MoonChloe schreef:Weet iemand dit?
Als het rustig in de trein is (lees; niemand zit naast of tegenover mij) wil ik wel eens mijn voeten op het bankje tegenover mij zetten. Ik doe dan altijd een krantje op het bankje, geen krant = pech voor mij.
Doe ik inmiddels al heel wat jaartjes en de conducteurs zeggen er niks van. Tot 2 weken terug, in een sletje werd er mij verzocht om mijn voeten van de bank af te halen.. Ook al zat er een krantje tussen in, conductrice was onverbiddelijk. Nou dat is dan vervelend voor mij. Voetjes hebben verdere rit gewoon op de grond gezeten. Maar nou vraag ik me dus af, wat zijn de precieze regels hiervoor?
De regel is dat er geen voeten op de bank mogen, ook niet met een krantje, jas, tas of iets dergelijks er onder. Maar omdat het een onmogelijke opgave is om dat het gros bij te brengen hebben de meeste conducteurs, waaronder ik
, het compromis dat we het goed vinden als er in elk geval iets onder ligt zodat de zitting niet vies word.
En als ik eerlijk moet zijn, als er iemand bij je te gast is word het ook niet als normaal beschouwd dat diegene zomaar de voeten op de bank of tafel legt
.