Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:53

goedemorgen allemaal , ik ben veilig aangekomen in Canada :D
Goede vlucht gehad gisteren, wel een lange dag dus was gebroken haha
Viel me wel gelijk op hoe vriendelijk de mensen hier zijn naar wat ik gezien heb nog hé

Linda, de kerststol is niet meer gelukt maar heb nog wel hagelslag mee kunnen nemen in mijn bagage
Ik had het netjes aangegeven en was geen probleem.

Moeten jullie trouwens ook altijd langs de immigration ? ik had het idee dat ik er langs moest ivm twijfel wat ik kwam doen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:18

Welkom in Canada!

Hier in Vancouver heeft het vandaag gesneeuwd. Volgens mij is dat best bijzonder, meestal is er hier in de stad pas in jan/feb sneeuw (als het al komt). In de bergen ligt al wel meters sneeuw natuurlijk.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:20

Welkom in Canada! We moeten altijd even lang immigrations, en voor zover ik dat weet moet iedereen dat?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:14

Fijn dat je goed bent aangekomen happinez, ik weet zeker dat die hagelslag er ook wel in gaat ;) . Hopelijk ga je een leuke tijd hebben!

@ hippologic, volgens mij is sneeuw in Vancouver een beetje net zo bijzonder als sneeuw in NL ivm zeeklimaat.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:46

Ik ben ook druk aan het aftellen tot ik in het vliegtuig naar Calgary mag!! Nog iets meer dan 3 maanden!! Momenteel zit ik vooor 3 maand in Californie, maar tot nu toe is het nog niet zo mooi als Southern Alberta!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:25

_Linda schreef:
Fijn dat je goed bent aangekomen happinez, ik weet zeker dat die hagelslag er ook wel in gaat ;) . Hopelijk ga je een leuke tijd hebben!

@ hippologic, volgens mij is sneeuw in Vancouver een beetje net zo bijzonder als sneeuw in NL ivm zeeklimaat.

Nouuuuuu,.. hier in groningen ligt nu een aardig laagje sneeuw en dat is de derde keer dit jaar. Zo zeldzaam is het niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:24

Gelukkig is het hier weer weg zodat ik weer met de auto kan. Aan de kant van de wegen liggen nog sneeuwhopen, maar de weg is weer normaal begaanbaar. Het regent weer als vanouds. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:32

Zeldzaam niet, ieder jaar wel wat, maar het is niet zo dat het blijft liggen, het komt en gaat (met een paar uitzonderingen).

Inderdaad fijn dat de sneeuw weer weg is, die slush vind ik zelf toch altijd maar niks ;) . Hier is het gemiddeld -10 tot -20 overdag. Zolang er geen windchill is, is het ok. Toch koud voor de tijd van het jaar, hopelijk wordt januari niet te extreem.

@ Simoon_, je hebt het goed bekeken, nu in California en dan deze kant op. Leuk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:39

Slush is echt overlast, doe dan sneeuwpopsneeuw. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:18

HippoLogic schreef:
Slush is echt overlast, doe dan sneeuwpopsneeuw. :D

Slush is lekker in een bekertje als het in de zomer 25 graden is :+

Was hier vandaag -16 , maar mijn voetjes en vingertjes waren mooi even gevlucht dacht ik ... tot ik zag dat ze er nog wel waren maar ik ze niet meer voelde :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:25

-16 is behoorlijk.... :brr: :brr: :brr: :brr:

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:58

Wij hebben plannen om de rockies te bezoeken in 2014 en dan willen we eens meemaken hoe de winter daar is. We gaan naar Calgary en vandaar uit naar de Rockies Banff, Jasper en Wateron. In een dikke SUV *\o/* overnachten doe we toch maar dit keer in hotels.
Hoogtepunt moet worden de Icefields Parkway.
Wat denken jullie dat de beste maand is? Wij denken zelfs aan eind februari, begin maart. Ivm de lengte van de dagen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:10

Ik ga er deze zomer weer heen! Zo'n mooi land, heb de natuur enorm gemist!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:59

Ik heb de Icefields Parkway nu meerdere keren gereden, in April, in Mei, in Augustus en in November. Ik ga m weer rijden in Januari als de wegen het toelaten. De beste maand is toch wel Mei of zomer. In de bergen kan het weer erg veranderen en Februari/ Maart is nog wel erg vroeg. Het is dan nog echt winter, niet minder mooi trouwens! Als je beren wilt zien moet je wel wachten tot Maart.

Als het hier -16 is, is het bijna een warme dag haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:12

Vorig jaar sneeuwde het in Vancouver begin november één keer en toen niks tot januari. Is de sneeuw zo erg, HippoLogic? Want ik las dat UBC alle examens had uitgesteld tot januari wegens de sneeuw, klonk wel heel serieus :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:15

Dat las ik ook. UBC ligt op een heuvel waar ze kennelijk dan ook de meeste sneeuw hebben. Het weer kan echt heel plaatselijk zijn, dus ik denk dat op UBC het wel redelijk serieus was met sneeuw. Ik was op weg naar Downtown Vancouver en moest maar 7 km, maar na 3 km ben ik omgekeerd met de auto omdat er ineens zoveel meer slush lag/natte sneeuw viel. Als je voor je een doodnormale (niet een grote) pickup truck ziet slippen omdat ij van baan wil wisselen.... Terwijl bij ons voor de deur er wel wat slush lag, maar de weg zelf vooral nat was.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:16

Misschien hebben ze examens afgelast omdat leraren van ver moeten komen? Mijn EHBO ging niet door omdat de instructeur (uit Chilliwack) ergens was blijven steken onderweg.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:56

@ happinez, de kou went ;) . Zorg dat je de dikke wanten hebt, dan blijven je vingers normaal gesproken voor een tijd wel warm. Ik haat het wanneer je vingers weer warm gaan worden en je bijna moet overgeven van de pijn. Na een paar minuten is het weer ok en zijn je handen eindelijk weer opgewarmd.

@ yarrah, let wel op dat rond die tijd wegen soms afgesloten kunnen zijn ivm winter. Als je van skien e.d. houdt is het zeker leuk om rond die tijd naar de mountains te gaan, anders zou ik toch zeker tot eind mei wachten. Winter is leuk, maar veel dingen die niet open zijn. En een SUV zal zeker fijn zijn en veiliger. We hebben net voor de winter een SUV aangeschaft en het is deze winter toch al echt de moeite waard geweest met de slechte wegen die we al gehad hebben. Voelt iets veiliger dan de auto ;) .

Gisteren nog bijna een eland op de bumper gehad. Gelukkig reden we maar 60km/h, was de weg niet te glad, en stak hij over bij een kruispunt waardoor we em iets beter zagen aankomen.
Brr, elanden vind ik toch altijd zo schrikken om die voor je te krijgen, want als je die raakt weet je dat de kans is dat jij overleeft maar minimaal is. De eland schrok ook, hij gleed recht voor ons uit op het ijs, als we wilden konden we uitstappen en em een schop onder de kont geven ;) .

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:04

Klopt Linda , merk nu al dat ik het 'normaal ' ga vinden kwa gevoel.
Handen en voeten zijn van die momenten als je even stil staat of rustig bezig bent.
Misselijk van pijn ben ik nog niet geweest dus houden zo haha

Eland op je auto word je niet vrolijk van, welk formaat hebben die volwassen beesten eigenlijk ?
Paardformaat ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:52

HippoLogic schreef:
Misschien hebben ze examens afgelast omdat leraren van ver moeten komen? Mijn EHBO ging niet door omdat de instructeur (uit Chilliwack) ergens was blijven steken onderweg.

Ja, ik denk dat het zoiets is. Want ik had ook andere studenten in mijn klas die dagelijks 2u enkele reis onderweg waren om op de UBC campus te komen, en toen het die ene keer 3cm had gesneeuwd was er al de helft minder volk in de les :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:15

Een eland kan wel een schouderhoogte van zeker 2m hebben, dus super groot! Die wij bijna op de motorkap hadden zag er jong uit en niet zo groot, waarschijnlijk 1,40-1.50m ofzo.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 06:49

@Yasmine, misschien is het wel leuk om de traffic cams te raadplegen. Er zijn er vast ook wel rond UBC.
http://www.burnabynow.com/news/traffic- ... index.html

@Linda: Wow, 2 meter schofthoogte!! :wow: Ik wist niet dat ze ZO groot konden worden. Ik heb ze vanuit heel in de verte gezien in het wild. Ik dacht een soort groot edelhert-maatje (die zitten rond 120 cm en zijn ook al imposant met een gewei als ze op het punt staan voor je auto te springen).

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:24

lennylenny schreef:
Ik heb de Icefields Parkway nu meerdere keren gereden, in April, in Mei, in Augustus en in November. Ik ga m weer rijden in Januari als de wegen het toelaten. De beste maand is toch wel Mei of zomer. In de bergen kan het weer erg veranderen en Februari/ Maart is nog wel erg vroeg. Het is dan nog echt winter, niet minder mooi trouwens! Als je beren wilt zien moet je wel wachten tot Maart.

Als het hier -16 is, is het bijna een warme dag haha!

Ik ben al 8 keer in de zomer geweest :j := . In totaal al 93 beren gezien waarvan 5 grizzly's
Volgend jaar weer van 16 juni tot 14 juli +:)+ .
In 2014 wordt het tijd voor iets anders vandaar onze winterbezoek.
In 2015 hebben we hele stoute plannen om 6 of 8 weken naar yukon en Alaska te gaan.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:43

Yukon en alaska, prachtig! Wil er heel graag weer een keer heen. Zo anders dan hier op vancouver island :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:19

Yukon en Alaska zijn waanzinnig mooi!!! We zijn bij Fairbanks, Anchorage en daar rondom geweest, natuur is ruig! Wel in de zomer gaan, tenzij je -50 mee wilt maken.

Ik vind Moose zo gaaf om te zien, echt indrukwekkend hoe groot ze kunnen zijn! Behalve als ze voor je auto springen.