27 dec staan we in Calgary.. Ik heb een paar moon boots klaar liggen en ik dacht een winterjas, maar die past weer lekker niet dus ik kan weer mooi op zoek. We kijken veel op craigslist maar er zitten zoveel scams tussen, terwijl het gewoon kleine appartementen van 800-1200 dollar per maand zijn dus niet too good to be true ofzo.
Yasmine
Geplaatst: 27-11-12 18:46
Sundral schreef:
Mooie foto's inderdaad . Krijg er ook steeds meer zin in maar vind het wel eng en twijfel om op mezelf te gaan of in een gastgezin...
Ga op jezelf. Het hoort bij een uitwisseling/buitenlandse stage, dan leer je lekker op je eigen benen staan. In Vancouver is het OV (bussen, skytrain) erg goed geregeld dus je komt makkelijk overal. Alleen is het natuurlijk wel vrij duur om te huren, maar als je een roommate zoekt of een gedeeld appartement neemt, valt het wel mee.
_Linda
Geplaatst: 27-11-12 20:43
@ anthea, voor hoe lang zoeken jullie iets?
Van het weekend de dames naar huis gebracht (gelukkig wind op de rug, -10C en windchill -18C):
lennylenny
Geplaatst: 27-11-12 21:06
Gave foto Linda! En wij wonen helemaal niet ver van elkaar vandaan!
Hij is Canadees, dus hij blijft haha. Mijn vlucht gaat 22 januari inderdaad, maar als ie een vast appartement vindt dan blijf ik nog een paar extra maandjes.
Ik stuur je wel even een pb, het is nogal een verhaal en offtopic haha. Hij is nu in Nederland samen met mij maar hij mag hier natuurlijk maar 3 maanden blijven.
@ Anthea, ik weet mogelijk een plek in Calgary om te huren. Het is wel zo dat je 1 kamergenootje hebt. Maar het is een fijne locatie, en prima huis. Laat maar weten als je meer wilt weten, kan vriendin van me vragen of het nog steeds open is.
We hebben hier idd genoeg sneeuw, al meer dan alle sneeuw bij mekaar van afgelopen winter. En ze voorspellen de komende 2 dagen nog eens 15-25cm hier.
Ik heb vandaag even gekeken voor wat thermo ondergoed, had nog cadeaukaarten liggen dus maar eens even daar aan uitgegeven.
lennylenny
Geplaatst: 28-11-12 23:45
Ik hoor net dat er weer een waarschuwing is voor minstens 15 cm sneeuw rondom Edmonton. We wilden een weekendje naar Calgary gaan, maar misschien blijven we toch maar lekker thuis! Hier is het nu -15 overdag en 's nachts tegen de -20.
Deze moet ik ook gewoon even delen. We hebben veel wolven hier rondhangen, je ziet ze zelden, je hoort ze wel. Om een idee te krijgen hoe groot ze zijn hier een afdruk. De schoen op de foto is size 42
_Linda
Geplaatst: 29-11-12 02:20
Alberta heeft inderdaad het voordeel van een landklimaat. Wanneer mensen me vragen wat het klimaat in NL is, dan zeg ik altijd, vergelijkbaar met Vancouver.
Mooi foto's Lenny, jij woont in cold lake of niet? Als je ooit een keer hier in de buurt komt ben je meer dan welkom om eens langs te komen.
@happinez: ca. 300 moederkoeien. In de zomer wanneer we de jaarlingen nog hebben, de babies er zijn etc dan zijn er ca. 1000.
Dankje, en ja ik woon in Cold Lake, out in the boonies haha! Het lijkt me erg leuk om een keer langs te komen! Ik ben regelmatig in Lloydminster en Edmonton voor clinics. Doe je alleen ranchwork of ook nog andere takken van de paardensport?
Ik ga 26 maart naar Alberta, stiekem hoop ik dat er dan bij Castle mountain of Fernie nog genoeg sneeuw ligt om te snowboarden!!
Ik ben er al 2x geweest nu dus moet opzoek naar dingen om te gaan bekijken iemand nog tips, aangezien jullie er wonen, weten jullie leuke speciale dingen? Ik wil sowieso een keer richting t oosten Saskatchewan, het liefst ook Nova scotia want daar ga ik over 2 jaar een jaar studeren maar das wel heel ver rijden