London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:02

Rock schreef:
Lekker spekkie! Ver van tevoren geboekt?

Ehm, ongeveer twee maanden van te voren. Ruim een week geleden geboekt toen die actie was, voor eind februari.
Mijn terugticket gaat van Birmingham naar Weeze een paar dagen later, voor 8 pond totaal :D

Weet nog niet eens of ik ze ga gebruiken! Planning was om een roadtrip per trein te doen om naar drie concerten te gaan, maar dat ga ik sowieso al niet meer doen (niet alle bands komen waar ik op gerekend had). Maar wie weet ga ik nog wel even op en neer als ik ergens een goedkoop hotel kan boeken (via Travelodge hebben ze ook wel eens zulke spectaculaire aanbiedingen).

Karin

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:06

Dat zijn idd de leukere acties! :j

Hoop binnenkort weer op die manier een paar daagjes naar een vriendinnetje in Enfield te kunnen (voor een paar euro op Stansted vliegen dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:24

Joepie morgenmiddag zit ik lekker in de trein naar London *\o/*

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:57

Hmm, de 9 pound sale van Travelodge had geen kamers in Londen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:33

Nog wat hotel aanraders? Moeten wel echt hotels zijn.. anders wordt het waarschijnlijk Tower Hotel weer voor de 21e deze maand.. maar wil even weten of jullie nette, schone en goedkopere opties hebben dan 3 nachten voor 247 euro inclusief reis.. dit hotel is een 4 sterren..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:54

London Guards? Weet niet hoe duur die is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:55

Ja.. die wordt niet aangeboden via mijn reisorganisatie.. maar die is gewoon duurder dan Tower.. anders had ik die wel geboekt _O- LG is echt mijn favoriete hotel :j Zowiezo in combinatie met de trein.. en ik ga nu echt op shoppingweekend dus ik moet wel met de trein ivm gewichtslimiet in vliegtuig :))

Oh, ik ben vanaf 27 maart een week in London om te werken :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:56

Crown Plaza,
Geen flauw idee hoe duur, maar in een zijstraat aan het palace en verder dus ook alles op de voet te doen(en om de hoek is een metrostation)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:17

Jans schreef:
Ja.. die wordt niet aangeboden via mijn reisorganisatie.. maar die is gewoon duurder dan Tower.. anders had ik die wel geboekt _O- LG is echt mijn favoriete hotel :j Zowiezo in combinatie met de trein.. en ik ga nu echt op shoppingweekend dus ik moet wel met de trein ivm gewichtslimiet in vliegtuig :))

Oh, ik ben vanaf 27 maart een week in London om te werken :j

Leuk! Ik heb doordeweek wel een keertje tijd! :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:19

Jans: Haha met het vliegtuig mag je echt heel weinig meenemen!

Ik ga daarom ook met de trein want ik moet echt teveel zooi meenemen :o

Ik ga 29 januari die kant op :oo Doodeng!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:21

Laraax schreef:
Crown Plaza,
Geen flauw idee hoe duur, maar in een zijstraat aan het palace en verder dus ook alles op de voet te doen(en om de hoek is een metrostation)

Crowne Plaza is een keten met meerdere hotels.. dan zou ik echt de naam van de locatie moeten weten wil ik die kunnen vinden :+

Shanna, lijkt me leuk! :D

Martine, ik ga zeker als ik ga om te kopen ook veel liever met de trein :j

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:41

Ik heb ook een keer in het Crowne Plaza overnacht, is helemaal prima in orde.

Qua hostels kan ik trouwens de YHA St Pauls zeer aanraden, was een fijn hostel :)

Martine__ schreef:
Ik ga 29 januari die kant op :oo Doodeng!!!

We lopen elkaar ook gewoon precies mis he :D
Ik vertrek de 23e.

Ben wel benieuwd of jij de mensen hier zal ontmoeten met wie ik hier omga :P
Heb je alles een beetje geregeld nu?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:45

Ik ben qua hotels echt niet bekend, haha.

We lopen elkaar inderdaad net mis zeg! Ken jij er veel mensen die er een heel jaar zitten?

Als het goed is heb ik veel dingen geregeld. Ben nog wel bezig met een ov kaart voor daar en de pas voor de uni daar geloof ik :+

Edit: En ik hoop dat alles goed komt met de Erasmusbeurs, want ze waren een formulier kwijt die ik al op 16 september in had geleverd :?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:48

Ov kaart moet je gewoon even online bestellen, en op je huisadres hier laten bezorgen, duurt geloof ik 5 werkdagen :)
Studentenpas moet je gewoon hier laten maken, neem ik aan?
Moest ik iig wel.

Ik ken een hoop mensen die hier blijven ja. :j
Ik wil ooook ;(
Wil hier echt niet zo snel al weg..

Zal je fb wel in de gaten houden met wie je allemaal vrienden wordt :P
En als je toos vriendloos blijft daar, wil ik je wel aan mensen voorstellen ( :'))
Een van je huisgenoten is in ieder geval super aardig :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:51

Klopt maar daar moest je wel een foto voor hebben?
Dus die heb ik even gemaakt!

Anders kom je gewoon een weekendje langs :D :P

Ik ben heel erg benieuwd hoor, vind het op het moment echt doodeng. Want wat als ik ineens geen Engels meer kan :') Men ik ben mezelf gek aan het maken hoor :')

Ik hoop geen Toos te blijven :') Gelukkig dat eentje er al aardig is, dat heb ik dan in ieder geval al mee :))

Heb je al veel spullen terug in Nederland?

Edit: Sport jij daar nog? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:16

Mn ouders vinden deze maand geen goed plan voor London.. mede omdat ik er in maart straks een week gratis zit.. en dan er nog een paar dagen wil blijven.. en omdat ze denken dat ik er vlast blijf zitten deze maand ivm sneeuw :=

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:28

Martine__ schreef:
Klopt maar daar moest je wel een foto voor hebben?
Dus die heb ik even gemaakt!

Die van de studentenpas wordt ter plekke gemaakt, we staan er dus allemaal heel leuk op :')

Citaat:
Anders kom je gewoon een weekendje langs :D :P

Ik kom sowieso nog een weekendje langs, meerdere zelfs denk ik, Portugees vriendinnetje woont buiten de campus in een appartement, dus daar kunnen we dan overnachten :).

Citaat:
Ik ben heel erg benieuwd hoor, vind het op het moment echt doodeng. Want wat als ik ineens geen Engels meer kan :') Men ik ben mezelf gek aan het maken hoor :')

Dat Engels wen je super snel aan :) In het begin ben je bij elke zin bang dat je het verkeerd zegt/grammatica o.i.d. niet klopt, maar op een gegeven moment heb je daar schijt aan. Er zijn altijd mensen die minder goed engels kunnen.

Citaat:
Heb je al veel spullen terug in Nederland?

Had een halve koffer mee terug, en eind van de maand neem ik nog 2 koffers mee.
Ik zal tegen die tijd even voor je inventariseren wat ik hier laat, dan leg ik het gewoon in jouw huis in een kastje.

Citaat:
Edit: Sport jij daar nog? :+

Nee :o Ik vind de sportclubs hier niet leuk (heb eventjes aan jazzballet gedaan, maar het niveau/tempo was veeeel te hoog voor me, daar zaten de mensen van de dansopleiding ook gewoon tussen).
Je hebt verschillende clubs hier voor allerlei sporten, en je kunt ook gewoon een abbo nemen op een sportschool (is niet echt mijn ding :o).

Gelukkig vind ik de tussendoortjes en chips hier niet heel lekker, dus ik ben alsnog afgevallen :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:32

Er zal wel niks zijn om te paardrijden he O:)

Aah jij bent dus nog lang niet weg uit Londen als ik dat zo hoor :D

Alles wat je daar laat zou super zijn! Hoef ik weer minder mee te nemen :)) Ik kan volgens mij beter een vrachtwagen laten komen of een privévliegtuig haha! :')

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:04

Even een vraagje mbt de Oyster Card.
Vorige x dat ik in Londen was heb ik gewoon een Travel Card genomen, maar toen hebben we zoveel gelopen dat we die amper hebben gebruikt.
Nu kan je de Oyster kopen met 10 pond erop, hoe weet ik wat er per enkele reis afgeboekt wordt van punt a in de zone 1-2 naar punt b?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:07

Je betaalt met een Oyster maximaal 4.57 op een dag in ponden.. daarmee reis je onbeperkt in zone 1 en 2 :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:14

Ik zit van 14 tot 17 januari ook weer even in Londen - even snel nog voordat ik voor 6,5 maand naar New York vertrek :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:22

Hahaha dan zit ik juist net even in Nederland _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:44

Het hangt er heel erg vanaf wanneer je er bent. Ik geloof dat wij voor een day travel card in het weekend iets van 3,50 betaalden, en daarvoor ook gewoon onbeperkt konden reizen in zone 1 en 2. Dat was voor ons gunstiger dan een Oyster card.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:45

Voor een dag kan je inderdaad beter een dagkaartje kopen :j

Ik heb standaard wel een Oystercard in mijn portemonnee zitten :j wel zo handig

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:10

MacavityL schreef:
Ik zit van 14 tot 17 januari ook weer even in Londen - even snel nog voordat ik voor 6,5 maand naar New York vertrek :D

Haha leuk, ik ben 15 tot 17 januari in Londen een week voordat ik een aantal maanden naar Nieuw Zeeland ga. :D