Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:44

Die dromen had ik ook altijd van de lariam maar dat vond ik juist wel geinig. Opstaan was 's ochtends wat lastig want het liefst wilde ik nog wel ff verder met die droom :D
Van de malarone had ik helemaal geen bijwerkingen. Tenminste niet merkbaar buiten de bijwerkingen van medicatie die ik altijd al slik.
Maar in NL betekent koorts voor mij al opname dus dan ga je daar geen extra risico lopen...
Muggen weten mij ook altijd te vinden. Laatste keer ook een paar dagen rondgelopen met ogen die bijna niet open konden omdat ik op m'n oogleden was gestoken :roll:

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:06

Dat had mijn ex ook van de malarone.. Nachtmerries/hele levende dromen, hallucinaties, depressief, paranoia, tintelende vingers en de hele diarree handel. Heel blij dat het klaar was.

manzano

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 00:01

Had eerste x met Malarone nergens last van. Tweede keer wat maagklachten. Maar ga geen risico lopen zonder. Iets te veel mensen gesproken die malaria hebben opgelopen en zelfs overleden erdoor.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:31

De moeder van mijn ex heeft malaria gekregen tijdens het slikken van malariapillen. 100% safe zijn ze dus niet. Het was gelukkig al vroeg ontdekt en met een kuurtje was het weg.
En ik zelf werd heel ziek na een weekje Mozambique, inc koorts. Bleek gelukkig een griepje te zijn :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 15:59

Nee 100% is bijna niks natuurlijk. Die illusie heb ik niet.
Ik ben ook zo iemand die altijd van top tot teen onder de muggenbulten zit haha. Ik haat die beesten echt! _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:29

Jaaaa over 2 maanden zit ik er weer!! :):) Kan niet wachten!! Ik ga 1,5 maand waarvan 3/4 weken rondreizen met een vakantieliefde (local) :+ gaan richting het Blyde river canyon, misschien kruger en vooral plekken ontdekken en lekker veel auto rijden! I'm so so SO happy, na 2,5 maand weer 'thuis' in NL te zijn, kan ik eigenlijk nog steeds alleen denken aan Zuid-Afrika. Ik ben zo onwijs verliefd geworden op dat land dat ik alleen nog maar terug wil. Nu nog 2 maanden wachten om m'n thuis in ZA op te zoeken :D Moet nog wel even boeken en alles doorspreken maar de plannen liggen er!

En misschien Iriscope ook nog opzoeken in Namibia als het financieel wil lukken en dat allemaal haalbaar is! :):)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:43

Wat supergaaf, Wilke! :D En die twee maanden vliegen om joh!
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 05-04-17 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:50

De laatste 2,5 maand krooop voorbij, man wat duurde de eerste maand lang _O-
Maar aaaah so excited!! Nu in ieder geval iets om naar uit te kijken :D Wie weet maakt het dat minder lang.

oh en 't is Wilke maar ik vergeet het je :') M'n oma kan het nog steeds niet uitspreken als Wilke hehe

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 00:19

Als je echt kunt aftellen scheelt het vaak wel inderdaad. :j
Ik ben inmiddels al over de helft van mijn epic adventure, dus onbewust ben ik toch al aan het aftellen (niet dat ik terug wil; gelukkig hoef ik maar een week of twee-drie in Nederland te zijn :') ) en dan gaat het opeens heel hard. :wow:

Ik ben nog op tijd om te editten! O:) Excuses! En I feel your pain. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:33

Ik herken dat gevoel van heimwee echt..... zit elke dag wel weer na te denken wanneer en hoe ik terug zou kunnen. Heerlijk vooruitzicht!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:13

Dan ga ik gewoon lekker aftellen inderdaad haha. En wat lekker joh, maar 2/3 weken in NL! Waar ga je daarna naartoe?

Dat kan ik begrijpen idd Manzano :+ Enig idee wanneer jij weer zou kunnen gaan?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:40

Ik ga daarna door naar de UK voor m'n master en hoop daar ook nog enkele jaren te blijven. :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:58

Leuk als je nog zo "vrij" bent om dat te doen.
Met huis, vaste baan en een stal vol paarden kan je niet meer zo makkelijk langere periode van huis ;)
Nou ja, qua werk zou het nog kunnen maar de paarden maken het wat lastiger.
Voorlopig maar uitkijken naar 2,5 week in okt/nov en vast vooruit plannen voor 2018.
Tussendoor in januari nog naar Wit Rusland, compleet wat anders.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:59

Ik moet nog 19 dagen wacjten haha

Voor degene die wouden meeten op 10 mei. In Kaapstad
Wie waren dat ?
Gewoon ergens terrasje pakken en wat drinken hoeft niet lang te duren maar leek mij wel leuk

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:20

Ik was van plan om te komen maar ik zit dan in Namibie helaas :(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:27

Jammer
Weet zo ook niet wie er nog meer kon

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 16:14

MarijeR schreef:
Leuk als je nog zo "vrij" bent om dat te doen.
Met huis, vaste baan en een stal vol paarden kan je niet meer zo makkelijk langere periode van huis ;)
Nou ja, qua werk zou het nog kunnen maar de paarden maken het wat lastiger.
Voorlopig maar uitkijken naar 2,5 week in okt/nov en vast vooruit plannen voor 2018.
Tussendoor in januari nog naar Wit Rusland, compleet wat anders.

Bij mij kan het ook niet qua werk helaas. Super lastig.
Ben daarom vorig jaar voor 10 dagen gegaan (7 volle dagen)...... beter iets dan niets ;)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:42

Ik moet bekennen dat het ook lang niet alles is hoor. :o Enerzijds is het heel tof om veel vrijheid te hebben, veel te kunnen doen en zien, maar het is bij tijd en wijle ook best eenzaam en stressvol om alles in je eentje te moeten doen en regelen. := Doordat ik op veel plaatsen maar enkele dagen of een week geweest ben, heb je eigenlijk alleen maar heel oppervlakkig contact met mensen en ik merk dat dat me op sommige momenten best wel opbrak. Als ik later voor werk of zo om de paar jaar zou moeten verhuizen, zou ik dat geen probleem vinden en ik ga sowieso niet terug naar Nederland, maar dit om de paar weken verkassen met m'n hele hebben en houden ben ik inmiddels na bijna een half jaar wel een beetje zat. Ik zou ook echt nooit zo'n digital nomad kunnen worden. :))

Gelukkig zit ik gewoon hier tot half augustus en heb ik mijn moeders beste vriendin op anderhalf uur rijden, en haar dochter op een kwartiertje rijden, dus dat scheelt al een heleboel. En doordat ik hier nu een paar maanden ben kan ik ook zelf wat sociale contacten opdoen.

AfricanLady: Ik vrees dat ik doordeweeks niet weg kan uit Pretoria, anders had ik wel een paar dagen Kaapstad ingepland. :(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:43

Jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:45

Voor mij is het voorlopig nog wel even aftellen geblazen. Ga pas in februari die kant op dus aan het einde van de zomer maar beginnen met het regelen van zaken als een visum en inentingen. Vind het wel spannend, weet niet goed wat ik kan verwachten en heb ook nog geen idee of ik de vakken die ik wil volgen wel echt kan volgen. Maar goed, dat zien we dan wel weer en anders ga ik voor de ervaring :))

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:00

Je gaat het sowieso wel naar je zin krijgen. :D Zelfs na 20 jaar blijf ik me er soms over verbazen hoe open en gastvrij een heleboel mensen hier zijn. Als ik bij vrienden op bezoek ben en ze hebben nog plannen om ergens anders heen te gaan later op de dag, word ik gewoon meegesleept, ongeacht of dat bij andere mensen thuis is of in een restaurant of zo. :+ Wil je ervoor of erna ook nog wat gaan reizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:02

Daar twijfel ik nog een beetje over. Mijn semester is in principe in juni afgelopen en ik heb daarna gewoon de volledige zomervakantie om te reizen.. maar als ik gelijk terugga en dan direct stage ga lopen kan ik een half jaar eerder afstuderen. Denk dat ik sowieso pas een ticket boek als ik daar ben, dan kan ik het later nog bepalen. Ligt er ook een beetje aan hoe veel mogelijkheden etc ik daar nog krijg. Ben tegen die tijd 22 dus kan ook niet zo makkelijk zelf een auto huren.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:19

Hi!

Begin september trouwen vrienden van ons in Plettenberg, heel vervelend want nu moeten we ook die kant op <<) Zo te lezen hier is dat zeker geen straf - waren we ook niet echt bang voor :D We zijn bezig om een beetje te bekijken hoe we onze tijd benutten want er is volgens mij onwijs veel moois te zien en te doen. We hebben ongeveer 3 weken de tijd en willen (moeten vooral) graag zo low budget mogelijk reizen. Ook doen we graag rustig aan, kwaliteit boven kwantiteit zeg maar. Kamperen (met af en toe een lodge of B&B) lijkt ons daarom een goede optie. We denken er nu aan om naar Kaapstad te vliegen en in dik twee weken richting Plettenberg te trekken. Na de bruiloft moeten we vrij vlot naar Port Elizabeth om terug naar huis te vliegen, we hebben nog 1 á 2 dagen na Plettenberg.

Iemand hier ervaring met mooie en fijne campings in het zuiden? En welke plekken zijn echt de moeite waard om wat langer te verblijven?

Oh en @xloki, wat heb je práchtige platen geschoten! <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:23

Iemand hier die wel eens bij het reservaat van the lion wisperer is geweest ?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:25

Ik zou zelf niet zo snel gaan kamperen hier als het om rondreizen gaat. Ik heb genoeg ervaring met de criminaliteit hier en in een tentje zou ik me geloof ik met al mn spullen niet fijn voelen.
Je kunt het natuurlijk in de auto houden, maar dan weten ze dat het in de auto ligt en breken ze daar wellicht in.

Wie weet hebben er hier mensen ervaring mee en kunnen je wel iets aanraden?

Zelf zou ik denk ik voor hostels kiezen. Daar zitten er genoeg van aan de Garden Route en kun je ook zelf koken, mensen ontmoeten etc, maar heb je iets meer veiligheid (en vaak ook kluisjes) als het om je spullen gaat.