Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:26

Flink wat werk verzet zie ik.
Sterkte met je hoofd, ken het stoot ook wel eens keihard mijn hoofd omdat iets lager is dan ingeschat. Bv achterklep auto die niet ver genoeg is open gedaan door Milko, of de punt van de schouw (daar stootte Milko vandaag nog zijn hoofd).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 12:43

Heel wat werk verzet en vandaag de hut weer vol. Eerst vier vanmorgen nu twee over

Energie loze dag voor iedereen hier wel. Mijn hoofdpijn is vol aanwezig door de hoofdstoterij gister.ik ben juist relatief weinig hoofdstoterig de laatste jaren maar deze was goed raak. Omdat ik kleiner ben gaat het meest goed. Milko wel ok na de bonk?

Isolatiemannen waren vanmorgen ook al zonder energie wakker geworden. Zij zijn wel klaar voor nu. Electricien loopt met hoofdpijn rond en een hoofdwond. Die is ook niet op zijn best. Zijn medewerker doet zijn best maar de draden werken niet mee ook vandaag
Ik heb net nog wel een uur geslapen dat heeft iets geholpen

Dradenspaghetti

Afbeelding

Afbeelding

Pff maar nadenken voor de lamp boven de bank waar die moet. Mijn denkvermogen is zoek %) niet handig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 19:13

Zo de stroom is klaar voorlopig,alles beneden is gedaan waar moet. Inclusief een buitenlamp achter, daar moet nog wel een betere opgehangen worden.

Drie lampen geven licht. Het kleine dubbele spotje bij het aanrecht verlicht precies de koelkast en de kast ernaast. De lamp in de kamer zal vast niet ieders smaak zijn maar ik vind hem leuk met al die gekke kronkelige draden. 15 euro bij de kringloop winkel :P de twee spotjes waren einde serie en 5 euro per stuk. :+

De etenskast staat nu ook in de keuken. Die verhuisd op termijn naar de trapkast. En de verwarming in de badkamer hangt, wel met wat gepruttel van de electricien omdat het geen echt fraaie oplossing is maar het is beter dan de losse ventilatorkachel

En de pijp van de ventilatie heeft planten klimgaas ook al.

Voor nu niks meer doen. Hoofdpijn begon zich net te melden weer. Precies op tijd klaar. Het motregent nu, goed voor al de zaadjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar weer een stapje verder nu. De koelkast en de etenskast de werkende lampen in de woonkamer geven net weer een beetje meer huis.

Hopelijk komt de vloer meneer morgen dan is dat ook maar gedaan. Die redt zich wel alleen tot de tegels voegen. Als de cement laag ligt kan de isolatie man ook een betere prijsopgave doen voor het schilderwerk.

En kan ik vrijdag langzaam aan op nederland aan weer in een paar rustige etappes nadat ik mijn bankpas heb opgehaald bij de bank hier. Ik hoop donderdag dan als ik me ietsje beter voel te kijken of ik met de mozaikmatten bij het keukenraam kan gaan beginnen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:27

Leuke lamp met die kronkels hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:23

Leuke lamp inderdaad!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 20:09

Ah er zijn dus meer mensen die de lamp wel ok vinden. De electricien en zijn medewerker vonden hem eh niet zo mooi _O-

Geen vloer meneer vandaag ik sprak hem net even morgen ook niet. Nog een dagje extra rust dus. Vandaag wat huishouden gedaan en wat gaatjes in de muren gevuld en hout aangevuld. Klein stukje wandelen naar boven viel helaas niet lekker met hoofdpijn. Terug was van lantaarnpaal naar lantaarnpaal en dan rusten.

Onderweg nog een visite meegepikt. Drie huizen hoger halverwege het dorp. Haar heb ik vaker op de feestjes gezien en ik wacht daar soms op de bakker tijdens mijn ochtend wandeling. Leuk huis, strak opgeknapt en ziet er nieuw uit van buiten maar van binnen zelfde leeftijd als dat van mij. Zelfde schouw ook in de keuken. Dat had ik niet verwacht. Ik eb ze uitgenodigd als ze een keer willen buurten zijn ze welkom. Veel fotos laten zien van mijn huis, ze zijn er nog nooit geweest. Best maf eigenlijk :?

Nu hoofd rust geven en pootjes hoog.

Er komen vanavond nog wel wat fotos van de helaas wat korte wandeling. Bloempjes bloeien al weer en er staan fruitbomen op springen ook <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:41

Oei! Wellicht een lichte hersenschudding? Verstandig om het echt even rustig aan te doen. Je wilt niet lang met hoofdpijn blijven lopen. Beterschap gewenst .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 21:46

Ik vrees daar ook voor ja. Ik schijn aardig bleekjes te zien Gister al nagenoeg niks gedaan vandaag ook veel gelegen. Morgen ook een dag rust weer. Saai maar noodzakelijk -O- helaas vaker een hersen pudding gehad. Ik ben goed in hoofdstoten. Zeker vroeger. Ik had graag wat moestuin gespit maar elke fysieke inspanning is even niet nu. Het was een korte wandeling daardoor maar een beginnende bonkend hoofd bij een beetje meer dan vlak is geen goed teken. Gelukkig heb ik geen haast met terugrijden desnoods doe ik er 5 dagen over

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:46

Ik vind de lamp ook leuk :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:55

Hé TS, alles okay met jou? Hopelijk geen nare gevolgen van je 'kopstoot'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 11:27

Heel kalm gedaan gister. Groentezaad gezaaid. Problemen met internet dus weinig schermtijd gehad. En vroeg gaan slapen

Vandaag helaas wel een volle dag. Werkmannen voor de vloer. Tevergeefs naar de bank geweest.moeten haasten om.op tijd terug te zijn voor een volgende afspraak. Dat merk ik wel aan mijn hoofd. Veel rotgeluiden ook. Maar ik vlieg na de volgende afspraak richting camper voor een dutje

Goedemorgen weer een dag vol werkmensen

Mijn keuken nu. :') Precies plek voor 1 stoel :)) zo controle van de septic tank

En bloeiende bloempjes inmiddels *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jean d Arc bloeit nu ook
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 17:12

Overleg overleg en nog meer overleg en een klein logistiek probleem met de septic tank controle :+

om 11 uur niemand om half 12 niemand.om.kwart voor 12 maar even gebeld. Het liep uit. Mm ok maar geen paniek er komt iemand voor 2 uur. Even na half 1. Tring controle. Wat bleek niet de officiëel bedoelde controleur maar de man die de subsidie regelde. Hem had ik steeds gesproken ook. Doet al jaren geen controles meer maar is na het telefoontje in de auto gesprongen en "even" 60 km gereden voor 15 minuten controle. En weer terug want hij had om 1400 een vergadering :') Zodat ik niet klem kwam met vertrekken. *\o/* fijn

En na een lange discussie en en veel geteken besloten de vloer vlak aan te leggen maar daarna een losse oprijplaat te gebruiken voor het hoogteverschil. Dan blijft de vloer mooi vlak.

En ook even in de pauze overleg over mijn eerste verdieping vloer. Reinforcement it is going to get. 10 extra draagbalken ertussen zodat de vloer beter ondersteund wordt dan zal hij wel wat scheef blijven maar veilig. Niet voor nu of de komende maanden. Iets met sparen en zo. Maar de materialen prijzen zijn zo omhoog geschoten dat dat anders bij vernieuwing peperduur gaat worden. Trap kan getackeld worden met een traplift zodat deze kan blijven zoals hij is. Dat scheelt weer

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:59

Weer een berg gedaan! En bloemetjes zijn prachtig <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 13:51

Ik ben inmiddels weer in Nederland. Ik heb Gv zowaar 2,5 uur kort en stressloos kunnen zien waarvan deels bij een visite en in de winkel. Daarna weer een hoop stress en geregel ivm mijn vader. Ik ben zojuist bij het ziekenhuis aangekomen voor bezoek.

Dit keer goddank dankzij mijn instinkt en ik ga nu de huisartsenpost bellen voldoende op tijd op niet kritiek te zijn, maar toch -O- ;( en het was even een pittige discussie op afstand aan de telefoon met de huisartsenpost arts die gisteravond het huisbezoek deed nadat ik gebeld had. Hij ziet hetzelfde als ik, trekt dezelfde conclusies. Weer uitgedroogd door diarree waardoor een veel te lage bloeddruk een te hoge hartslag en mijn papa slapjes en suffig, en weer zon grijzige kleur maar nee joh dan laat je ondanks wat afgesproken is bij ontslag (bij klachten welke dan ook neem contact op en laat bloedwaardes checken) je patient het liefst zonder toezicht wachten tot maandag bij zijn eigen huisarts.
:n _-:(

na erg duidelijk te zijn geweest heeft hij toch maar even de inernist gebeld over wat hij moest doen ermee. Toch checken in het ziekenhuis en dat was maar goed ook. Als hij had voorgeschreven wat hij wilde en wij hadden niets ermee gedaan was mijn papa of weer kritiek geweest maandag of al dood. Weer hetzelfde patroon wat er aan is vooraf gegaan. Het is nu uitvissen of de diarree de oorzaak of het gevolg is.

Was ook zowat internet loos een paar dagen.

Hoe nu verder geen idee, dadelijk weet ik meer, pas tegen 3 uur vannacht wisten we soort van wat er gaande was. Gv is weer richting zijn afspraak voor vandaag en ik slaap mogelijk vannacht niet in nederland thuis. Maar in het huis van mijn papa. Pfff dat valt wel even zwaar hoor na 3 weken weg te zijn geweest. Maar voor mijn papa is het een stuk beroerder. :knuffel:

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:14

Beterschap voor je vader, wat een ellende weer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:24

Wat laks zeg, eng idee is dat. Beterschap voor je vader, hopelijk weten jullie snel meer!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:49

Je moet er inderdaad niet over nadenken wat er gebeurt als iemand geen kinderen heeft... Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 16:32

Gewoon niet tof. Normaal is mijn papa wel mondig genoeg maar nu gewoon niet meer echt.

Maar bijna hetzelfde mis als de vorige keer maar veel vroeger ingegrepen. maar ook iets nieuws extra dat niet bij zijn nieren hoort. Weer een extra zorg erbij -O-

Kwa huis de isolatie laag ligt dat er in en ook de cement laag. Dit moet weer weken drogen
Gelukkig heb ik de garage sleutel klaargelegd en gezegd waar de tegels liggen voor het geval dat ik er niet zou zijn

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:43

Je vader zal zich ook slap gevoeld hebben en daarom niet goed voor zichzelf op kunnen komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 16:48

Dat zeker en bang een zeur gevonden te worden dus houdt zich tegen zijn karakter in groot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 00:57

Het gaat een lange zware nacht worden vrees ik. Ik voel me ellemdig hulpeloos en alleen. -O- En gv ligt 60 km verderop te draaien in zijn bed. Gewoon prut. ;(

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 01:00

Ik volg je topic al een tijdje, ik wens je sterkte toe deze nacht! Hopelijk lukt het om een beetje te kunnen slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 01:36

Dank je. Ik hoop het. Voor nu is het kansloos kwa slaap. De berichten zijn gewoon niet ok |( ze doen hun best maar een extra ellende maakt het wel heel lastig ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 02:34

Hè getsie zeg, het leek zo relatief rooskleurig eventjes maar nu toch weer een dip in.... hopelijk wordt hier toch ook nog een oplossing voor gevonden.... :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 11:51

Ik liep deze twee vanmorgen tegen het lijf. :D Hopelijk kan mijn papa ze eind van de ochtend life zien. De toestemming is er. Nu moet hij dan niet bij het onderzoek zijn of ervan slapen. Ze gaan eerst naar de kindjes. Ik heb in ieder geval al een handgeschreven kaart en de foto

Na eerst op de parkeerplaats gevraagd te zijn na mijn laatste bericht op de kamer "geslapen" bij hem. Ik werd gebeld door ze. Wel een fijne bedbank. Het lijkt iets gestabiliseerd gelukkig nu weer maar ergens vandaag zoeken ze verder naar de oorzaak van de extra klachten. Maar poe wat een emotionele rollercoaster is dit zo. Ik voel(de) me zo hulpeloos van het niks kunnen doen. Maar wel.fijn zo dicht bij te kunnen zijn
Afbeelding