Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:05

@Simoon, Alberta is groot. Ik ben wel vanaf Edmonton naar het zuiden (lang de Rockies) gereisd. Ik heb zo 1,2,3 geen aanraders in mijn hoofd. Ik was er in de zomer, dus dat is al heel anders. Misschien naar Banff? Ik weet niet of dat te doen is in de winter, hoor.

Ik heb gisteren mijn eerste clicker training demo gegeven in mijn nieuwe land! *\o/* Zeven maanden na aankomst. Het was een succes en veel mensen van de stal waren erg geïnteresseerd in clicker training. Meerdere mensen hebben geïnformeerd naar de mogelijkheid om een clicker training clinic te komen doen.

En ik ga binnenkort ook mijn tweede clicker training les geven. We hadden een wedstrijd waarbij Stephanie en ik ieder een winnaar trokken om een gratis les te geven.
Afbeelding

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:36

@ Simoon, Novascotia lijkt mij ook geweldig! Alleen is dat wat te ver rijden als je in Alberta bent. Waar ga je precies heen? In maart ligt er nog genoeg sneeuw om te snowboarden en skien. Vooral in de Rockies. Banff, Canmore en Jasper zijn heel mooi in Maart, ik ben er zelf ook geweest in Maart. Verder heb je het dinosaurus museum in Drumheller, het museum zelf maar ook de omgeving eromheen is een aanrader. Elk national park bij Edmonton is leuk om te zien, maar veel kleiner dan de andere nationale parken. Saskatchewan is prachtig, vooral northern Saskatchewan. Het is net zo mooi als in de bergen alleen zonder de bergen, snap je? :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:48

Nog een ruime week en dan is het zover , vind het eigenlijk best wel een beetje spannend worden haha
maar heb er echt uber veel zin in :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:40

Alvast goede vlucht, ga je meteen naar Wendy?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:54

Dankje ! Ja , ga gelijk door :j

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:44

Deze foto's wil ik ook even delen. Er is een groep van 15 a 20 wolven en deze was op zijn gemakje een coyote aan het opeten!

Afbeelding
Afbeelding

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:21

Gave foto! Is het bij jullie in de achtertuin? Geven ze geen problemen?
Vrienden van ons hebben een groot probleem met de wolven, ze hebben al weet ik wel hoeveel kalveren opgegeten.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:21

Waar was dat Lenny ? bij jullie in de achtertuin ? brrr ik hou niet van wolven haha

.. het schiet voor mij ook op, nog 2 nachtjes slapen en dan zit ik ook in het vliegtuig.
Heb de koffers al klaarstaan, maar heb telkens het idee dat ik wat ga vergeten :roll:

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:28

Spannend happinez! Alles wat je in NL krijgt, kun je hier ook krijgen, dus niet te druk over maken, zolang je je paspoort maar hebt. Je zou een kerststol voor wendy kunnen meenemen, die vind ze erg lekker ;) !

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:31

Bij Primrose Lake in Alberta, net ten noorden van Cold Lake waar wij wonen. Ze geven geen problemen zo ver ik weet. Vandaag zijn we met de jeep op pad geweest op de trails in de bossen in hetzelfde gebied, maar niks gezien behalve sporen.

@ Happinez, spannend! Als je je paspoort, geld en telefoon maar bij je hebt komt alles goed haha!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:32

Ahh goede tip, zal eens kijken of mams er morgen nog een kan halen ( moet zelf nog een dagje werken :( )
Mag ik die zomaar meenemen dan ? ik dacht dat ik voedsel/eten niet zomaar mocht meenemen namelijk ? ( anders gaat er ook een pakje hagelslag in de koffer _O- )

Had al een klein cadeautje als gebaar gekocht, is altijd lastig als je iemand nog niet echt goed kent hé haha

Edit :
Vind het hele bijzondere foto's hoor lenny
zo dicht bij de natuur hé

Paspoort, portomonee/creditcard en telefoon liggen klaar.
Die laatste vergeet ik toch nooit zo snel haha

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:41

Ik vind het zelf ook nog elke dag bijzonder dat ik hier mag wonen haha.. Ik blijf wel mooie plaatjes delen!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 04:27

M'n familie neemt altijd eten mee uit NL in het vliegtuig, en zeker ook hagelslag :D . Wendy heeft vrij lang in Duitsland gewoond, dus ze kent de kerststol wel en ik weet dat ze die ook erg graag heeft ;) . In principe is etenswaren geen probleem. Zolang je geen producten zoals vlees of vis enzo meeneemt is het volgens mij ok hoor :) . Zolang je maar aankruist op het douaneformulier dat je etenswaren mee hebt, gewoon eerlijk over zijn. Ik heb tenminste ook broodjes meegehad in m'n handbagage om te eten, douane heeft er nooit moeilijk over gedaan. Je kunt evt. de lijst nagaan die je luchtmaatschappij heeft.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 06:27

Hagelslag mag hoor, kerststol ook. Ik heb gevraagd of kaas ook mag toen in in Sept. bij de douane was. Mag maar je moet het even laten zien. 'Runny' zoals brie e.d. mag niet, ze zijn bang voor de bacterieen. Gewoon even laten zien wat je wilt invoeren.

Pech als het niet mag maar een probleem als je het stiekum doet. Dat komt bij je gegevens te staan als ze het vinden en dan wordt je altijd weer gecontroleerd. O, spuit elf zie ik LOL, -Linda zegt het ook al.

Ik geloof dat je sowieso mag eten wat je voor onderweg hebt meegenomen maar ook dat weet ik niet helemaal zeker. Had graag bami meegenomen... denk dat dat ook wel mag en in het ruim blijft het koel. Maar wij waren helemaal tot de nok bepakt.

Alweer twee weekenden Vancouver erop zitten. In de winter voor mij wel een must, sneeuw is leuk maar ik wil er even tussenuit af en toe. Dat leidde naar Cirque du Soleil, geweldige ervaring.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:26

Nou dat ligt er dus maar net aan wie je krijgt bij de douane. Mijn käsespätzle werd afgepakt omdat er kaas in zat (was in zo'n dichte verpakking waar je alleen water bij moest gooien).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:28

@ vivian_ve, dan heb je inderdaad net pech gehad. M'n zus en m'n ouders hebben beide een keer gouda kaas meegenomen, vacuum verpakt, nooit een probleem geweest.

Zoals balance al zegt, het ergste wat kan gebeuren als je gewoon eerlijk bent is dat ze het afpakken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:49

Volgens mij doen ze wel moeilijk over zuivel en vlees en ook plant(aardigeproduct)en (zaden, delen van planten enzo).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 01:27

Dames, ik heb jullie hulp nodig. :D

Mijn vriendin en ik zijn een reis aan het plannen en ik wil Canada graag in onze plannen betrekken :+: maar zij is nog niet helemaal overtuigd. :') Kunnen jullie een aantal punten noemen waarom je per se naar Canada zou moeten? Zoals de natuur, de beren, enz? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 01:39

Staat dat op dat formuliertje? Ik had de vorige keer gewoon overal 'no' aangevinkt omdat 'yes' meestal problemen oplevert :') Haha. Had ook alleen maar stroopwafels en dropjes bij. Nu neem ik weer wat spulletjes mee maar niks vers, geen kaas of vlees oid..

Wij hebben -eindelijk- een plekje gevonden. Het is maar een kamer met een badkamer eraan, maar het is gelukkig een grote kamer en maar 2 roommates en we waren desperate. Het is ook maar voor 10 maandjes :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 03:02

@ Saskiaatje.. Er is geen reden om niet te komen! Canada is prachtig! In welk gebied wil je gaan rondreizen? Rocky Mountains en Britisch Columbia zijn allebei heel mooi. Ruige natuur, bergen, veel wild. Je moet wel een beetje van natuur en outdoor houden natuurlijk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 04:21

Gefeliciteerd Anthea! Mooi dat het eindelijk gelukt is.

@Saskiaatje: orca's in het wild zien, honderden Amerikaanse zeearenden bij elkaar, coyotes, big horn sheep, wolven, beren, gletsers genoeg dat je in Europa niet/nauwelijks kan vinden. En vooral niet te vergeten de uitgestrektheid van het landschap en de vriendelijkheid van de mensen.
IK lees in je profiel dat je van muziek houdt? Er is hier vast wel een leuk festival om heen te gaan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:05

Als je naar Canada wilt, dan zie je in BC en Alberta alles. Bergen, beren, watervallen, mooie scenic wegen, prachtige stadjes in het zuiden langs de amerikaanse grens. En de europees aanvoelende Vancouver is het hoogte punt van je reis.
Gewoon DOEN!!!! :-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:16

Ik wil ook zoooo graag. :))
Ik had dit gezien http://riversafari.com/WP/, dat is in Blue River? Bij het Wells Gray Provincial Park?

We komen vanuit LA of San Francisco, dus Vancouver is dan wel lekker dichtbij. :j
En wellicht vanaf daar reizen naar Blue River? Is het daar leuk? Welke route zouden jullie aanraden?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:47

Saskiaatje schreef:
Dames, ik heb jullie hulp nodig. :D

Mijn vriendin en ik zijn een reis aan het plannen en ik wil Canada graag in onze plannen betrekken :+: maar zij is nog niet helemaal overtuigd. :') Kunnen jullie een aantal punten noemen waarom je per se naar Canada zou moeten? Zoals de natuur, de beren, enz? :D

Misschien heb je iets aan mijn reisblog in de link van mijn onderschrift?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:18

De river safari is inderdaad bij Wells Grey Provincial park, erg leuk en je ziet zeker beren daar. Kost 80 dollar per persoon. Vlakbij zit Clearwater waar je geweldig kan raften! Als je toch daar bent kun je ook naar Jasper en Banff. Ook erg mooi is Kelowna, vooral als je van wijn houdt.