Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:53

T is niet verplicht voor zover ik weet om daar met helm te fietsen, ze willen zich gewoon beschermen. Maargoed t heeft toch geen zin om hier nog meer argumenten voor helmen te gaan zetten, want je luistert toch niet.. Moet je verder ook zelf weten uiteraard, maar wel een beetje hypocriet om dan met paardrijden wel een cap op te zetten. Wat mij betreft einde discussie, ieder z'n ding.

Jongens nog 30 dagen en dan gaan we!!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:54

Klinkt wel leuk!
Jammer alleen dat het zo'n roteind weg is... maar dat zijn alle indoorhallen geloof ik.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:54

Nog 4 weken, 1 dag, 7 uur, 5 minuten en 10 seconden voordat we in de auto stappen. :+
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 26-01-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:02

Jep tis wel leuk maar voor mij ook maar eenmalig ivm veel te ver..
Ikke nog 15 daagjes ^^

@WillemYntJee : daarbij vind ik het risico gewoonweg groter, en ik luister wel alleen heb ik nog altijd mn eigen mening en gevoel erbij

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:15

Onverwachts een nieuwe outfit gekocht! Mijn oude broek zit een klein gaatje in en ik mocht nog kleren voor mijn verjaardag uitzoeken. Kon alleen niks leuks vinden dus ik zei dat ik liever een nieuwe boardbroek wilde uitzoeken. Heb zelf de jas erbij gekocht. Ben er blij mee :D

Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:18

Gaaaf! Is die broek zo'n "spijker"broek? :D

Anneert

Leuke outfit! Houd wel van ruitjes :D

Mitch_Beauty

Ik moet er nog 21 (of 22?) Woehoeeee :D

Landgraaf vind ik zelf wel een goede indoorbaan, niet al te druk, brede pistes, goede sneeuw en de geliefde stoeltjeslift :) bottrop ga ik nooit meer heen, wat een poedersuiker zeg...

Niceeee capopjekop! Staat je goed :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:19

Leuk, capopjekop!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:20

Hij lijkt idd op een spijkerbroek. En het belangrijkste, hij zit heerlijk :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:20

capopjekop schreef:
Marije__ schreef:
Mn vriend heeft trouwens net een GoPro camera aangeschaft, en is daar nu helemaal fanatiek mee bezig :D
http://www.youtube.com/watch?v=x_DJWdkQ ... ature=plcp

Een indruk van dagje landgraaf. oh ik ben t meisje met bruine broek, beige trui.. krullen.. :P
Die het meeste valt haha, iemand nog tips?

Die camera zal wel iets duurder zijn dan die sleutelhanger schat ik zo in?

Ben zelf ook geen pro, maar ik denk als jij je bord meer recht naar beneden houd je makkelijker kan draaien, je draait nu net te snel weg en dan hap je sneeuw. Je kunt dit oefenen door je armen goed langs je te houden en dan gewoon je armen te draaien naar de kant dat je opwilt. Je gewicht verplaatst dan automatisch. En natuurlijk goed door de knieën.

Wij hebben ook een GoPro, ding kost iets van 200€ :o

Zag er op vakantie wel meer mensen mee, je kunt hem op je helm plaatsten en wij hadden er ook zo'n stok bij die je voor je kan houden tijdens het skieen
Laatst bijgewerkt door Anneert op 26-01-12 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:21

Volgens mij heb ik die van de week ook aangehad. Maar ik vond 'm te glad. :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:32

Ik ga trouwens morgen voor een autootje kijken, dus als we dan een meeting houden en ik kan, kan ik, als het voor mij ver weg is, nu wel mee, en eventueel iemand oppikken :)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:33

Ik ga zaterdagavond ook even naar Landgraaf, heb een jaartje niet kunnen skieen dus er weer even inkomen voordat we naar Frankrijk gaan. Meteen mijn nieuwe broek uitproberen :) en even bij die winkel daar iets halen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:15

Leuke outfit capopjekop!

Over risicivol gedrag gesproken: paar jaar terug zag ik een man skien met een baby op zn rug. De baby zat wel in een verharde tas, maar het zag er toch nogal kwetsbaar uit. Vond het echt een onverantwoorde actie. Wacht dan een paar jaar, regel een oppas of naar kintergarten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:16

Hij is niet echt gladder dan mijn andere broeken dus dat is me niet echt opgevallen. Enne net even sleutelhangercamera besteld, ben benieuwd of het iets is.

Die meeting heb ik gemist, wat zijn de plannen?

Spullen testen is altijd leuk Miss_m wat voor een broek heb je? Of had je hier een foto gepost?

Kinderen op de rug zag ik paar een terug ook, snapte ook niet dat ouders dat risico nemen. Ik durf niet eens mijn camera mee te nemen :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:20

Fee_ schreef:
Nog 4 weken, 1 dag, 7 uur, 5 minuten en 10 seconden voordat we in de auto stappen. :+
*\o/*

Gave nieuwe outfit capopjekop!! :D

Cameraatje is nog niet binnen, hoop dat die morgen dan wel komt (en stiekem hoop ik dat m'n protector er dan is, maar daar ga ik niet vanuit :+ )

Kinderen op de rug bij ouders :oo gelukkig ben ik die nog niet tegengekomen, imo echt not done :n
Wat je al zegt capopjekop..durf mn camera niet eens mee te nemen (nja m'n slr niet, m'n oude cam mag wel voor het eerst mee dit jaar :Y) maar als daar iets mee gebeurd vind ik het niet zo heel erg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:16

Zo weer een update!
Wat zijn er veel mensen met camera's op t hoofd tegenwoordig :=

Vandaag was een geweldige dag! Zon zon en zon! Echt heerlijke afdalingen gemaakt, wat een mooi gebied zeg! Heb nu bijna alle afdalingen gehad, en dan met name rode. Blauw is niet boeiend en zwart wordt hier slecht geprept.
Vandaag topsnelheid van 82 kmpu gehaald woei :P

En weer een helmfeit. Mijn moeder werd keihard door iemand anders onderuit geskied en we hebben 4 mensen afgevoerd zien worden vandaag! 2 daarvan met helm en hoofdletsel, kun je nagaan. 2 werden er met heli afgevoerd. Doordat het zo mooi weer was, was het uiteraard drukker en had ik ook bijna een aanrijding.

Morgen alweer de laatste dag, ik zou zo 2 weken kunnen blijven!

Heeft er hier iemand ervaring met skiën in Scandinavië? Ik hoor graag je mening per pb :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:35

capopjekop schreef:
Marije__ schreef:
Mn vriend heeft trouwens net een GoPro camera aangeschaft, en is daar nu helemaal fanatiek mee bezig :D
http://www.youtube.com/watch?v=x_DJWdkQ ... ature=plcp

Een indruk van dagje landgraaf. oh ik ben t meisje met bruine broek, beige trui.. krullen.. :P
Die het meeste valt haha, iemand nog tips?

Die camera zal wel iets duurder zijn dan die sleutelhanger schat ik zo in?

Ben zelf ook geen pro, maar ik denk als jij je bord meer recht naar beneden houd je makkelijker kan draaien, je draait nu net te snel weg en dan hap je sneeuw. Je kunt dit oefenen door je armen goed langs je te houden en dan gewoon je armen te draaien naar de kant dat je opwilt. Je gewicht verplaatst dan automatisch. En natuurlijk goed door de knieën.

Ehm ja GoPro II is best duur, dacht dat hij er _+250E voor heeft betaald. maar je kan er super veel mee!
bedankt voor de tip :) dat sneeuwhappen is inderdaad vaak genoeg gebeurd :')

Miccamaaike landgraaf is wel gaaf hoor!! :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:38

Anneert die stok krijgt hij volgende week binnen, handig! :)

capopjekop, leuke outfit! :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:45

Ik ben wel van plan om mijn SLR dit jaar een paar dagen mee te nemen, maar zoek nog wel een goede stevige, niet al te grote (rug)cameratas (ook niet al te duur) waar ik 'm dan in mee kan nemen. Dus als iemand dé tip heeft, laat het me weten. :)

Jolien, ik ga in de kerstvakantie naar Lapland, dus daarna kan ik je vertellen hoe het is. :')

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:20

@Pytje, zoiets had ik ook gezien, alleen zat het kind op de nek en ze gingen vol onderuit, hoezo onverantwoordelijk? :n

Ik ben nog steeds ziek, maandag is het begonnen en houd maar niet op :/ heb nu antibiotica en dan kan ik gelukkig woensdag toch nog mee snowboarden met school :D al zit ik nu wel een beetje beroerd te wezen :s

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:02

Fee_ schreef:
Ik ben wel van plan om mijn SLR dit jaar een paar dagen mee te nemen, maar zoek nog wel een goede stevige, niet al te grote (rug)cameratas (ook niet al te duur) waar ik 'm dan in mee kan nemen. Dus als iemand dé tip heeft, laat het me weten. :)

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories
Misschien zit hier iets tussen? :)

of marktplaats?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:41

Mijn zoon was 4 en voor het eerst in een ski-klasje toen 'ie op een gegeven moment bedacht dat 'ie om het verrekken niet meer wilde skien :n :roll: ...
Er zat toen voor zijn Ski-leraar niets anders op dan het jochie op z´n schouders te nemen :+ .
Hij had natuurlijk nog wel een sliert andere kindjes achter zich aan en het ging in slakketempo; in zulke gevallen snap ik het wel dat je een kind op je schouders of op je rug neemt, maar idd, een hele dag skien met een kind op je schouders/rug is gewoon onverantwoord en levensgevaarlijk :x !

Hier is vannacht de eerste sneeuw gevallen *\o/* :

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:23

Een kind van 4 kan ook nog wel wat hebben. In dat geval snap ik het ook wel. Maar ik vind babys in een rugzak levensgevaarlijk.

Ik heb mijn cameraatje binnen,grappig ding. Hoe hebben jullie hem op de helm bevestigd?