Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:31

miss_lizje schreef:
Hallo! Heeft iemand nog tips voor Kos? Ik ga samen met mijn vriend en we houden veel van wandelen en zwemmen. Had al iets gelezen over een excusie naar een vulkaan? Wandelgidsen hebben we via internet nog niet kunnen vinden. Hebben jullie nog suggesties?

Dagtrip naar Nisiros. Dat is de Vulkaan.
Dagje Bodrum
Naar Symi

Op Kos zelf auto huren en naar de zuid-westpunt van het eiland gaan. Prachtige zonsondergang daar.

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:00

Inderdaad een auto huren op kos kan ik aanraden. Misschien erg toeristisch maar Zia was leuk. Kos stad zelf. Inderdaad is het zuiden erg mooi. Ik zat in psalidi. Geen strand maar top hotel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:35

Wij huren een fiets, zitten zo'n 8- 10 km van de stad dus dat is best te doen (oké, ebike _O- )

Normaal gaan we altijd 10 dagen en doen we zeker wel 2 of 3 excursies maar nu zal het er maar 1 zijn en zelf een dag fietsen.

Is iemand bekend met de manege op Kos? Moet even de website opzoeken maar zo op het oog zag het er goed uit... en dan zou ik graag een avondrit of nachtrit gaan maken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:17

We zitten in een hotel in kos stad zelf maar wel vlak bij het strand. We willen inderdaad ook heel veel fietsen. Autohuren is eigenlijk niet de bedoeling en heeft mijn vader juist afgeraden ivm allerlei gekkigheid. Maar mijn vriend en ik zijn ook goede fietsers dus dat zou wel goed komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 10:22

Wat voor gekkigheid bedoelt je vader?
Wij huren al meer dan 15 jaar probleemloos auto's in Griekenland. De wegen zijn niet top en verder moet je je een beetje aanpassen aan het rijgedrag van de Grieken.
Zo zijn wij zelfs hartje Athene doorgereden :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:58

Ik zou eerder een auto huren dan een fiets..... veel veiliger.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:01

Wij vertrekken 24 augustus naar hotel Cactus Royal in Stalis, Kreta. We zijn er al eens eerder geweest, maar toen konden we helaas niet echt veel dingen doen, omdat iemand in het reisgezelschap slecht ter been was. Dat is nu gelukkig weer helemaal goed, dus we willen nu wel wat dingen gaan doen. Heeft iemand aanraders?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:44

manzano schreef:
Ik zou eerder een auto huren dan een fiets..... veel veiliger.

Auto is bijna overal veiliger dan een fiets...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:58

Kos vond ik ook tegen vallen, maar heb mij er prima vermaakt ik zou zeker bij de santa Maria de 3 island cruise boeken.
Alleen daarvoor wil ik ooit toch weer eens terug.

Samos blijft mijn favoriet, ik ben in verwachting en er moet thuis nog een hoop gebeuren maar volgend jaar wil ik zeker met de kleine op vakantie naar Samos.
Normaal zitten wij in Kokkari, ik zit nu te denken om dan een appartement te huren in de buurt van Votsalakia ivm zandstrand.
Normaal hebben wij ook altijd een scooter met een kleine gaat dat natuurlijk niet, kan je bij een auto ook makkelijk een autostoel huren?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:32

Op kos kun je prima fietsen. Daar liggen zelfs fietspaden. Het gevaarlijkste vond ik de voetgangers die niet allemaal aan fietspaden gewend zijn. Maar op zich prima te doen. Volgens mij gebeuren de meest ongelukken met een quad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:46

Kos ben ik nooit geweest maar op de andere eilanden zou ik niet snel fietsen iig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:29

Westhof schreef:
Wij vertrekken 24 augustus naar hotel Cactus Royal in Stalis, Kreta. We zijn er al eens eerder geweest, maar toen konden we helaas niet echt veel dingen doen, omdat iemand in het reisgezelschap slecht ter been was. Dat is nu gelukkig weer helemaal goed, dus we willen nu wel wat dingen gaan doen. Heeft iemand aanraders?

Ik heb ook nog naar dat hotel gekeken , maar volgens mij was er iets met veel hoogte verschil of zo. Mijn moeder is 82. Op zich goed ter been. Maar als het niet hoeft.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:32

Op kos kan je inderdaad prima fietsen. Maar ja ik fiets nooit. Dus daar in ene wel komt vast ook niet goed. En inderdaad iedereen loopt op het fietspad.
Wij huren al jaren een auto. Verzekeren voor alles kan je niks gebeuren.
Met een auto kan je veel verder dan omgeving kos stad. Ik ben heel kos overgecrost vorig jaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:11

Ik heb op Kos heel de week gefietst. Prima fietspaden. Tevens is een buggy huren leuk om het eiland te verkennen.

Ik zit op dit moment in Portugal, terwijl ik altijd in juni naar Griekenland ga. Ik heb heerlijk weer, goed hotel met mooie stranden, maar ik mis de specifieke Griekse geur en het Griekse eten.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:07

Ik ben alweer een week thuis, na een super vakantie op Zakynthos.
Wat mis ik dat eten, die zon, het strand, het hotel, de rust, gewoon ALLES van griekenland.

Wat betreft een auto huren op griekenland. Ik zeg zeker doen. En gekkigheid? Nooit gehad. Je moet je indd alleen een beetje aanpassen aan de rijstijl van de grieken :') of nouja rekening houden met hun rijstijl :P Als je een auto huurt kom je juist van die leuke dingen tegen!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:32

Westhof schreef:

Ik zat in Malia, ligt erg dicht in de buurt van Stalis als ik het me goed herinner. Vond het er erg leuk en ook erg mooi! Ik raad zeker de Samaria kloof aan; lange dag en zorg echt dat je goede stevige schoenen aan hebt maar het is zo indrukwekkend. Ook de Lassithi vlakte (als ik het goed schrijf) was heel leuk, overal kleine dorpjes, mooi uitzicht en een leuke weg er naar toe :D De zee bij het zuiden van het eiland is een stuk ruiger, maar zit wel koraal met mooi vissen mocht je er van houden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:31

Ik ga dit topic eens even goed doorlezen en kijken of ik leuke tips en bezienswaardigheden kan vinden..
Mijn moeder en ik ga 20 oktober voor 10 dagen naar Kreta (Rethymnon).

We houden van cultuur en oude architectuur/gebouwen/stadcentrums opsnuiven..
Verder houden we van ontspannen, Spa/wellness.

Mocht er iemand nog leuke tips hebben? Ook voor lekkere lunchgelegenheden..
Normaal gaan we altijd all-inclusive, nu halfpension.. dus lekkere tussendoortjes zijn welkom..

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:32

Iemand hier wel eens op Karpathos geweest? Ik ga in augustus 10 dagen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen, ik had nog nooit van het eiland gehoord.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 22:51

Nee, alleen een tussenlanding gemaakt. Ik vond het vrij kaal vanuit de lucht gezien, maar volgens mij is het wel een leuk eiland wat ik ervan gehoord heb.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:16

Esme_ schreef:
Iemand hier wel eens op Karpathos geweest? Ik ga in augustus 10 dagen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen, ik had nog nooit van het eiland gehoord.

Familie van mij is geweest (60+) wel actieve mensen.
Wat ik ervan begreep is het prima te doen voor een zon/zee vakantie en wandelen maar echt bruisend is het niet.... zelf nooit geweest

http://www.karpathos.nl/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:26

Esme_ schreef:

Mijn buurtjes (rond de 40) zijn daar ook al vaker geweest. Zij houden niet van drukke, toeristische eilanden/plekken en vinden het daarom heerlijk op Karpathos.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:12

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:48

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:10

Esme_ schreef:

Ja zeker, 2 jaar geleden nog geweest. Welk hotel ga je heen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:12

Ik vertrek over een paar uurtjes naar Kos...

Alleen.. ik heb zo'n vliegangst.. zit nu te bibberen en elke keer zeg ik, ik doe het niet meer...

Iemand nog tips en trucs?