet helemaal terecht. Maat aan de andere kant moeten treinen ook gewoon kunnen rijden als het een keertje sneeuwt of mistig is of glad. Vandaag was het stralend weer, geen mist, geen regen en geen sneeuw dus ik denk dan wel dat het probleem ergens anders ligt, waar weet ik niet maar ik vind het gewoon irritant dat ik 5x per periode te laat moet komen doordat ik met de trein reis, waardoor dat ook komt.
En ik ga echt niet elke dag een half uur eerder weg, mocht de trein vertraging hebben: ja dan moet je maar accepteren dat je een paar keer te laat komt. Dat doe ik ook, maar het gebeurt wel heel veel en daar kan ik me gewoon aan ergeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:02

Dan zou ik gaan mopperen op Pro-rail. De mensen van de NS zijn mijn beste vrienden :+:

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:11

Euh, ik zag vandaag wel mist hoor :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:54

Ik ben meestal ook boos op ProRail, díe onderhouden de seinen en de rails niet goed (genoeg)!
NS mag vervolgens de zooi opruimen en met de woeste reizigers dealen...

Even een vraagje aan Inoterry: ben ik verplicht die rare lui in de rode vestjes, die bij mijn weten géén NS-personeel zijn, ook mijn OV te geven? Daar heb ik namelijk meestal bar weinig zin in als ik hem net weer helemaal heb weggestopt na een bezoekje van de échte conducteur/-trice.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:56

@konstatine
Dat over die mensen in rode jasjes vraag ik mij ook af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:56

Gewoon zeggen dat je niet mee wil werken tegen die mensen. Je bent hun niks verplicht.

Ik zeg ook wel eens dat ik zwart rij :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:58

Laatst was zo eentje gewoon doorgelopen toen ik hem niet eens aankeek :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:59

Haha, als ze je dan bij de conducteur gaan aangeven.
moet je je kaartje laten zien en zeggen dat ze leugens lopen te verkondigen. <<)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:05

HAHAHAHA dat is gemeen :')

Ik wilde vorige keer wel zeggen "De conductrice loopt daar, die heeft me net gecontroleerd. Dag hee!" maar durfde niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:10

Ik doe dat gewoon, ik ben al dat ge-enqueteer gewoon spuugzat. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:19

ik zou het ook niet zeggen, ben daarvoor te goed opgevoed. <<)

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:01

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag..
Ik reis volgende week van Belgie naar Nederland, met grensovergang op Roosendaal.
Ik heb een OV-kaart maar dus alleen voor in Nederland, als ik dan via internet een kaartje koop met vrij reizen op NS traject betekent dat dat ik m'n OV moet inchecken in Roosendaal.
Maar is daar tijd voor? Het is namelijk alleen een tussenstation.. Daarbij komt ook het feit dat ik een levensgrote koffer mee sleep en dus niet ff heen en weer kan rennen.. :+

Dus.. wie o wie reist regelmatig van Antwerpen naar Rotterdam, of andersom en weet of er tijd is om me OV in te checken?
Of wat zouden jullie doen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:11

Fijn, dat ze nu al vast beginnen met melden dat we vanaf 1 januari 2012 in moeten checken met OV studenten kaart.

Ik zat vanavond in een overvolle trein, materieel was op dus de trein was iets korter dan normaal. De conducteurs hebben wel, flink wat keren om geroepen dat ze zich er voor schaamden en excuses aangeboden. Volgens mij hadden er mensen geklaagd ofzo. Ik had geluk dat ik kon zitten. :o Het enige vervelende ervan was wel dat ik een half uur later thuis was, (voel(de) me goed beroerd dus wilde eigenlijk zo snel mogelijk thuis zijn.)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:13

Ik reis wel eens met die internationale trein tot Roosendaal, maar weet ook wel hoe het verder werkt.

Als je studentenov hebt en het je vrij reizen-periode is kun je zonder inchecken gewoon een kaartje van Roosendaal - Antwerpen op internet bestellen of bij de automaat van je eigen station, in beide gevallen Antw als bestemming kiezen en aangeven dat je vrij reist op NS traject. Eigenlijk werkt het met 40% korting ook zo: gewoon een papieren 40%-kaartje kopen, dan hoef je niet in te checken.
(Want daar heb je inderdaad geen tijd voor, dat rotding stopt meestal op het allerachterste perron en wacht niet lang.)

Hopelijk is mijn uitleg duidelijk :=
Zo niet dan wil ik het best wat uitgebreider typen :j

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:27

Konstantine schreef:
Ik reis wel eens met die internationale trein tot Roosendaal, maar weet ook wel hoe het verder werkt.

Als je studentenov hebt en het je vrij reizen-periode is kun je zonder inchecken gewoon een kaartje van Roosendaal - Antwerpen op internet bestellen of bij de automaat van je eigen station, in beide gevallen Antw als bestemming kiezen en aangeven dat je vrij reist op NS traject. Eigenlijk werkt het met 40% korting ook zo: gewoon een papieren 40%-kaartje kopen, dan hoef je niet in te checken.
(Want daar heb je inderdaad geen tijd voor, dat rotding stopt meestal op het allerachterste perron en wacht niet lang.)

Hopelijk is mijn uitleg duidelijk :=
Zo niet dan wil ik het best wat uitgebreider typen :j

Ooooh, dus met mijn studenten OV hoef ik niet perse in te checken? Dat zou ideaal zijn!
Ik reis dan zegmaar van Roosendaal naar Rotterdam(en verder) zonder in te checken? Of dan gewoon in Rotterdam inchecken?
Sorry hoor, ik ben echt een leek als het gaan om treinreizen :o

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:38

Vanaf 1 januari is het verplicht inchecken, ook als student in vrij reizen periode. Nu nog niet :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:45

Aah dan weet ik dat ook O:) dan moet ik daar ook rekening mee houden xD
Ik word echt áltijd gecontroleerd in de trein, dus moet niet vergeten in te checken!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:54

Ze geven de eerste tijd nog geen boetes, hebben ze gezegd. Hoe lang "de eerste tijd" is zeiden ze er alleen niet bij. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:58

Drie keer raden...

[***] schreef:
Jup.. mijn treinabbonement loopt vanaf daar. Onze auto is wel goed verzekerd en er ligt niets van waarde in, ja 2 sporttassen.. als ze die pikken kan ik vanavond niet zwemmen :+

Ik zit wel te denken om volgend jaar een ander parkeerterrein te zoeken (per januari), zodat mijn treinabbo aangepast kan worden. Desnoods ergens bij Kanaleneiland ofzo. Daar zet ik hem dan nog liever neer :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:59

ingebroken in je auto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:00

Jup...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:01

Ah, nee, Jans... Dat meen je toch niet? :(:)
Wat een k*tstreek zeg...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:06

Hebben ze veel meegenomen? :oo

Wat ongelooflijk k*t zeg!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:10

Jemig Jans.. :\ Veel schade? Pff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:12

Ze hebben de airbags proberen te jatten.. Waren nog 4 andere autos uit de volkswagen fabriek open gebroken..