Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manja39 schreef:Lekkere billekes!
Struikelen viel mij ook op idd.
Goed dat je laat keuren.
Verder braaf en prachtig dier.
ikkedus schreef:Wat een lieverd! Lekker vlot ook zo te zien. En GROOT……
Denk je dat hij wel alleen op pad gaat durven? Hij is natuurlijk wel tweespan gewend. Of werd hij ook alleen ingespannen?
Tinka schreef:Wat een lekkere teddy beer, en erg groot inderdaad.

Kaatastrof schreef:Wat een leuk, attent paard. Je ziet dat hij wat onzeker is, maar toch echt hard zijn best doet en met je probeert mee te denken. Dat is zeker veel waard. Het struikelen kan ook wel zijn door de beroerde hoeven + ongelijke ondergrond + dat hij ook niet eens echt goed doordraaft. Best typisch voor die stevigere paarden om sneller op de voorhand te vallen lijkt me.
Ik hoop dat hij met vlag en wimpel de keuring slaagt. Ik ga voor je duimen! Django unchained
Ja, hij vond het maar raar dat zijn leven ineens anders ging als normaal, maar hij volgde als een hondje en was attent op alles wat ik deed, dat vond ik fijn. uxgranta schreef:Struikelen kun je de veearts naar laten kijken, voor de rest een mooi paard. Beweegt soepel en los door zijn lijf. Lijkt me Heel fijn laten zitten.
Veldbloem schreef:Ha Monique, wat leuk dat je nu toch zo enthousiast kunt zijn. 't Is wel een XL pony, deze.
Ik duim mee voor een goede keuring!
TinkerTreas schreef:Hij is echt fantastisch![]()
Wat een lieverd om te zien zeg. En hij is echt mooi.
Je ziet dat hij ook een beetje gevoelig loopt op dat kiezel pad. Maar dat is niet zo gek als hij net van ijzers af komt. Laten ze hem wel even netjes bekappen voor hij gekeurd wordt?
Sterrebell schreef:Wat een gaaf paard! Hopelijk gaat hij door de keuring komen!
Om een goed beeld van zijn struikelen te krijgen lijkt het mij ook handig dat ze hem (ruim) van te voren laten bekappen.
Veel succes, ben erg benieuwd!

Kaatastrof schreef:Haha sorry Mo, in mijn hoofd was het Django, vraag me niet waarom. Lange werkdag
Is toch niet normaal dat als ze zelf bekappen en beslagen je zo een paard aanbiedt aan een potentiële koper. Maar zal ook wel typisch Frans zijn zeker? Lijkt me idd strak plan dat ze dat ruim voor de keuring doen. Anders heb je ook weer een vertekend beeld.
hagelslag schreef:Ik denk wel dat je hier een leuk paard aan gaat hebben.
Het struikelen ansich heb ik nog niet echt zo'n probleem mee.
Voor het eerst in 5 jaar zit er weer iemand op z'n rug hea..
Daarvoor doet hij het hartstikke prima.
Ik denk wel, en dit is mijn persoonlijke mening/ervaring.
Dat je waarschijnlijk hem op de menstang het beste kunt blijven rijden.
Voornamelijk in het begin.
Dit is hij gewend.
Ik heb het hier volgens mij ooit al eens getypt.
Maar layka hebben wij ook 9 van de 10 x op de liverpoolstang gereden.
Dit is en blijft haar favoriete bit.
Ja een dubbelgebroken trensje kan je erin hangen.
Maar zij is meer aan het "chillen" als ze de stang in haar mond heeft.
Ze houd van stabiliteit in haar mond.
Betekende niet dat we hard moesten sleuren aan de stang.
Tegendeel... bijna altijd reden we met een losse teugel.
En ik hoop dat je snel het stukje ohje iets kan spannend zijn achter je kunt laten.
Maar ik snap ook absoluut dat dat niet makkelijk is.
Vooral omdat je zo'n kikkertje callas ook wel gewend bent
TinkerTreas schreef:Nou, toen ik bij Stella ging kijken waren haar hoeven ook om te huilen. En die heb ik toch echt in Nederland gekocht. Maar toen heb ik wel gezegd dat ze eerst netjes bekapt moest worden voor de keuring. En dat hebben ze wel gedaan.
Zowdy haar hoeven waren ook niet om aan te zien. Maar daar durfde ik niets over te zeggen, omdat het zo'n wel/niet verhaal was. Die heb ik ook niet laten keuren. Maar dat was een heel andere situatie natuurlijk.
Maar daar kon ik gelijk een hoefsmid en een tandarts voor laten komen.
Sintara schreef:Ik heb Maddy ook op een ongebroken bitje, is echt niet gemener dan gebroken als het het paard goed past. Zelf stap ik niet zo snel van dingen af als het geen problemen geeft, gewoonte dieren doen het goed op gewoontes![]()
Ik heb je filmpje niet gekeken maar het verhaal klinkt goed, duimen voor de keuring

balance schreef:Nou… ik zie een hoop gegrijns. Zowel bij de verkoper als de koper. Jullie vinden allebei dat je het getroffen hebt. Ik schrok even toen hij schrok, maar dat was echt maar even heel even. Dit is ‘m hoor, vingers crossed voor de keuring!
MoriMann schreef:Hij is leuk! En lijkt ook braaf. Schrikken mag best even als je na jaren opeens weer eens iemand op je rug hebt. Zou ik ook doen
Ik duim voor je dat hij netjes door de keuring komt!
Monique1963 schreef:Tinka schreef:Als hij schrikt vind ik zijn reactie erg mild, alleen een paar pasjes versnellen, geen gekke dingen. Prima uit te zitten lijkt mij.
jazeker dat is het voordeel van zulke kolossen, ze komen niet echt van achter omhoog LOL
Kaatastrof schreef:Monique1963 schreef:
jazeker dat is het voordeel van zulke kolossen, ze komen niet echt van achter omhoog LOL
Nounou Prisca kan dat wel hoor, proefondervindelijk ondervonden![]()