Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:56

Dat splitsen word ook vantevoren bepaald :j . Alleen stond er bij hem op het papier dat er 10 bakken VIRMM zouden komen, en het bleker er 12. Verassing :+ .
Diezelfde "heilige" omloop die zo netjes op papier staat, (en bij elke verstoring weer volledig in de soep loopt :D ), zorgt er ook voor dat er 's avonds 6 baken VIRMM als stoptrein rijd. Dat hebben ze namelijk de volgende morgen weer nodig in Vlissingen voor een intercity op te starten, anders hebben ze daar matrieel tekort :) .

Konstantine

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:13

Oh ja, dat klinkt eigenlijk best wel logisch. :P

Vorige keer was ik zo verbaasd, toen reed een locomotief met van die ICRs als intercity. Die zien we normaal nooit op dit traject... Soms wel een DDAR in de intercitydienst, maar deze was echt verdwaald :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:28

AAAAAAAAAAAAAAAAARGH ik ben echt WOEST!!! -:(-
Ga ik expres naar dat loket van NS Hispeed op Rotterdam omdat boeken via internet niet lukt, heb ik dus het verkeerde kaartje gekregen. Bel ik daar net over, krijg ik zo'n wijf aan de lijn dat zegt "Ja dat had je daar meteen moeten controleren, teruggaan en omboeken kost 5 euro."

PARDON?! Ik ga verdomme expres naar dat loket, betaal een fortuin extra omdat het aan een loket is, doen ze het verkeerd en moet IK bijbetalen terwijl ik duidelijk de datum genoemd heb?! DACHT HET NIET! _-:(

Ik ga er gewoon vanuit dat als ik iets koop, ik het goede mee krijg, maar schijnbaar kan dat bij NS niet. -:(-

En ik moet nog tot maandag wachten voor ik terug kan ook, omdat ik week-ov heb. :(

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:54

Weet iemand hier misschien welk kaartje ik moet kopen als ik mijn defecte ov kaart heb opgestuurd.
Mag ik dan wel met 40% korting reizen (door het laten zien van mijn studentenkaart, of kopie van OV-kaart bijvoorbeeld) of moet ik een vol tarief kaartje kopen? En als ik samen met iemand wil reizen kan ik die dan wel of niet met 40% meenemen?
Heb de klantenservice al wel gebeld, maar kreeg een surinaamse aan de telefoon die me niet helemaal begreep geloof ik

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:38

Een defecte kaart is niet leesbaar, en dus ook op geen enkele manier geldig. Je zal dus, helaas, kaartjes met vol tarief moeten kopen.

Tsja, ook achter een loket werken mensen die fouten maken. Maar het mag inderdaad wel een heel stuk fatsoenlijker opgelost worden :oo , dit gaat nergens over :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:24

Ik snap dat er wel eens fouten gemaakt worden en dat ik inderdaad even had moeten controleren, maar deze manier van doen is belachelijk. Ik koop wel gewoon een nieuw kaartje met de goede datum en reis die andere ook wel op, ben ik even duur uit.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 22:02

Nou, ik had gisteren voor het eerst in m'n leven een VIRM naar Enschede!! Dat gebeurt echt nooit. :P
Had er al vaker een VIRM uit die richting zien komen van de week, op Utrecht, vond het al zo vreemd.
Zijn normaal altijd ICM's namelijk. :Y) Nu dus VIRM, had een vierzit voor mezelf, heb heerlijk lang uit boekje gelezen. :))
Helaas wel zonder internet, maar goed, had een goed boek.

Pff, Konstantine, beetje klantvriendelijker mag inderaad ook wel. :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:32

Weet iemand dit?

Als het rustig in de trein is (lees; niemand zit naast of tegenover mij) wil ik wel eens mijn voeten op het bankje tegenover mij zetten. Ik doe dan altijd een krantje op het bankje, geen krant = pech voor mij.
Doe ik inmiddels al heel wat jaartjes en de conducteurs zeggen er niks van. Tot 2 weken terug, in een sletje werd er mij verzocht om mijn voeten van de bank af te halen.. Ook al zat er een krantje tussen in, conductrice was onverbiddelijk. Nou dat is dan vervelend voor mij. Voetjes hebben verdere rit gewoon op de grond gezeten. Maar nou vraag ik me dus af, wat zijn de precieze regels hiervoor?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:09

Vanmiddag waren ze hopelijk mis op Goes...
Het was aardig druk (en de trein kwam al uit Middelburg) waren er maar 4 'stukjes trein'....
Was dus aardig proppen!!

Gelukkig zit ik nu in een met internet warme trein! Deze is wel langer dan normaal! (gelukkig!)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:02

Moon, volgens mij mag je niet met je voeten op de bank onder "geen" enkele omstandigheid. Volgens mij geld dat hetzelfde voor tassen omdat je immers wel een zitplaats bezet houdt. (al doe ik het wel altijd).

Zat vandaag in de trein naar utrecht en toen stopte die bij holendrecht. Ik dacht even van "o nee als ie maar wel verder kan rijden" maar gelukkig kwam ik gewoon in Utrecht aan. Vindt het zo vervelend om op een station te stranden waar ik het niet ken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:22

ukje schreef:
Moon, volgens mij mag je niet met je voeten op de bank onder "geen" enkele omstandigheid. Volgens mij geld dat hetzelfde voor tassen omdat je immers wel een zitplaats bezet houdt. (al doe ik het wel altijd).

Zat vandaag in de trein naar utrecht en toen stopte die bij holendrecht. Ik dacht even van "o nee als ie maar wel verder kan rijden" maar gelukkig kwam ik gewoon in Utrecht aan. Vindt het zo vervelend om op een station te stranden waar ik het niet ken.

Het mag van de meeste conducteurs wel met een krantje er onder,
maar natuurlijk alleen als er plek is. :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:29

MarlindeRooz schreef:
ukje schreef:

Het mag van de meeste conducteurs wel met een krantje er onder,
maar natuurlijk alleen als er plek is. :+

Ze gedogen het volgens mij, maar volgens mij mag het officieel niet. Volgens mij werkt Inoterry bij de NS dus zij kan het misschien maar beter uitleggen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:35

Met een krantje vind ik nog acceptabel, vorige keer deed een vrouw haar schoenen uit en legde haar blote voeten (ze had sneakers aan zonder sokken erin...) op die stoffen bekleding in de VIRM... Stinken in die coupé! Stel je voor dat je daarna op die stoel moet zitten. %)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:48

MoonChloe schreef:
Weet iemand dit?

Als het rustig in de trein is (lees; niemand zit naast of tegenover mij) wil ik wel eens mijn voeten op het bankje tegenover mij zetten. Ik doe dan altijd een krantje op het bankje, geen krant = pech voor mij.
Doe ik inmiddels al heel wat jaartjes en de conducteurs zeggen er niks van. Tot 2 weken terug, in een sletje werd er mij verzocht om mijn voeten van de bank af te halen.. Ook al zat er een krantje tussen in, conductrice was onverbiddelijk. Nou dat is dan vervelend voor mij. Voetjes hebben verdere rit gewoon op de grond gezeten. Maar nou vraag ik me dus af, wat zijn de precieze regels hiervoor?

De regel is dat er geen voeten op de bank mogen, ook niet met een krantje, jas, tas of iets dergelijks er onder. Maar omdat het een onmogelijke opgave is om dat het gros bij te brengen hebben de meeste conducteurs, waaronder ik :o , het compromis dat we het goed vinden als er in elk geval iets onder ligt zodat de zitting niet vies word.
En als ik eerlijk moet zijn, als er iemand bij je te gast is word het ook niet als normaal beschouwd dat diegene zomaar de voeten op de bank of tafel legt :o .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:18

Rijden de treinen wel gewoon door met mist? Of zijn er vaak vertragingen? O:)
Moet zo namelijk met de trein en het is hier zó mistig!! :oo

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:29

1234, anders moet je vlak voor je weggaat ff de reisplanner raadplegen, of als internet op je telefoon hebt even via je telefoon opzoeken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:46

Jaah dat ga ik indd ff doen :P Nou heb ik wel een trein-traject gekozen die een uur voordat ik op school moet zijn, aankomt (k ga altijd eerst naar mn kamer en dan naar school fietsen), maar toch xD Houd niet zo van enorme vertragingen :P

OMG er staat nu dat HTM-lijnen nogsteeds niet rijden :oo (gister was staking)
Gister ook gekeken en toen stond er niets op :( Ga ff htm bellen en anders komt mn moeder me halen..... :=

*edit* was foutje, moest tot 21 november 2011 zijn ipv tot en met 21 november :')
Gelukkig maar.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:12

Jeej ik kwam 20 min te laat op school dankzij de trein en college zaal zaten al zoveel mensen op de trap dat ik het college nu maar over sla.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:16

1234 schreef:
Rijden de treinen wel gewoon door met mist? Of zijn er vaak vertragingen? O:)
Moet zo namelijk met de trein en het is hier zó mistig!! :oo

In principe rijden treinen gewoon door met mist, er hoeft niet gestuurd te worden :D . Het is alleen voor de machinist wel vermoeiend omdat je de seinen pas vrij laat ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:17

Ik doe mijn been alleen op de bank als ik onwijs last van mijn enkel heb en dat aan kan tonen. Toen ik met krukken liep bijvoorbeeld (en nou ben ik zo'n kneus dat dat wel eens vaker voorkomt := )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:40

Pfff sta k bij de tramhalte van tram die normaal weer volgens normale dienst zou rijden (was gister staking) ,komt dr een htm-busje,stapt iemand uit om te melden dat tram 9 niet rijdt vanwege gaslek :oo hij reed wel vanaf andere halte met omweg,maar moest daarheen de bus pakken. Kom uiteindelijk op die andere halte pas om 10:15 de tram pakken ipv normaal om 9:46. Zo stom! Zit nu wel in trein richting groningen,die gaat ook naar utrecht, kan waarsch.net optijd op school komen. Blij dat k het zo ruim ingepland had!

Kom half uur of 3kwartier later aan dan gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:43

Nouja, stom? Als er een gaslek is vind ik het nog netjes dat ze komen informeren met een busje :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:48

Jaah dat zeker wel! Anders had ik dr nog heel lang gestaan! Maartoch xD de tram kwam daarna alsnog heel laat terwijl de tram de andere kant op al 3of 4 x langs was gekomen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:37

Nou, wat een mist hè, poeh! Ik moest van Almelo naar Utrecht, geen vertragingen gelukkig. :)
Wel was het takke koud in de trein, maar goed, hij reed in ieder geval. :Y)

Ik moet zeggen dat ik ook weleens m'n voeten op een krantje op de bank leg, maar dan alleen als het heeel rustig is. :j
Afgelopen vrijdag ook, conducteur zei er ook niks van.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:46

Ik doe het alleen in het matje, want dat is natuurlijk allemaal vís-a-vís. In de VIRM zit ik altijd achter andere stoelen en gebruik ik het prullenbakje. :j

Ik ga vroeger naar Rotterdam, nog even goed mijn punt duidelijk maken bij dat loket van Hispeed... ~~}>