[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:19

Tinka schreef:
Het is denk ik 30-40 minuten lopen naar boven. Echt ontzettend steil en vol gaten, hobbels en bramen struiken.

Dat geldt dus ook voor de paarden. Ik snap dat wel :+

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 14:07

Nee hoor dat geld niet voor de paarden, die zijn in een paar minuutjes boven en beneden.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:55

Tinka schreef:
Nee hoor dat geld niet voor de paarden, die zijn in een paar minuutjes boven en beneden.

Hoe vaak lopen jullie naar boven?
Hooi doen ze toch paar dagen mee?
Lukt het niet de quad omhoog?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 20:05

Met de quad omhoog durf ik echt niet, veel te steil. Wij lopen bijna nooit omhoog. Dat doen we met de auto, de bovenkant van de wei grenst aan de weg. Daar komen ze toch ook niet als je ze roept. Tenzij ze dichtbij staan, dan geven we ze boven hun brokken.
De monsters stonden vanmiddag wel beneden gelukkig. Dus ze hebben weer hun brokken met vitaminen gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:20

Opluchting :(:). Ze gaan gewoon hartstikke meewerken joh.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:03

Van alles wat van de afgelopen dagen. Vandaag 16 graden en veel zon, heerlijk. Donderdag wordt het maar 2 graden en -4 in de nacht.
De paarden stonden net zowaar beneden. Heb ze uitgebreid geborsteld, behalve Mercy, die rende hard weg en ging vervolgens uitgebreid rollen in de modder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren gourmetten

Afbeelding

De hondjes hebben nieuwe mandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:06

Leuke update, hoe is het met je man?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:09

Gaat goed met Milko, hij zit veel op een stoel met zijn laptop en schuifelt wat door het huis met krukken of looprek. Hij heeft amper pijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:11

Tinka schreef:
Gaat goed met Milko, hij zit veel op een stoel met zijn laptop en schuifelt wat door het huis met krukken of looprek. Hij heeft amper pijn.

Dat is wel heel fijn dat hij geen pijn heeft! Het is hem gegund. Laat maar schuiven die man ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:47

Oh dat is fijn zeg! Zowel Milko als paardjes als hondjes. lief zo in die mandjes :+:

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:13

Wandeling gemaakt vanmiddag, nog even genieten van het mooie weer, en de herfstkleuren. Helaas wel weer jagers, dus toen maar omgekeerd. Stond nog oog in oog met een wild zwijn bij het riviertje, helaas was ik niet snel genoeg voor een foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:43

je hebt in ieder geval een goed zichtbaar vest aan, maar idd met jagers weet je het nooit of ze niet denken dat je hond, wild is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:45

De hondjes blijven bij mij in de buurt, dus geen probleem. Dacht doe maar zo'n vest aan, zien ze me goed. Het was een drijfjacht trouwens, hoorde ze bovenaan het pad praten en later een hele horde honden blaffen. Daar wil ik toch niet middenin zitten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:56

Tinka schreef:
De hondjes blijven bij mij in de buurt, dus geen probleem. Dacht doe maar zo'n vest aan, zien ze me goed. Het was een drijfjacht trouwens, hoorde ze bovenaan het pad praten en later een hele horde honden blaffen. Daar wil ik toch niet middenin zitten.

Nee, dat is heel onhandig. Wij hebben ze hier wel over het erf gehad vorig jaar en als ze even geen spoor hebben, en maar wat lopen te dwalen, zie je de meest rare dingen. We hebben een reu gezien die een teefje ging dekken, poepers natuurlijk, piesers, maar ook dat ze de paardenmest op gingen staan eten. En wegjagen zijn ze doof voor en ze zijn heel vriendelijk, maar door dat gehuil is alles in de stress van ze. Paarden, katten en wij. Ze zijn als het goed is afgericht op 1 soort wild en alles wat anders is dan dat, zou ze niet moeten boeien. Dus mensen, andere honden boeit ze niet en dat hebben wij idd zo meegemaakt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 17:03

Mijn honden zullen meteen blaffend in de aanval gaan naar andere honden, maakt ze niet uit dat ze veel groter zijn.
Die jachthonden zelf ben ik niet zo bang voor, meer de jagers die erachteraan lopen en op alles schieten wat beweegt.
Verdwaalde jachthond hebben we hier wel eens gehad, maar dat was er dan maar 1. En de meeste hebben een zender en worden dan makkelijk terug gevonden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 14:58

Ben er bijna 2 uur mee bezig geweest, maar de paarden hebben hooi. Heb het in de auto vervoerd.

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:33

Tinka schreef:
Ben er bijna 2 uur mee bezig geweest, maar de paarden hebben hooi. Heb het in de auto vervoerd.

[ [url=m/I3MQNv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoere paardenvrouw,wat zal jij blij zijn als de 6 weken voorbij zijn :knuffel: .

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 18:25

Ja heel blij, was ook helemaal naar de klote van deze uitputtingsslag. Het wordt nu kouder, vriezen in de nachten en maar een paar graden boven 0 overdag.
Ik hoop dat ze genoeg hebben aan die 2 baaltjes, ze zijn vrij licht, schat een kg of 15 maximaal.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:04

Tinka schreef:
Ja heel blij, was ook helemaal naar de klote van deze uitputtingsslag. Het wordt nu kouder, vriezen in de nachten en maar een paar graden boven 0 overdag.
Ik hoop dat ze genoeg hebben aan die 2 baaltjes, ze zijn vrij licht, schat een kg of 15 maximaal.

Er staat toch ook nog gras?
Hoe lang doen ze hier mee?
Toch nog geen sneeuw op komst hoop ik :brr: .

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:43

Tinka schreef:
Mijn honden zullen meteen blaffend in de aanval gaan naar andere honden, maakt ze niet uit dat ze veel groter zijn.
Die jachthonden zelf ben ik niet zo bang voor, meer de jagers die erachteraan lopen en op alles schieten wat beweegt.
Verdwaalde jachthond hebben we hier wel eens gehad, maar dat was er dan maar 1. En de meeste hebben een zender en worden dan makkelijk terug gevonden.

Lijkt me sterk dat ze op alles schieten wat beweegt, heb je dat gezien of roep je dat maar omdat het wel leuk klinkt?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 19:48

palousa_boy schreef:
Tinka schreef:

Lijkt me sterk dat ze op alles schieten wat beweegt, heb je dat gezien of roep je dat maar omdat het wel leuk klinkt?

Dat lees ik in Facebook groepen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 19:49

lukka63 schreef:
Tinka schreef:

Er staat toch ook nog gras?
Hoe lang doen ze hier mee?
Toch nog geen sneeuw op komst hoop ik :brr: .

Er staat nog wat heel kort gras en uitgebloeide sprieten. Tot nu toe voorspellen ze droog weer, bij neerslag zal het wel sneeuw worden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 15:11

Het wordt koud komende week

Afbeelding
Hoewel het al weer iets bijgesteld is, eerst was de voorspelling nog een stuk kouder.
Het hooi brengen naar de paarden gaat wel goed, met dr auto en kruiwagen. Gelukkig zijn het lichte baaltjes.
Gisteren voor het eerst weer eens iets aan nascholing gedaan. Was wel een heel moeilijk onderwerp. Ik heb sowieso niet veel affiniteit met neurologie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:01

Ziet er interessant uit,mis je dat gedeelte niet?
Het wordt hier ook kouder zag ik nou ja beter dan die nattigheid.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 17:01

Aan de ene kant zou ik wel weer iets met acupunctuur willen doen, maar het kost ook veel energie, die heb ik nu niet echt.
Het blijft gelukkig wel droog hier ja, anders was het sneeuw geworden.