Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 18:17

Het is aftands en verlaten. De toiletgebouw deur staat op afbreken en ik ben echt in mijn uppie :+ hoewel er genoeg verkeer net bovenlangs jaagt. Ik hoop dat ik goed kan slapen, bij twijfel of geen goed gevoel vertrek ik gewoon.

Je hebt verlaten en verlaten, ik sta wel vaker alleen al was dat eerder altijd met hond, meestal voelt dat wel ok. maar soms ben ik wel vertrokken als ik me echt er niet top bij voel. Voor nu hangt het er een beetje tussenin, ik kom in ieder geval wel tot rust dat scheelt. :) maar dit is de eerste keer echt alleen zonder hond of andere campers. Terwijl de andere plekken best gevuld zijn, het verbaasd me dat er op zaterdag niemand is, de vorige plek puilde uit. :?

Mocht ik me niet veilig voelen kan ik altijd een dorp verder terug nemen. Of naar huis rijden. Ik woon maar een kleine 15 km naar het westen :+ maar wel kronkel kronkel wegen op en af

tamary

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:20

Functie van een hond is ook deels deurbel/bewegingsmelder, nu je zonder bent is het ook logisch dat je je minder veilig voelt. Qua wat er in de omgeving is, ben je aangewezen op enkel jouw zintuigen, terwijl die van een hond veel beter zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 18:27

Ellende is, ik vergelijk mezelf altijd al als een mix tussen herder en jack russel. Waaks als een herder (ik slaap mijn hele leven al voor mijn gevoel met een oog open en bij het minste geluid zit ik rechtop, helaas een adhd trekje dat bij me hoort -O- ) en jack russel als in altijd klaar om in actie te komen als nodig. En waar ik niet heel veel meer had kwa waaksheid aan een dovere, ietwat kippige dementerende enkelbijter. Was ze meer dan fel genoeg als ze doorhad dat er wat loos was. En dat schrikt voor het idee toch meer af.

Ik voel me nu kwetsbaar, stom ik ken normaal voor dit soort situaties niet heel veel angst. Ik ben allert ja, en bij een geen goed gevoel hoe onlogisch ook vertrek ik. Of ik nu alleen ben of met meer. Maar nu voel ik me kwetsbaar -O- een uitermate stom gevoel dat voor mij nieuw is. Misschien iets waar ik ook doorheen moet nog. :\

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:11

Goh, lastig. Ik zou normaal altijd zeggen: toegeven aan je gevoel. Ik heb ook veel alleen gereisd, en dat is de voorwaarde naar mezelf: bij geen goed gevoel (hoe goed de situatie ook te rationaliseren is) geef ik daaraan toe. Maar dan moet er wel een betere optie zijn (dus als je oververmoeid over kronkelwegen naar huis moet, twijfelgeval, als er een net iets te duur hotel om de hoek is: gewoon daar heen gaan.....).

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:18

Regel 1 bij camperen geen goed gevoel doorrijden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 19:24

Zo erg is het nog niet dat scheelt. Het is zeker niet een help ik moet hier weg. Meer een mm ik weet niet of ik het wel zo leuk vind zonder andere levende wezens om me heen. Dat is het eigenlijk meer. Temeer omdat dit de eerste keer is echt alleen. Dat ben ik bij en in huis natuurlijk ook. En daar is het net zo druk of stil als hier. :+ en er is hier echt niemand, een uur geleden een paar voetballers en dan de gemeente mens die een brochure kwam weghalen. Geen tuig, geen rotzooi op de grond ook. Gewoon stil op de vogels na. Niet eens hondenwandelaars hoewel ik wel hoopjes heb zien liggen.

Hotels zijn hier overigens niet :') al heb ik dat wel eens gedaan. De laatste kamer veel te duur maar ik had geen keuze toen. De eerste mogelijke overnachting zit in het eerste dorp terug. 5 km kronkelen. Alleen dat is nu bijna leeg ivm verkoop van ik vertrek nederlanders. :P daar tegenover is wel een parkeerplaats in het dorp. verder is er gewoon niks toeristisch voor zover ik weet. Iets met de net niks regio waar ik zit :P

Op zich als ik me even bij elkaar raap haal ik huis ook wel maar liever niet. Ik ga eerst even afwachten wat de bingo aan reuring brengt vanavond, aan de andere kant van de rivier is een brandweer bingo over een uur

Als ik me echt onveilig zou voelen was ik al weg geweest. Het is gewoon stom alleen en met het verdriet van mijn mama en mijn oude fikje voel ik me gewoon niet zo top. Maar ja ik kan toch niet van mezelf wegvluchten. Ook dit hoort erbij -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 20:48

Afbeelding
Hier was dus iedereen stampvol mensen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:15

Leuk, bingo!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 23:32

Afbeelding
Afbeelding

Nuttig bezig in de pauze. Wel hard nadenken voor de getallen. Maar poe bloedje heet hier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-03-24 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:32

Nog niks gewonnen dus? Wel leuke prijzen te winnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 23:35

Nee bijna
Ham bierbonnen eten auto wassen bonbons een enorme hartige taart meer spul hoofdprijs een wasmachine. 4 euro een kaart en flesje water voor een euro goedkope avond

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:42

Prima toch?

Hopelijk kun je straks een beetje slapen. Ik ga het nu proberen in mijn hutje in het bos :+ Net al vechtende of parende (steen) marters gehoord, hopelijk houden ze zich koest de rest van de nacht :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 23:44

Oh dat klinkt naar. Slaap ze. Ik heb regelmatig vossen die krijsen. Ik dacht de eerste keer dat er iemand werd vermoord.

Ik hoop zo ook dat de camper nog staat zo. Ik heb alles van waarde meegenomen.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:21

Haha wat leuk!! Creatief met fishes :D
Nou ja zeg... ik hoop dat de camper er nog staat :j _O- ja toch? Top hoor! Dankzij de bingo toch onder de mensen *\o/*
Slaap lekker op je verlaten maar rustige plek ;)
:wave:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 04:10

We zijn om half 3 terug naar het huis verhuisd :+

Te veel herrie buiten en te warm > druk hoofd met rare gedachten dat ik nog allemaal dingen moet planten en doen :')

En nu kan ik nog steeds niet slapen :')

Hopelijk gaat het jou beter af

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 08:42

Nou toch nog een avondje gezelschap gehad dus.

Volgens mij heb je gewoon een nieuwe hond nodig.... zeker met dat veel alleen zijn, reizen, wandelen..... voelt dat gewoon veel prettiger....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 09:26

Prairy, jammer dat je een brakke nacht hebt gehad. Hopelijk daarna wel goed geslapen.

Ik vond het om 0.15 wel genoeg. Net bij de laatste ronde en de hoofdprijs waar ik toch niks aan had. Een enorme tv van meer dan een meter. :+ Mijn kaart aan een tafelgenoot gegeven maar. Ik kon niks meer maken van de cijfers ook. Gewoon te moe en ik moest de brug nog over in het stikdonker. Lang leve de zaklamp op de telefoon.

Uitstekend geslapen maar op de bakkertijd wakker weer :')

Een hond tja zoals ik al eerder gezegd heb. Ik durf het financieel niet meer aan :n ik heb dadelijk mijn geld keihard voor mezelf nodig en heb dan geen ruimte voor onverwachte medische kosten of voer. Niet leuk wel realistisch -O- . En met een hond erbij had ik deze bingo avond niet gedaan :n ik ga geen dier alleen laten in een camper op onbekend terrein in het donker. En nu kan ik met gv weer eens dingen samen doen waar honden niet welkom zijn zonder dat er een fikje hoopvol wacht tot ik terugkom. Ook dat is me heel wat waard.

Ik zal hier gewoon doorheen moeten en hopen dat het went. Alle eerste keren zijn gewoon pijnlijk en verdrietig. En als er al een hond zou komen is het een kleine kruimel en daar heb je kwa veiligheid toch niks aan. :P

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:19

Wacht maar af, je komt vast eens een verlaten eenzaam hondje tegen wat je niet kunt weerstaan om te helpen... Je bent zoveel onderweg. Soms gebeurt dat gewoon, ook al kies je het niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 11:33

Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad hoor afgelopen tijd van honden en hondjes die zeer dringend een baasje zochten, jonkies oudjes met en zonder gedrags of gezondheids problemen. Tijdelijk of blijvend. Maar voor nu nee. En ik zit dadelijk financieel gewoon heel erg krap met geen enkele ruimte voor extra en vooral onvoorziene uitgaves. Dat duurt misschien nog even maar het is iets waar ik echt rekening mee moet houden. Ik wil gewoon niet dat ik een diertje niet kan bieden wat ze nodig hebben aan medische hulp of voeding en ik misschien moet laten inslapen of herplaatsen omdat mijn geld op is. :n Niet leuk maar wel de keiharde realiteit.

Nog los dus van de vrijheid die ik nu ervaar. Dat ik nu dingen kan doen die met hond niet kunnen. Ik moet mezelf gewoon de tijd geven en wennen aan het feit dat er nu geen vierpotig harig trouw wezentje erbij is. En ja daar hoort ook bij de eerste keer alleen ergens zijn zonder anderen om me heen. Goede leerschool

Er kwamen net wel twee campers het terrein op. *\o/* Om te legen en weer te vertrekken, :+ maar ik heb echt goed geslapen en het mwaa ik weet het niet gevoel is verdwenen. De avond bingo en de mensen zien heeft me welgoed gedaan :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 14:55

In ben weer dans la maison. De houtkachel in de keuken staat alweer te stampen. Er moet nog best wat vocht uit.

Eten staat al te draaien in de oven en airfryer ook. Snel alvast een hapje warm eten :Y) o ja het wildbloemen mengsel dat ik vond in de supermarkt is al gezaaid :D het graszaad (ik had te weinig -O- ) gaat er vanmiddag nog op. Het miezert iets dus mooi zaaiweer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 17:35

O ja inmiddels lukt het messenger beeldbellen met mijn papa ook. *\o/* Hij heeft wel whatsapp ik niet, hij heeft geen messenger op zijn telefoon maar ik wel. :') Hij heeft zelfs facebook. En met wat uitleg heeft hij nu messenger op zijn tablet en heeft hij net een rondleiding binnen en buiten gehad hoe het er nu uitziet. Dat was wel even fijn hem te zien. Hij heeft ook best een zware dag vandaag. Ik ook

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 10:35

De rol voor in de keuken.duits en ontwikkeld speciaal voor isolatie van dikke muren van oude huizen waar weinig ruimte is.

Een gelukje er is precies genoeg over voor achter het keuken blok. Dan hoef ik daar niet zelf te prutsen. Anders was het weggegooid. Dan heb ik daar geen vochtprobleem achter en meteen een mini laagje isolatie

Boven heeft iemand een kachel probleem mistig geen wind en hoge luchtvochtigheid mijn kachel spartelde vanmorgen ook al iets. Maar niet zo erg. Gelukkig woon ik niet boven

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 13:09

Zo de pauze stand de woonkamer is klaar voor vandaag. Schoonmaken en opruimen en morgen komen ze de taperandjes weghalen. De keuken is voorzien van dat isolatie spul. Bij het keukenblok komt er nog een rand onder aan vochtwering. Dan gaat de koelkast naar soort zijn plek terug.
Als het cement is gestort kan dan ook keukenblokje weer terug. Aan mij om met metalen hoekstrip de hoek af te werken een keer. Misschien kom ik daar aan toe. Ik heb het materiaal liggen ervoor

Vanmiddag wordt ook de metaal plaat achter de kachel gedaan en dan moet ik wegwezen ivm de lucht

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 14:38

En even 5 minuten getest of de staalborstel het oude roet wegkrijgt grootdeels. Dat lijkt aardig te lukken. Iedere dag een paar minuten dan kom ik er wel

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 17:37

Hier een mijlpaal en een barstende koppijn door keihard stoten (een kastje was kennelijk iets verplaatst. Ik raapte iets op en daar was de punt van de kast, deuk in voorhoofd en een hoofdpijn dus %) ) en verflucht.

Maar de koelkast staat in ieder geval weer in de keuken. *\o/* Nog niet op zijn definitieve stopcontact maar uit de schuur is al een mijlpaal.

En het isolatie behang zit er op, inclusief een rest stuk achter mijn keukenblok dadelijk. Vochtwerend en isolerend. :D en een beschermende hoek voor nu heb ik er maar opgezet. Niet fijn met hoofdpijn en een hamerboor maar het zou zonde zijn als het behang eraf gelopen wordt door een volgende klusmeneer, -O-

En de metaalplaat heeft zijn eerste stinkende verflaagje. Morgen de laatste laag erop, en wordt mijn woonkamer schoongemaakt en alle tape verwijderd,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu echt niks meer doen. Film kijken in de camper is voldoende om hoofd wat rust te geven. Het stinkt toch teveel nu binnen